Sklep 1 - Rupieciarnia 53257 134

O temacie

Autor Żadna Głupia Spółgłoska

Zaczęty 16.09.2010 roku

Wyświetleń 53257

Odpowiedzi 134

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Dobra.

Startujemy z nowa zabawa, o ktorej od kilku dni trwa juz dyskusja w sasiednim temacie.

Wyobrazmy sobie, ze jestem synem bogatego kupca, ktoremu ojciec dal pieniadze na otwarcie wlasnego interesu. Postanowilem zainwestowac w sklep, ale ze nie mam jakos zadnego konkretnego pomyslu, to zaczynam go powoli urzadzac byle czym, co wpadnie i co tylko da sie gdzies komus sprzedac. Powstaje moja wlasna, prywatna Rupieciarnia.

Oto na czym ma ta zabawa polegac:
1. Skladam zamowienie na konkretny przedmiot, ustalajac cene w Grubych Zlociszach, jaka jestem w stanie za niego zaplacic. Skladac bede dwa rodzaje zamowien:
a) ciagle, czyli place za kazdy przedmiot, ktory otrzymam i ktory zatwierdze; zamowienia oznaczam symbolem (C>),
b) pojedyncze, czyli chetna osoba musi zglosic sie, ze chce wykonac dany model (zarezerwowac go); zamowienia oznaczam symbolem (1!).
2. Model zatwierdzam dopiero, gdy uznam go za wykonany naprawde porzadnie. Zabawa ma na celu podniesienie umiejetnosci, a wiec im wiecej wysilku sie wlozy w kazdy detal, tym lepiej dla tworzacego.
3. Zamowienie mozna dzielic miedzy wiecej osob (np. 2), a wiec jedna osoba moze tworzyc model, druga mapy. Zaplata pozostaje jednak stala, a wiec osoby te musza umowic sie, jak sie nia podzielic.
4. Po wykonaniu i zatwierdzeniu model oraz mapy trafiaja do mnie lub do odpowiednio wyznaczonej osoby (caly czas czekam na zgloszenie sie takowej), ktora bedzie model ujednolicac (dopasowywac do reszty) oraz dolaczac do podstawowej sceny.
5. Na razie startujemy bez konkretnego planu, jesli chodzi o ksztalt budynku, pomieszczenia i rozstawienie przedmiotow, z czasem sie to ustali.
6. Ja jako prowadzacy nie otrzymuje z tego tytulu zadnych profitow. Modele nie sa moje.
7. Modele na razie bedziemy kisic, pozniej sie zobaczy: moze zrobi sie z nich lokacje na jakims silniku i zrobi pokazowke, moze tez udostepni - to sie jeszcze zobaczy.

Oto co robimy:
1. Interior sklepu zawalonego wszelkiego rodzaju przedmiotami.
2. Klimat: fantasy typu Pratchett.
3. Pelny fotorealizm tekstur, mozliwa lekka karykaturalizacja ksztaltu.
4. Lowpoly (gameart), ale jako ze jest to interior to mozemy pozwolic sobie na nieco wieksza dokladnosc w przypadku wszystkich modeli.
5. Rozmiary map duze - zawsze mozna je pozniej zmniejszyc i zoptymalizowac. Na duzych zreszta przyjemnie sie pracuje.

Na razie do wykonania sa:
1. Rzezbiona lada - niewysoka, ciezka, z porzadnego, ciemnego drewna, lakierowana. Narozniki zaokraglone. Od wewnatrz szafki lub polki. Rzezbienia w postaci lisci na normal mapie. Dobrze byloby, gdyby byla podzielona na segmenty, tak, by latwo bylo je ustawiac. Zaplata: do ustalenia, nie wiecej niz 80 GZ za calosc, to jest kilka porzadnych segmentow. (1!)
http://www.capocchi.com.au/images/images_big/CAP1944A_2.jpg
http://www.ns2ndhwh.com.au/bd/sf/s2/ni30.jpg
http://www.antiquaireonline.com/wp-content/uploads/2008/04/louis-xiii-long-shop-counter-001.jpg
http://www.arcadiaantiques.co.uk/upload/thumbnail/62559DSC00549.JPG
http://3.bp.blogspot.com/_Q_3aO_dJkNc/S26LdBpyKxI/AAAAAAAAAKc/9uYCbYY-Lj8/s320/shop+counter+feb+10.jpg (propsy, ale liscie!)
2. Miotla - zwykla, prosta miotla z witkami, do postawienia w kacie. Zaplata: 15 GZ. (1!)
3. Butelka wina - duzo, w roznych kolorach, ksztaltach, z roznymi etykietami. Jesli ktos od razu zamierza zrobic kilka, mozna by je umiescic na jednej mapie (w tym przypadku prosze o screena modeli przed wykonaniem mapy i tekstury). Zaplata: 10 GZ za kazda. (C>)
4. Okragly stolik na jednej nodze. Moze miec rzezbienia. Zaplata: 20 GZ.
http://hi.atgimg.com/img/p/1043/71142%20br%20oak.jpg

Jesli ktos chcialby wziac udzial, a uwaza, ze zadna z powyzszych propozycji mu nie odpowiada, prosze napisac. Prosze rowniez o wypisywanie wlasnych pomyslow na ogolny wyglad interioru oraz na konkretne przedmioty.

BTW, prosze zwrocic uwage na uber pro rupieciarnie z gier Mystery Case Files:
http://photos.xihalife.com/u/0/0/126/uploads/large/143888783045815fb4144dd.jpg
http://hidesecret.com/images/mystery-case-files-huntsville.jpg
http://takegame.com/logical/pictures/mystery13.jpg
http://www.shinegame.com/games/mystery-case-files-huntsville/b1.jpg
http://www.casualexplosion.com/images/puzzle/mysterycfr/mysterycfr1.jpg
http://www.shinegame.com/games/mystery-case-files-ravenhearst/b1.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2068/1936930358_2c0db8be1b.jpg
Tego typu balagan moglibysmy nawet ostatecznie uzyskac, oczywiscie majac na uwadze inny klimat, a wiec i inne przedmioty, ciemniejsza kolorystyke oraz fotorealizm.

Troche innych zdjec:
http://www.trekearth.com/gallery/photo185864.htm
http://www.arrakeen.ch/america2008/698%20%20souvenir%20shop.JPG
http://www.flickr.com/photos/bispham2/403350851/
http://www.flickr.com/photos/dogmatic/4222260122/
http://www.flickr.com/photos/paolobr/3068018979/
http://www.flickr.com/photos/scarbody/2037307040/
http://labs.pcw.co.uk/photos/uncategorized/2007/07/06/berry.jpg
http://www.terragalleria.com/images/us-ca/usca34555.jpeg
http://farm1.static.flickr.com/43/122566859_ed65875ce9_z.jpg
http://www.virtourist.com/africa/cairo/imatges/24.jpg
http://www.madonnainn.com/images/gourmet-counter.jpg
http://www.pan3sixty.co.uk/tours/hitchin/images/image-2.jpg
http://i.telegraph.co.uk/telegraph/multimedia/archive/01203/Tobacco_1203654c.jpg
http://www.lasplash.com/uploads/1/mariage_freres_counter_001.jpg
http://www.tradebit.com/usr/stock-photos/pub/9002/23362.jpg
http://www.artesiacollections.com/IMG_3361.JPG
http://www.burnsantikhaus.com/store/images/10_14jul05.jpg
http://i.telegraph.co.uk/telegraph/multimedia/archive/01203/Tobacco_1203654c.jpg
Zdjec z czasem nazbiera sie wiecej.


I to chyba tyle na razie. Miejmy nadzieje ze cos z tego wyjdzie :D
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Dracon

Dracon

Użytkownicy
posty1068
Propsy904
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Chciałbym zarezerwować miotłę. Później może zrobię kilka butelek :) .
 
,,Dobry, to człowiek, który nie ukrywa siedzącego w nim zwierzęcia. A taki co usiłuje udawać dobrego, jest wręcz niebezpieczny. Najgroźniejsi są ci, którzy sami głęboko wierzą, że są dobrzy. Odrażający, ohydny przestępca może zamordować jednego człowieka, dziesięciu, stu, ale nigdy nie zabija milionów. Miliony mordują ci, którzy mają się za samą dobroć.''

Wiktor Suworow, Akwarium

Klark Cent

Klark Cent

Użytkownicy
posty706
Propsy654
  • Użytkownicy
A ile to 15GZ? : p
 

Tomek

Tomek

Użytkownicy
Kapitan Rob
posty2181
Propsy2189
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Kapitan Rob
0,075 bryłki rudy
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Ja chyba się wezmę za okrągły stolik. Może też porobię butelki.

Co do butelek to jak są punktowane różne warianty teksturowe jednego modelu? Jako całość, czy połówka? Czy może wcale?
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Dracon

Dracon

Użytkownicy
posty1068
Propsy904
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ja jeszcze co do tej miotły: jaki polycount? Bardzo low, czy raczej nextgen?
 
,,Dobry, to człowiek, który nie ukrywa siedzącego w nim zwierzęcia. A taki co usiłuje udawać dobrego, jest wręcz niebezpieczny. Najgroźniejsi są ci, którzy sami głęboko wierzą, że są dobrzy. Odrażający, ohydny przestępca może zamordować jednego człowieka, dziesięciu, stu, ale nigdy nie zabija milionów. Miliony mordują ci, którzy mają się za samą dobroć.''

Wiktor Suworow, Akwarium

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
idziemy w next gen :D . W grach już wchodzi tessalacja, to co my się będziemy szczypać :P. Byle jeszcze to było rozsądne low poly ;)
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Zysk

Zysk

Użytkownicy
posty606
Propsy451
  • Użytkownicy
Cytat: Fartuess link=topic=11438.msg111816#msg111816#msg111816#msg111816 date=1284668597
idziemy w next gen :D . W grach już wchodzi tessalacja, to co my się będziemy szczypać :P. Byle jeszcze to było rozsądne low poly ;)
teselacja bierze low-poly (przy czym te "poly" mogą symbolizować nie tylko wielokąty, ale krzywe powierzchnie) model i na jego podstawie tworzy w real-time coś złożonego, np. traktując wielokąty jako płaty Beziera lub nakładając jakąś displacement mapę.
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
wiem, że modele tessalacyjne, które idą do gry są low poly, nawet bardzo low poly. Schody to tam płaska rampa :D .

Tyle, że nie zdziwiłbym się gdyby Low poly do tessalacji mógłby generować program po przerzuciu danego high poly :)
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Darmor

Darmor

Użytkownicy
posty36
Propsy1
  • Użytkownicy
Chciałbym wziąć udział w tej zabawie. Jednak zrobienie dobrych map byłoby dla mnie trudne. Jeśli jest ktoś chętny do współpracy na zasadzie: wykonania odpowiednich tekstur do modelu zrobionego przeze mnie to proszę o kontakt na PW.
 

Zysk

Zysk

Użytkownicy
posty606
Propsy451
  • Użytkownicy
Cytat: Fartuess link=topic=11438.msg111826#msg111826#msg111826#msg111826 date=1284679236
Tyle, że nie zdziwiłbym się gdyby Low poly do tessalacji mógłby generować program po przerzuciu danego high poly :)
nie wiem za dużo o modelowaniu, ale wydaje mi się, że przekształcanie high->low automatem zawsze powoduje powstanie niedoskonałości.

w związku z tym spodziewam się, że najpierw się robi model low, a potem się rzeźbi na nim displacement map.
 

Tomek

Tomek

Użytkownicy
Kapitan Rob
posty2181
Propsy2189
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Kapitan Rob
Cytat: Dracon link=topic=11438.msg111799#msg111799#msg111799#msg111799 date=1284664923
Ja jeszcze co do tej miotły: jaki polycount? Bardzo low, czy raczej nextgen?
a może niech kyro ustala dla danych przedmiotów limit poly?
 

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Cytat: Elvans link=topic=11438.msg111782#msg111782#msg111782#msg111782 date=128473250741.jpg
[url
http://www.cordeliascloset.com.au/images/large%20victorian%20silver%20plated%20jewellery%20box.jpg[/url]
http://img.diytrade.com/cdimg/970220/11310491/0/1259842569/Jewellery_Box.jpg
http://www.okokchina.com/Files/uppic6/JEWELLERY%20BOX642.jpg
http://1.bp.blogspot.com/_UjT6B-AQp7U/THP80pFpdjI/AAAAAAAAa4s/mOX8Zdwi1Tk/s1600/Jewellery+Box+34.JPG
http://figurafashion.com/index.php?main_page=index&cPath=28_29
http://orientalarts.com.au/aafile/Chinese_Jewellery_Box.jpg
http://www.laterlife.com/images/antique_jewellery_box.jpg
http://www.craftsinindia.com/newcraftsimages/bone-brass-jewelry-box.jpg
http://www.dramatix.co.nz/images/Jewellery-Box.jpg
6. Sprzet do grzebania w kominku: szufla, pogrzebacz, nie wiem. Do tego stojak. Brudne zeliwo. 20 GZ za calosc, to nietrudne. (1!)

Jesli ktos ma jakis ciekawy pomysl na przedmiot i zajawke by go akurat wymodelowac, to prosze sie zglaszac a ustale za to odpowiednia cene. Do rupieciarni moze trafic wszystko.

Ja piernicze, to podoba mi sie tym bardziej, ze (zakladajac ze cos zrobimy) bedzie tam tyle rzeczy, ktorych sam nigdy bym nie kupil :lol2:
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Klark Cent

Klark Cent

Użytkownicy
posty706
Propsy654
  • Użytkownicy
To jak ty mi to 15gz wyślesz synek? : P
 

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Beda procentowaly na koncie.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Darmor

Darmor

Użytkownicy
posty36
Propsy1
  • Użytkownicy
Cytuj
Dobra dobra, po to sie bawimy, zeby sie uczyc. Jak czegos nie wiesz to pytaj, bedziemy tlumaczyc.

W sumie masz rację, kiedyś i tak będzie trzeba się coś w tej dziedzinie nauczyć.

Nie wiem w ogóle jak ma wyglądać tekstura szkła butelki. Wystarczy tylko odpowiednia barwa, a połysk i refleksy zrobi się na spectacular mapie? Przyda się w tym wypadku normal mapa do zaznaczenia krągłości butelki na kanciastym modelu, czy wystarczy smooth? Chciałbym żeby ktoś rozwiał moje wątpliwości.

Pozdrawiam.
 

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit
Szkatułka dla mnie  :D

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Cytat: Darmor link=topic=11438.msg111869#msg111869#msg111869#msg111869 date=1284742158
Nie wiem w ogóle jak ma wyglądać tekstura szkła butelki.
Szklo oczywiscie alpha mapa. Jesli pojemnik jest otwarty, to zazwyczaj modeluje sie takze wnetrze. Watpie jednak, czy w wypadku butelki byloby to konieczne i czy w jakis sposob poprawiloby efekt. Najlepiej w tym przypadku zrobic ciemne szklo i ciemny plyn, wtedy problemu raczej byc nie powinno.

Co do samej tekstury to zawsze mozna dodac na butelce jakis kurz itp, wtedy faktycznie pracujesz nieco przy kolorze oraz oczywiscie specular (!) mapie. Na razie samo szklo sprobuj zrobic jednolite, zobaczymy co wyjdzie. Przyznam, ze sam nigdy tego nie robilem.

Cytat: Darmor link=topic=11438.msg111869#msg111869#msg111869#msg111869 date=1284742158
Przyda się w tym wypadku normal mapa do zaznaczenia krągłości butelki na kanciastym modelu, czy wystarczy smooth?
Zdaje sie, ze w tym przypadku wystarczy smooth, a normal mapa z hp niewiele by pomogla. Sama normal mapa oczywiscie sie przyda, bo mozesz popracowac nia przy korku oraz na etykiecie, np. jakichs zagieciach/faldkach, jesli etykieta zostala niedokladnie, niedbale przyklejona.

Cytat: Jedairusz link=topic=11438.msg111875#msg111875#msg111869#msg111869 date=1284743894
Szkatułka dla mnie  :D
Szkatulek ile wlezie, nie musisz zaklepywac. Ale propsy za checi.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3699
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
moge posłużyć jako support w teksturach :D
 

Dracon

Dracon

Użytkownicy
posty1068
Propsy904
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Proponuję, żeby te grube złocisze były wyświetlane podobnie jak te puchary za bitwy :wink: .


Cytat: Kyro#msgponuję, żeby te grube złocisze były wyświetlane podobnie jak te puchary za bitwy :wink: .


[quote author=Kyro
Pokaz model przed wykonaniem mapowania/tekstur.
Za późno. Zrobiłem już diffuse 256x128px. Wyszło mi 66tri. Pokażę jak zrobię porządną alphe.
 
,,Dobry, to człowiek, który nie ukrywa siedzącego w nim zwierzęcia. A taki co usiłuje udawać dobrego, jest wręcz niebezpieczny. Najgroźniejsi są ci, którzy sami głęboko wierzą, że są dobrzy. Odrażający, ohydny przestępca może zamordować jednego człowieka, dziesięciu, stu, ale nigdy nie zabija milionów. Miliony mordują ci, którzy mają się za samą dobroć.''

Wiktor Suworow, Akwarium


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry