Teksturowanie w Wings 3D 5764 7

O temacie

Autor Yawa

Zaczęty 18.02.2011 roku

Wyświetleń 5764

Odpowiedzi 7

Yawa

Yawa

Użytkownicy
posty24
Propsy17
  • Użytkownicy

Yawa

Teksturowanie w Wings 3D
2011-02-18, 19:21(Ostatnia zmiana: 2011-02-18, 19:31)
Więc tak:
Zrobiłem w Wings 3D model kapelusza Mariachi.
No i mam problem z oteksturowaniem go.
Bo w Wings pokazuje, że jest teksturka,
a jak go insertuje w gothicu, to
mam cementowy kapelusz.
Plik tekstury jest w Textures\Items w formacie tga.
Ale i tak - cement!
Biedny łeb Beziego!  :lol:  
Ale tak na poważnie, proszę o pomoc!

Warka

Warka

Użytkownicy
COM BEK !!!
posty476
Propsy209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • COM BEK !!!
miałem taki sam problem. mianowicie. jak importujesz obraz do wings by zastąpić nim default IMPORTUJ DO DO WINGS W .TGA !!  niewiem dlaczego ale miałem też zawsze "cementową" domyślną teksturę w gothic dopuki tak nierobiłem. czyli. robisz model, mappujesz, robisz teksture w gimp czy paint, konwertujesz ją gomanem na tga, importujesz ten plik tga jako obraz do wings, ustawiasz jako teksture i dopiero export tga do textures a model do meshes
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Jakoś na około to robicie, da się od razu wyeksportować z Wingsa UVkę w tga nadając jej wcześniej w oknie obiektu nazwę taką jaką ma mieć finalna tekstura. I trzeba pamiętać o ograniczeniu długości nazwy pliku tekstury w formacie 3ds.

Yawa

Yawa

Użytkownicy
posty24
Propsy17
  • Użytkownicy
No tak, ale jak wyexportować prosto z wingsa?  :lol:


janpl

janpl

Użytkownicy
posty95
Propsy7
  • Użytkownicy
Ja zawsze robie tak:
1. Tworze model.
2. Zaznaczam go MAPOWANIE UV.
3. Wyeksportuje teksturke.
4. Ozdabiam teksture.
5. Importuje ja do wingsa.
6. Nakladam na model.
7. Zapisuje model jako 3ds.
8. Teksturke zamieniam na format. tga oraz na tex
9. Musisz to zapisac w taki sposob np:
   plik.3ds
   plik.tga  
   plik-c.tex
10. Nie wiem czemu, ale nazwa modelu i tekstury musi byc taka sama :(.
 :lol:
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Kombinujesz, nic nie musi być takie same, wiele modeli może używać jednej tekstury lub jeden obiekt kilku materiałów. Kwestia wybrania odpowiednich funkcji. A na format .tex engine konwertuje automatycznie, wystarczy że podrzucisz .tga.

Yawa

Yawa

Użytkownicy
posty24
Propsy17
  • Użytkownicy
Zgadzam się z Avallachem, to jest zbyteczne.  :lol:  
Dziękuję też za pomoc, trudziłem się nad tym długo. xD
Temat do zamknięcia.  :lol:  
Ten kapelusz w końcu wyszedł tak:


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry