Low Poly + Gothic 2 NK parę pytań 3297 4

O temacie

Autor Azgaroth

Zaczęty 20.05.2011 roku

Wyświetleń 3297

Odpowiedzi 4

Azgaroth

Azgaroth

Użytkownicy
posty5
  • Użytkownicy
Ciężko coś znaleźć na ten temat na forum trafiłem na ten topic dotyczący optymalizacji modeli 3d
Link trochę się dowiedziałem z tego topicu ale mam parę pytań:

Poniżej ilu trójkątów nie opłaca się optymalizować modelu broni w G2NK?

Jaka jest maksymalna dopuszczalna liczba trójkątów dla broni w G2NK ?

Z tego co mi się udało wyczytać gdzieś na forum w g2 nie trzeba robić okrągłych rękojeści broni wystarczy pięciokąt bo w grze i tak będzie to wyglądać jak by była okrągła zna ktoś jeszcze inne takie triki pozwalające zmniejszyć ilość trójkątów ?

Mam model broni i chce go wrzucić do gry co muszę zrobić zanim go dodam do gry ? (nie chodzi mi o samo wrzucenie do gry bo wiem jak to się robi ale o przygotowywanie modelu do wrzucenia)
Wiem że przed wrzuceniem modelu trzeba użyć opcji Optimize a potem co ? Unvarp UVW zrobić teksturę okleić miecz i można dodawać do gry czy coś jeszcze trzeba zrobić ?

jak dobrze zeskalować broń ?

Można otworzyć miecz z gry i swój projekt żeby dostosować skalę czy trzeba otworzyć miecz z gry na początku robienia projektu ?

Wie ktoś gdzie mogę znaleźć jakieś tutoriale dotyczące teksturowania broni/tworzenie tekstur itp ?

Ogólnie jak by ktoś miał jakieś rady/tutoriale dotyczące tworzenia modeli low poly miło by było jak by się podzielił


Jestem nowy uczę się :D  nie bijcie mnie jak zadałem głupie nie logiczne i pozbawione sensu pytanie  :wink:
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Cytuj
Poniżej ilu trójkątów nie opłaca się optymalizować modelu broni w G2NK?

Jaka jest maksymalna dopuszczalna liczba trójkątów dla broni w G2NK ?
Najlepiej otwórz kilka modeli broni i przekonaj się :)

Azgaroth

Azgaroth

Użytkownicy
posty5
  • Użytkownicy
Najlepiej otwórz kilka modeli broni i przekonaj się :)

no wpadłem na ten pomysł oscyluje to w granicy 220 ale czy jest nie przekraczalna granica np czy jak zrobię obiekt który ma 260 to beliar ześle swojego sługę który przyjdzie i zacznie mnie napiżdżać kosmiczną pałą po łbie ?:D  do puki nie zmienię na 220 ... bo czytając
Cytuj
Nowoczesne karty graficzne dobrze znoszą dużą liczbę wielokątów, ale mają całkiem sporo na głowie - każdy proces wysyłany poprzez ciebie do karty graficznej. Tak więc, jeśli masz obiekt złożony ze 100 trójkątów, to będzie tak samo kosztowny do renderowania, jak obiekt złożony z 1500 trójkątów. Korzystnym rozwiązaniem optymalnej wydajności renderowania będzie przyjęcie 1500-4000 trójkątów na siatkę.”
No i na podstawie tego można wywnioskować że różnicę nie będą duże więc chciał bym wiedzieć do ilu tę granicę powiedzmy 220 można naciągnąć ?
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Na siłę dałoby się i do 1k, ale staraj się nie przekraczać kilkuset. Im więcej, tym gorzej. Przeczytaj tekst w mojej sygnie. Porządny model ma prawo składać się TYLKO z trójkątów które mają istotny wpływ na jego wygląd.

Azgaroth

Azgaroth

Użytkownicy
posty5
  • Użytkownicy
I o to mi chodziło po prostu chciałem wiedzieć czy trzeba się trzymać granicy 220 czy po prostu jak zrobię model który ma 240 to nic się nie stanie
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry