Przełomowa Gra cRPG 1816 20

O temacie

Autor Risgot

Zaczęty 17.09.2015 roku

Wyświetleń 1816

Odpowiedzi 20

Risgot

Risgot

Użytkownicy
posty4
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
Witam Szanowne grono The Modders,

Od pewnego czasu obserwuję rynek gier i stwierdzam, że nie ma na nim gry która pochłonęłaby mnie tak jak np. Gothic, Diablo II gdy przechodziło się grę szczególnie po raz pierwszy.
Postanowiłem rozpocząć projekt mający na celu wskrzesić to co "dobre" i co sprawiało że zarywało się noce grając, w gry komputerowe.
Jak będzie ten projekt ewoluował to czas pokaże. Wiem, że będzie to projekt dopracowany i dokończony.

Będą to pozytywne cechy wyssane z Gothic I i II oraz innych gier. Czym szczególnie ma się charakteryzować (na ten moment):
- otwarty świat,
- wiele możliwości rozwoju,
- brak końca gry - hack-and-slash,
- możliwość kooperacji i pvp,
- poziom trudności dostosowujący się do umiejętności gracza - na początku bardzo trudny, jeśli gracz sobie poradzi to poziom się zwiększa do momentu gdy sobie "jakoś radzi",
- elementy survivalu - możliwość polowania, w celu zaspokojenia głodu,
- magia niszczy, jest przydatna tylko gdy zyski z jej użycia będą większe niż koszta.

To tylko kilka założeń na, których system gry będzie budowany. Utworzenie scenariusza gry szacowane jest na 2 lata, więc chciałbym rozpocząć współpracę z wami już teraz.
Piszę tutaj ponieważ zdaję sobie sprawę, że zajmujecie się tworzeniem modyfikacji wiele lat i posiadacie, w tej dziedzinie bogate doświadczenie. Dlatego chętnie skorzystałbym z waszych rad, propozycji i sugestii, którymi moglibyście mi pomóc w utworzeniu najlepszej wersji tego projektu jaka może powstać. :)

PS. Jeżeli ktoś z was ma bogatą wyobraźnię i niecodzienne pomysły to chętnie wdrożę go, w szczegóły projektu bliżej.
 

Fartuess

Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1393
Propsy815
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Trochę Ciebie zniechęcę, ale ja mam w zanadrzu wiele pomysłów na gry w tym kilka na erpegi. Ale wiem, że nie mam środków i że brakuje mi ludzi do zrobienia tego więc pomysły lądują w szufladzie.

A sugestia (zasłyszana od ludzi z branży): nie zaczynaj od erpega.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3512
Propsy4378
Nagrody
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
nie zaczynaj od erpega, zacznij od MMO :F
 

Mac Dun

Mac Dun

Użytkownicy
Przed wyruszeniem należy zebrać drużynę
posty3308
Propsy940
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Przed wyruszeniem należy zebrać drużynę
nie zaczynaj od erpega, zacznij od MMO :F
Tak, niech robi kolejnego klona MMO  -_-
 

Fartuess

Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1393
Propsy815
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
nie zaczynaj od erpega, zacznij od MMO :F
I na własnym silniku  :trollface: :ok:
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2290
Propsy2383
Nagrody
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
Rutyna :lol2: Koleś próbuje spełnić marzenie a każdy troluje każdego XD
Dalibyście się komuś wykazać  :P
 

Fartuess

Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1393
Propsy815
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Wiesz... gdyby było ich kilku w zespole już... Albo gdyby nie był scenarzystą, tylko programistą lub grafikiem... Wtedy to jeszcze byłoby ok, bo by się na tym projekcie czegoś nauczył. A tak? Musiałby wciągać innych w projekt zbyt duży by mógł powstać. Obecnie to może zrobić GDD albo rozpiskę przebiegu fabuły w grze.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Walący w worek!
posty5240
Propsy2019
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Walący w worek!
Cytuj
Trochę Ciebie zniechęcę, ale ja mam w zanadrzu wiele pomysłów na gry w tym kilka na erpegi. Ale wiem, że nie mam środków i że brakuje mi ludzi do zrobienia tego więc pomysły lądują w szufladzie.

A sugestia (zasłyszana od ludzi z branży): nie zaczynaj od erpega.

Scenariusze spisuj i sprzedawaj :P
 
POMIDOROWA JEST CHUJOWA. TWIERDZĘ TAK, PONIEWAŻ JESTEM MAC DUPEM I MI ONA NIE SMAKUJE, WIĘC ONA DLA WSZYSTKICH JEST CHUJOWA.

http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

Risgot

Risgot

Użytkownicy
posty4
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
nie zaczynaj od erpega, zacznij od MMO :F

Moim zdaniem tylko RPG jest, w stanie zmusić do zarwania nocy każuala. Oczywiście kwestia gustu, ale jako że nie mam zespołu to (mam tą przyjemność) mogę tworzyć w taki sposób, w jaki sam uznam za naprawdę przekonujący, w kwestii fabuły. (fabuła -> MMO  :D)

Wiesz... gdyby było ich kilku w zespole już... Albo gdyby nie był scenarzystą, tylko programistą lub grafikiem... Wtedy to jeszcze byłoby ok, bo by się na tym projekcie czegoś nauczył. A tak? Musiałby wciągać innych w projekt zbyt duży by mógł powstać. Obecnie to może zrobić GDD albo rozpiskę przebiegu fabuły w grze.

Oczywiście projekt ukończony chciałbym przekazać, w dłonie doświadczonej firmy np. CD Projekt Red, Piranha Bytes lub jakiejś innej może niszowej, która miałaby podobne projekty już za sobą.
 

Sawik

Sawik

Quest Pack Team
Rebel
posty4671
Propsy2999
ProfesjaNierób
  • Quest Pack Team
  • Rebel
Nie poruszyłeś żadnych istotnych kwestii. 
Jaki posiadasz budżet, lub jak planujesz go zdobyć, jaki silnik obrałeś za docelowy, co sam wkładasz w projekt? Sam pomysł to za mało. 
No i dziwnym jest dla mnie mówienie że gra będzie przełomowa, porównując ją do 16 (?) letniej gry.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Kelten

Kelten

Użytkownicy
posty534
Propsy419
ProfesjaKompozytor
  • Użytkownicy
On nie ma pojęcia o tworzeniu gier !
Nawet przy pisaniu scenariuszy trzeba mieć najmniejsze pojęcie o programowaniu (tak to prawda ).
Nikt za ciebie gry nie zrobi albo sam się za to weźmiesz albo wywal to do kosza.
PS:Sorry za offtop ale pamiętam ,że Kazzmir robił kiedyś jakąś kosmiczną gierkę na Unity prace doszły do końca ?
 

oskardon

oskardon

Użytkownicy
posty92
Propsy38
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Jeśli dobrze rozumiem co masz na myśli przez "kosmiczną", to nie chodziło o gierkę tylko aplikację edukacyjną o astronomii (na Unity na pewno był prototyp, nie wiem czy nie rozważał zmiany silnika). No i projekt raczej umarł - domena wygasła, ostatni post na FB to prototyp interfejsu sprzed dwóch i pół roku.

@Risgot: niedawno wydaną grą RPG o założeniach MNIEJ ambitnych niż twoja był Wiedźmin 3. Zrobienie go kosztowało ponad 300 milionów złotych. A w porównaniu z kosztem robienia takich gier za granicą, wyszło to całkiem tanio. Bynajmniej nie marnowano pieniędzy - CDPR to spółka akcyjna, ich inwestorzy mają wgląd w finanse firmy. Jaki ty masz budżet?
Zakładając nawet że jesteś genialnym programistą, scenarzystą, animatorem, grafikiem i designerem i będziesz pracował 24h na dobę 7 dni w tygodniu raczej nie był byś w stanie "przepracować" więcej niż ekwiwalent powiedzmy 50 tysięcy złotych miesięcznie (baaaaardzo ostrożny szacunek). Biorąc to jako jakiś wyznacznik skali, "przepracowanie" tyle żeby zrobić odpowiednik Wiedźmina 3 zajęłoby ci 500 lat.
No ale załóżmy że oprócz tego jesteś jeszcze miliarderem i zatrudnisz sobie 50 równie zdolnych i pracujących non-stop osób do pomocy. Będzie cię to kosztowało 2.5 miliona na miesiąc. Wciąż wyjdzie 10 lat.
Jak to możliwe że takie gry w ogóle powstają? Ano tak, że Wiedźmina 3 tworzyło 1500 osób i kosztowało to te 300 000 000zł.

Przemyśl skalę swojego projektu.
 
Life is brutal and full of zasadzkas.

Risgot

Risgot

Użytkownicy
posty4
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy

Risgot

Przełomowa Gra cRPG
#12 2015-09-18, 09:52(Ostatnia zmiana: 2015-09-18, 10:07)
Nie poruszyłeś żadnych istotnych kwestii.
Jaki posiadasz budżet, lub jak planujesz go zdobyć, jaki silnik obrałeś za docelowy, co sam wkładasz w projekt? Sam pomysł to za mało.
No i dziwnym jest dla mnie mówienie że gra będzie przełomowa, porównując ją do 16 (?) letniej gry.

Budżet na ten moment 0. Silnik? Możliwe, że jeszcze nie istnieje, bo od pomysłu do realizacji min. 3 lata.
Projekt miałby polegać na stworzeniu scenariusza, postaci, świata, dialogów (całej gry) na papierze.

Przełomowa? Jaki jest sens tworzenia gry bez założenia, że nie będzie przełomowa :) Przepis - to co dobre z innych gier, dobra fabuła, ciekawe innowacje, otwartość na inspirujące pomysły i współprace np. z takimi osobami jak Wy. Efekt? Przełomowa gra gotowa :)

Poszukuje na ten moment dobrych pomysłów i sugestii.

On nie ma pojęcia o tworzeniu gier !
Nawet przy pisaniu scenariuszy trzeba mieć najmniejsze pojęcie o programowaniu (tak to prawda ).
Nikt za ciebie gry nie zrobi albo sam się za to weźmiesz albo wywal to do kosza.
PS:Sorry za offtop ale pamiętam ,że Kazzmir robił kiedyś jakąś kosmiczną gierkę na Unity prace doszły do końca ?

Chcę pisać scenariusz. To nie wyklucza osób, które chciałby dołączyć do ciekawego projektu. Traktuje to jako dobrą zabawę.

---
Kilka słów na temat gry - kto będzie zainteresowany współpracą to PW.
  • Czasy? Starożytne, w klimacie Średniowiecznym (bród, zarazy, bieda, monarchia)
  • Od zera do bohatera - koncepcja podobna do Gothic-a, jednak więcej wiemy o bohaterze (wywodzi się z totalnej patologii)
  • Gracz ma czuć cały czas śmierć na plecach poprzez odpowiednie zbudowaną fabułę, czyli nawet niepozorne miejsce, przeciwnik ma sprawdzić wrażenie prawdziwej walki o przetrwanie.
  • Jedzenie, jego zdobywanie i spożywanie będzie bardzo ważne, ponieważ jeśli np. będzie najedzony to jego statystyki, wydolność i umiejętności będą na wysokim poziomie, jeśli "zgłodnieje" to nastąpi regres

Post połączony: 2015-09-18, 10:07
@Risgot: niedawno wydaną grą RPG o założeniach MNIEJ ambitnych niż twoja był Wiedźmin 3. Zrobienie go kosztowało ponad 300 milionów złotych. A w porównaniu z kosztem robienia takich gier za granicą, wyszło to całkiem tanio. Bynajmniej nie marnowano pieniędzy - CDPR to spółka akcyjna, ich inwestorzy mają wgląd w finanse firmy. Jaki ty masz budżet?
Zakładając nawet że jesteś genialnym programistą, scenarzystą, animatorem, grafikiem i designerem i będziesz pracował 24h na dobę 7 dni w tygodniu raczej nie był byś w stanie "przepracować" więcej niż ekwiwalent powiedzmy 50 tysięcy złotych miesięcznie (baaaaardzo ostrożny szacunek). Biorąc to jako jakiś wyznacznik skali, "przepracowanie" tyle żeby zrobić odpowiednik Wiedźmina 3 zajęłoby ci 500 lat.
No ale załóżmy że oprócz tego jesteś jeszcze miliarderem i zatrudnisz sobie 50 równie zdolnych i pracujących non-stop osób do pomocy. Będzie cię to kosztowało 2.5 miliona na miesiąc. Wciąż wyjdzie 10 lat.
Jak to możliwe że takie gry w ogóle powstają? Ano tak, że Wiedźmina 3 tworzyło 1500 osób i kosztowało to te 300 000 000zł.

Przemyśl skalę swojego projektu.

Pewnie wiesz o czym piszesz. Traktowałbym ten projekt z przymrożeniem oka, a nie z "produktem mogącym uratować firmę przed bankructwem". Jak będzie wyglądać rynek gier za 5 lat? Projekty stają się coraz bardziej płytkie i coraz więcej pieniędzy na ich realizację będzie trzeba. Jeśli wtedy pojawi się ciekawy scenariusz, to firmy nie zainteresują się produktem, który mógłby zainteresować rzeszę graczy? Co jeśli do tego będzie popularnym i znanym projektem?
 

Jedairusz

Jedairusz

Złote Wrota
sruturututu
posty962
Propsy1145
Nagrody
ProfesjaGrafik 3D
  • Złote Wrota
  • sruturututu
Mam wrażenie, że nie masz pojęcia jak wygląda tworzenie gier ani jak wygląda rynek. Firmy z dużym budżetem (takim na porządnego RPG) nie będą nawet czytać scenariusza/planu gry stworzonego przez amatora. Przykro mi, life is brutal.

Mac Dun

Mac Dun

Użytkownicy
Przed wyruszeniem należy zebrać drużynę
posty3308
Propsy940
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Przed wyruszeniem należy zebrać drużynę
@Risgot
Czyli podsumowując nie masz żadnego doświadczenia w programowaniu ale chcesz zrobić grę  :pokerface:
Na początek może zacznij robić mod do jakiejś gry crgp, a potem się dopiero bierz za grę.

Piszesz że jesteś scenarzystą, ale napisałeś coś do jakiegoś moda,masz jakieś doświadczenie w UDANYM projekcie etc?

 

Sawik

Sawik

Quest Pack Team
Rebel
posty4671
Propsy2999
ProfesjaNierób
  • Quest Pack Team
  • Rebel
Właściwie temat mi przypomina o dość często zadawanym w internecie pytaniem "Jak robić gry?", z tymże tutaj osoba jest już świadoma że tworzenie gier wymaga czasu i dedykacji, przy okazji - zdajesz się nie rozumieć znaczenia słowa "przełomowa". 

Rynek gier coraz bardziej płytki? O Boziu... co prawda w tytułach AAA mamy wielokrotnie powielane schematy, wieloczęściowe serie wydające niezbyt różniące się między sobą sequele raz na rok (pozdrawiamy Ubisoft i ich Assasins Creed) a perełki pokroju Wiedźmina to "tylko" perełki wydawane raz na parę lat. Jednak mamy też rynek Indie, tutaj twórcy nie boją się eksperymentować, zazwyczaj nie mają opinii do zszargania i stawiają na innowacyjność, Binding of Issac, polska produkcja - This war of mine (swoją drogą gorąco polecam), phonopath... Na chwilę obecną bardziej interesuje mnie rynek indie niż ten "główny" - ciekawsze produkcje jednocześnie będące o wiele tańsze, przy czym twórcy zazwyczaj są bardzo zaangażowani i szybko robią updatey i żyją razem z community. 
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Fartuess

Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1393
Propsy815
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Nie poruszyłeś żadnych istotnych kwestii.
Jaki posiadasz budżet, lub jak planujesz go zdobyć, jaki silnik obrałeś za docelowy, co sam wkładasz w projekt? Sam pomysł to za mało.
No i dziwnym jest dla mnie mówienie że gra będzie przełomowa, porównując ją do 16 (?) letniej gry.

Budżet na ten moment 0. Silnik? Możliwe, że jeszcze nie istnieje, bo od pomysłu do realizacji min. 3 lata.
Projekt miałby polegać na stworzeniu scenariusza, postaci, świata, dialogów (całej gry) na papierze.
Ja bym o silnik go nie pytał. On nie jest specem od silnikowania, więc lepiej by było, żeby tą decyzję podjął ktoś inny (kogo być może zrekrutuje).

Przełomowa? Jaki jest sens tworzenia gry bez założenia, że nie będzie przełomowa :) Przepis - to co dobre z innych gier, dobra fabuła, ciekawe innowacje, otwartość na inspirujące pomysły i współprace np. z takimi osobami jak Wy. Efekt? Przełomowa gra gotowa :)

Poszukuje na ten moment dobrych pomysłów i sugestii.
Jest z pół tuzina powodów do robienia gier innych niż próba zrobienia gry przełomowej. Zobacz chociaż na EA lub Ubi. Poza tym złożenie tego co dobre z innych gier, stworzenie dobrej fabuły i stworzenie ciekawych innowacji... skoro to takie proste, to czemu wszyscy tego nie robią? :>

On nie ma pojęcia o tworzeniu gier !
Nawet przy pisaniu scenariuszy trzeba mieć najmniejsze pojęcie o programowaniu (tak to prawda ).
Nie tyle wiedzieć o programowaniu, co znać możliwości i ograniczenia technologiczne. No i trzeba umieć pisać scenariusz pod gry, bo to się robi inaczej niż pisanie książek czy scenariuszy filmowych.

Nikt za ciebie gry nie zrobi albo sam się za to weźmiesz albo wywal to do kosza.
Taka jest prawda. Ja mam na przykład 2 mocno rozwinięte pomysły na mody fabularne do wiedźmina (pewnie ponad 100h preprodukcji by się z luzem na każdą z nich zebrało), pomysł na izometrycznego RPGa w imho bardzo ciekawym settingu oraz pomysł na RTSa nastawionego pod competitive multiplayer, oraz gotowy concept na puzzle game'a na mobilki. I każdy pomysł udało mi się "sprzedać" co najmniej kilku osobom. Ale obecnie realne szanse na powstanie ma tylko puzzle game na mobilki. Pomimo tego, że do pomocy z modami do wiedźmina miałem co najmniej kilka osób, to nie byłem w stanie ich zmusić do pracy non profit. Szło to trochę ciężko i wystarczyło, że kluczowa w danym momencie osoba nie miała czasu lub siły przez dłuższy okres i projekt stawał w miejscu na tak długo, że morale zespołu szło w cholerę. Wystarczyło, że jedyna osoba zdolna pisać porządne dialogi przystopowała projekt i mod fabularny, który był już w miarę kompletnie rozpisany na dokładny przebieg faz nieliniowych questów poszedł w cholerę. A Projekt był o kilka rzędów mniejszy od twojego, udało mi się ludziom sprzedać pomysł i miałem możliwy osobisty kontakt z dialogowcem w ciągu tygodnia. A mimo to projekt zawisł w próżni.

Chcę pisać scenariusz. To nie wyklucza osób, które chciałby dołączyć do ciekawego projektu. Traktuje to jako dobrą zabawę.
No to masz szczęście, bo dla najbardziej doświadczonych forumowiczów obecnie podejście jest następujące:
Cytuj
Muszę znaleźć sobie solidną i dobrze płatną pracę w gamedevie. Nie mam już czasu na zabawę.
No a przynajmniej jest to moje podejście :P

---
Kilka słów na temat gry - kto będzie zainteresowany współpracą to PW.
  • Czasy? Starożytne, w klimacie Średniowiecznym (bród, zarazy, bieda, monarchia)
  • Od zera do bohatera - koncepcja podobna do Gothic-a, jednak więcej wiemy o bohaterze (wywodzi się z totalnej patologii)
  • Gracz ma czuć cały czas śmierć na plecach poprzez odpowiednie zbudowaną fabułę, czyli nawet niepozorne miejsce, przeciwnik ma sprawdzić wrażenie prawdziwej walki o przetrwanie.
  • Jedzenie, jego zdobywanie i spożywanie będzie bardzo ważne, ponieważ jeśli np. będzie najedzony to jego statystyki, wydolność i umiejętności będą na wysokim poziomie, jeśli "zgłodnieje" to nastąpi regres
Jakby to był twój elevator pitch, to mi byś tego projektu nie sprzedał :P. Musiałbyś wejść w konkrety, bo z obecnego opisu... wydaje mi się, że byłbyś w stanie znaleźć już podobny amatorski projekt powstający w necie i podpiąć się do niego.

Pewnie wiesz o czym piszesz. Traktowałbym ten projekt z przymrożeniem oka, a nie z "produktem mogącym uratować firmę przed bankructwem". Jak będzie wyglądać rynek gier za 5 lat? Projekty stają się coraz bardziej płytkie i coraz więcej pieniędzy na ich realizację będzie trzeba. Jeśli wtedy pojawi się ciekawy scenariusz, to firmy nie zainteresują się produktem, który mógłby zainteresować rzeszę graczy? Co jeśli do tego będzie popularnym i znanym projektem?
Akurat obecnie z każdym cyklem 3-letnim gry są coraz lepsze. Nowi gracze, którzy przyszli na początku poprzedniej generacji już nauczyli się sensownie grać. A ci którzy nie umieją sensownie grać, to i tak kupią UbiGame, więc sens walki o nich też jest niewielki. Zobacz chociażby ostatnie dwie odsłony Call of Duty i powtórz jeszcze raz, że gry są nadal upraszczane.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Risgot

Risgot

Użytkownicy
posty4
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
Mam rozumieć, że najlepiej jest opuścić i nic nie robić waszym zdaniem?
 

oskardon

oskardon

Użytkownicy
posty92
Propsy38
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Mam rozumieć, że najlepiej jest opuścić i nic nie robić waszym zdaniem?
Przemyśl skalę swojego projektu.
Zrobić na początek coś mniejszego. Jak RPG, to np tekstowe albo chociaż 2d i oparte głównie o liniową fabułę bez koncentracji na rozgrywce sandboxowej której dobre przygotowanie to dużo więcej pracy.
 
Life is brutal and full of zasadzkas.

Kelten

Kelten

Użytkownicy
posty534
Propsy419
ProfesjaKompozytor
  • Użytkownicy
Napisz grę fabularną opartą na jakimś systemie np. D&D
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry