Gothic II - L'HIVER Edition 0.9.3 PLTyp modyfikacji: Re-Texture, Re-Model, Re-Balance, Re-World
Autorem moda jest
unknown111. W modzie zostały wykorzystane materiały z różnych texture packów i innych gier takich jak Wiedźmin, Skyrim. Autor zezwala na edycję i wykorzystywanie moda w innych modyfikacjach pod warunkiem podania linku do jego oryginalnej wersji.
Link do oryginalnego tematu z modem: http://worldofplayers.ru/threads/36390Generalnie o modyfikacji:L'hiver Edition to mod, wprowadzający znaczne zmiany w stronie wizualnej oraz balansowej gry. Grafika jest atrakcyjniejsza, a rozgrywka znacznie trudniejsza niż w oryginalnym Gothicu 2 NK. Rozszerzone i uatrakcyjnione wizualnie zostały lokacje w Khorinis i (w mniejszym stopniu) Górniczej Doliny. W Jarkendarze zaszło kilka głównie kosmetycznych zmian. Mod nie ingeruje w żaden sposób w fabułę Gothica 2 - nie dodaje nowych questów, ani nie zmienia tych istniejących. Zmiany w grafice to jednak nie wszystko. Mod znacząco wpływa na balans rozgrywki i zwiększa jej poziom trudności. Oto krótka (niepełna) lista zmian:
- Zmodyfikowano szate graficzną (nowe tekstury, obiekty).
- Przemodelowano lokacje.
- Zmodyfikowane oświetlenie.
- Dodano nowe przedmioty (w tym pancerze i bronie)
- Dodano kilku nowych przeciwników.
- Potwory mają zwiększone statystyki oraz zasięg z którego reagują na gracza.
- Obniżono statystyki obrony wielu zbroi.
- Obniżono wartość przedmiotów, przy ich sprzedaży kupcom.
- Usunięto tabliczki dające stałe bonusy do statystyk.
- Dodano nową umiejętność - patroszenie zwierząt - od teraz wymagana do zbierania mięsa z zabitych potworów. Do wyuczenia u: Bospera (tylko po zostaniu jego czeladnikiem), Niclasa, Jacka Alligatora.
- Zmieniono efekty pożywienia (przykładowo: pieczone mięso przywraca teraz sporą wartość życia w procentach).
- Będąc czeladnikiem Harada, możemy nauczyć się wykuwania nowych mieczy.
- Możemy ulepszać na kowadle niektóre zbroje (skórzana zbroja + nowe pancerze).
- Dodano nowy przedmiot: sztaba metalu (używana do ulepszania zbroii).
- Bennet może nauczyć łowców smoków wykuwania nowych ostrzy w 5 rozdziale.
- Po wykonaniu zadania z krwawymi kielichami, jako nagrodę możemy wybrać nowy pancerz.
- Podział obrony i obrażeń na ostrza i obuchy.
- Styl chodzenia bezimiennego zmienia się zależnie od gildii.
- I wiele innych, mniejszych zmian...
Uwaga! Autor moda doradza, by ustawić widoczność na 180%.
W razie problemów z zawieszaniem podczas gry uruchamiać w trybie zgodności z win xp. (thx to
podkopek )
By uniknąć różnych dziwnych problemów zawsze zalecana jest nowa gra, w przypadku zainstalowania nowej wersji moda.
Changelog wersji 0.93Spoiler
- naprawiono wyświetlanie obrony przed ostrzami (tylko w wersji rosyjskiej, w polskiej zostało to naprawione już w wersji 0.91).
- dodano animacje otwierania sarkofagów.
- dodano nowe animacje (by Mark56).
- dodano pancerz wzorowany na temerskim pancerzu z gry wiedźmin 2: zabójcy królów.
- dodano możliwość wzmacniania najlepszych mieczy, ktorych wykuwania uczy Harad (Wspaniały miecz półtoraręczny oraz Flamberg), odpowiednie instrukcje znaleźć można w książkach które sprzedają Bennet i Jan.
- dodano więcej obiektów w niektórych miejsach.
- zmieniono niektóre modele.
- kilka ulepszeń i poprawek.
Changelog wersji 0.92Spoiler
- zmodyfikowano lokacje w Górniczej Dolinie oraz Khorinis.
- zmieniono / dodano kilka modeli.
- dodano modele z Carnage Graphic Patch (by Mark56)
- zmodyfikowano kowalstwo. Teraz by wykuć miecz, trzeba użyć do tego celu kolejno: kowadła, wiadra z wodą, stołu kowalskiego, osełki.
- dodano nową umiejętność - płatnerstwo. Od teraz wiąże się ona z wytwarzaniem pancerzy i ich ulepszaniem. Umiejętnosci tej uczy kowal Carl (kolejne poziomy odblokowują sie przy odpowiednich rozdzialach).
- dodano nową umiejetność - skórnictwo. Uczy jej Bosper po zrobieniu zadania z wilczymi skórami. Skóry sa wykorzystywane w kowalstwie do wytwarzania mieczy/pancerzy.
- dodano nową umiejetność - górnictwo. W Khorinis i Gorniczej Dolinie znajdują się teraz żyły żelaza oraz rudy. Umiejętności tej można nauczyć sie u czeladników Harada oraz Benneta, oraz u Grimesa (kopacza w GD).
- dodano animacje pieczenia miesa (autorstwa Mark56).
- dodano możliwość pieczenia miesa przy ogniskach i kuchenkach.
- ze względu na dużą liczbę doświadczenia do zdobycia, zredukowano początkowe statystyki gracza.
- grając magiem można zakładać/zdejmować kaptur z szaty poprzez modyfikowanie jej na stole kowalskim.
- nowe ekrany ładowania.
- lekkie zmiany menu.
- i inne ...
Changelog wersji 0.91Spoiler
Zmiany w Khorinis:
- przemodelowano dzielnicę portową, dodano kanał i doki, zmieniono układ niektórych budynków.
- dodano kilka nowych pomieszczeń (magazynów) należących do mistrzów rzemieślniczych.
DOWNLOAD
Link do pobrania patcha 0.9.3a:Patch naprawia problem z nauką 2 i 3 poziomu płatnerstwa w późniejszych rozdziałach gry. Wymaga uprzedniego zainstalowania wersji pełnej PL 0.9.3 LUB wersji minimalnej PL 0.9.3 + wersji rosyjskiej 0.9.3.
Link do pobrania pełnej wersji PL (0.9.3):Wersja full spolszczenia zawiera w sobie wersję rosyjską, z którą została scalona i nie trzeba ściągać żadnych dodatkowych plików.
Link do pobrania minimalnej wersji PL (0.9.3):Wersja mini spolszczenia do prawidłowego działania wymaga uprzedniego zainstalowania
wersji rosyjskiej 0.93!Instalacja moda:- Przed wypakowaniem utwórz kopię zapasową pliku Gothic.ini znajdującego się w folderze z grą ( ...\Gothic II\System).
- Wypakuj zawartość paczki z modem do folderu Gothic II.
Co zmienia spolszczenie względem oryginalnego moda?Spoiler
- W modzie dostępne są dwie nowe twarze dla bezimiennego. Zamiast defaultowej użyliśmy twarzy alternatywnej. Gdyby ktoś jednak chciał grać na tej pierwszej wystarczy usunąć plik G2_LH_Edit_PL_v0.9.3_ALTFACE.vdf znajdujący się w folderze Gothic II/Data.
- Dodano opcję pytania o potwierdzenie przy rozpoczęciu nowej gry.
Polska wersja moda została przygotowana przez bgb i GizmoRa. Zastrzegamy, że mimo testów mogliśmy nie wyłapać wszystkich błędów. Prosimy o zgłaszanie ewentualnych problemów - w razie potrzeby ukaże się poprawiona wersja moda.
Link do starego tematu modyfikacji:http://themodders.org/index.php?topic=21651.0Screeny: