Nigdy, przenigdy, nie używa się smootha
Używa się smootha.
Cytuj całe zdanie, zaraz dalej jest "na modelu low poly".
Co najwyżej jednokrotnie, i to raczej w początkowych fazach tworzenia, ewentualnie w przypadku "mid-poly" używanego w silnikach takich jak UE3+. W innych sytuacjach wizualnie wygładza się obiekt ustawiając już tylko miękkie cieniowanie/shadery z normal/displacement mappingiem i nie komplikuje się dalej siatki. Są też metody "zmiękczenia" siatki jedynie przesuwające punkty, a nie zwiększające ilości tris.
Powiedzmy szerze: w przypadku przeciętnej siatki złożonej z czworokątów smooth zwiększa ilość tris czterokrotnie. Tracer użył tego wiele razy z rzędu. Takie coś nie przejdzie w żadnym current-genowym silniku, a na pewno nie w 13-letnim.
Oczywiście co innego w przypadku high poly które i tak będzie reprezentowane nie jako siatka, ale co najwyżej właśnie mapowanie za pomocą tekstury.