The Elders Scrolls V 114362 309

O temacie

Autor Anonymized

Zaczęty 23.11.2010 roku

Wyświetleń 114362

Odpowiedzi 309

Luke_Flamesword

Luke_Flamesword

Użytkownicy
posty188
Propsy402
  • Użytkownicy
Kereth
Nehrim to świetny mod, znacznie lepszy od czystego Obliviona. Świat jest mniej więcej wielkości tego z czystej gry, ale w przeciwieństwie do niej jest cholernie szczegółowo i klimatycznie zrobiony. Nie wiem czy to dlatego, że go niemcy robili, ale jest praktycznie tak samo ciekawy i szczegółowy jak światy z pierwszych Gothiców, mimo swojego ogromnego rozmiaru. Wszelkiego rodzaju podziemi jest nawalone tak samo gęsto jak w Obku, ale mimo to wszystkie są zrobione tak świetnie, że w ogóle nie odczuwa się jakieś wtórności, bo każde jest zupełnie inne i ma swoje charakterystyczne elementy. Zamiast level scallingu mamy rozmiescze przeciwników wg. obszaru(im dalej tym silniejsi). Fabuła nie jest jakoś specjalnie zajebista, ale momentami naprawdę efekciarsko zrealizowana.

Główną mocą moda jest element eksploracji świata - większość czasu spędzamy na przeczesywaniu kolejnych lokacji, zdobywaniu coraz lepszego ekwipunku i podbijaniu skilli. Tutaj sprawia to naprawdę dużą przyejmność, ponieważ świat jest tak ciekawy, że człowiek sam chce zobaczyć co jest za kolejnym zakrętem, a zdobywanie ekwipunku jest tak świetnie zbalansowane przez praktycznie przez większość gry co jakiś czas, równomiernie trafiamy na coraz lepsze skarby, więc nie ma sytuacji że latamy z jednym mieczem przez pół gry.

Zresztą wystarczy obejrzeć trailery na youtube, żeby zobaczyć że to kawał epickiego moda :P
 

Gruppenfuehrer Kereth

Gruppenfuehrer Kereth

Użytkownicy
New World Order, bitchez!
posty669
Propsy484
  • Zbanowany
  • New World Order, bitchez!
Dzięki Luke, chętnie zobaczę o tym modzie coś więcej. W każdym razie, odsłuchałem ich soundtrack i to już wydaje się być świetne.

Czytając wasze posty, mam rozumieć, że nie jest tak, jak w tym artykule: http://gamecorner.pl/gamecorner/1,102651,10671714,Skyrim___MMO_dla_jednego_gracza.html?
Czyli:
-Skyrim to bardziej nawalanka, niż RPG, czyli liczy się zdobywanie doświadczenia, niż fabuła
-nie zdobywa się doświadczenia za misje, tylko za walki, nagrody za misje są dość lipne
-zadania typu (cytat z artykułu): "Dwa zdania na krzyż, drewniane kukły bez charakteru wypowiadające sztuczne kwestie, żadnych decyzji, żadnych ważnych wyborów, żadnych opcji poprowadzenia dialogu w jedną lub drugą stronę."
-a poza tym to w sumie nuda?

Pierwszy myślnik - A Oblivion i Morrowind też nie polegały na zdobywaniu doświadczenia i walce z mobkami? A fabularnie ssie tylko wątek główny, sidequesty są wręcz zajebiste.

Drugi myślnik - tak już było w każdym TESie, a nagrody w zależności od "rangi" zadania. Nie łudź się, że jakiś karczmarz za zabicie podrzędnego bandyty da ci te 1000 szt. złota. To nie gothic, że za zabicie smoka dostaneisz 300 szt złota na polepszenie asortymentu.

Trzeci myślnik - Dwa zdania na krzyż to czyste pierdolenie od strony redaktora. Akurat postacie w tesach nigdy nie były charakterystyczne, no może prócz sheogoratha. Decyzje oczywiście, że są - wszak świat inaczej reaguje już na twoje poczynania.

Czwarty myślnik - nie jest nudno.

Więc w czym problem? Czytanie jakiś pierdół redaktorskich - w dodatku subiektywnych - zawsze było bez sensu. Lepiej już o grze powiedzą sami gracze.
 
Комиссар RBT

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja

Adanos
Administrator

The Elders Scrolls V
#162 2011-11-20, 21:07(Ostatnia zmiana: 2011-11-20, 21:18)
Cytuj
Z pewnością jest lepiej niż w jakimkolwiek Gothicu.
Bluźnisz synu. Mocapy w Gothicu są dobre :ok:
Cytuj
Skąd to wziąłeś? Dla mnie RPG oznacza odgrywanie jakiejś roli w czym tak samo Gothic, M&B czy ARMA sprawuje się dobrze.
RPG bez fabuły jest dla mnie słaby. Taki Gothic 3. A nie lubię nawalanek.
Cytuj
Adanos, ściągnij MGSy. Nie, żeby to były rpg, ale fabułą Cię z pewnością zadowolą :ok:  
Może za jakiś czas obczaję.
Cytuj
Więc w czym problem? Czytanie jakiś pierdół redaktorskich - w dodatku subiektywnych - zawsze było bez sensu. Lepiej już o grze powiedzą sami gracze.
Chciałem to skonfrontować.

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Caesum

The Elders Scrolls V
#163 2011-11-20, 21:14(Ostatnia zmiana: 2011-11-20, 21:20)
-Skyrim to bardziej nawalanka, niż RPG, czyli liczy się zdobywanie doświadczenia, niż fabuła
Skyrim, tak jak Oblivion i Morrowind, skupia się na questach pobocznych. Jednak prawdą jest, że większość z nich to głównie dungeony i siekanka.
-nie zdobywa się doświadczenia za misje, tylko za walki, nagrody za misje są dość lipne
Bzdura. Nagrodami są przeważnie przedmioty bądź kaska, zaś expi się poprzez praktykę umiejętności. Dla przykładu ja wbiłem kilkanaście leveli nabijając kowalstwo do 100, żeby zdobyć smoczą zbroję.
-zadania typu (cytat z artykułu): "Dwa zdania na krzyż, drewniane kukły bez charakteru wypowiadające sztuczne kwestie, żadnych decyzji, żadnych ważnych wyborów, żadnych opcji poprowadzenia dialogu w jedną lub drugą stronę."
Zależy gdzie. Niektóre zadania faktycznie są beznadziejne, ale są również całkiem niezłe, jak choćby zadanie, które opisywałem wcześniej(to z Sheogorathem). Niestety najgorszym minusem Skyrim jest to, że z RPG praktycznie nonstop stacza się do podziemnych siekanek.
-a poza tym to w sumie nuda?
Główny wątek z pewnością nie jest ciekawy, jednak chociażby takie Mroczne Bractwo to już co innego. Podobnie wciągający jest wątek magów. Przy czym pisze to osoba, która nie przeszła gry w całości. Dodatkowo Skyrim ma zrobione questy z większym rozmachem, a więc nie są ograniczone do zabij x potworów, zbierz x buraków.

Ogólnie problemem Skyrim jest trzymanie się klasyków pod względem ilości podziemii z jednoczesnym brakiem opcjonalnego tła fabularnego od czasów Obliviona. Jednocześnie jednak nie można powiedzieć, że gra jest nudna. Może i nie trzyma w napięciu, ale ma więcej do roboty niż taka Arcania, a z pewnością czuć większy sens.
 

Luke_Flamesword

Luke_Flamesword

Użytkownicy
posty188
Propsy402
  • Użytkownicy
Jeszcze odnośnie Nehrim, to warto obejrzeć te trailery:

1. Na tym możemy zobaczyć choćby jak dobry dubbing jest w grze(poziom wykonania jest naprawdę profesjonalny, jak w komercyjnych grach a nie amatorskim modzie):
[media]
https://www.youtube.com/watch?v=ZUyTB-97pmk
[/media]

2. A tu można sobie obejrzeć trochę różnych lokacji:
[media]
https://www.youtube.com/watch?v=Qs6Em67iuPk
[/media]
 

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ugh, niemiecki. Dlaczego nie japoński?
 

muttley

muttley

Użytkownicy
posty567
Propsy381
  • Użytkownicy
Panowie z Bethesdy powinni przeczytać tutorial KzW o level-designie...
 

Tomek

Tomek

Użytkownicy
Kapitan Rob
posty2181
Propsy2189
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Kapitan Rob

Tomek

The Elders Scrolls V
#167 2011-11-24, 19:13(Ostatnia zmiana: 2011-11-24, 19:13)
może grałem w to tylko z 8h, ale jeszcze takiej lokacji nie spotkałem
 

Dragomir

Dragomir

Użytkownicy
Daj proposa :C
posty207
Propsy100
  • Użytkownicy
  • Daj proposa :C

Dragomir

The Elders Scrolls V
#168 2011-11-24, 19:49(Ostatnia zmiana: 2011-11-24, 19:54)
Biała grań, z prawej strony smoczej przystani, ehh.... z kąd ja to wiem?
 

Luke_Flamesword

Luke_Flamesword

Użytkownicy
posty188
Propsy402
  • Użytkownicy
Dziwne, w poprzednich częściach brak płynnego przejścia między jedną, a drugą teksturą był błędem wynikającym z ograniczeń silnika, która pojawiał się, gdy użyto zbyt wielu tekstur w danej komórce(cały świat jest podzielony na kwadratowe komórki). Takie problemy można było zauważyć w jakiś randomowych lokacjach typu środek lasu, gdzie po prostu ten błąd był pominięty przez twórców. Nie wierzę jednak, że mogliby oni nie zauważyć tego w tak ważnej lokacji jak jedno z miast.

Może to jakiś nowy rodzaj błędu, w końcu dopiero co napisali nowy silnik...
 

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Caesum

The Elders Scrolls V
#170 2011-11-24, 21:19(Ostatnia zmiana: 2011-11-24, 21:22)
Nowy? Może i ma kilka różnić, ale to ten sam silnik co był w Oblivionie czy Morrowindzie, wystarczy się przypatrzeć. Na każdym kroku podbieństwa walą w oczy niczym wielki napis NetImmerse/Gamebryo.
 

Luke_Flamesword

Luke_Flamesword

Użytkownicy
posty188
Propsy402
  • Użytkownicy
Z tego co wiem to nowy, ale raz że robili go wzorując się na Gamebryo(choćby tworzenie terenu przez Heightmapy), to po drugie ta gra korzysta z wielu gotowych rozwiązań, kupowanych od zewnętrznych firm np. SpeedTree, Havoc czy Radiant AI, z których korzystano już wcześniej - stąd podobieństwa.

Dzięki nowym silnikowi mogli zrobić chociażby tak wybajerowaną wodę, co wcześniej było niemożliwe.
 

V3Q

V3Q

Złote Wrota
Kiedy mogę, to pomogę.
posty1256
Propsy410
  • Złote Wrota
  • Kiedy mogę, to pomogę.
Ale ta gra jest brzydka.
 

Gruppenfuehrer Kereth

Gruppenfuehrer Kereth

Użytkownicy
New World Order, bitchez!
posty669
Propsy484
  • Zbanowany
  • New World Order, bitchez!
Długo ci trwało dojście do wniosku, który już został napomknięty przez kilka osób w tym temacie? :D
 
Комиссар RBT

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Caesum

The Elders Scrolls V
#174 2011-11-24, 22:41(Ostatnia zmiana: 2011-11-24, 22:47)
@2up: Tak, tak. Jest tak nowy jak silnik Risena w porównaniu do tego z G3 czy ZB. Ten sam system plików(i rozmieszczenie), tak samo kiepsko działające kolizje, tak samo działający LOD, tylko z większą ilością szczegółów(i chuj, ładnie jest), nawet takie same komendy w plikach konfiguracji czy podczas używania cheatów. Może i jest to "nowy" silnik, ale z pewnością nie zrobiony od podstaw. Oczywiście to nic złego, gra i tak jest zajebista, po prostu nie można powiedzieć, że został zrobiony od podstaw(jak np. wcześniej wspomniany Genome Engine, który nie ma nic wspólnego z zengine).
 

Tomek

Tomek

Użytkownicy
Kapitan Rob
posty2181
Propsy2189
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Kapitan Rob
po co zmieniać rozmieszenie plików i komendy? pracując nad poprzednimi częściami przyzwyczaili się do nich, wiec pozostając przy nich będzie im wygodnie.
 

Gruppenfuehrer Kereth

Gruppenfuehrer Kereth

Użytkownicy
New World Order, bitchez!
posty669
Propsy484
  • Zbanowany
  • New World Order, bitchez!
No i wygodnie dla modderów, którzy dostaną w swoje ręce "CS'a o zmienionej nazwie".
 
Комиссар RBT

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Caesum

The Elders Scrolls V
#177 2011-11-25, 18:20(Ostatnia zmiana: 2011-11-25, 18:21)
Ogrodnik - W ten sam sposób można się zastanawiać, dlaczego zmienili zupełnie rozmieszczenie plików i w ogóle wszystko, skoro to w Daggerfallu działało znakomicie. Podobieństwa są zbyt uderzające jak na całkiem nowy silnik.
 

Tomek

Tomek

Użytkownicy
Kapitan Rob
posty2181
Propsy2189
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Kapitan Rob

Tomek

The Elders Scrolls V
#178 2011-11-26, 20:13(Ostatnia zmiana: 2011-11-26, 20:15)
Ogrodnik - W ten sam sposób można się zastanawiać, dlaczego zmienili zupełnie rozmieszczenie plików i w ogóle wszystko, skoro to w Daggerfallu działało znakomicie.
Nie wiem dlaczego to zrobili. Mogło być nie wygodne, mogło być wynikiem jakiegoś kaprysu, nie wiem. Jeśli ktoś chce poznać odpowiedź, to niech napisze im maila.
Cytuj
Podobieństwa są zbyt uderzające jak na całkiem nowy silnik.
Ile mamy pongów na świecie. Są podobne, a przecież nie każdy jest napisany w identyczny sposób.

Cytuj
To nie gothic, że za zabicie smoka dostaneisz 300 szt złota na polepszenie asortymentu.
Spoiler
Racja. ja dostałem 500.
 

Gruppenfuehrer Kereth

Gruppenfuehrer Kereth

Użytkownicy
New World Order, bitchez!
posty669
Propsy484
  • Zbanowany
  • New World Order, bitchez!
Spoiler
Racja. ja dostałem 500.

No i? Czy to konieczne ile dokładnie dostaje się za ubicie tego popieprzonego smoka?
 
Комиссар RBT


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry