Grafika izometryczna 9923 10

O temacie

Autor MWL

Zaczęty 2.03.2011 roku

Wyświetleń 9923

Odpowiedzi 10

MWL

MWL

Użytkownicy
posty205
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Na początek napiszę "OMG jak dawno mnie tutaj nie było". Jak to się mówi, jak trwoga to do moda, czy jakoś tak :P

Przechodząc jednak do sedna sprawy. Nudzi mi się w domu i chcę sobie zrobić coś w rodzaju prostej gry strategicznej na przeglądarkę. Wszystko bardzo fajnie, ale mam jeden, dość duży problem, mianowicie zastanawiam się w jaki sposób rozwiązać problem z grafiką. Szkoda mi pieniędzy (tak tak, żyd) na grafika (a właściwie to jak wyobrażę sobie ogrom pracy to pewnie byłoby to roczne zatrudnienie) więc trzeba sobie jakoś samemu poradzić.

Pytanie konkretne brzmi: Czy macie jakieś rozwiązania na tworzenie grafiki izometrycznej? Czy ktoś z was się tym bawił i czy macie do tego jakiś specjalny program (albo opcję w Fireworks/Photoshop)?
 
Tworzymy  aplikacje internetowe i strony internetowe. Jesteś grafikiem? Napisz do nas - szukamy najlepeszych ;)

Kelten

Kelten

Gry (themodders@telegram)
posty639
Propsy514
ProfesjaKompozytor
  • Gry (themodders@telegram)
Cytuj
Pytanie konkretne brzmi: Czy macie jakieś rozwiązania na tworzenie grafiki izometrycznej? Czy ktoś z was się tym bawił i czy macie do tego jakiś specjalny program (albo opcję w Fireworks/Photoshop)?
Takie rzeczy można zrobić normalnie zarówno w gimpie jak i photoshopie tylko to wymaga dość dużo czasu.
Zakładam ,że potrzebne ci to do tworzenia jakichś map czy lokacji.Jedyny tutorial jaki znalazłem to ten
Click
Może nie jest zbyt rozbudowany ale można na podstawie tego nauczyć się tworzenia prostych budynków.
 

MWL

MWL

Użytkownicy
posty205
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Czyli tak jak myślałem. Nie ważne czy gra w unrealu czy w przeglądarce, grafika nigdy nie będzie czymś niekłopotliwym do ogarnięcia dla programisty? :P

A może ktoś wie coś czego ja jeszcze nie??
 
Tworzymy  aplikacje internetowe i strony internetowe. Jesteś grafikiem? Napisz do nas - szukamy najlepeszych ;)

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny

Wowoz

Grafika izometryczna
#3 2011-03-02, 19:21(Ostatnia zmiana: 2011-03-02, 19:22)
Moze jakies proste bryly w programie 3d + proste tekstury i render. Chociaz to nie bedzie pixel art :P
 

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit
Na max3d.pl w dziale game-art była na ten temat dyskusja o ile pamiętam. Najłatwiej według mnie będzie renderować 3d i ewentualnie podmalowywać w programie do 2d.

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Kiedyś jak robiłem OTS (:lol2: ) to sie bawiłem w coś takiego. Masz fajne forum:
http://www.wayofthepixel.net/pixelation/index.php
 

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Z mojego punktu widzenia w pixelarcie stosunek jakość/wkład pracy jest niezbyt duży. Lepiej właśnie wymodelować to i wyrenderować w programie 3D, nadaje się do tego nawet Google SketchUp 3D - program łatwy do ogarnięcia, efekty w tej kwestii nie są najgorsze. Wiem że robiono tam właśnie grafikę izometryczną do Dark Dimension. Plus takiego rozwiązania to chociażby automatyczne cieniowanie, co przy pixelarcie mogłoby niekiedy być uciążliwe.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Faktycznie, widziałem na max3d taki projekt do gry 2D z modelami 3D:
http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?p=987932

Dużo lepszy efekt i mniej pracy niż babranie się w pixelartcie.
 

emace

emace

Użytkownicy
czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
posty404
Propsy297
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?

emace

Grafika izometryczna
#8 2011-03-03, 13:59(Ostatnia zmiana: 2011-03-03, 14:02)
pomijając 3D, musisz dbać o odpowiednią perpektywę z trzema punktami zbiegu + perspektywa ptaka.

Wyrysuj sobie takie pomocnicze linie podczas pracy:

perspektywa linearna

googleImage

perspektywa linearna 2

Perspektywa

[media]
https://www.youtube.com/watch?v=HBkewPXviTQ
]videotutorial[/media]





oczywiście mój post nie wyczerpuje tematu, to co napisałem ma cie naprowadzić i wskazac odpowiednie narzędzie, nie wszystkie obrazki też wskazują odpowiednią perpektywę, bo są również z dwoma punktami, z perspektywy frontalnej itd.
Videotutorial też nie będzie strzałem w dziesiątkę, wskazuje jedynie fakt, że fotoszop ma takie a nie inne narzędzia które moga ci się przydać.


tutaj masz konkret:

[media]
https://www.youtube.com/watch?v=ecNodVeFq7Q
[/media]
 





Podobno pewien nekromanta znany pod pseudonimem Xardas jako jedyny poznał imię niejakiego Bezia. Rzekomo za tę informację zobowiązał się ożywiać zabitych przez niego NPC-ów do kolejnych części gry.

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Caesum

Grafika izometryczna
#9 2011-03-03, 14:32(Ostatnia zmiana: 2011-03-03, 14:47)
Kiedyś próbowałem zrobić parę obiektów w rzucie izometrycznym, ale po ustawieniu kamery i wyrenderowaniu straciłem ochotę, gdy okazało się, że moje drzewko graficznie IDEALNIE pasuje do The Sims 1. :ok:

Ale projekt w maxie z kamerą chyba wciąż gdzieś mam.

BTW - Emace, a tak właściwie to jak mu mają pomóc referencje dotyczące perspektywy jeśli on chce zrobić grafikę izometryczną? :huh:
 

legomir

legomir

Użytkownicy
posty44
Propsy3
  • Użytkownicy

legomir

Grafika izometryczna
#10 2011-03-03, 16:04(Ostatnia zmiana: 2011-03-03, 16:05)
Co do softów to od razu odrzuć May'e gdyby Ci wpadło do głowy na niej robić z tego co wiem izometrii nie da się osiągnąć mimo wszystko(czyt. mimo iż jest to mój ulubiony program i ogólnie ze wszystkich mi znanych uważam za najlepszy to niestety ale niektórych rzeczy nie przeskoczysz.)
 
Si Legomir nobiscum, quis contra nos?


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry