wstawianie budynków do modelu 3d 2919 10

O temacie

Autor Warka

Zaczęty 4.01.2011 roku

Wyświetleń 2919

Odpowiedzi 10

Warka

Warka

Użytkownicy
COM BEK !!!
posty476
Propsy209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • COM BEK !!!
siemka. jak wstawie do świata w wings budynek i go usadowie w odpowiednim miejscu to trzeba go jakoś "połączyć ze światem"? bo inaczej to się chyba osobno zmappuje? jak to jest? :) . i jeśli budynek wstawie w wings będe musiał go od nowa teksturować? czyli ogółem trzeba jakoś łączyć świat z budynkiem i czy trzeba mappować razem? :unsure:
 

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka

KolegaZWojska
Rzeka

wstawianie budynków do modelu 3d
#1 2011-01-04, 19:24(Ostatnia zmiana: 2011-01-04, 19:30)
przysięgnij że nie jesteś prowem to może ci to dokładnie opiszę.

@Edit: Wow, Wowoz, jesteś na pierwszej stronie po wpisaniu sobie w google mappowanie.

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka

KolegaZWojska
Rzeka

wstawianie budynków do modelu 3d
#2 2011-01-04, 19:58(Ostatnia zmiana: 2011-01-04, 20:00)
Dobra, zrobię sobie ten wysiłek.

Budynek musisz połączyć bo inaczej będzie nie połączony. Zobacz sobie jakiś dowolny mesh z gry to wszystko będziesz wiedział. Mappowanie z kolei to taka czynność, której nie robi się dla obiektu jako całości, ale dla poszczególnych jego trójkątów, choć oczywiście można mapować wiele trójkątów jednocześnie. Samo mappowanie polega na przyporządkowaniu wszystkim trzem wierzchołkom danego trisa wartości na teksturze. Raz przyporządkowane wartości się więcej nie zmieniają, chyba że zostaną ponownie zmappowane. Dlatego jeśli łącząc budynek z podłożem zmienisz położenie vertexów (tych wierzchołków) to zdeformujesz teksturę, ale mapa (przedstawiająca rozłożenie wierzchołków na teksturze) się nie zmieni.

Warka

Warka

Użytkownicy
COM BEK !!!
posty476
Propsy209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • COM BEK !!!
kolega~ dałblju post nieładnie nieładnie :>.
Cytat: KolegaZWojska link=topic=12746.msg128155#msg128155#msg128155#msg128155 date=1294167511
Zobacz sobie jakiś dowolny mesh z gry to wszystko będziesz wiedział.

ale jak zobacz? otworzyć go w wingsie czy w spacerze oco chodzi? wytłumasz jak połączyć i będzie spoko. reszte jakoś ogarniam czyli mappowanie i teksturowanie.
 

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka
Otwórz świat w programie graficznym. Nie wiem jak to wygląda w przypadku wingsa, ale do blendera czy maxa masz plugin zwany kerraxem. Świat jest w chyba _work/data/meshes/level. Potem zrób dziurę w ziemi, ustaw w niej domek, przy pomocy funkcji weld czy czegoś podobnego połącz wierzchołki dziury z podstawą domku i ewentualnie popraw tekstury wokół domu w spacerze. Tak będzie ci chyba najłatwiej.

Dracon

Dracon

Użytkownicy
posty1068
Propsy904
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Cytuj
Potem zrób dziurę w ziemi
Po co? Nie dużo prościej wstawić domek bezpośrednio na ziemi?
Oczywiście pod warunkiem, że nie ma on piwnicy.
 
,,Dobry, to człowiek, który nie ukrywa siedzącego w nim zwierzęcia. A taki co usiłuje udawać dobrego, jest wręcz niebezpieczny. Najgroźniejsi są ci, którzy sami głęboko wierzą, że są dobrzy. Odrażający, ohydny przestępca może zamordować jednego człowieka, dziesięciu, stu, ale nigdy nie zabija milionów. Miliony mordują ci, którzy mają się za samą dobroć.''

Wiktor Suworow, Akwarium

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka
Cytat: Dracon link=topic=12746.msg128205#msg128205#msg128205#msg128205 date=1294175752
Po co? Nie dużo prościej wstawić domek bezpośrednio na ziemi?
Nie bo:

1. Światło na ścianie budynku kontrastowałoby z światłem na ziemi.
2. Trzeba mieć płaską nawierzchnię więc nie sprawdziłoby się to na zboczu.
3. Trzeba mieć przynajmniej jakiś schodek bo inaczej tekstury będą przez siebie prześwitywać.
4. Cludery jeśli są mogłyby oszaleć.
5. Nie bo nie! Bo tak jest nie profesjonalnie.

Warka

Warka

Użytkownicy
COM BEK !!!
posty476
Propsy209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • COM BEK !!!
no dobra ale ty myślisz że ja zrobie dziure wsam raz dopasowaną pod budynek? :facepalm:
 

emace

emace

Użytkownicy
czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
posty404
Propsy297
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
musisz zatachować domek z worldem i użyć funkcji weld żeby to połączyć
 





Podobno pewien nekromanta znany pod pseudonimem Xardas jako jedyny poznał imię niejakiego Bezia. Rzekomo za tę informację zobowiązał się ożywiać zabitych przez niego NPC-ów do kolejnych części gry.

Warka

Warka

Użytkownicy
COM BEK !!!
posty476
Propsy209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • COM BEK !!!
czy ta funkcja weld jest w wingsie3d?
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry