Dodanie nowego świata i usunięcie ograniczenia polygonów 6029 18

O temacie

Autor Psychol324

Zaczęty 23.08.2011 roku

Wyświetleń 6029

Odpowiedzi 18

Psychol324

Psychol324

Użytkownicy
posty8
  • Użytkownicy
1. Stworzyłem świat w 3DS Maxie i chciałem go otworzyć w spacerze lecz można tylko otworzyć w rozszerzeniu zen i mesh, co ciekawsze znalazłem poradnik w którym można zmienić w spacerze rozszerzenie 3ds na zen ale cały paradoks polega w tym, że spacer nie otwiera roz. 3DS więc jak niby go skonwertować w tym programie!? bez sensu!
2. Czy istnieje sposób na powiększenie limitu polygonów i od czego to zależy jaka jest maksymalna ilość?
3. W czym najlepiej nałożyć tekstury, w Maxie czy spacerze? i dlaczego?
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Cytuj
2. Czy istnieje sposób na powiększenie limitu polygonów i od czego to zależy jaka jest maksymalna ilość?
65k coś tam coś tam

Cytuj
3. W czym najlepiej nałożyć tekstury, w Maxie czy spacerze? i dlaczego?
maxie bo spacer ssie pod każdym względem
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Nakładanie tekstur zależy od tego co chcesz uzyskać. Max nadaje się świetnie do nałożenia jednej tekstury na duży kawałek terenu, jak trawa czy skały, jednak przy pomniejszych, typu droga bądź domy, lepszy jest spacer.
 

Revolution

Revolution

Użytkownicy
posty127
Propsy20
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Co do drogi się nie zgodzę  :wink:
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
spacer nie otwiera roz. 3DS
LOL Jak to nie ?
File>>Open Mesh ...>> i wybierasz plik .3ds
2. Czy istnieje sposób na powiększenie limitu polygonów i od czego to zależy jaka jest maksymalna ilość?
Nie nie można zależy on od silnika gry a silnika nie możemy modyfikować ;)

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Nie nie można zależy on od silnika gry a silnika nie możemy modyfikować ;)
Można go zwiększyć skryptem z WoG. :D  

A co do świata to musi być w meshes/level dalej nie ma znaczenia.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Psychol324

Psychol324

Użytkownicy
posty8
  • Użytkownicy
LOL Jak to nie ?
File>>Open Mesh ...>> i wybierasz plik .3ds
Po otwarciu, skompilowaniu otrzymuję pusty świat z niebem, przy próbie zapisu spacer crashuje się.

Można go zwiększyć skryptem z WoG. :D  

A co do świata to musi być w meshes/level dalej nie ma znaczenia.
Czyli mógłbym w G2 uzyskać grafikę np. taką jak w G3 dzięki temu skryptowi? dokładnie to chciałbym zrobić postać która byłaby porównywalna wizualnie do G3.
 

młody95

młody95

Użytkownicy
posty14
Propsy24
  • Użytkownicy
otrzymujesz pusty świat dlatego ze plik 3ds musi być w folderze _work/data/meshes/lvel sorki za błędy ort
 
Zrobisz jak uważasz >>ACAB<<

Tu nie chodzi kogo lubisz Tylko do którego należysz społeczeństwa

Uwaga nie chce mi sie tego pisać w każdym poście w którym dodam odpowieć

SORKI ZA BŁĘDY ORTOGRAFICZNE

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Czyli mógłbym w G2 uzyskać grafikę np. taką jak w G3 dzięki temu skryptowi? dokładnie to chciałbym zrobić postać która byłaby porównywalna wizualnie do G3.
On zwiększy limit nie wydajność więc jeżeli zrobisz świat jak w G3 to zapewne i tak crash będzie i wątpię by tak dużo ten limit podniósł.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Psychol324

Psychol324

Użytkownicy
posty8
  • Użytkownicy
otrzymujesz pusty świat dlatego ze plik 3ds musi być w folderze _work/data/meshes/lvel sorki za błędy ort
Po dodaniu do folderu levels i kompilacji nadal to samo.
 

młody95

młody95

Użytkownicy
posty14
Propsy24
  • Użytkownicy
to wciśni f3 i popacz kamerą na prawo i na lewo
 
Zrobisz jak uważasz >>ACAB<<

Tu nie chodzi kogo lubisz Tylko do którego należysz społeczeństwa

Uwaga nie chce mi sie tego pisać w każdym poście w którym dodam odpowieć

SORKI ZA BŁĘDY ORTOGRAFICZNE

Psychol324

Psychol324

Użytkownicy
posty8
  • Użytkownicy
to wciśni f3 i popacz kamerą na prawo i na lewo
Dalej tylko niebo i w dodatku zaczęło tak ciąć, że miałem chyba 1 klatkę na minutę choć normalne światy z gothica chodzą bez problemu, w czym tkwi problem?
Dodam, że mam Windows 7 x64.
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
w czym tkwi problem?
Dodam, że mam Windows 7 x64.
Chyba w windowsie, ale wtedy wszystkie by się cięły spróbuj świat powiększyć (przy eksport podaj większą skale ja zazwyczaj mam 2000 eksportując z blendera i wszystko jest ok)
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Psychol324

Psychol324

Użytkownicy
posty8
  • Użytkownicy
Chyba w windowsie, ale wtedy wszystkie by się cięły spróbuj świat powiększyć (przy eksport podaj większą skale ja zazwyczaj mam 2000 eksportując z blendera i wszystko jest ok)
Powiększenie pomogło z tnięciem ale dalej mapki nie widać dalej :/
 

młody95

młody95

Użytkownicy
posty14
Propsy24
  • Użytkownicy
nie jestem pewien czy ma to znaczenie ale chyba tak a zmapowałeś wcześniej te mapke
jak by co możesz napisać mi na gg
 
Zrobisz jak uważasz >>ACAB<<

Tu nie chodzi kogo lubisz Tylko do którego należysz społeczeństwa

Uwaga nie chce mi sie tego pisać w każdym poście w którym dodam odpowieć

SORKI ZA BŁĘDY ORTOGRAFICZNE

Hraoldzix

Hraoldzix

Użytkownicy
posty73
Propsy12
  • Użytkownicy
Wciśnij f3 i pojedzij troche po świecie to znajdziesz, bo ja też na początku nie mogłem znaleźć.
 
Życie jest jak papier toaletowy. Długie , szare i do du**. . .



Chyba, że masz Gothica :P






http://www.bandyckahistoriateam.pun.pl/


Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Wracając do problemu z ograniczeniem polygonów - samego w sobie nie da się ominąć ot tak, ale specjalnie po to PB zrobiło opcję Macros. Dzięki niej możesz połączyć kawałki świata w jeden, który może mieć więcej niż 65 tys poly.
 

Psychol324

Psychol324

Użytkownicy
posty8
  • Użytkownicy
Dzięki za odpowiedzi, problem z wczytaniem mapy również rozwiązałem (nie miałem zainstalowanego pluginu w Maxie).
Można zamknąć.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry