Ostatnie wiadomości

Dość ciekawe spostrzeżenia. Jakby co, mogę podzielić się moimi koncepcjami jeśli autor moda chce.
Moim zdaniem też mogą być oba warianty. Zwłaszcza, że obecne zadanie z okupem dodaje dwa mini-zadanka przy okazji, a poza tym fajnie pokazuje, jak myśliwi są lojalni i każdy pomaga, jak może (a bohater nie musi aż tyle rudy wykładać :P )

A co do tych pająków czy potworów morskich - za bardzo nie ma czego wywalać, chyba że chodzi Ci o całkowite usunięcie ich ze skryptów. W końcu w samej grze ich w ogóle nie ma. Tak pytałem z ciekawości, bo w skryptach nie ma też żadnego zakomentowanego miejsca, gdzie miałyby się znaleźć, więc chyba te pomysły i tak były porzucone dość wcześnie. Na marginesie, widziałem też pomysł zapożyczenia z Nocy Kruka aligatorów i wrzucenia ich w paru miejscach, ale najwyraźniej to też poszło do śmieci ;)

Dodatkowo, skoro już jesteśmy w temacie potworów (a dość szczegółowo sobie to ostatnio analizowałem):
jest trochę przypadków, że stworzenie się nie spawnuje, bo jest literówka w nazwie waypointu lub też waypoint w ogóle nie występuje (choć gdy go w ogóle nie ma, to nie wiem, może to zamierzone zmiany w trakcie tworzenia modyfikacji?). W każdym razie podam, co znalazłem, a nuż się to do czegoś przyda :)

- czarny wilk w waypoincie ER_wOLF_SINGLE1 - nie pojawia się, być może przez tę małą literę "w"? bo sam waypoint istnieje;
- ziemny troll na cmentarzysku orków - nie pojawia się, bo literówka w waypoincie, ma CM_TROL1, a powinno być CM_TROLL1;
- w opuszczonej kopalni brak kilku waypointów, w których miały się pojawiać pełzacze, królowe, szkielety i ziemny troll: od PE8 do PE12, QUEN_A i QUEN_B, VM_SKE2 i VM_SKE6, VM_TROLL (ale może to w związku z jakimś przerabianiem zenu w międzyczasie? lub zmianą pomysłów co do fabuły w środku?)

I jeszcze taką ciekawostkę znalazłem - w spawnie stworzeń na początku V rozdziału jest w skrypcie też trochę nowych stworzeń wewnątrz cmentarzyska. Oczywiście nie mogą się faktycznie pojawić, bo to inny zen, niż główny World, w którym się rozpoczyna rozdział - ale się zastanawiam, czy to coś do naprawienia, czy jakiś też dawniej porzucony pomysł? (biorąc pod uwagę, że do wnętrza cmentarzyska na tym etapie i tak nie ma chyba po co wchodzić, nie ma tam nowych zadań itp.?)
Dla mnie możesz oba warianty zostawić.
Sorry, że tak późno odpisuje. Ogółem te potwory morskie i pająki wywale. Nie dość, że nie wiem czemu nie działają to jeszcze te ich tekstury i tak są słabe. Golemy spróbuje poprawić jakoś.

Zastanawiam się czy wywalić zadanie z porwaniem myśliwego Alexa. W sumie chodzi tam tylko o zapłacenie okupu. Takie samo zadanie jest już w G2, kiedy trzeba wykupić Gorna. Mam jedynie pomysł na ciekawy wariant tego zadania dla bandyty. Pytanie czy zrobić z tego zadania quest ekskluzywny dla gildii bandytów czy może chcecie żeby zostawić oba warianty mimo iż ten dla innych gildii będzie dość prostacki? Opinie?
Widze na nexusie, że kilka spolszczeń modów, które są w Nolvusie, zostały zaktualizowane. Będziesz je aktualizował w Twojej paczce czy czekasz na to Nolvus 6?
@outlander  Naszło mnie parę pytań o różne potwory, zarówno występujące we właściwej rozgrywce, jak i najpewniej porzucone.

1. O ile co do niektórych są zakomentowane informacje, że np. na jakimś etapie miały się znaleźć w świątyni Śniącego - smoczy zębacz (SnapperDragon; nawiasem mówiąc bardzo dziwna tekstura :P ) czy nieumarły cieniostwór (UnDeadShadowbest), tak o niektórych nie ma żadnej wzmianki poza tym, że są pliki stworzeń, więc da się je przyzwać kodami.
- cieniostwór Śniącego (Shadowbeast_poweredbySlepper) - zakładam, że jeśli już, to też kiedyś miał być w świątyni Śpiocha?
- pająk (Spider)
- potwór morski (MarineShark)
Ciekawi mnie, czy były plany, gdzie one miałyby się znaleźć, czy ich pomysły zostały porzucone już wcześniej?

A kolejne pytania są związane z błędami przy niektórych stworach:

2. Z jakiegoś powodu wspomniany nieumarły cieniostwór po przywołaniu nie może się poruszać ani atakować - to niedziałające animacje, czy co? Choć ja w pliku stworzenia nie widzę, czym w sposobie poruszania/atakowania miałby się różnić od zwykłego cieniostwora i co tam może nie działać. (wiem, skoro i tak nieużywany, to po co sobie zaprzątać głowę - ale taki już ciekawski jestem ;) )

3. Niektórym stworzeniom nie działają alternatywne tekstury, które powinny dostać - wspomniany pająk, a także obecnie również nieużywany wodny golem (WaterGolem) oraz występujący w rozgrywce mroczny golem (DarkGolem). Powinny używać odpowiednio tekstur:
- CRW_BODY_V1-C.tex
- GOL_ICE_BODY_V1-C.tex
- GOL_BODY_V1-C.tex
Choć sprawdziłem w GoManie, że wszystkie te tekstury są w pliku BQ_Data.mod, to z jakiegoś powodu w grze się nie aktywują, więc stworzenia korzystają z wersji V0 i wyglądają po prostu jak pełzacz, lodowy golem i kamienny golem. Może to jakaś literówka gdzieś, czy jakieś inne niewłaściwe przypisanie?
pomocy jakiś damianut mi każe robić mody do gothica. help. znacie go?

Ja go znam. Możesz szczegóły jakieś podać jakby co o co chodzi?

Post połączony: 2024-05-15, 20:49
Opowiedz nam więcej o swoich wizjach, proszę....🙂
W tym patchu chyba nie będę tego ruszał. Muszę domknąć to co jest bo i tak prace trwają już zdecydowanie zbyt długo.
Od premiery Złotych Wrót mija właśnie 10 lat!

https://www.youtube.com/watch?v=ZOpE6UlLHPE


Patch na moddb https://www.moddb.com/mods/the-golden-gate/downloads/golden-gate-patch-11-polish-version
Juź wrzuciłem poprawkę, która uwzględnia tamto nazewnictwo, trzeba pobrać jeszcze raz :)

EDIT: W sumie to napisałem o tym w złym dziale, już dodałem post w ZW1
Do góry