Tyci-pyci 3ds 8215 21

O temacie

Autor Icer

Zaczęty 7.05.2011 roku

Wyświetleń 8215

Odpowiedzi 21

Icer

Icer

Użytkownicy
posty44
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Mam pytanie - jak zeskalować model 3ds, by był większy? Dodałem model i jest jakiś taki mały... Mniejszy od Kamienia, a to dom jest o_O
 

Kruczek

Kruczek

Użytkownicy
posty169
Propsy31
  • Użytkownicy
Zależy od programu jakim się posługujesz, jeżeli to wings 3d to zaznaczasz cały model, klikasz PPM i naciskasz skaluj. Dla wygody możesz zaimportować jakiś vob z gothica aby dostosować rozmiar.
 

Kain

Kain

Użytkownicy
RAP-Fanatyk
posty311
Propsy100
  • Użytkownicy
  • RAP-Fanatyk
Po prostu zeskaluj go w programie do 3D
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel

Sawik
Moderator działu

Tyci-pyci 3ds
#3 2011-05-07, 21:53(Ostatnia zmiana: 2011-05-07, 21:54)
Mam pytanie - jak zeskalować model 3ds, by był większy? Dodałem model i jest jakiś taki mały... Mniejszy od Kamienia, a to dom jest o_O
W  programie do 3D jeżeli używasz karaxa to wyskakuje okienko i tam w scale można zmienić wartość na jaką się chce ale polecam zachować umiar. :D  
W każdym razie tak jest w blenderze, ale nie powinno aż tak bardzo się różnić.

PS Widzę koledzy mnie ubiegli. :D
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Godefroy93

Godefroy93

Rzeka
posty289
Propsy196
NagrodyV
Profesjabrak
  • Rzeka
W wingsie jedna z farm ma około X 2000 Y 900 Z 3700
 
"Pierre is enjoying his new bicycle!"



Spoiler
1.Co to są ryry?

Ryrami płynie woda

2.Obrybiacie bonk?

Tak! Obrybiamy bonk.

To nie zgydne z prywem!

3.Pierre lubi swój nowy rower!

Bardzo mnie to cieszy, a co to za Pierre?

To taki chłopak z wioski.

4.Ładna kurtka!

My alpiniści nazywamy to wiatrochronem.

Niech jej Pan pod żadnym pozorem nie zdejmuje!

Allo!,allo!

Icer

Icer

Użytkownicy
posty44
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
@UP - YYyyyy??

@Topic - Pięknie. Zeskalowałem 3ds, ale jak był klolorowy w spacerze, to teraz jest szary ;/ Jak zeskalować texturę w wingsie?
 

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Caesum

Tyci-pyci 3ds
#6 2011-05-08, 13:53(Ostatnia zmiana: 2011-05-08, 13:53)
3ds maxie? Jest szary, ponieważ prawdopodobnie nie masz w ustawieniach podanej lokacji wszystkich tekstur. To i tak zresztą nie ma znaczenia, w spacerze powinno być ok.
 

Icer

Icer

Użytkownicy
posty44
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Pobrałem Wings3D. Import > 3ds, zaimportowałem model domku, zeskalowałem do wyst. wielkości, bo był baaaaardzo mały. Export > 3ds, spacerze na probe wzielem domek jako vob, Apply i pojawil sie szary, bez tekstur.  HELP!

W 3dsMAX można skalować z texturami?
 

Kruczek

Kruczek

Użytkownicy
posty169
Propsy31
  • Użytkownicy

Kruczek

Tyci-pyci 3ds
#8 2011-05-08, 14:10(Ostatnia zmiana: 2011-05-08, 14:11)
Jeżeli to domek to możesz go oteksturować w spacerze odsyłam do tutka : http://themodders.org/index.php?/topic/50-teksturowanie/
lub videotut :
https://www.youtube.com/watch?v=9m_sVkCUrtI
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
nie skaluj w wingsie bo on TEKSTURY USUWA. btw najlepiej w blederze kikasz "s" i skalujesz
 

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Caesum

Tyci-pyci 3ds
#10 2011-05-08, 14:26(Ostatnia zmiana: 2011-05-08, 14:26)
Kruczek - Niestety jest to gówniany sposób i go nie polecam. =)

Jeśli zarówno w spacerze jak i 3ds maxie domek jest szary, to oznacza to, że zostały usunięte tekstury podczas exportu/importu. Sprawdź ustawienia kerraxa.
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
up@ do wings nie ma kerraxa
 

Tomek

Tomek

Użytkownicy
Kapitan Rob
posty2181
Propsy2189
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Kapitan Rob
w wingsie exportuje się bez kerraxa. jest standardowo format .3ds
 

Icer

Icer

Użytkownicy
posty44
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
To w końcu JAK zaimportować i w CZYM, lub ewentualnie jak oteksturować żeby działało? o.O
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
najlepiej zrób to w blenderze bo nie stracisz tekstur
 

Icer

Icer

Użytkownicy
posty44
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Nawet jeśli powiększę 10-100x razy?
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
nawet 1000 :D  tekstury będą skalowane razem z modelem
 

Icer

Icer

Użytkownicy
posty44
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Dobra odinstalowywuję Wingsa, instaluję Blendera.

Do blendera potrzebny Kerrax?
 

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
up@ do wings nie ma kerraxa
ale do maxa jest
 



0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry