Cienie w Unity - koszmarny bug. 18480 35

O temacie

Autor Damian94

Zaczęty 6.05.2013 roku

Wyświetleń 18480

Odpowiedzi 35

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
wywal wszystkie point lighty i wtedy wypal light mape
 

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
pagan tu nie chodzi o AO pojedynczego propa

http://polskikursblendera.pl/bake-shadow/ Do Maxa powinno być coś takiego, w końcu to czołówka branży 3D.
Inna sprawa żeby musiał wszystkie propsy i światła poukładać tak jak w Unity, co już tak przyjemną robotą by nie było. Oczywiście o ile składa to wszystko z propsów a nie jest pojedynczym modelem.
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Pagan z propsami to jeszcze nie problem je tak samo ułożyć w Maxie i na silniku, ale ze światłami to już inaczej się sprawa ma: tym bardziej, że i Max i Unity mają inny setup tych świateł. To się chyba mija z celem.
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
zmappuj sam na 2gim channelu.

Jak Model nie ma zdefiniowanej drugiej UVki, to Unity generuje sobie automatycznie, ale nie wiem czy do tego nie trzeba zaznaczyć jakiegoś checkboxa w ustawieniach modelu wewnątrz Unity.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Jest Fartuess, podczas importu zaznaczasz Generate Lighmap UV, i masz parę podopcji. Ale i to i mapowanie ręczne nic nie dało. Dajcie spokój, może to faktycznie tak jak AV mówił, wina mojej karty graficznej.
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny


Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Nie rozumiem co masz na myśli, ja też pisałem że to może być wina karty graficznej (bo chyba ten Beast powinien potrafić wykorzystywać gpu do obliczania cieni do wypalenia).
No, ale ja napisałem pierwszy : D
Ty powiedziałeś że też byś się ku temu skłaniał.

Takie tam pierdolenie z rana :3
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
No sawik, pierdolenie  :lol:  Już nie chciałem wracać na początek tematu, sorki, pomyliłem osoby  :lol2:
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Panowie!!!! Przełom na skalę światową!!!

Pagan - bardzo dobry pomysł z wypaleniem Lightmapy w Maxie, props  :ok:  : Bazując na tym tutsie:

http://servetulas.com/blog/2010/02/3d-studio-max-unity-lightmap-tutorial/

Zmieniłem silnik na Menatl Ray, i wsadziłem Omnilight miast Skylight. Rezult:



Może jakościowo to nie jest dobrze, ale ustawienia minimalne dałem, dla celów testowych. I nie ma artefaktów!!!!!

Więc Lightmapa się pojawi na enviro. Jak rozumiem, jak mam lightmapę, to już nie używam świateł na silniku?
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy


Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Opisz później jak je dodałeś dokładnie, później mi samemu to się pewnie przyda.:lol:
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Napiszę, jak będę wypalać Lightmapy/ę. W sumie niczym to się nie różni od tego tuta, gdzieś nawet jest Blender>Unity, więc dużo się nie różni, oprócz zmiany światła i silnika renderującego.
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
A taki wuj Av: jednak nie obędzie się bez źródła światła na silniku, bo normalka nie zadziała. Tak tylko napisałem, sorki za double posta.
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Cienie które wypalasz powinny uwzględnić także cieniowanie wynikające z normalki, nie tylko z geometrii. Wtedy stateczne oświetlenie w silniku nie będzie potrzebne (tak jak normalki). Chyba że coś pomieszałem.

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Ano może faktycznie: Bo wypalałem na plane bez normalki. Normalkę i AO dodałem już na Unity, popróbuję później i dam znać, jakby coś było nie tak.
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry