Zamaniana miecza po wyciągnieciu 3679 6

O temacie

Autor Woozi

Zaczęty 6.10.2009 roku

Wyświetleń 3679

Odpowiedzi 6

Woozi

Woozi

Użytkownicy
posty19
Propsy8
  • Użytkownicy
A więc chce zrobić ognisty miecz ale nie chcę żeby mi się plecy jarały  :)  :)    :(  
No to jedziemy:
dodaje 2 zmienne do story_globals, robię 2 skrypty miecza 1 się pali 2 nie i definiuje je
A teraz moje pytanie jak napisać funkcje żeby po wyciągnięciu 1 miecza zamieniał się w ten 2 a po schowaniu zamieniał się z powrotem w 1? Da się wogle coś takiego zrobić?  :(  


I jeszcze jedno pytanko też odnośnie funkcji: mamy 1 przedmiot, zakładamy 2 przedmiot i 1 zmienia się w inny, zdejmujemy 2 przedmiot, 1 przedmiot wraca do pierwotnej formy.

Proszę aby osoby nie znające się na tym nie wypowiadały się.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Da się coś takiego zrobić, w modzie GWW można walczyć pochodnią która się zapala dopiero po wyciągnięciu, normalnie założona na plecach się nie pali. Nie wiem jak tam tego dokonano, jedyne rozwiązanie jakie mi przychodzi do głowy to dodać script trigger co chwilę uruchamiający skrypt który z kolei sprawdza czy wyciągnięta broń to ten płonący miecz. I pamiętaj że sprawdzanie założonej broni i wyciągniętej broni to dwie różne funkcje. Kiedy już się okazuje że broń jest wyciągnięta, można na dwa sposoby "podpalić" ją, tylko nie mam pojęcia czy któryś z nich działa.
Pierwszy, prostszy, polegałby najpierw na stworzeniu zmiennej C_ITEM zawierającej instance broni, a potem na modyfikacji jej skryptu na zasadzie ZMIENNA_Z_INSTANCE_BRONI.visual = plonacymiecz.zen
Jednak nie mam pewności czy da się tak dynamicznie zmieniać mesh, na pewno da się zmieniać właściwości i opis.
Drugi sposób polegałby na jakiejś modyfikacji w spacerze zena miecza z efektem, tak żeby ogień aktywował się dopiero kiedy już wiadomo że broń jest wyciągnięta, jednak tu już musiałbyś sam pokombinować.

Woozi

Woozi

Użytkownicy
posty19
Propsy8
  • Użytkownicy
wydaje mi się że tak powinna wyglądać na funkcja koncu skryptu 1 miecza powinna wyglądać m/w tak ale nie znam funkcji na zmianę przedmiotu :)  

Cytuj
FUNC VOID Equip_miecz1()
{
   
   if (AI_ReadyMeleeWeapon == TRUE)
   {
zamiana na 2 miecz
   };
};
FUNC VOID UnEquip_miecz1()
{
   
   if (AI_ReadyMeleeWeapon == FALSE)
   {
zamiana z powrotem na 1 miecz
   };
};
 

Gamer

Gamer

Użytkownicy
posty245
Propsy20
Profesjabrak
  • Użytkownicy
a ja bym spróbował zrobić na visual change choć nie gwarantuje ze będzie chodzić
 
89% graczy uważa że najważniejsza jest grafika jeśli należysz do tych 11% wklej to do podpisu!

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Zamaniana miecza po wyciągnieciu
#4 2009-10-06, 14:26(Ostatnia zmiana: 2009-10-06, 17:10)
@woozi
Funkcja equip jest aktywowana w momencie zakładania broni na siebie, nie wyciągania jej. Ja mówiłem o tym, żeby zrobić w spacerze script trigger który co chwilę będzie za pomocą skryptu sprawdzał czy wyciągnięta jest ta twoja broń. Jeśli w końcu wykryje ze tak, to ma zmodyfikować sam skrypt broni i podmienić w nim linijkę visual na inną.

@gamer
W ogóle nie rozumiem o co ci chodzi, jest jakaś funkcja visual change? I to dotycząca podmiany mesha itemka?

Tasilvar

Tasilvar

Użytkownicy
zwykły user
posty264
Propsy17
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • zwykły user
robisz trigger scripta w spacku
pozniej w skryptach budujesz funkcje i tajesz to:

var C_Item readiedWeapon;
readiedWeapon = Npc_GetReadiedWeapon(hero);

no i w warunku if dajesz cos takiego:
if(Hlp_IsItem(readiedWeapon,INSTANCE_PRZEDMIOTU))
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Zamaniana miecza po wyciągnieciu
#6 2009-10-06, 17:10(Ostatnia zmiana: 2009-10-06, 17:11)
I o to mi chodziło.
Jeśli warunek wyjdzie pozytywnie wystarczy dać
if (plonacy = 0)
{
readiedWeapon.visual = plonacymiecz.zen
plonocy = 1
}
else
{
readiedWeapon.visual = zwylkymiecz.3ds
plonocy = 0
};

Tylko pamiętaj żeby wcześniej gdzieś zdefiniować tą zmienną 'plonacy' w której będzie zapisane czy miecz w danej chwili płonie.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry