oteksturowanie 2896 3

O temacie

Autor thorn

Zaczęty 25.11.2010 roku

Wyświetleń 2896

Odpowiedzi 3

thorn

thorn

Użytkownicy
posty33
Propsy3
  • Użytkownicy
witam. chce robić itemki do gothica w wings3d. nauczyłem się robił, zrobiłem pare mieczy i hełm, ale jak je wyimportować żeby były "kompatybilne" z gothicem i jak zrobić teksture taką jak w gomanie?
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Po pierwsze musisz zapisać plik w 3DS. Z tego co wiem w wingsie to możliwe.
Dwa, musisz zmappować przedmiot (rozłożyć siatke) i zrobić na tym teksture. Potem już wrzucasz do Gothic. Poszukaj tutoriali, napewno coś znajdziesz na tym forum.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Tak jak wowoz napisał, w Wingsie nie potrzeba żadnych pluginów czy udziwnień - jest "natywnie" kompatybilny. Kiedy masz gotowy model, najlepiej zaznacz wszystkie powierzchnie, z menu wybierz Podziel na -> trójkąty i zobacz na licznkiku ile ich jest. Miecze, powinny mieć nie więcej niż po kilkaset. Ponoć pójdzie i do tysiąca, ale powinno się tego unikać a jeśli już to tylko w naprawdę kompletnie unikatowych przypadkach. Z hełmami tak samo. Elementy świata (itemy, voby) powinny być jeszcze oszczędniejsze, na swobodę można sobie pozwolić za to w organice i podłożu terenu.

Kiedy już to załatwisz, zaznacz obiekt i z menu wybierz mapowanie UV. Najpierw musisz go pociąć na powierzchnie które można rozłożyć na płasko (pewnie kiedyś ucząc się geomterii rozkładałeś sześciany na siatki i na odwrót - to to samo tylko z reguły na o wiele bardziej skomplikowanych obiektach). Możesz też wybrać podział automatyczny (Dziel według -> ...) jednak zdecydowanie tego nie polecam - będzie zdecydowanie trudniej ułożyć mapkę i oteksturować. Następnie wybierasz z menu Rozłóż i w następnym okienku musisz tak układać, przesuwać, skalować, odbijać, obracać, nakładać elementy żeby wyszło ekonomiczne (powinieneś zostawić zdecydowanie jak najmniej wolnego miejsca!) i zarazem wygodnie do teksturowania. Następnie z menu Tworzysz Teksturę, na tło dajesz przezroczystość lub biel a na pierwszą warstwę wszystkie krawędzie. Opcjonalnie na drugą możesz dać dodatkowo krawędzie brzegu i je pogrubić. Następnie eksportujesz model w 3DS, tekstura powinna sama zapisać się obok niego. Malujesz sobie na niej co trzeba, następnie wrzucasz do _work/textures a model do _work/meshes.

Aha, możesz też mapować w Spacerze - ja nigdy tego nie próbowałem, ponoć przy budynkach jest wygodniej (zdecydowanie nie polecam do obiektów mniejszych niż bohater, chyba że są jednolite).

emace

emace

Użytkownicy
czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
posty404
Propsy297
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
a trzeba obiekt rozkładać na kawałki ? czy samo UVW map w 3DSMax ne zdaje egzaminu na kompletnym obiekcie. Ja tak robię zaznaczam ściankę obiektu i nakładam teksturę tym modyfikatorem
 





Podobno pewien nekromanta znany pod pseudonimem Xardas jako jedyny poznał imię niejakiego Bezia. Rzekomo za tę informację zobowiązał się ożywiać zabitych przez niego NPC-ów do kolejnych części gry.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry