Gothic 1 - Śmierć bez konieczności dobijania jak w Gothic 2 4812 6

O temacie

Autor Revoke

Zaczęty 24.03.2017 roku

Wyświetleń 4812

Odpowiedzi 6

Revoke

Revoke

Użytkownicy
posty62
Propsy8
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Sądząc po tym jak często na forum przewijały się prośby o pomoc w tej sprawie domyślam się, że wiele osób próbowało samemu dodać do Gothic 1 skrypt zabijania wrogów bez potrzeby ich dobicia. Przydatne na wypadek wprowadzenia do modyfikacji bandytów lub jakiejś większej wrogo nastawionej grupy ludzi. Mając wolną chwilę napisałem taki skrypt, działa tak samo jak C_DropUnconscious z Gothic 2.
Spotkałem się z różnymi metodami na zabijanie wrogich npc jak np. wyzerowanie punktów życia w momencie wyprowadzenia ostatniego ciosu, jednak jest to moim zdaniem mało efektowne, gdyż taka postać będzie leżeć na ziemi jak zwyczajnie pobita, jedyne co to się już nie podniesie.
Poniższy kod należy wkleić do pliku ZS_Unconscious.d wewnątrz funkcji o tej samej nazwie (nie w ZS_Unconscious_Loop, czy ZS_Unconscious_End tylko ZS_Unconscious). Dla zainteresowanych obok są wyjaśnienia.
if (self.npctype == NpcType_ROGUE) //NpcType_ROGUE od razu nas atakuje. Są to np. bandyci z kanionu trolli
|| ((self.guild == GIL_GRD) //Gildia: strażnik
&& (Npc_GetPermAttitude(self, other) == ATT_HOSTILE) //Nastawienie: agresywne
&& (Kapitel >= 4)) /Rozdział 4 lub późniejszy

{
AI_PlayAniBS (self,"S_DEADB", BS_DEAD); //S_DEADB to animacja upadania na ziemię, BS_DEAD to BodyState w który npc przejdzie po upadku
self.attribute[ATR_HITPOINTS] = 0; //zmiana PŻ na 0 = śmierć
};
Czasem może się zdarzyć, że postać padnie jakby utraciła jedynie przytomność, ale po chwili będzie leżeć w odpowiedni sposób.
Może nieco chaotycznie, ale pierwszy raz piszę taki tutorial :D

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Jeśli kod wklejamy do ZS_Unconscious to po co sprawdzać czy NPC jest nieprzytomny? Ta funkcja odpala się tylko wtedy gdy NPC przechodzi w rutynę nieprzytomności wiec ta część warunku spełni się zawsze. Można by też zmodyfikować nieco skrypt aby nastawienia gildi czytał z tablicy w której zapisane są te nastawienia uniknęlibyśmy dziwnych ifów i tutek przyda by się osobą które zmieniają nastawienia glidi względem siebie w swoich modyfikacjach. Poza tym spoczko tutek ;) ale dobijanie moim zdaniem robiło klimat G1 :x i zwiększało trudność gry.

Revoke

Revoke

Użytkownicy
posty62
Propsy8
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Słuszna uwaga, Npc_IsInState nie jest konieczne. Warunek jest zupełnie przykładowy, każdy może go przerobić jak chce, sam też pewnie będę go dopracowywał.
Moim zdaniem dobijanie było irytujące :P Sama animacja trwała bardzo długo, a gdy jednocześnie atakowali nas inni wrogowie stawało wręcz niemożliwe.
Dzięki za opinię :)

Ciemnia

Ciemnia

Użytkownicy
posty6
Profesjabrak
  • Zbanowany
Nie zgodzę się z tobą Revoke, dobijanie było świetne bo chociaż trochę zwiększało trudność, nie było niemożliwe bo będąc silnym zdołamy wszystkich pokonać potem wstają ale ich pasek życia jest niemal zerowy wiec potem każdego na ciosa, i zanim wstaną to spokojnie zdążysz wszystkich dobić :) co do głównego pytania, czy nie było także opcji dajmy przykład, jest bandyta ale pierw mamy z nim pogadać, wiec jego podstawowa gildia to np.Straznik, ale po zakończeniu dialogu funkcje ustawiają mu gildie np.Troll, wtedy automatycznie nas zaatakuje i padnie bez dobijania, gorzej jeżeli to miejsce publiczne wtedy wszystkie NPC w okolicy zareagują.
 

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Dzięki skryptowi Revoke można zrobić bronie, które mordują od razu. Np. topór czy halabarda. Jeden skrypt może mieć wiele zastosowań.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Splash

Splash

Moderator
posty4207
Propsy3403
ProfesjaNierób
  • Moderator
Cytuj
Nie zgodzę się z tobą Revoke, dobijanie było świetne bo chociaż trochę zwiększało trudność
Trudność? Masz na myśli uciekanie, jeśli już raz został pobity przez gracza?
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Ciemnia

Ciemnia

Użytkownicy
posty6
Profesjabrak
  • Zbanowany
Cytuj
Nie zgodzę się z tobą Revoke, dobijanie było świetne bo chociaż trochę zwiększało trudność
Trudność? Masz na myśli uciekanie, jeśli już raz został pobity przez gracza?

Nie pamiętam dokładnie ale dam przykład, chociażby agresja SO, walczysz z kilkunastoma strażnikami, pobijesz kilku lecz nie masz czasu by ich dobić bo musisz walczyć z resztą a o ile pamiętam strażnicy pobici, mimo to ponownie złapali za broń i atakowali, czy może pamięć mnie myli? ;>
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry