Gothic 2 Reworked Mod ULTIMATE EDITION 557603 1517

Ankieta

Podoba Ci się nowa koncepcja Gothic 2 Reworked Mod ULTIMATE EDITION?

Tak, może wyjść z tego ciekawy mod graficzny.
67 (76.1%)
Nie, nic dobrego z tego nie wyjdzie.
10 (11.4%)
Nie mam zdania.
11 (12.5%)

Głosów w sumie: 88

O temacie

Autor Halk_Hogan_PL

Zaczęty 25.05.2014 roku

Wyświetleń 557603

Odpowiedzi 1517

Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster
Bagna to kiepski pomysł. Już mamy w GD i w Jarkendarze, jeszcze tylko brakuje w 3 świecie  :lol2:
Racja  :P

Mam taki jeden problem, wie ktoś czemu meshe nie blokują kamery? Wcześniej było ok a teraz coś zjebałem i po prostu kamera przenika przez meshe. Jak to naprawić/ustawić, żeby było normalnie?  :D
 

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Ja bym na tych bagnach umieścił plagę nieumarłych, których ożywia nekromanta i ponurą małą wioskę, w której prawie wszyscy mieszkańcy siedzą w obskurnej karczmie, a sołtys wraz z paroma milicjantami (wieśniacy z widłami, słabymi toporami itp.) patrolowali/strzegli granic wioski.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster

Halk_Hogan_PL

Gothic 2 Reworked Mod
#442 2014-06-25, 17:47(Ostatnia zmiana: 2014-06-25, 19:01)
Dobra dobra na razie potrzebuję pomocy z tą kamerą bo mnie wkurwia  :P
Na zewnątrz jest już ok tylko w portalach jest zjebane, o co biega?  :lol:

Ja bym na tych bagnach umieścił plagę nieumarłych, których ożywia nekromanta i ponurą małą wioskę, w której prawie wszyscy mieszkańcy siedzą w obskurnej karczmie, a sołtys wraz z paroma milicjantami (wieśniacy z widłami, słabymi toporami itp.) patrolowali/strzegli granic wioski.
Ehm no wiesz, jakbym znał się dobrze na skryptach  :D
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Odnośnie nowego świata - polecam pustynię. Nie licząc kanionu, w Gothic 1 i 2 nie było pustyń, od razu masz część tekstur :ok: Dodatkowo inspirując się nawet Gothic 3 pod względem wyglądu miast, można uzyskać ciekawe rezultaty, nawet na tak niskich limitach poligonów.

Meshfilter jest odpowiedzią, radzę nazywać materiał tak samo jak teksturę. Ogólnie, miałem z tym tak że raz działało, raz nie, sam do końca nigdy nie zrozumiałem jak to działa, nad czym BARDZO ubolewałem. 
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster

Halk_Hogan_PL

Gothic 2 Reworked Mod
#444 2014-06-25, 19:39(Ostatnia zmiana: 2014-06-25, 19:45)
Odnośnie nowego świata - polecam pustynię. Nie licząc kanionu, w Gothic 1 i 2 nie było pustyń, od razu masz część tekstur :ok: Dodatkowo inspirując się nawet Gothic 3 pod względem wyglądu miast, można uzyskać ciekawe rezultaty, nawet na tak niskich limitach poligonów.

Meshfilter jest odpowiedzią, radzę nazywać materiał tak samo jak teksturę. Ogólnie, miałem z tym tak że raz działało, raz nie, sam do końca nigdy nie zrozumiałem jak to działa, nad czym BARDZO ubolewałem.
Oryginalne tekstury odpadają  :P
Co do materialfilter to mam materiał tak samo nazwany jak teksturę, ogólnie to powinno być wszystko ok ale nie jest. Z tego co widzę to na 100% jest wina tekstur bo tam gdzie nie ma tekstury to mesh blokuje kamerę, jeśli nałożę oryginalną teksturą również blokuje a jak nałożę całkowicie nowa to nie blokuje. Nie wiem o co chodzi bo powinno wszystko działać.

Wkurwia mnie to już  :lol:
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
To nie wina tekstury, tylko właśnie materiału. 
W sumie zrób quick testa, podmień jakąś starą teksturę, swoją. 

Ewentualnie, sprawdź ustawienia jakiegoś materiału i po prostu zrób tak samo zmieniając teksturę :F
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster

Halk_Hogan_PL

Gothic 2 Reworked Mod
#446 2014-06-25, 20:18(Ostatnia zmiana: 2014-06-25, 20:32)
To nie wina tekstury, tylko właśnie materiału.
W sumie zrób quick testa, podmień jakąś starą teksturę, swoją.

Ewentualnie, sprawdź ustawienia jakiegoś materiału i po prostu zrób tak samo zmieniając teksturę :F
Sprawdzałem i ustawienia materiału są takie same  :P

Chyba trzeba będzie napisać do Piranhy Bytes o co chodzi, raz się już ich pytałem o jedną rzecz  :lol:

Co do świata to mam już ukończone około 30% samego mesha pierwszej części świata  :P
Potem jeszcze trzeba będzie porobić jakieś kozackie voby, itamsy i będzie git  ;D
Będzie to takie "przejście" do dalszego świata, jeszcze nie wiem jaki ale chyba może pustynia albo wielki las  :P
 

Draks

Draks

Użytkownicy
Gothic 2 Nowy porządek
posty1715
Propsy766
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Gothic 2 Nowy porządek
Rób mroczny las, mamy kanion w Jarkhendarze to wystarczy.
 

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
A zrobisz żeby pasował do prawej wyspy gór?
 

Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster

Halk_Hogan_PL

Gothic 2 Reworked Mod
#449 2014-06-25, 20:51(Ostatnia zmiana: 2014-06-25, 20:58)
Rób mroczny las, mamy kanion w Jarkhendarze to wystarczy.
Na razie robię taką mieszaną lokację, takie przejście do głównej (oczywiście nie zabraknie jakiś atrakcji)  :P

A zrobisz żeby pasował do prawej wyspy gór?
Trochę nie rozumiem  :)
Ogólnie chcę to zrobić teleportami, np. z któregoś miejsca z Khorinis będzie mini dolinka i teleport do przejściowej lokacji a z tej teleport do głównej a z głównej jeszcze tp na pomniejsze, coś takiego  :D


EDIT:
Może niedługo pokaże jakies SSy  :)
 

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany

Maciej

Gothic 2 Reworked Mod
#450 2014-06-25, 20:59(Ostatnia zmiana: 2014-06-25, 21:07)
Hm, no tak jak Jarkendar jest za północnymi górami, a GD za południowymi, tak twój świat żeby pasował mniej więcej do wschodnich gór :)

Spoiler

Ja proponuję umiejscowienie lokacji w terenach górzystych - pół terenu zalesionego, pół górzystego - do tego śnieg..

EDIT: Dobry pomysł  :ok:
 

Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster

Halk_Hogan_PL

Gothic 2 Reworked Mod
#451 2014-06-25, 21:03(Ostatnia zmiana: 2014-06-25, 21:04)
Hm, no tak jak Jarkendar jest za północnymi górami, a GD za południowymi, tak twój świat żeby pasował mniej więcej do wschodnich gór :)

Spoiler
I właśnie gdzieś tam będzie przejście  :P
 

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy593
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Całość wygląda mniej więcej tak:


Ja proponuję umiejscowienie lokacji w terenach górzystych - pół terenu zalesionego, pół górzystego - do tego śnieg..

Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster

Halk_Hogan_PL

Gothic 2 Reworked Mod
#453 2014-06-25, 21:07(Ostatnia zmiana: 2014-06-25, 21:33)
Całość wygląda mniej więcej tak:
Spoiler

Ja proponuję umiejscowienie lokacji w terenach górzystych - pół terenu zalesionego, pół górzystego - do tego śnieg..
A no to akurat będzie, bo obecnie tworzę tereny górzyste/leśne  :)
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Poczytałem odnośnie tego Twojego nowego świata: 
Masz dwa wyjścia:
1. Zrobić to jako "O kurwa znowu odkryliśmy nową część wyspy"
2. Zrobić transport na jedną z pobliskich wysp, platforma teleportacyjna/piraci. 
Osobiście skłaniałbym się do piratów, dodając oczywiście opłatę za przewózkę :D
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Tizgar

Tizgar

Użytkownicy
Marian "Menda" Pazdzioch
posty4623
Propsy1116
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
  • Marian "Menda" Pazdzioch
Pierwsza opcja fajniej brzmi :P
 
Każdy mój post to moje własne zdanie na dany temat, i każdy ma prawo się z nim nie zgodzić.
Przyjaciół miej blisko, ale wrogów jeszcze bliżej.
Nic nie jest prawdziwe, wszystko jest dozwolone.
I was dreaming, about gold.
Jeśli czegoś nie rozumiesz to zaneguj to, tak najłatwiej nie wyjść na idiotę, ale tylko idiota neguje dwa razy to samo.
Prawda objawiona: Umiesz liczyć ? licz na siebie, twoje szczęście innych jebie.

Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster

Halk_Hogan_PL

Gothic 2 Reworked Mod
#456 2014-06-25, 21:16(Ostatnia zmiana: 2014-06-25, 23:17)
Przydało by się głosowanie, jakaś ankieta  :D

Post połączony: 2014-06-25, 21:20
Otworzyłem ankietę, głosujcie bo w sumie sam nie wiem jak ma być :P
Tylko na co ja mam zagłosowac  :lol:

EDIT:
Jak na razie przewaga odkrycia części wyspy  :P

O kurwa już 12 głosów i ankieta się wyrównuje  :P

Post połączony: 2014-06-25, 23:14
Mam dla Was nowe Screeny z nowego świata, jest to na razie prawie sam mesh z dwoma portalami (jaskinie)  :) Tekstury są wstępne  :P
Mesh ukończony jest w około 30-40%.

Spoiler
Spoiler
Spoiler
Spoiler
Spoiler
Spoiler
Spoiler
Spoiler

Chyba źle nie wygląda?  :P

Oceniajcie, komentujcie, podsuwajcie jakieś pomysły itp. :)

Pozdrawiam :)
 

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Jak dla mnie lepiej poczekać aż otexturujesz :P
 

Doktorszalonym

Doktorszalonym

Użytkownicy
Mnie to nie zachwyca.
posty337
Propsy161
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
  • Mnie to nie zachwyca.
Jeśli już pokazujesz coś bez tekstur to niech to chociaż ma widoczną siatkę. Tak widoki są...hm mało precyzyjne. 
 
W tym kraju są zasady,
Ten kraj ma to w zwyczaju:
Równo ścinać wszystkie głowy wystające zza połowy,
Mam fatalne maniery,
Koszmarne mam zwyczaje,
Lecz kiedy grają tego kraju hymn,
Ciągle jeszcze wstaje.

Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster
Jak dla mnie lepiej poczekać aż otexturujesz :P
Otexturuje i ovobuje  :P

Jeśli już pokazujesz coś bez tekstur to niech to chociaż ma widoczną siatkę. Tak widoki są...hm mało precyzyjne.
Jak mam pokazać siatkę w Gothicu?  ;D
Są to screeny z Gothica a nie programu 3D. :)
 


0 użytkowników i 8 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry