Jak zacząć? 3950 8

O temacie

Autor Colderrr

Zaczęty 28.01.2011 roku

Wyświetleń 3950

Odpowiedzi 8

Colderrr

Colderrr

Użytkownicy
posty45
Propsy4
  • Użytkownicy
Witam,
szukam, szukam a wciąż nie wiem jak mam zacząć swoją przygodę z moddingiem gothica.
Z tego co udało mnie się wywnioskować, pliki w _WORK po przejściu przez proces ***(zapomniałem nazwy) kompresują się do pliku .mod. Do tego procesu będę używać tej instrukcji:
http://themodders.org/index.php?/topic/106-skryptykompilowanie-skryptow/
Nie mogę jednak rozpocząć swojej wędrówki, gdyż na liście modów w GothicStarter_mod.exe, mojego nie ma.
Pomocne mogłoby być dodanie pliku x.ini, jednak nie wiem jak go skonfigurować.
Pomoże ktoś? :)

Pozdrawiam i dziękuję.
 

Warka

Warka

Użytkownicy
COM BEK !!!
posty476
Propsy209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • COM BEK !!!
co ci powiem to ci powiem ale musisz pokochać ten dział

http://themodders.org/index.php?/forum/36-tutoriale/

a modding możesz zacząść..jak większość modderów od.... filmików Czipa17 na youtube

http://www.youtube.com/user/czip17

i to też zależy czego się chcesz na początek nauczyć... nielicz że w najbliższym czasie zrobisz moda. ale od czegoś TRZEBA zacząść  :lol:
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Jak zacząć?
#2 2011-01-28, 21:07(Ostatnia zmiana: 2011-01-28, 21:08)
a modding możesz zacząść..jak większość modderów od.... filmików Czipa17 na youtube
?!?

Proponuję rozejrzeć się po plikach z GMDK, na start pobawić się GoManem (instrukcja raczej niepotrzebna) i ogarnąć Spacera (także raczej instrukcji nie potrzeba). Chyba że jesteś osobą inteligentną i ambitną, wtedy poprzeglądaj oryginalne skrypty gry i postaraj się zauważyć prawa według których zostały napisane.

damdan

damdan

Labirynt
posty176
Propsy43
ProfesjaLvl designer
  • Labirynt
możesz do mnie na gg napisać , postaram się napisać co nie co
 

Colderrr

Colderrr

Użytkownicy
posty45
Propsy4
  • Użytkownicy
Hura, hura, hura!
Mam już swój pierwszy mod! Edytowałem w nim NIC :D  Ale już jest po Polsku a nie po Dojczlandsku. :P

Bardzo jestem rad, że na forum jest lista funkcji, ale brakuje mi jeszcze listy callbacków.
Co to oznacza:
Teraźniejszą funkcję mogę wykonać prawdę mówiąc tylko podczas dialogu, a ja chciałbym się dowiedzieć gdzie mogę wstawić nowe warunki dla callbacków "JakGraczNaciskaJakisKlawisz", "JakGraczAtakujeKogoś", "JakGraczWyciagaMiecz", "JakGraczUżywaDanejAnimacji" itp.
Nie wiem jak to jest w gothicu, ale bardzo mi tego brakuję, wiec mam pytanie, czy istnieje jakiś spis takowych rzeczy?
Widać co chcę zrobić np w tym filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=SVpfa8sThGk


Podczas ataku, a być może wywoływania animki, sprawdzany jest cel gracza, jeżeli broń aktywna == miecz stalowy && przeciwnik == człowiek to { Obrazenia/10 }; B
Bardzo skryptowo przekazałem swój pogląd.

No i kończąc mam właśnie pytanie, wiecie może jak to jest zrobione? Czy istnieje fragment kodu który zawsze się wykonuję gdy gracz atakuję / używa broni? Czy może to timer pobierający aktualną animację?(choć to wersja dość naciągana :P).

Pozdrawiam i proszę o pomoc, link do tuta, do google, cokolwiek :P
Colder
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Ha, ty naprawdę jesteś osobą inteligentną która wie cokolwiek o programowaniu :lol:  

Nie ma takiej listy, i tak większość "skrypterów" przynajmniej w początkowym okresie ma wrażenie że jak się napisze funkcje to ona sama się wywoła kiedy trzeba. W Gothicu jako "callbacków" można użyć kilku rzeczy. W sumie mogę je wszystkie zaraz wygrzebać, część z nich kiedyś chciałem trzymać jako atuty do mojego moda, ale i tak nic z tym nie wyszło.

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Jak zacząć?
#6 2011-01-29, 13:46(Ostatnia zmiana: 2011-01-29, 15:52)
Dobra, scaliłem moje posty o wywoływaniu funkcji i przerobiłem na nowy temat w tutorialach: http://themodders.org/index.php?/topic/13208-inicjowanie-funkcji

Z rozpędu napisałem coś takiego: http://themodders.org/index.php?/topic/13209-npc-bodystate

I zaraz zrobię listę eventTagów w MDS'ach jeśli takiej jeszcze nie ma.


ja tu nadal widzę double :lol2:  Popraw to, albo będzie warn :ok:

Colderrr

Colderrr

Użytkownicy
posty45
Propsy4
  • Użytkownicy
No, ślicznie, powoli zaczynam być szczęśliwy. :D

Ale jeszcze troszeczkę mi wiadomości brakuje. :P

1.

Za pomocą funkcji Npc_PercEnable możesz do każdego ze zmysłów danego NPC podpiąć jakąś funkcję.

A gdzie mogę tę funkcję wywołać?
Czy w gothicu mogę jakoś sprawdzić używany w danej chwili zmysł mojego NPC?

2.
Może być to wyzwalanie co określoną ilość czasu (a dzięki wykorzystaniu Ikarusa nawet równo co klatkę), przez wejście bohatera w jakieś miejsce, przez zadanie obrażeń danemu obiektowi, użycie danego obiektu itd.

O właśnie to jest idealne, ale jak stworzyć nowy Tigger?
Chociaż, nie do końca jasno rozumiem to pojęcie, na jakiej zasadzie on działa, niestety nie mogę znaleźć żadnego tuta, może mógłbyś coś podrzucić?
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
1. W dowolnym miejscu o którym wiesz że zostanie wywołane w interesującym cię momencie. Może być to nawet definicja samego npc - wtedy zmysły będą aktywne od momentu pojawienia się jej.
Co masz na myśli przez sprawdzanie używanego zmysłu?

2. Triggery wstawia się przez Spacera. Tutek był ale też nie mogę go znaleźć. Po prostu wstawiasz w edytorze obiekt typu chyba zCTrigger i ustawiasz mu parametry, takie jak sposób aktywowania i wywoływana funkcja.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry