Dwa przedmioty 5655 10

O temacie

Autor Star wars

Zaczęty 12.09.2014 roku

Wyświetleń 5655

Odpowiedzi 10

Star wars

Star wars

Użytkownicy
posty19
Propsy3
  • Użytkownicy
Hej, mam taki problem:  próbuję zrobić coś takiego, że gdy podejdę do pewnego miejsca uaktywni się pewien przedmiot [na ziemi leży sobie miecz, gdy pochodzę do niego on znika [to umiem] i przy kamerze pojawia się.]. Na razie dałem dwa tak samo wyglądające przedmioty [miecze] jeden na ziemi i drugi przy kamerze, ale ten drugi jest wyłączony. Teraz nie wiem jak ma wyglądać skrypt, aby po wdepnięciu w "Box Collider" włączył się ten drugi przedmiot [miecz]. Czy ktoś może mi w tym pomóc ?
 


Star wars

Star wars

Użytkownicy
posty19
Propsy3
  • Użytkownicy
Za dużo roboty.
 


Star wars

Star wars

Użytkownicy
posty19
Propsy3
  • Użytkownicy
transform.Rotate(Vector3(338,172,55));
Czy takie coś wystarczy ?
 


Star wars

Star wars

Użytkownicy
posty19
Propsy3
  • Użytkownicy
To znaczy ?
 

Splash

Splash

Moderator
posty4209
Propsy3412
ProfesjaNierób
  • Moderator
Nie znam się na programowaniu, ale już sama znajomość angielskiego mówi, że transform.Rotate oznacza obrót obiektu. transform.Position zmieni jego pozycję. Wystarczy zmienić jego obecną pozycję na inną i po problemie.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Dwa przedmioty
#8 2014-09-13, 16:01(Ostatnia zmiana: 2014-09-13, 16:16)
Jeśli wklepiesz to w treści jakiejś metody tego obiektu, to przykładowo:
this.transform.position = Camera.main.transform.position;Ale prawdopodobnie będzie trzeba dodać do tego jakieś przesunięcie i odpowiedni obrót. A jeśli miecz ma się przemieszczać razem z kamerą, to ustawić ją jako jego rodzica.


@Splash: to trochę słabo się znasz :D
W programowaniu obiektowym każdy obiekt (jak ten miecz) ma swoje metody ("czynności") i pola ("właściwości"). Metody coś zmieniają, coś robią, ich nazwy to czasowniki (zwykle w trybie rozkazującym). Pola są zmieniane, trzymają jakąś informację, ich nazwy to rzeczowniki.

transform.Rotate oznacza obrót obiektu.
"Rotate" oznacza "obróć", jest to metoda ("czynność").
"Obrót" to "rotation", jest to pole ("właściwość").
"Obrót" może być zrobiony, ale nie trzyma w sobie żadnej informacji (nie jest tym samym co "obrót").

transform.Position zmieni jego pozycję.
"position" oznacza właśnie "pozycja", jest to pole ("właściwość").
"Zmienianie pozycji" to "Translate" (tutaj ang. "przełóż" / "przesuń"), jest to metoda ("czynność").
"Pozycja" to coś co trzyma w sobie informację, ale nie może zostać "zrobione" (więc nie może też zmienić samego siebie).

Star wars

Star wars

Użytkownicy
posty19
Propsy3
  • Użytkownicy
Dzięki
 



0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry