Wings3D 6853 4

O temacie

Autor inż. Avallach

Zaczęty 31.08.2011 roku

Wyświetleń 6853

Odpowiedzi 4

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Wings3D
2011-08-31, 12:52(Ostatnia zmiana: 2011-08-31, 12:56)
Wings to darmowy, otwarty program do modelowania 3d, głównie metodą subdivision - wychodząc od prostych brył i stopniowo rozwijając je i poprawiając aż osiągnie się pożądaną siatkę. Jest dostępny na platformy takie jak Windows, Linux czy Mac OS X. Nie obsługuje tworzenia animacji. Viewport obsługuje kilkanaście shaderów służących tylko do prezentacji bryły, do tworzenia zaawansowanych renderów używa zewnętrznych aplikacji (POV-Ray, YafRay, OpenGL).
Cechuje się bardzo prostym interfacem - pasek narzędzi zawiera tylko kilka ikon: zapis, odczyt, nowy plik, zaznaczanie punktów/krawędzi/ścian/brył, ustawienia, miękkie/twarde światło, siatka bryły, siatka podłoża, osie. Niemal wszystkie opcje wybiera się z menu kontekstowego, którego treść jest zależna od tego czy operujemy w danym momencie na punktach, krawędziach, ścianach czy bryłach. Do wszystkich funkcji można łatwo i szybko przypisać skróty klawiaturowe, które potrafią drastycznie przyspieszyć pracę. Posiada zaawansowany mechanizm wtyczek rozszerzających jego możliwości. Posiada tryb pracy lustra - tworzy się tylko jedną stronę modelu, podczas gdy druga jest widoczna jako jej bieżące odbicie. Posiada proste narzędzia do sculptingu i operacji z magnesem (w ramach siatki) i szybkiego przemieszczania elementów bryły. W połączeniu z możliwością importowania jako plane'ów grafik referencyjnych, pozwala to na łatwe odwzorowywanie w 2d lub 3d dowolnych obiektów z wysoką precyzją. Przy tworzeniu bryły najczęściej używane funkcje to dzielenie krawędzi, łączenie punktów, skalowanie, obracanie i przesuwanie, wyciąganie płaszczyzn, niwelowanie krawędzi i spawanie punktów. We wczesnych stadiach pracy używa się też czasami jednego z trybów wygładzania. Wszystkie narzędzia oprócz użytku ręcznego przez przesuwanie myszki pozwalają także na wprowadzenie precyzyjnych parametrów liczbowych. Zależnie od potrzeby nie muszą być używane we wszystkich osiach jednocześnie. Posiada dwa tryby nakładania tekstur na obiekt - przez UV mapping (który może zostać przeprowadzony automatycznie, co jednak nie jest zalecane) lub graficznie, bezpośrednio na siatce.
Standardowo dołączone jest polskie tłumaczenie całego interface'u, można je uaktywnić poprzez Edit -> Preferences -> User Interface -> Language -> Polski.

Obsługuje wiele formatów importu i eksportu:
Spoiler
Import
Nendo (.ndo)
3D Studio (.3ds) (kompatybilny z grą Gothic)
Adobe Illustrator (.ai)
Autodesk FBX (.fbx)
Lightwave/Modo (.lwo/.lxo)
Wavefront (.obj)
PostScript (Inkscape) (.ps)
Encapsulated PostScript (.eps)
Stereolithography (.stl)
Export
Nendo (.ndo)
3D Studio (.3ds) (kompatybilny z grą Gothic)
Adobe Illustrator (.ai)
BZFlag (.bzw)
Kerkythea (.xml)
Autodesk FBX (.fbx)
Lightwave/Modo (.lwo/.lxo)
Wavefront (.obj)
POV-Ray (.pov)
Cartoon Edges (.eps)
Stereolithography (.stl)
Renderware (.rwx)
VRML 2.0 (.wrl)
DirectX (.x)
Collada (.dae)

Strona internetowa: http://www.wings3d.com/
Download: http://www.wings3d.com/redirect_download.php?title=stable_win (wersja stabilna, Windows)

Hastin

Hastin

Użytkownicy
posty42
  • Użytkownicy
Link do downloadu to wersja Freeware czy Trial?
 

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2669
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Pełna wersja, program darmowy
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii


Serrit

Serrit

Użytkownicy
posty15
Propsy3
  • Użytkownicy
Program jest dobry dla początkujących w temacie modelowania 3D. Sam go używałem, ale Blender jakoś bardziej przypadł mi do gustu. Zielonym się przyda +  :cool:
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry