[G2:NK]Duży problem ze skryptami. 4269 11

O temacie

Autor Graveir

Zaczęty 25.01.2011 roku

Wyświetleń 4269

Odpowiedzi 11

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
Cześć.Mam taki problem,że postanowiłem stworzyć kupca i list,który można byłoby u niego kupić.Ale podczas naprawy skryptu od razu wywala mi błąd typu d'>>ż (line 1) czy jakoś tak i przy zaadeklarowanej zmiennej w story globals również.Wklejam skrypty:
Plik B_GiveTradeInv_Kupiec.d
var int Kupiec_ItemsGiven_Chapter_1;
FUNC VOID B_GiveTradeInv_Kupiec (var C_NPC slf)
{
if ((Kapitel >= 1)
&& (Kupiec_ItemsGiven_Chapter_1 == FALSE))
{
CreateInvItems (slf, itfo_wodka, 10);
CreateInvItems (slf, jumper, 1);
CreateInvItems (slf, ItWr_tajemniczy_list, 1);
CreateInvItems (slf, ITWR_Addon_Runemaking_KDF_CIRC1, 1);
CreateInvItems (slf, ITMI_RUNEBLANK , 5);
CreateInvItems (slf, ITRU_ZAP , 1);
CreateInvItems (slf, ITRU_WINDFIST , 1);
CreateInvItems (slf, ITRu_Whirlwind  , 1);
CreateInvItems (slf, ITFO_SAUSAGE  , 1);
Kupiec_ItemsGiven_Chapter_1 = TRUE;
};
};
Skrypt dialogu postaci:
// *Script was make in Easy Dialog Maker (EDM)

//========================================
//-----------------> OPCJA *KONIEC*
//========================================

INSTANCE DIA_Kupiec_EXIT(C_INFO)
{
npc             = NONE_305_Kupiec;
nr              = 999;
condition = DIA_Kupiec_EXIT_Condition;
information = DIA_Kupiec_EXIT_Info;
permanent = TRUE;
description     = "KONIEC";
};

FUNC INT DIA_Kupiec_EXIT_Condition()
{
return TRUE;
};

FUNC VOID DIA_Kupiec_EXIT_Info()
{
AI_StopProcessInfos (self);
};

//========================================
//-----------------> HELLO1
//========================================

INSTANCE DIA_Kupiec_HELLO1 (C_INFO)
{
   npc          = NONE_305_Kupiec;
   nr           = 1;
   condition    = DIA_Kupiec_HELLO1_Condition;
   information  = DIA_Kupiec_HELLO1_Info;
   permanent = TRUE;
   trade        = TRUE;
   description = "Pokaż mi co masz na sprzedaż.";
};

FUNC INT DIA_Kupiec_HELLO1_Condition()
{
    return TRUE;
};

FUNC VOID DIA_Kupiec_HELLO1_Info()
{
    B_GiveTradeInv (self);
    AI_Output (other, self ,"DIA_Kupiec_HELLO1_15_01"); //Pokaż mi co masz na sprzedaż.
    AI_Output (self, other ,"DIA_Kupiec_HELLO1_03_02"); //Wybierz coś.
};

Zadeklarowana zmienna w story_globals:
var int Kupiec_ItemsGiven_Chapter_1;
Skrypt listu:
//---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------|
//-----------> Tajemniczy list
//---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------|
INSTANCE ItWr_tajemniczy_list (C_ITEM)
{
name = "Tajemniczy list";

mainflag = ITEM_KAT_DOCS;
flags = 0;

value = 10;

visual = "ItWr_Scroll_02.3ds";
material = MAT_LEATHER;

scemeName = "MAP";
description = name;

TEXT[2] = "Ten tajemniczy list znajdował się";
TEXT[3] = "w posiadaniu pewnego kupca";
TEXT[5] = NAME_Value;
COUNT[5] = value;
on_state[0] = Usetajemniczy_list;
};

FUNC VOID Usetajemniczy_list()
{
var int nDocID;
nDocID = Doc_Create();

Doc_SetPages ( nDocID,  1);
Doc_SetPage ( nDocID,  0, "letters.TGA", 0);
Doc_SetMargins ( nDocID,  -1,  50, 50, 50, 50, 1);
Doc_SetFont ( nDocID,  -1, FONT_Book);
Doc_PrintLine ( nDocID,  0, "");

Doc_PrintLines ( nDocID,  0, "Witaj poszukiwaczu przygód.");
Doc_PrintLine ( nDocID,  0, "");
Doc_PrintLines ( nDocID,  0, "Piszę ten list,by cię ostrzec przed dalszą wędrówką ku przeznaczeniu.Wiele niebezpieczeństw ci grozi,a zło powoli przybiera na sile.Uważaj na siebie,ponieważ tylko ty możesz pokonać zło,które okrywa świat swymi ramionami.Sam próbowałem z nim walczyć,ale niestety,nie udało mi się.Jeśli jesteś gotów stawić czoło zagrożeniu,musisz zdobyć pewną potężną broń.Jest ukryta w skrzyni,niedaleko farmy Akila.Powodzenia w dalszej drodze.");
Doc_PrintLine ( nDocID,  0, "");
Doc_PrintLines ( nDocID,  0, "Anonim");
Doc_PrintLine ( nDocID,  0, "");

Doc_Show ( nDocID );
};

//---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------|
Nie wymienię wszystkich błędów ponieważ ich jest w cholerę i jeszcze więcej się pojawia;/
Edit:Ten błąd 1 pojawia się w skrypcie listu.
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti


Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
Zapisałem plik w formacie UTF-8 i teraz wyskakuje błąd:
Unknown identifier : B_GIVETRADEINV_KUPIEC (line 197)
A 3-4 linijki przed tą linijką w pliku B_GiveTradeInv

if  Hlp_GetInstanceID (slf) == Hlp_GetInstanceID (Trd_Gaertner) {B_ClearDeadTrader (slf);};
if  Hlp_GetInstanceID (slf) == Hlp_GetInstanceID (Trd_Lutero) {B_ClearDeadTrader (slf);};

//Moje                
if Hlp_GetInstanceID (slf) == Hlp_GetInstanceID (Trd_Kupiec) {B_ClearJunkTradeInv (slf); B_GiveTradeInv_Kupiec (slf);};
};


};
Edit:A co do listu to usunąłem skrypt.
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti


Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
Czy jesteś pewien że ten plik B_GiveTradeInv_Kupiec.d jest parsowany na liście gothic.src przed miejscem gdzie próbujesz pierwszy raz wywołać jego zawartość?
Eee,a można trochę jaśniej?Bo nie rozumiem;/
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti

Tomaj

Tomaj

Użytkownicy
posty107
Propsy13
  • Użytkownicy
Avallach'owi chodzi o to, że jak spacer reparsuje skrypty, to reparsuje każdy plik po kolei. Pyta się więc, czy jesteś pewien, że spacer reparsuje ten plik zanim zostaje on wywołany w innym pliku. Nie potrawfię inaczej tego wytłumaczyc.
Spacer sprawdzając pliki dochodzi do wywołania zawartości pliku B_GiveTradeInv_Kupiec.d i jeżeli wcześniej nie sprawdził tego własnie pliku (B_GiveTradeInv_Kupiec.d) to może wyskoczyć błąd. Tak ja to rozumiem.
 

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
Właśnie nie wiem.Ale skoro ten błąd się pojawia jako pierwszy to chyba reparsuje zanim zostanie wywołany w innym pliku.
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti

Tomaj

Tomaj

Użytkownicy
posty107
Propsy13
  • Użytkownicy
Kurcze, nie mam pojęcia o co może chodzić. Obawiam się, że nie mogę ci pomóc, ale myślę, że Avallach w końcu znajdzie rozwiązanie. Jak narazie pomyślę jeszcze trochę i może wpadnę na rozwiązanie. Jak narazie, powodzenia.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Tomaj zrozumiał bardzo dobrze. Jeśli nie pokazuje ci w którym pliku jest ten błąd, musisz wyszukiwarką tekstową znaleźć wszystkie pliki zawierające tekst B_GiveTradeInv_Kupiec i sprawdzić w gothic.src czy wszystkie są wymienione niżej niż plik B_GiveTradeInv_Kupiec.d.

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
W pliku gothic.src po otworzeniu notatnikiem nie ma żadnej linijki zawierającej nazwę "kupiec".
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
Zna ktoś rozwiązanie problemu?
Refresh...
Edit:Robię wg tego tutoriala:
Problem zaczyna się od punktu drugiego,czyli dodawania do B_GiveTradeInv
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry