Kilka tekstur w jednej 7852 13

O temacie

Autor Toworish

Zaczęty 21.04.2016 roku

Wyświetleń 7852

Odpowiedzi 13

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Siema, dziś tak bardziej działałem sobie w 3d i tak jeden modelik ciała zriggowałem ze szkieletem i myyk do ASC odpalam gothica a ten bezduszny program mi mówi że to asc ma za dużo tekstur, ma ich 5 :D

Jeśli chodzi o grafikę a szczególnie 2d to potrafie jedynie w paincie fjuta namazać, a zastanowiło mnie czy niema czegoś takiego jak zrobienie tych 5 tekstur w jedną, tak aby model sobie czytał te tekstury jakoś po nazwach, tak abym nie musiał mapować modelu w jedną teksturę, bo to dla mnie nieosiągalne xd

Macie jakieś pomysły kochani graficy?
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy592
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ograniczenie wynosi 4 tekstury na jeden model.

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Hmm, to może być dobra wiadomość, zalezy teraz czy ilość materiałów modelu czyli liczba 9 nie zrobi problemu gdy jakimś cudem ograniczę się do 4 tekstur?
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Draks

Draks

Użytkownicy
Gothic 2 Nowy porządek
posty1714
Propsy766
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Gothic 2 Nowy porządek
No tak jak kolegą mówi 4 textury to jest max, dla mnie jak trzeba było wgrać pancerz z wiedźmina 3, a tam 10 textur to były wyzwanie, na szczęście  textury możesz razem połączyć i zmienić ich mapowanie, polecam ten sposób bo możesz zrobić 1 texturę na model. Dodatkowo powiem Ci, że całość zajmuję około 5 minut roboty.
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Draks, właśnie prawdopodobnie to pytanie jakie zadałem tworząc temat, jesteś w stanie wytłumaczyć/przybliżyć nieco temat?
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Draks

Draks

Użytkownicy
Gothic 2 Nowy porządek
posty1714
Propsy766
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Gothic 2 Nowy porządek
Ja pracuję w blenderze, po prostu otwierasz texturę jedną i drugą, łączysz je, rozmiar textury nie ma znaczenia, potem w blenderze np jak pracujesz wczytujesz texturę i poprawiasz mapowanie, nakładając je na z edytowaną texturę i o to cała filozofia.
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3699
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
wypalić na jedną teksturę? :P
jak robiłem zbroję do moda to po prostu przepaliłem kilka tekstur w jedną. W efekcie mogłem modyfikować tekstury jak chciałem, dodać ambient occlusion tam gdzie był potrzebny, etc.


jak widać: wiele tekstur w jednej :D
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Jak dla mnie czarna magia, szczególnie że nie widzę nic na ten temat w googlach do gmax'a No ale chociaż wiem czego i gdzie szukać :D
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3699
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
sciagnij maxa, blendera. Od biedy możesz wypalać po vertex paincie w xnormalu
 

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit
Wowoz leniwcu mogłeś coś sam namalować XD
Co do wypalania na jedną teksturę z wielu, to jak ktoś potrzebuje mogę wytłumaczyć jak to zrobić w 3ds maxie.

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Hmm jest o tyle pizda że mój pc się przegrzewa w 3dsmax i wyłącza :D

Plus to że coś mi się z crackiem pojebało i nie działa już 3ds max. Aale jeśli możesz to zrób, może dzięki temu odnajdę się jakoś w gmax bo z riggowaniem do 3dsmaxa też odnalazłem się w gmax'ie a blendera nie ogarniam, nie wiem nawet jak tekstury wczytać na model :D a obstawiam ze nie tylko mi się ta wiedza przyda :)
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3699
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Można też przepalać w tzw atlasy
 

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit
Nie znam w ogóle gmaxa - ale w 3ds maxie nakłada się model z nałożonymi teksturami (muszą być one "unlit" można to uzyskać materiałem matte/shadow) i nowy, z mapowaniem na jedną teksturę. Używa się redner to texture i wypala completemap. Należy ustawić odpowiedni padding (żeby przy mip-mapach dobrze wyglądało).
Pewnie są też inne sposoby, ale ja doszedłem do takiego.

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Hmm, temat do zamknięcia chyba, ewidentnie za mało działam cokolwiek w grafice aby cokolwiek zrobić mimo waszej pomocy, mimo wszystko dziękuję jak najlepiej potrafię, i życzę samych powodzeń w życiu codziennym :)
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry