The Elders Scrolls V 114364 309

O temacie

Autor Anonymized

Zaczęty 23.11.2010 roku

Wyświetleń 114364

Odpowiedzi 309

Dragomir

Dragomir

Użytkownicy
Daj proposa :C
posty207
Propsy100
  • Użytkownicy
  • Daj proposa :C
Fajna gra, jak dla mnie jedyny grywalny TES, fabuła dosyć ciekawa, narzekacie na tą grafikę a nie jest taka zła, widywało się lepsze ale no trudno.Tak wogóle zaciąłem się w misji w thandorze, mam znaleźć jakieś notatki na temat smoków, i nie wiem czy da rade zrobić to cichaczem, w jednym miejscu stoi czarodziej i nigdzie nie idzie, nie wiem czy bug czy jak? Da rade to cichcem zrobić?
 

Vierzba

Vierzba

Użytkownicy
Seba
posty590
Propsy1408
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Seba
Załóż czarodziejowi wiadro na łeb
 

Luke_Flamesword

Luke_Flamesword

Użytkownicy
posty188
Propsy402
  • Użytkownicy
Wiadro? Jak w ogóle można tak psuć przyjemność z gry i powodować trwałą szkodę dla klimatu poprzez tak nieprzemyślane zachowanie? Brak słów normalnie.


Zamiast tego proponuje założyć mu kociołek. Kociołki pasują do magów.
 

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Caesum

The Elders Scrolls V
#143 2011-11-15, 00:08(Ostatnia zmiana: 2011-11-15, 00:12)
Strasznie crashuje to to. Nie ma sensu w ogóle używać anistropic filtering. Tekstury są tak rozmazane, że różnicy i tak nie widać. Grafika ogólnie strasznie chaotyczna, ale poza tym jest całkiem fajnie.
A i myszka w menu akurat mi działa zajebiście.
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ

eto

The Elders Scrolls V
#144 2011-11-19, 20:37(Ostatnia zmiana: 2011-11-19, 20:41)
ściągacie jakieś kijowe ripy z peba to macie crashe. mi tam śmiga zajebiście.

ps. grafika brzydka, fajne finishery
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Caesum

The Elders Scrolls V
#145 2011-11-20, 11:50(Ostatnia zmiana: 2011-11-20, 11:53)
Mi już działa wszystko zajebiście.

Pograłem trochę, wprawdzie zamiast przejść wątek główny skupiłem się tylko i wyłącznie na wątkach gildii(mrocznego bractwa, akademii magów i towarzyszy jak na razie), ale mogę powiedzieć tyle:
Gra jest zajebista.

Seriously, poza drobnymi, aczkolwiek uwielbianymi przeze mnie bonusikami typu rimejki mjuzików z Morrowinda, wyraźnie czuć tutaj połączenie TESIII i IV, co zresztą było chyba zamierzone. Dodatkowo questy wreszcie naprawdę nie są nudne, co jest kolejnym plusem. Tak więc, pod względem fabuły, chociaż wątek główny w sumie posysa, to i tak jest znacznie lepiej niż w Oblivionie, a zadania poboczne to już w ogóle cud miód i orzeszki.

Co do grafiki, mam lekkie zastrzeżenie. Oczywiście, jest naprawdę śliczna i cudowna, szczególnie w lasach czy patrząc w dal(nareszcie LOD nie jest ohydny). Po prostu loffciam ten widoczek na chmurne pierzyny, leniwie spowijające szczyty gór.No wybaczcie, ale już wolę cienie w Oblivionie. Te tutaj, nawet na najwyższych ustawieniach, są ohydnie poszarpane i migające. Jasne, są na to fixy, ale zwyczajnie się nie opłacają, gdyż wtedy często w zamian traci się, dla przykładu, światła w indoorach, co oczywiście zupełnie wysysa klimat. Co gorsza, nie można się ich w ogóle pozbyć, ponieważ komenda na cienie zwyczajnie nie działa. Osobiście mam nadzieję, że coś z tym zrobią, ponieważ gdyby nie to ohydztwo, świat byłby naprawdę cukierkowo przecudowny. Kolejnym problemem są tekstury rozmazane tekstury. Wybaczcie, ale są naprawdę ohydne. Gra z 2011 roku, a ich rozdzielczość przywodzi na myśl Obliviona. No sry.

Interfejs - Najbardziej wkurwia mnie brak klasycznych hotkeyów, zamiast tego mamy durne "ulubione", do którego wybiera się przedmioty. Ów przedmioty później dostępne są w liście pod klawiszem Q. No wybaczcie, ale wtf? RPG na taką skalę bez porządnych hotkeów? Nawet goticzek przecież coś takiego posiada. Dodatkowo wkurwia mnie efekciarska nieefektywność ekwipunku(choć to też było problemem w Oblivionie). Doprawdy, lista obiektów nie zajmuje nawet całej wysokości monitora, podczas gdy durny podgląd wpierdala się na powierzchnię połowy ekranu. Genius. Dodajmy do tego małe pierdółki typu brak myszki, jeśli zaznaczona jest opcja korzystania z gamepada x360(btw - no nareszcie jakaś porządna obsługa gamepada). Na szczęście można się ostatecznie przyzwyczaić do burdelu w menusach i chociaż krew zalewa za każdym razem, jak się wciśnie Tab(który przywołuje iście konsolowe menu z wyborem okienek), to da się jeszcze tego używać. Mimo wszystko interfejs imo to najsłabsze ogniwo tej gry.

Dzięki Bogu, że gameplay to wynagradza. Walka jest prosta i efekciarska, naprawdę mi się podoba. Szczególnie dobre jest rozdzielenie wyboru broni na dwie ręce - czyt. możesz w obu trzymać miecze bądź tarcze. Trochę szkoda mi braku możliwości czarowania mając obie ręce zajęte bronią, no ale da się do tego przyzwyczaić. Walka ze smokami też jest świetna. Wreszcie nie polega to tylko na napierdalaniu z miecza przed siebie, smoki latają w powietrzu, okrążają cię, zieją płomieniami, a gdy się je pokona, można z ich kości bądź łusek zrobić ciężką bądź lekką zbroję(choć w przypadku ciężkiej nie warto - daedryczna wciąż jest najlepsza). Co do usunięcia klas i uproszczeniu drzewka umiejętności - no i dobrze. Od czasu bodaj Morrowinda klasy tak naprawdę w ogóle nie były potrzebne, ponieważ bohater i tak mógł być kimś zupełnie innym. Teraz przynajmniej zależy to tylko i wyłącznie od tego, jak go gracz postrzega.

Ogólnie - Ta gra ma znacznie więcej minusów niż Oblivion czy Morrowind, jednak świetnie je maskuje równie ogromną ilością plusów. Dodatkowo jest dużo oczywistych i bijących w oczy nawiązań do poprzedniczek, przy czym nie mam na myśli książek i ploteczek, jak to było w Oblivionie czy Morrowindzie, ale całe zadania. Dla przykładu wczoraj miałem dosłowną herbatkę z Sheogorathem(który de facto wyglądem i charakterem wygląda zupełnie tak jak w Shivering Isles), który wspominał o Martinie i Drżących Wyspach. Naprawdę, kolejny warty przejścia tytuł, godny uwagi, ale to chyba było oczywiste od początku. :ok:
 

Dragomir

Dragomir

Użytkownicy
Daj proposa :C
posty207
Propsy100
  • Użytkownicy
  • Daj proposa :C
Spoko, mi też nie chciało się czytać.
 

Gruppenfuehrer Kereth

Gruppenfuehrer Kereth

Użytkownicy
New World Order, bitchez!
posty669
Propsy484
  • Zbanowany
  • New World Order, bitchez!
Ja po przejściu głównego Skyrima, mam tylko jedno do powiedzenia.

Spoiler
Sovngard - miejsce, gdzie trafiają bodajże norscy bohaterowie jak i sami nordowie - wygląda wręcz zajebiście, zresztą jak każda lokacja w tej odsłonie

Dodam również, że nareszcie level scalling, który w oblivionie był stworzony przez szatana nareszcie jest poprawiony. Nie ma już biegających cwaniaczków ze szklanymi zbrojami. Dobrze pamiętam te czasy, kiedy mając już bodajże 15 poziom - olewając przy tym główny wątek - zajrzałem do Kvatch, a tam najlepsze dremory, atronachy ognia i inne gówna. Nie ma co, było miło.

No i questy są świetne w tej części, zwłaszcza te od daedr. Tak przy okazji, Caesum - gdzie spotkałeś Księcia Szaleństwa?

PS: Dodam, że byłem zaskoczony takimi wydarzeniami jak:
Spoiler
  • Wielka wojna i przegrana cesarstwa. Tak potężne cesarstwo od zakończenia dynastii Septimów stało się przydupasami Aldmerskiego Dominium (elfów wys. rodu)
  • Erupcja czerownej góry, która doprowadziła do zagłady w Morrowind
 
Комиссар RBT

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ano, level-scalling w tej grze jest prawie że cudowny, znacznie lepszy niż w Oblivionie. Jedynie boli mnie fakt, że w podziemiach dwemerskich ruin można znaleźć takie rzeczy jak imperialskie czy elfickie zbroje. No sry, rozumiem, że scalling, ale mogliby robić jakieś ograniczenia. Cała reszta - ok.

Kereth:
Spoiler
W Samotni zagada do ciebie jakiś facet, bodaj nigga, który powie ci, że jego Pan siedzi w zamku, w skrzydle niegdyś należącym do samego Pelagiusa Szalonego. Podczas tego questu będziesz miał okazję go spotkać.

Co do tych wydarzeń. Ja na początku byłem nimi wręcz wściekły. Rozumiem, że trzeba wprowadzać jakieś zmiany, ale imo to było trochę za dużo. Mimo wszystko w grze jakoś klimat dzięki temu stał się naprawdę fajny, nie jest już tak sielankowo jak w Oblivionie. Czuć nienawiść, podejrzliwość i rasizm. Boże, jak w Morrowindzie. <3
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Jak wziąć ślub w Skyrim
Kto z kim się ożenił/wyszedł za mąż?
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Gruppenfuehrer Kereth

Gruppenfuehrer Kereth

Użytkownicy
New World Order, bitchez!
posty669
Propsy484
  • Zbanowany
  • New World Order, bitchez!
Jak wziąć ślub w Skyrim
Kto z kim się ożenił/wyszedł za mąż?

Nie, ale jakiś koleś w Pękninie robił za pastora. :D

Czuć nienawiść, podejrzliwość i rasizm. Boże, jak w Morrowindzie. <3

Szczególnie czuć to w Zimowej Twierdzy i ich stosunku do magów, jak i stosunek prawie całej społeczności Nordów do Dominium i elfów. Dodajmy reakcję ludzi na to, gdy używasz magii bądź robisz bałagan w ich pokoju, wyrzucając śmieci z ekwipunku.

A przy okazji - muza jest zajebista, to już mówię trzeci raz. :P
 
Комиссар RBT

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Jak wziąć ślub w Skyrim
Kto z kim się ożenił/wyszedł za mąż?
Farkas. <3

trololololol
 

Tomek

Tomek

Użytkownicy
Kapitan Rob
posty2181
Propsy2189
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Kapitan Rob
Jak tu się wychodzi z ekwipunku w czasie ograbiania? Osobiście wrzucam coś ze swojego eq i wtedy wciskam WEŹ WSZYSTKO :D
 

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Tab używaj, do wszystkiego.
 

Luke_Flamesword

Luke_Flamesword

Użytkownicy
posty188
Propsy402
  • Użytkownicy
Z tego co piszecie, wygląda na to że błędy i niedogodności Skyrim będą mniejszym problemem dla modderów niż w przypadku Obliviona, który miał choćby sam klimat tak zrąbany, że naprawić można było to dopiero tworząc totalną konwersję (Nehrim FTW).

Z ekwipunkiem w Oblivionie modderzy czynili różne cuda, więc mam nadzieje że ten ze Skyrim też naprawią. Skoro nawet udawało im się definiować dodatkowe klawisze do jakiś tam nowych funkcji, to być może przywrócą też klasyczne hotkeye.

W każdym razie ja się nie martwię, bo zanim zarobię sobie na nowego lapka, to będą już wydane wszelkie możliwe patche i poprawki w postaci modów. :P
 

Gruppenfuehrer Kereth

Gruppenfuehrer Kereth

Użytkownicy
New World Order, bitchez!
posty669
Propsy484
  • Zbanowany
  • New World Order, bitchez!
Ten Nehrim to dobry mod, tak odbiegając od tematu?
 
Комиссар RBT

muttley

muttley

Użytkownicy
posty567
Propsy381
  • Użytkownicy
Nude mod dla Khajitek rozwala :lol2:
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Czytając wasze posty, mam rozumieć, że nie jest tak, jak w tym artykule: http://gamecorner.pl/gamecorner/1,102651,10671714,Skyrim___MMO_dla_jednego_gracza.html?
Czyli:
-Skyrim to bardziej nawalanka, niż RPG, czyli liczy się zdobywanie doświadczenia, niż fabuła
-nie zdobywa się doświadczenia za misje, tylko za walki, nagrody za misje są dość lipne
-zadania typu (cytat z artykułu): "Dwa zdania na krzyż, drewniane kukły bez charakteru wypowiadające sztuczne kwestie, żadnych decyzji, żadnych ważnych wyborów, żadnych opcji poprowadzenia dialogu w jedną lub drugą stronę."
-a poza tym to w sumie nuda?

Jak tak, to jest to gorsze już od dwóch pierwszych Gothiców :facepalm:
Ile jeszcze będę musiał czekać na RPGa pełną gębą z super fabułą i z chęcią powrotów, aby na nowo odkrywać świat i widzieć znaczące efekty swoich decyzji?

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Cytuj
"Dwa zdania na krzyż, drewniane kukły bez charakteru wypowiadające sztuczne kwestie, żadnych decyzji, żadnych ważnych wyborów, żadnych opcji poprowadzenia dialogu w jedną lub drugą stronę."

Z pewnością jest lepiej niż w jakimkolwiek Gothicu.

Cytuj
Skyrim to bardziej nawalanka, niż RPG, czyli liczy się zdobywanie doświadczenia, niż fabuła

Skąd to wziąłeś? Dla mnie RPG oznacza odgrywanie jakiejś roli w czym tak samo Gothic, M&B czy ARMA sprawuje się dobrze.

 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2171
Propsy1689
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso
Cytuj
Cytuj
"Dwa zdania na krzyż, drewniane kukły bez charakteru wypowiadające sztuczne kwestie, żadnych decyzji, żadnych ważnych wyborów, żadnych opcji poprowadzenia dialogu w jedną lub drugą stronę."


Z pewnością jest lepiej niż w jakimkolwiek Gothicu.

ŻARTUJESZ SOBIE Z OSOBY MEJ

Nie no, poważnie. W goticzku postaci potrafiły coś tam zagestykulować, dubbing był w miarę żywy, tu, w skyrimie to wszystko ssie jak markowy odkurzacz. Nawet, jeśli była jakaś gestykulacja, nie było jej kompletnie widać. I nawet, jeśli w goticzku nie gestykulowały przesadnie dobrze, to cholera, to był rocznik 2002, a nie 2011, czegoś się jednak wymaga.


Adanos, ściągnij MGSy. Nie, żeby to były rpg, ale fabułą Cię z pewnością zadowolą :ok:
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry