Wings 3D - problem z teksturą przy eksportowaniu 2722 5

O temacie

Autor Marvin

Zaczęty 16.12.2010 roku

Wyświetleń 2722

Odpowiedzi 5

Marvin

Marvin

Użytkownicy
posty35
Propsy1
  • Użytkownicy
Witam ponownie  ^^   Ostatnio zrobiłem sobie w Wings 3D model chochli. Zrobiłem UV, kliknąłem na "stwórz teksturę", otworzyłem schemat sceny, wyeksportowałem teksturę pod nazwą "ITEM_LADLE.tga". Zrobiłem w Gimpie co trzeba było, załadowałem gotową teksturę do Wingsa i użyłem jej. Wszystko fajnie, ale kiedy eksportowałem model na pulpit w formacie *.3DS, Wings stworzył sobie własną teksturę, której używa, i nazwał ją "IT_LAD.bmp". I tak jest ZAWSZE. Za każdym razem Wings tworzy sobie swoją teksturę z ukróconą nazwą i w formacie *.bmp. Co zrobić, aby został przy pierwotnej teksturze (czyli w tym przypadku "ITEM_LADLE.tga")? Próbowałem w schemacie sceny zmienić nazwę obrazu używanego jako materiał, zapisałem, eksportowałem, i kiedy tylko zamknąłem program zrobiło się to samo co przedtem. Co robić ??!?  oO
 

Kuba90

Kuba90

Użytkownicy
JunityMan
posty226
Propsy93
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • JunityMan
Tą teksture którą ci zrobi(*bmp) włącz czym kolwiek np gimpem i zapisz jako *tga i działa.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Format tekstury wybierasz w opcjach eksportu (taki kwadracik obok eksportuj do -> 3ds). Niestety wnerwiającym problemem jest to że Wings najwyraźniej zawsze skraca nazwę do iluśtam znaków (da się ją edytować w oknie obiektu, ale i tak zawsze skróci).

@down: W takim razie wszystko ok. Szkoda jednak że tak jest, dłuższe nazwy czasami są wygodniejsze :)

wietrzyk

wietrzyk

Użytkownicy
Black Eye Games
posty435
Propsy390
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Black Eye Games
Standard formatu 3ds przewiduje 8 znaków w nazwie pliku. Tylko format Gothic 3ds znosi te ograniczenia zarówno  dla nazwy tekstury jak i nazwy obiektu 3D.
 

Marvin

Marvin

Użytkownicy
posty35
Propsy1
  • Użytkownicy
Czyli nie da się nic zrobić z tym skracaniem nazwy za każdym razem? Szkoda, bo to jest strasznie denerwujące  :[   Ale mimo wszystko dziękuję Wam za pomoc.
 

wietrzyk

wietrzyk

Użytkownicy
Black Eye Games
posty435
Propsy390
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Black Eye Games
Cytat: Marvin link=topic=12360.msg123863#msg123863#msg123863#msg123863 date=1292510198
Czyli nie da się nic zrobić z tym skracaniem nazwy za każdym razem? Szkoda, bo to jest strasznie denerwujące  :[   Ale mimo wszystko dziękuję Wam za pomoc.

eksportuj  w formacie obj do innego programu np. blender i tam eksportuj do gothicowego 3ds#msg123863#msg123863#msg123863#msg123863 date=1292510198]
Czyli nie da się nic zrobić z tym skracaniem nazwy za każdym razem? Szkoda, bo to jest strasznie denerwujące  :[   Ale mimo wszystko dziękuję Wam za pomoc.
[/quote]

eksportuj  w formacie obj do innego programu np. blender i tam eksportuj do gothicowego 3dsa
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry