Jedairusz - gameartowa teczka 66191 490

O temacie

Autor Jedairusz

Zaczęty 17.06.2009 roku

Wyświetleń 66191

Odpowiedzi 490

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1011
Propsy1269
Nagrody
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit
Ta górna po prawej to normalmapa. https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Mapowanie_normalnych

Ta dolna to tak naprawdę 3 tekstury w odcieniach szarości spakowane w jedną teksturę rgb(ambient occlusion, glossines, metallic) jeżeli jesteś ciekaw co jak działa to warto poczytać https://www.marmoset.co/posts/physically-based-rendering-and-you-can-too/

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1011
Propsy1269
Nagrody
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit


Na razie zostawię jak jest. Pewnie będę do tego wracał, zmieniał, dodawał jakieś rzeczy itp. żeby zrobić paczkę na Unity Asset Store.

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3657
Propsy4777
Nagrody
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Rozumiem zamiar robienia miekkich krawedzi na lisciach, aczkolwiek wydaje mi sie, ze sa nieco za grube, przez co odbiór  jest troche nieczytelny. Zmniejszylbym bevel lisci badz intensywnosc normalki.
Na moje oko troche też za bardzo się błyszczy, pobaw się jeszcze troche roughnessem.
A no i fajnie by było jakbyś zrobił to w Substance Painterze, dużo łatwiej osiągnął byś lepszy efekt przy mniejszym nakładzie pracy. :)
Ogólnie wygląda solidnie.
 

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1011
Propsy1269
Nagrody
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit
Dzięki za feedback. Z liśćmi pewnie jeszcze poeksperymentuję. Szukam czegoś stylizowanego, ale nie na maxa uproszczonego. Jeśli chodzi o gloss to akurat podobają mi się takie połyskliwe. Tymczasem szybki asset:

1,5k tris, tex 1k
Zaskakuje mnie jak niewiele trzeba siedzieć przy teksturach, żeby asset jako taki się w miarę bronił przy shaderze PBR. ;)
Chyba zostanę przy kolejnych drzewkach itp. przy takich minimalistycznych teksturach bez podmalówek.

Lotnik

Lotnik

Użytkownicy
Wyjadam żelki
posty176
Propsy418
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Wyjadam żelki
Bardzo przyjemny styl ;)
A co do drukowania to możesz polecić jakieś materiały dot. przygotowywania modeli pod druk 3d?

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1011
Propsy1269
Nagrody
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit
Niewielkie mam doświadczenie z robieniem modeli pod druk 3D, ale tak z grubsza:

  • Unikać drobnego detalu (analogicznie do game-artu - tam ogranicza rozdzielczość normalmapy i innych tekstur a w druku 3D rozdzielczość drukarki)
  • Tutaj nie unikamy ostrych krawędzi, bo w druku wszystko jest troszkę zaokrąglone
  • Nie robić nawisów - czyli zamiast kątów prostych łagodniejsze przejścia, np. jak masz plecak na plecach to on nie ma odstawać pod kątem prostym od pleców
  • Nie robić dziurkowanych elementów, wszystko na solidnych bryłach
  • Domykać bryły
  • Przy małych figurkach uwydatnić kluczowy detal
  • Nie robić przerw między poszczególnymi częściami modelu (np. pomiędzy paskiem a brzuchem - pasek musi przylegać do ciała

Jeśli chodzi o dzielenie modelu na części, które są do złożenia po druku - jeszcze nie miałem styczności.

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1011
Propsy1269
Nagrody
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit

Jedairusz
Moderator działu

Jedairusz - gameartowa teczka
#486 2017-10-17, 20:14(Ostatnia zmiana: 2017-10-17, 20:20)
Same w sobie drzewka niewiele do przodu. Zrobiłem LOD, poprawiłem liście, dorobiłem pniaczki.


Za to mogę się pochwalić kolejną paczką:
https://assetstore.unity.com/packages/3d/environments/handpainted-mine-pack-64470

Sketchfab z jednej scenki:
https://sketchfab.com/models/17778358eeb44676834e3b19b987b7ec





Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1011
Propsy1269
Nagrody
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit
Powolutku, w wolnym czasie, dłubie nowe assety. Mam sporo frajdy przy designie wszystkiego :) Dajcie znać co myślicie.





YetoKnight

YetoKnight

Użytkownicy
posty125
Propsy114
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Fajnie Ci te handjobowe teksturki wychodzą, plastycznie, ciśnij w to dalej bo jest naprawdę spoko.
 
Ja się nie znam, to chętnie się wypowiem.
https://www.youtube.com/user/YetoKnight

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1011
Propsy1269
Nagrody
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit
Dzięki! Zatem posuwam się do przodu. :)



Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1011
Propsy1269
Nagrody
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit

Jedairusz
Moderator działu

Jedairusz - gameartowa teczka
#490 2019-05-19, 02:50(Ostatnia zmiana: 2019-05-19, 13:52)
Tak na odkurzenie:
Może początek małego projektu w Unity, zobaczymy.


EDIT: Sketchfab:
https://sketchfab.com/3d-models/stylized-egyptian-urn-a481b982c9254b0284b6d447e8795f17


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry