Obiekt nad GUI 4332 8

O temacie

Autor Adanos

Zaczęty 10.07.2013 roku

Wyświetleń 4332

Odpowiedzi 8

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Jak ustawić obiekt nad GUI? :D  Bo jak wstawiam jakiś obiekt za pomocą skryptu, to znajduje się on pod przyciskiem (GUI.Button), a chciałbym żeby był nad.

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Obiekt nad GUI
#1 2013-07-10, 19:44(Ostatnia zmiana: 2013-07-10, 19:46)
Masz na myśli to, żeby był nad nim w sensie z-bufora (tzn na wierzchu ekranu, nie zasłonięty)?

Sposób jest trochę skomplikowany. Musisz mieć jedną kamerę która będzie renderowała normalne obiekty i gui, oraz drugą, która będzie renderowała tylko to, co ma być na wierzchu ignorując wszelkie normalne przysłonięcia. Następnie ustawiasz je tak, żeby obie wyświetlały obraz od siebie na tym samym ekranie, jedna na wierzchu drugiej, ta z przodu z przezroczystym tłem, tak żeby było widać pod spodem obraz z drugiej.

Problem w tym że gui to z definicji coś co jest na wierzchu. Na szczęście pomaga to że Unity pozwala wyświetlać na raz na ekranie obraz z wielu kamer, nawet tak żeby się pokrywały i przenikały.

//edit:
http://answers.unity3d.com/questions/202670/gameobject-on-top-of-gui.html
http://forum.unity3d.com/threads/4931-Render-model-on-top-of-GUI

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Cytuj
Masz na myśli to, żeby był nad nim w sensie z-bufora (tzn na wierzchu ekranu, nie zasłonięty)?
Tak, oto mi chodzi.

Cytuj
http://answers.unity3d.com/questions/202670/gameobject-on-top-of-gui.html
Próbowałem coś takiego zrobić, ale mi nie wyszło :D  No cóż, będę musiał jeszcze popróbować z tą kamerą.



mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
z tego co mi kumpel kiedyś opowiadał, to GUI w unity jest zjebane i lepiej samemu podczepić do kamery quady na których będziemy sami wyświetlać co chcemy.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...


Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Jak widać dalej jest do niczego, bo używam Unity 4 :D

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Akurat ten twój problem nie jest z tym związany, to że gui w normalnych sytuacjach jest na wierzchu to raczej normalna sprawa. Z mojego punktu widzenia problem tkwi w tym że postanowili sobie że gui będzie nie-obiektowe. To co jest rysowane na ekranie nie posiada żadnej obiektowej reprezentacji, za każdym razem jest rysowane od nowa z parametrami podanymi w funkcji odpalanej w pętli analogicznej do update. Ja zrobiłem sobie nakładkę gdzie wszystko jest obiektem analogicznym do innych na scenie, ale "w tle" korzystającym z normalnego systemu.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry