sonda dotycząca ekonomii w grze 7536 17

Ankieta

ekonomia w grze

Głosów w sumie: 41

O temacie

Autor

Zaczęty 19.12.2010 roku

Wyświetleń 7536

Odpowiedzi 17

sauron
  • Gość

sauron
Gość

sonda dotycząca ekonomii w grze
2010-12-19, 14:44(Ostatnia zmiana: 2010-12-19, 14:56)
pracuję nad prostą grą na iphona, żeby nie wdawać się w szczegóły zapytam o to co wolicie z waszego punktu widzenia. wprowadzenie systemu ekonomii ogranicza się w naszym przypadku do dwóch wyborów, trzeci to wprowadzenie połączonego systemu obu wyborów.

z góry dziękuję za pomoc i za to że przyczynicie się do stworzenia lepszej gry  :D
 

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2171
Propsy1689
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso
Jak na razie widzi mi się drugie rozwiązanie, ale zupełnie nie znam sytuacji. Gra na iphone, w ktorej mogę albo wybrać przedmiot po przeciwniku albo kupić usprawnienie. wszystko jasne :lol:
 

sauron
  • Gość

sauron
Gość

sonda dotycząca ekonomii w grze
#2 2010-12-19, 14:49(Ostatnia zmiana: 2010-12-19, 14:51)
Cytat: mea link=topic=12436.msg124566#msg124566#msg124566#msg124566 date=1292766462
Jak na razie widzi mi się drugie rozwiązanie, ale zupełnie nie znam sytuacji. Gra na iphone, w ktorej mogę albo wybrać przedmiot po przeciwniku albo kupić usprawnienie. wszystko jasne :lol:

zastanawiamy się czy wprowadzenie połączonego systemu nie popsuje odbioru gry, trzeba pamiętać że to ma być prosta gra, wprowadzanie poplątanego systemu ekonomii może być nieciekawe... oceniam to z punktu widzenia nie gracza pc ale casualowego odbiorcy dowolnego urządzenia mobilnego. równie dobrze połączony system może zostać włączony w kolejnym update, byle za pierwszym razem wybrać rozwiązanie idealne i nie psuć gry dodatkowymi elementami które mogą nie być potrzebne
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Wydaje mi się że oba rozwiązania są ciekawe. Zbieranie loota wprowadza nieprzewidywalny element losowości, a narzucenie wyborów zmusza też do jakiegoś myślenia/strategii (chyba że miałyby wartość tylko estetyczną, a nie taktyczną). Rozwiązanie z kupowaniem to dodatkowa motywacja aby grać dłużej, dążyć do jakichś konkretnych celów.

Anonymized

Anonymized

Użytkownicy
posty2957
Propsy6115
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ja mam z kolei swoją wersję ;)
Po pokonaniu przeciwnika dostawałoby się kasę, a do sklepu trafiały do niego należące przedmioty, które będzie można kupić a następnie wyremontować za jakąś sumę. Trochę inicjatywy kazz :D
 

shergar

shergar

The Modders
Darth Revan
posty872
Propsy1303
Profesjabrak
  • The Modders
  • Darth Revan
Loot dodaje element losowości, jest ciekawszy i mniej przewidywalny. Dodatkowo można wprowadzić jakiś niski % na jakiś super rzadki stuff.
 
Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku... Ale to nie cel podróży kształtuje ludzką duszę, tylko droga, która do niego zmierza...

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Cytat: Aztek link=topic=12436.msg124604#msg124604#msg124604#msg124604 date=1292777793
Ja mam z kolei swoją wersję ;)
Po pokonaniu przeciwnika dostawałoby się kasę, a do sklepu trafiały do niego należące przedmioty, które będzie można kupić a następnie wyremontować za jakąś sumę. Trochę inicjatywy kazz :D
Nie widze logicznego wyjasnienia, dlaczego niby przedmioty nalezace do zabitego przeze mnie wroga mialy trafiac do sklepow i dlaczego jeszcze ja mialbym za to pozniej placic. Najlepiej polaczyc oba rozwiazania - albo biore cos od pokonanego (o ile mi sie to podoba) i moze to byc super unikatowe, albo po prostu zabieram kase (lub sprzedaje mniej wartosciowe przedmioty) i kupuje w sklepie cos co moze nie bedzie tak wyjatkowe, ale bedzie pewne i porzadne.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Zysk

Zysk

Użytkownicy
posty606
Propsy451
  • Użytkownicy
Cytat: Kyroman link=topic=12436.msg124731#msg124731#msg124731#msg124731 date=1292867354
Nie widze logicznego wyjasnienia
to jest gra na komórkę, to nie jest problem.
 

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Wiem ze wiekszosci graczy by to nie przeszkadzalo - w sumie gramy zeby pograc - ale zakladam ze w wielu przypadkach pojawiloby sie przynajmniej takie irytujace pytanie gdzies w glebi mozgu - czemu kurna te przedmioty sa w sklepie?
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

sauron
  • Gość
a głosowaliście?  :lol2:  

gra o tyle bliska prawdzie że o turniejach rycerskich, w normalnych warunkach odbierało się pokonanemu co posiadał, żeby nie doprowadzać do sytuacji w której gracz po przegranej walce traci wszystko, lub po kilku wygranych ma 5 kompletów koni i tak dalej, ograniczenie do jednego przedmiotu który można wybrać z kilku...
 

shergar

shergar

The Modders
Darth Revan
posty872
Propsy1303
Profesjabrak
  • The Modders
  • Darth Revan
Czyli notabene najrozsądniejsze z punktu widzenia rodzaju rozgrywki rozwiązanie zebrało najmniej głosów - ciekawe :D
 
Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku... Ale to nie cel podróży kształtuje ludzką duszę, tylko droga, która do niego zmierza...

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Po zdradzeniu szczegolow rozgrywki... nadal pozostaje przy swoim :D  W takim wypadku faktycznie zebranie jednego przedmiotu (najlepiej z mozliwoscia wyboru) jest rozsadne, reszte mozna sobie kupic. Takie zasady turniejow w naszym krolestwie, panowie bracia.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

sauron
  • Gość
wiele nie zdradziłem bo jeszcze nie wiem jak będzie. zanim się zdecydujemy pewnie trochę czasu minie, testów, ta sonda to też jakiś sposób określenia tego co mogłoby być ciekawsze.
 

maltese

maltese

Użytkownicy
posty22
Propsy9
  • Użytkownicy
 

sauron
  • Gość
Cytat: maltese link=topic=12436.msg124916#msg124916#msg124916#msg124916 date=1292953994
Definitywnie?

jakieś inne opcje?
 

maltese

maltese

Użytkownicy
posty22
Propsy9
  • Użytkownicy
Pomijając fakt że nie mam iphone'a, ciekawi mnie jak zamierzasz zrobić tą grę? C++ + jakaś specjalna biblioteka iphone'owa?
 

sauron
  • Gość

sauron
Gość

sonda dotycząca ekonomii w grze
#16 2010-12-21, 19:09(Ostatnia zmiana: 2010-12-21, 19:14)
całe środowisko jest dostępne na stronie apple po zarejestrowaniu jako developer (liczne inne enginy np nowy udk, ale można też z tego co słyszałem we flashu cs5), ściągnąć można za darmo, trzeba tylko mieć maca lub instalowanego na pc maca... (są takie wersje dostępne) ja sam nie programuje, współpracuję z programistą który ma wszystko.
 

maciejh

maciejh

Rzeka
posty779
Propsy258
ProfesjaScenarzysta
  • Rzeka
Ja tu jeszcze chciałbym powiedzieć, że to dobry pomysł, aby mieć oba. Wtedy gra nabiera trochę trudności, np. w CivCivilization Rome na PC, rozwija się badania w różnych dziedzinach. Nie można mieć wojska i jednocześnie szybszego zdobywania marmuru (trudność!). A w grze na telefon, np. Wojna o czarny kał, też się rozwija na obydwa fronty.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry