powiewająca trawa 2347 10

O temacie

Autor Warka

Zaczęty 21.02.2011 roku

Wyświetleń 2347

Odpowiedzi 10

Warka

Warka

Użytkownicy
COM BEK !!!
posty476
Propsy209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • COM BEK !!!
jak wiemy w gothiu trawa faluje pod wpływem wiatru. ale jest to 3ds i nieodpowiada za to chyba żadna animacja... a więc jak zrobić by falowała nowa, wymodelowana przezemnie trawa?
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
zobacz jak jest w trawie e khorinis i zrób tak samo w swojej
 

Warka

Warka

Użytkownicy
COM BEK !!!
posty476
Propsy209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • COM BEK !!!
ale za powiewanie odpowiada chyba to z czego jest zrobiona (drewno,metal,materiał), z ciekawości sprawdze...
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
nie możesz zrobić nawet by murek powiewał
 

Warka

Warka

Użytkownicy
COM BEK !!!
posty476
Propsy209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • COM BEK !!!

Warka

powiewająca trawa
#4 2011-02-21, 19:07(Ostatnia zmiana: 2011-02-21, 19:08)
http://img694.imageshack.us/i/windn.png

ta linijka chyba odpowiada za powiew. temat do zamkniecia  :wink:
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
tak i ta lidzba pod spodem
 

emace

emace

Użytkownicy
czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
posty404
Propsy297
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
a nie wiecie czy można odwrócić taką animację, tak by uzyskać efekt animacji wiszenia ? na przykład powiewająca odzież na lince, albo zioła powieszone na sznurze ?
 





Podobno pewien nekromanta znany pod pseudonimem Xardas jako jedyny poznał imię niejakiego Bezia. Rzekomo za tę informację zobowiązał się ożywiać zabitych przez niego NPC-ów do kolejnych części gry.

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

powiewająca trawa
#7 2011-02-21, 20:50(Ostatnia zmiana: 2011-02-21, 22:21)
Ta konkretna jest chyba przystosowana głównie do trawy. Nie dam głowy że ją też tak wykonano, ale ogólnie animowane obiekty uzyskuje się zapisując je w formie animacji morph-mesh (format .mms, tak jak np twarze). Z tego co pamiętam w ten sposób zrobiono np animowaną roślinność w Diccuric TestModzie (znanym także jako PTP i Reif für die Insel).

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
tak można ale to musisz cały vob obrucić (dookoła nogami) ja tak robię
 

Gother

Gother

Użytkownicy
Nieskromny Mistrz Gothica
posty457
Propsy260
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
  • Nieskromny Mistrz Gothica
Cytuj
a nie wiecie czy można odwrócić taką animację, tak by uzyskać efekt animacji wiszenia ? na przykład powiewająca odzież na lince, albo zioła powieszone na sznurze ?
Albo rozhuśtany wiatrem żyrandol czy wisząca na linie zbroja, która poruszy się za każdym razem gdy ją przypadkiem potrącisz? Odpowiedź: trigger mover.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Trigger movery raczej przemieszczają obiekty, animacje choć trudniejsze mają o wiele większe (bo nieograniczone) możliwości i chyba lepiej wypadają wydajnościowo. No i nie trzeba osobnego movera dla każdego obiektu - choć z drugiej strony nie da się wtedy tak łatwo zrobić tej interaktywności. To po prostu jest do zdecydowanie innych zastosowań niż poruszana wiatrem roślinność ;)


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry