Wyciąganie plików z „Wiedźmina 2” 53797 22

O temacie

Autor Adanos

Zaczęty 25.08.2011 roku

Wyświetleń 53797

Odpowiedzi 22

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja

Adanos
Administrator

Wyciąganie plików z „Wiedźmina 2”
2011-08-25, 16:10(Ostatnia zmiana: 2016-01-22, 17:05)
Do wyciągania zasobów z Wiedźmina 2 potrzebne będzie narzędzie Red Tools: http://www.nexusmods.com/witcher2/mods/768/?. Zasoby te znajdują się w katalogu \Wiedźmin 2\CookedPC. Pliki używają następujących formatów:
  • *.dzip, zawierają różne pliki gry,
  • *.w2scripts, zawierają skompilowane skrypty, na razie nie da się zdekompilować,
  • *.w2speech, zawierają plik dźwiękowe, na razie nie da się wypakować,
  • *.w2strings, zawierają pliki tekstowe.

Po wypakowaniu możemy otrzymać następujące typy plików:
  • *.dds, tekstury, obrazki,
  • *.swf, obrazki, animacje,
  • *.usm, wideo,
  • *.w2ent, modele 3d,
  • *.xbm, tekstury, obrazki,
  • *.xml, plik tekstowy z dialogami, opisami przedmiotów, nazwami zadań itp.

UWAGA! Zanim zaczniecie cokolwiek wypakowywać, upewnijcie się, że macie wystarczająco dużo miejsca. Jeśli ktoś zamierza wszystko wypakować, to niech przygotuje sobie ok. 15 GB wolnego miejsca.

Skoro już wiemy, jakie pliki możemy wydobyć z gry,  to teraz możemy przejść do wypakowania.
Najpierw pliki tekstowe programem Gibbed.Red.Strings.
1.Ściągnij Red Tools i zainstaluj (najlepiej w katalogu Wiedźmina 2 - \The Witcher 2\CookedPC).
2.Otwieramy wiersz polecenia, klikając Start->Uruchom... i wpisując cmd.
3.Przechodzimy za pomocą wiersza poleceń do katalogu \Wiedźmin 2\CookedPC.
4.Wpisujemy np. Gibbed.Red.Strings -d pl0.w2strings i naciskamy ENTER.
5.W katalogu z grą powinien się utworzyć plik pl0.xml.

Użycie: Gibbed.RED.Strings.exe [OPCJE]+ wejście [wyjście]

Opcje:
  -d, --zdekoduj plik tekstowy
  -e, --zakoduj plik tekstowy
  -h, -- pomoc, pokaż tą wiadomość i wyjdź

Teraz resztę plików programem Gibbed.Red.Unpack.
1.Ściągnij Red Tools i zainstaluj (najlepiej w katalogu Wiedźmina 2 - \The Witcher 2\CookedPC).
2.Otwieramy wiersz polecenia, klikając Start->Uruchom... i wpisując cmd.
3.Przechodzimy za pomocą wiersza poleceń do katalogu \Wiedźmin 2\CookedPC.
4.Wpisujemy np. Gibbed.Red.Unpack pack0.dzip i naciskamy ENTER.
5.W katalogu z grą powinien się utworzyć katalog pack0 z wypakowaną zawartością.

Użycie: Gibbed.RED.Unpack.exe [OPCJE]+ wejściowy_dzip [wyjściowy_katalog]

Opcje:
  -o, --nadpisz istniejące pliki
      --cdkey=WARTOŚĆ, cdkey do użycia z archiwami DLC (w formacie #####-#####-#####-#####)
  -e, --extension=WARTOŚĆ, wypakuj tylko pliki o takim rozszerzeniu
  -h, --pomoc, pokaż tą wiadomość i wyjdź

Goompler

Goompler

Użytkownicy
posty8
  • Użytkownicy
Małe uzupełnienie, gdyby ktoś miał jeszcze jakiś problem:

Aby wypakować i odczytać przedpremierowo pliki gry trzeba pobrać odpowiednie programy:
  • Gibbed’s Red Tools
  • Edytor tekstu (może być zwykły Notepad, ale polecam Notepad++)
  • Edytor grafiki (np. darmowy GIMP, albo płatny Photoshop)
  • NIVIDA Texture Tools for Adobe Photoshop (dla użytkowników Photoshop
  • GIMP DDS Plugin (dla użytkowników GIMP)


  • Windows Texture Viewer


  • QuickBMS
  • The Witcher 2 Texture Converter
Po zaopatrzenie się w wyżej wymienione oprogramowanie, wypakowujemy za pomocą programu Gibbed’s Red Tools pliki .dzip. Robimy to w następujący sposób:

[list=1]
  • Uruchamiamy Command Prompt. (Menu Start/Wszystkie Programy/Akcesoria/Wiersz Poleceń)
  • Wpisujemy lokalizację programu Gibbed.RED.Unpack. Komenda przykładowo powinna wygląda tak:
    "F:\Witcher 2 modding\Gibbed's RED Tools\Gibbed.RED.Unpack.exe"Uwaga: trzeba koniecznie pamiętać, aby lokalizacje ująć w cudzysłowie.

  • Naciskamy Enter. Jeżeli wszystko zostało wykonano prawidłowo, powinien pojawić się następujący napis:
Cytuj
Usage: Gibbed.RED.Unpack.exe [OPTIONS]+ input_dzip [output_dir]

Options:
  -o, --overwrite            overwrite existing files
      --cdkey=VALUE          cdkey for use with DLC archives
                               (in format #####-#####-#####-#####)
  -e, --extension=VALUE      only extract files of this extension
  -h, --help                 show this message and exit


  • Wpisujemy teraz w jednej komendzie lokalizację gry oraz lokalizację, gdzie pliki mają zostać wypakowane. Powinno to wyglądać tak:
"C:\Program Files (x86)\Gibbed's RED Tools\Gibbed.RED.Unpack.exe" "C:\Games\GOG.com\The Witcher 2\CookedPC\pack0.dzip"Uwaga: należy tutaj także pamiętać, aby lokalizacje ująć w cudzysłowia, a także o tym, aby zrobić przerwę pomiędzy nimi. Najlepiej stworzyć oddzielny folder, nieznajdujący się w folderze z grą.
 


Goompler

Goompler

Użytkownicy
posty8
  • Użytkownicy
Tak. Jest wtyczka do Blender najnowszego. Zapomniałem o tym wspomnieć.
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Tak. Jest wtyczka do Blender najnowszego. Zapomniałem o tym wspomnieć.
Z tego co pamiętam, to jest do starszej wersji 2.49b, nie do 2.5. No chyba, że coś się zmieniło.

Pablo21293

Pablo21293

Użytkownicy
posty82
Propsy28
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Czesc moze ktos podac link do tej wtyczki do blendera bo nigdzie nie moge znalesc.
 


Pablo21293

Pablo21293

Użytkownicy
posty82
Propsy28
Profesjabrak
  • Użytkownicy
A jak go zainstalować?
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Otwórz plik Blenderem i wykonaj poniższe instrukcje:
# Usage:
# - press in this window alt+p
# - browse for folder with unpacked *.dzip container
# - browse for w2ent model folder(dir)
# - click on SHOW W2ENT FILES
# - select w2ent file on left side and press LOAD
# - wait for loading model
# - each w2ent model have inside many meshes so click on
#   SHOW WHAT W2ENT FILE HAVE and select meshes and LOAD
# - if something is wrong please press magic button.
# - if still is wrong please send me file or name of file on
# - http://forum.xentax.com/viewtopic.php?f=16&t=6660

# - import:geometry,materials,uv-mapping and weighting
# - import:bones (missing parenting of bones)

Pablo21293

Pablo21293

Użytkownicy
posty82
Propsy28
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Dalej nie moge tego zrobic moze ktos prościej napisac.
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
http://img201.imageshack.us/img201/5052/filippa.jpg

Otwierasz ten plik import-witcher2-2011-06-23.blend w Blenderze za pomocą "File" -> "Open". Następnie widzisz skrypt w pythonie, wciskasz na tym oknie alt + P. Powinieneś mieć coś takiego po lewej jak na obrazku wyżej. Jak nie widzisz, to rozsuń sobie okno. Następnie wybierasz plik, który chcesz wczytać oraz podajesz niżej katalog do wypakowanych zasobów. Wciskasz "show w2ent files" i wybierasz swój plik i klikasz na "Load".

Pablo21293

Pablo21293

Użytkownicy
posty82
Propsy28
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Dzieki teraz działa.
 

Raddeo

Raddeo

Użytkownicy
posty1
  • Użytkownicy
Wybaczcie odkopywanie tematu, ale nie mogę nigdzie znaleźć działającego linka do owego plugina pozwalającego importować *.w2ent do Blendera. Ma ktoś może jeszcze go na dysku i mógłby wrzucić tutaj?

EDIT: Dobra, nieważne. Wcześniej mediafire nie chciało znaleźć tego pluginu (wywalało coś że nie może znaleźć pliku), teraz zaczęło działać. Nie mam pojęcia dlaczego, ale zaczęło działać.
 

Wiktor19971

Wiktor19971

Użytkownicy
posty71
Propsy8
  • Użytkownicy
A czym otworzyć pliki XBM? Bo tekstury chciałbym poprzerabiać
 


Wiktor19971

Wiktor19971

Użytkownicy
posty71
Propsy8
  • Użytkownicy
Nie rozumiem wszystkiego tam. Moglibyście dokładniej powiedzieć jak zrobić z xbm np. DDS lup BMP dalej sobie już poradzę.
 

Reynevvan

Reynevvan

Użytkownicy
posty5
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Musze odkopac...

Podczas uruchomiania skryptu błąd. Niepoprawna skladnia w linijce print word(4)

Nigdy nie miałem do czynienia z pythonem.
 

kamildvbt

kamildvbt

Użytkownicy
posty1
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Gdzie moge znaleźć program RED TOOLS?
 


Kogaan

Kogaan

Użytkownicy
Yellow color.
posty561
Propsy33
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Yellow color.
Sory że odkopuje ale czy mugłbyś odświeżyć to zdjęcie gdzie pokazywałeś jak się okno pojawia? Bo ja żadnego okna nie widzę.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry