Wiem, że w ostatnich dniach trzymałem was bez update'u, ale był to dla mnie okres szczególnie aktywny w życiu osobistym, jako że w ciągu 2-3 najbliższych tygodni kończę pisanie mojej pracy mag. , zatem niedługo obrona do której czeka mnie trochę nauki.
Ostatni okres okazał się dla Mnie bardzo pomyślny jeśli chodzi o przebieg prac - albowiem polegały one bardziej na testach kompatybilności, niż na faktycznej rozbudowie zawartości moda. Dokonałem też ( pozornie ) małych postępów jeżeli chodzi o zaznajomienie się z działaniem silnika - tj. coraz lepiej udaje mi się edycja modeli, nie potrafię jeszcze w 100% poprawnie przenieść własnego modelu potwora do gry, jednak udało mi się całkowicie zmienić jego tekstury a także nazwę ( np. z "Ślizgacz" na "Olbrzymi szczur" ) oraz potrafię już usuwać partie animowanych modelów.
Kolejną rzeczą którą udało mi się zrobić to zmienić fryzurę bohatera ( na razie bez tekstury - nie chciało mi się jej poszukać, więc nie bd jeszcze pokazywał ), co do zmian w układzie mapy - rozbudowałem nieco startową lokację o dwa nowe elementy tj. kamienne kręcone schody, oraz przejście górą nad wąwozem, chyba muszę jeszcze dopracować ich "normals" bo pokazują się w grze na czarno.
Najistotniejszą wiadomością jest to, że wreszcie pokonałem problem, z którym borykałem się od początku tworzenia moda - program do tworzenia kolizji obiektów trochę nawalał i nie mogłem nadać materiału ( nie chodzi tu o teksturę! ) powierzchni mapy - objawiało się to tym, że np. strzała po wystrzeleniu w kierunku ziemnej skarpy przelatywała na wylot przez tą skarpę. W chwili obecnej znalazłem działającą wersję a strzała po wystrzeleniu z łuku odbija się, lub wbija się w powierzchnie skarpy, w zależności jaki materiał ustawię, więc jest dobrze. Uważam, że był to największy problem na jaki dotychczas natrafiłem. Działają też odgłosy kroków przy poruszaniu się po "customowej" mapie, więc wszystko jest już dobrze

Ustawiłem też własną nazwę dla pierwszego lepszego itemu - w tym przypadku jest to żelazny miecz ( iron sword ) , który przemianowałem na "Innos One Handed Sword" - niby mała rzecz, a cieszy.
Chyba ostatnią rzeczą był test kompatybilności statycznych modeli gry ( w tym przypadku most ) z modelem mojej mapy - wszystko świetnie się zgrało ze sobą i nie przewiduje żadnych przyszłych problemów na tej płaszczyźnie.
Pozdro600
Jak zawsze kilka screenów:





EDIT:
Dzisiaj udało mi się dodać pierwszą, prowizoryczną wodę ( jako sadzawkę / jeziorko ) , jako osobną powierzchnie względem oceanu.


Zapomniałem się również pochwalić, że pomyślnie stworzyłem pierwszy działający teleport typu exterior-interior a także marker teleportacyjny, który wyświetla nam nazwę rejonu w momencie wejścia w obszar i pozwala na szybką teleportacje.