[G2NK] Wasteland Mod 2 59642 118

O temacie

Autor Caesum

Zaczęty 11.02.2014 roku

Wyświetleń 59642

Odpowiedzi 118

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1727
Propsy2215
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Caesum

[G2NK] Wasteland Mod 2
2014-02-11, 19:38(Ostatnia zmiana: 2022-04-05, 22:53)

Co to Wasteland Mod?

Wasteland Mod to kolejna próba przywrócenia lokacji w Górniczej Dolinie, które zostały usunięte w Gothic II. Mod ten nie dodaje nowej fabuły ani zadań, ma jedynie na celu dokończenie Kolonii Karnej tak, by każda lokacja z pierwszego Gothica była dostępna w drugim przy jednoczesnym zachowaniu klimatu i zgodności z lore drugiej części.

Czym się różni Wasteland Mod od innych produkcji tego typu, np. Unnamed?

Wasteland Mod różni się przede wszystkim tym, że jego lokacje powstały z myślą o jak najwierniejszym odwzorowaniu każdej usuniętej lokacji, po czym zaktualizowaniu ich do stylu Górniczej Doliny z Gothic II. W drugiej części Kolonia Karna to zniszczona przez najazdy orków dolina, której ziemia jest wypalona, a wszelka pozostała roślinność praktycznie martwa. Nowe lokacje to odzwierciedlają i dlatego też przykładowo las za palisadą jest szary i ponury – podczas gdy w Unnamed czy Returning jest tam zielona puszcza.

Jakie dokładnie lokacje mod dodaje?
- Obóz przy Wolnej Kopalni oraz teren pomiędzy nią a Nowym Obozem
- Miasto Orków
- Wejście do Starej Kopalni
- Kanion Trolla
- Obóz Quentina
- Teren nad Zawaloną Kopalnią
- Wnętrze zatopionej Wieży Xardasa
- Cały teren za palisadą, włącznie z Klasztorem Zmiennokształtnych, Wieżą Mgieł, Obozem Bractwa i  Cmentarzyskiem Orków
- Komnaty Magów Wody i karczmę
- Wolną Kopalnię

Czego nie dodaje:
- Starej Kopalni - bo wg lore jest zawalona
- Świątyni Śniącego - bo wg lore jest zawalona

Dla kogo jest ten mod?

Ten mod jest zarówno dla graczy, którzy chcieliby zobaczyć pełną kolonię, ale poza tym grać w czystego Gothica II, jak i modderów, którzy chcieliby umieścić akcję moda w Górniczej Dolinie.

Jaki jest obecny status moda?

Mod jest ukończony.

Autorzy:
Caesum - level-design, grafika 2D i 3D, skrypty
LordKamilVII - level-design
dixie - grafika 2D i 3D
bgb - skrypty
Graveir - testowanie moda

Prace nad modem były rozpoczęte w 2008 roku, a skończone w 2014, więc jeśli kogoś pominąłem w autorach to proszę wspomnieć, a dodam do powyższej listy.

Screeny:



W formie galerii: http://imgur.com/a/ZMyrr

Download:

Steam: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2790008785

Wersja .mod powinna mieć wszystkie pliki potrzebne do działania modyfikacji. Modyfikację można uruchomić za pomocą Gothic Starter 2.
 

Boykaundisputed

Boykaundisputed

Użytkownicy
Klata, plecy, barki, od tego są ciężarki.
posty403
Propsy80
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Klata, plecy, barki, od tego są ciężarki.
Hmm taki mod dla odświerzenia GD z G2 to jest coś :D Zawsze brakowało mi miejsc z G1, w końcu GD nie będzie taka pusta :D
 
Uri Boyka is the most complete fighter in the world...


bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy592
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Zajebiste :D Zwłaszcza teren przy świątyni śniącego mi się podoba:)
Jedyna poważna uwaga to, że kołowrót w klasztorze zmiennokształtnych coś nie chciał otworzyć mi krat.

A poza tym to  takie tam nieważne pierdółki na które pewnie nikt nie zwróci uwagi poza mną:
1) W klasztorze zmiennoksz. tam za murami widzę że wyrosły 2 dosyć duże drzewa:P Wcześniej ten placyk był goły ;p
2) Na bagnach w ogóle nie było w 1 części normalnych drzew, tylko same takie wraki powykręcane. Tutaj trochę się to zmieniło ;p
3) I oczywiście dalej wnoszę o przywrócenie gobliniej jaskini :P

Chyba tyle mojego czepialstwa. Poza tym dobra robota, naprawiłeś to co Piranhie zaniedbały  :ok:
Czuję, że już nigdy nie będę grać w gołego NK.

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1727
Propsy2215
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Zajebiste :D Zwłaszcza teren przy świątyni śniącego mi się podoba:)
Jedyna poważna uwaga to, że kołowrót w klasztorze zmiennokształtnych coś nie chciał otworzyć mi krat.
Ok, to da się zmienić. Zupełnie mi umknęło, że w G2 nie ma czaru przemiany w chrząszcza, więc sposób wejścia a'la G1 jest niemożliwy.

A poza tym to  takie tam nieważne pierdółki na które pewnie nikt nie zwróci uwagi poza mną:
1) W klasztorze zmiennoksz. tam za murami widzę że wyrosły 2 dosyć duże drzewa:P Wcześniej ten placyk był goły ;p
2) Na bagnach w ogóle nie było w 1 części normalnych drzew, tylko same takie wraki powykręcane. Tutaj trochę się to zmieniło ;p
3) I oczywiście dalej wnoszę o przywrócenie gobliniej jaskini :P
1) Klasztor zmiennokształtnych był robiony pierwszy więc możliwe, że wygląda trochę inaczej. Wtedy jeszcze nie uruchamiałem dwóch Spacerów obok siebie. Ogólnie jednak za bardzo się nie przejmowałem drzewami. ;)
2) Zrobione to by graficznie bagna przypominały te co są w pobliżu smoka. Wciąż jednak mają kilka starych drzew, żeby przypominało wersję z G1.
3) Ok, jak już uznam, że można spokojnie zakończyć beta-testy to dodam ją w patchu.

No i dzięki za miłe słowa.  :ok:
 

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy592
Profesjabrak
  • Użytkownicy

bgb

(G2NK) Wasteland Mod
#4 2014-02-17, 13:43(Ostatnia zmiana: 2014-02-17, 14:18)
Ogólnie jednak za bardzo się nie przejmowałem drzewami. ;)
No ja rozumiem:P Nie ma sensu ustawiać każdego drzewa dokładnie tak jak było w 1 części bo to robota głupiego, która i tak nie robi żadnej różnicy:F Niemniej jednak w jakichś bardziej znaczących/charakterystycznych miejscach takie zmiany już widać.

3) Ok, jak już uznam, że można spokojnie zakończyć beta-testy to dodam ją w patchu.
Jeśliby Ci to coś pomogło, to w Unnamed jest ta jaskinia zaimportowana:P

btw. Moje testy ograniczyły się jak dotąd jedynie do polatania na F8. Grałem ostatnio dwa razy w Returninga i obecnie aż rzygam gothiciem  :F Myślałeś o tym by rozreklamować moda na forum, np. gothic.phx.pl ? No i czy zamierzasz udostępnić go na WoG?:P

edit. teraz zajrzałem, że już to zrobiłeś  :)

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany

Maciej

(G2NK) Wasteland Mod
#5 2014-02-17, 14:04(Ostatnia zmiana: 2014-02-17, 14:16)
Zapytam się, o jaką jaskinie ci chodzi bgb ? Tą koło obozu bractwa :P Bo nie kojarze o którą ci chodzi . Dobra robota Caesum  :ok: że wytrwałeś z zrobieniem moda, i wytrwałość za zrobienie drugi raz, bo czytałem że skasowała ci się pierwsza wersja.

EDIT : @DOWN - Aha , to faktycznie jestem za przywróceniem jej :P
 

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy592
Profesjabrak
  • Użytkownicy
O tą, do której idziemy odzyskać almanach ukradziony przez gobliny:P W 2 części jest zawalona skałami.

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1727
Propsy2215
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
No ja rozumiem:P Nie ma sensu ustawiać każdego drzewa dokładnie tak jak było w 1 części bo to robota głupiego, która i tak nie robi żadnej różnicy:F Niemniej jednak w jakichś bardziej znaczących/charakterystycznych miejscach takie zmiany już widać.
Z tego co pamiętam wyjaśniłem to sobie wtedy tym, że PB również wstawiło kilka nowych drzewek w dziwnych miejscach, a mi jakoś wydawało się, że klasztor wygląda dzięki nim trochę pełniej. W każdym razie jeśli faktycznie jest to tak irytujące - i jeśli będzie więcej głosów za ich usunięciem - w wersji finalnej(albo raczej patchu) powinny zniknąć.

Jeśliby Ci to coś pomogło, to w Unnamed jest ta jaskinia zaimportowana:P
Nie bardzo, bo mój surface.3ds nie ma nic wspólnego z Unnamed. Osobiście dodaję lokacje.  :)

btw. Moje testy ograniczyły się jak dotąd jedynie do polatania na F8. Grałem ostatnio dwa razy w Returninga i obecnie aż rzygam gothiciem  :F Myślałeś o tym by rozreklamować moda na forum, np. gothic.phx.pl ? No i czy zamierzasz udostępnić go na WoG?:P
Na niemieckim World of Gothic jeśli dobrze pójdzie powinien pojawić się news. Na gothic.phx.pl Avallach uznał, że mod jest za mało modowy i się nie nadaje do reklamowania. Ogólnie jednak tematy o modzie są na tm, WoG i gothic.phx.pl, ale pojawi się również na The Old Camp(jak już zmuszę się do przepisania wszystkiego, bo nie obsługują BBCode).

Zapytam się, o jaką jaskinie ci chodzi bgb ? Tą koło obozu bractwa :P Bo nie kojarze o którą ci chodzi . Dobra robota Caesum  :ok: że wytrwałeś z zrobieniem moda, i wytrwałość za zrobienie drugi raz, bo czytałem że skasowała ci się pierwsza wersja.

EDIT : @DOWN - Aha , to faktycznie jestem za przywróceniem jej :P
Dzięki. Co do pierwszej wersji, to akurat okazało się, że ostatnia kopia zachowała się w tajnym dziale The Sect i na jej podstawie mogłem dalej kontynuować robotę. Goblinią jaskinię miałem dodać jeszcze przed wydaniem moda, ale mi umknęło.
 

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany

Maciej

(G2NK) Wasteland Mod
#8 2014-02-17, 14:56(Ostatnia zmiana: 2014-02-17, 15:53)
Zapytam się jeszcze o jedną rzecz bo nie chce mi sie teraz instalować moda , a nie widzialem żeby w spisie lokacji było ;d Czy ścieżke do wieży xardasa dodałeś tą w której były golemy ? Jeśli nie , to dałbys radę zrobić ? Wiem ze to nic wielkiego , ale jeśli to nie duży problem to byłoby fajnie :)

EDIT : Tak w ogole ty kazda lokacje ( lochy zamku , klasztor zmiennoksztaltnych, oboz sekty itd ) robisz od 0 czy jakos kopiujesz kawalek mesha ? Z ciekawosci pytam :)
 

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1727
Propsy2215
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ścieżki do wieży nie ma, jest tak jak było. Z tego co pamiętam było to głównie spowodowane większymi zmianami w meshu całego rejonu wokół wieży. Mogę jednak i na to spojrzeć raz jeszcze.

Kopiuję kawałek mesha z surface.3ds z G1 i dodaję do G2. Następnie w meshu z G2 wycinam takie kawałki poly, by mesh z G1 do niego pasował. Potem już tylko zmiany typu naprawianie dziur w meshu i zmiana ID tekstur. Nie zalicza się to do sub-zenów takich jak freeminecamp czy psicamp, które w całości wyciągam z G1 za pomocą Zen Converter, a potem w notepad++ i samym spacerze poprawiam błędy.
 

Luk

Luk

DreamVader 2
Sursum Corda! Wiwat Car!
posty1168
Propsy319
ProfesjaTłumacz
  • DreamVader 2
  • Sursum Corda! Wiwat Car!
Troche określenie "Noname, albo Returningu" jest chyba mało trafne, ponieważ jak dobrze pamiętam Returning właśnie korzysta z Noname ew. dodał pare rzeczy typu obóz paladynów, czy obóz Netbeka
 
Spoiler
https://www.youtube.com/watch?v=DsSwvh4npMQ

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy592
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Czy ścieżke do wieży xardasa dodałeś tą w której były golemy ? Jeśli nie , to dałbys radę zrobić ? Wiem ze to nic wielkiego , ale jeśli to nie duży problem to byłoby fajnie :)
Podbijam i również jestem za przywróceniem tej ścieżki. Różnica jest taka:

Spoiler



Więc trzeba by wydrążyć "tylko" przejście w tej ziemi, pomiędzy skałami (i ewentualnie dodać te schodki). Caesum - czytałem na phx, że zastanawiasz się nad lekkim liftingiem nowego obozu - odśnieżeniem wejścia karczmy oraz zrobieniem komnat magów wody. Widzę, że zaczynasz się uginać:D Imo to świetny pomysł. Poza tym jest jeszcze jedna mała jaskinia, którą można także odśnieżyć (pomiędzy starą kopalnią, a nowym obozem, zaraz przy rzece).

btw. Wreszcie znalazłem czas i przede wszystkim ochotę by ponownie zagrać w Gothica i solidnie przetestować przy okazji moda Wasteland. Także na dniach opisze moje wrażenia. Tylko gram jeszcze z modem the Winter... Piękna odmiana, tylko mam nadzieje, że nic nie będzie z sobą kolidować  :F

Troche określenie "Noname, albo Returningu" jest chyba mało trafne, ponieważ jak dobrze pamiętam Returning właśnie korzysta z Noname ew. dodał pare rzeczy typu obóz paladynów, czy obóz Netbeka
Ja tam nie widzę w tym nic nietrafnego. Korzysta czy nie korzysta dla graczy liczy się efekt końcowy. Poza tym jest wiele dużych różnic w GD pomiędzy unnamed i returningiem, także nie czepiałbym się tego  :)




Luk

Luk

DreamVader 2
Sursum Corda! Wiwat Car!
posty1168
Propsy319
ProfesjaTłumacz
  • DreamVader 2
  • Sursum Corda! Wiwat Car!
Porównanie masła do innego masła które korzysta z składników pierwszego masła. Różnica znacząca nie jest. Ot głównie NPC no i może obóz Netbeka+ Paladynów
 
Spoiler
https://www.youtube.com/watch?v=DsSwvh4npMQ

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
To nie jest takie oczywiste bgb o  przywrocenie niektorych lokacji bo mesh jest zupelnie inny niz tez z g1 :F Probowalem podmienic mesh gd z g1 na g2 i niestety wiekszosc vobow lata i jest zle rozmieszczona :F
 

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy592
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Różnica znacząca nie jest. Ot głównie NPC no i może obóz Netbeka+ Paladynów
Tych różnic jest więcej niż Ci się wydaje ;) np:
- płaskowyż z wrzodem i Wioska orków w górach w Returningu
- całkowity brak palisady w Unnamed
- miasto orków w Unnamed (to stare)
- miasto orków w Returningu (nowe podziemne)
- drakar orków w returningu
- jaskinia nekromanty w returningu
- rozmieszczenie orkowych obozow w returningu
- kilka jaskiń w unnamed
- wejscie do starej kopalni w returningu

Porównanie masła do innego masła które korzysta z składników pierwszego masła.
A to już nie wina autora, że na rynku są dostępne tylko 3 masła. Trzeba porównywać do tego co jest;)

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1727
Propsy2215
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Troche określenie "Noname, albo Returningu" jest chyba mało trafne, ponieważ jak dobrze pamiętam Returning właśnie korzysta z Noname ew. dodał pare rzeczy typu obóz paladynów, czy obóz Netbeka

Cytuj
Nowe lokacje to odzwierciedlają i dlatego też przykładowo las za palisadą jest szary i ponury – podczas gdy w Unnamed czy Returning jest tam zielona puszcza.

Ja tu porównuję swojego moda do jedynych innych, które coś zmieniają za palisadą. To, że ich content niewiele się od siebie różni to już nie mój problem.
 

Luk

Luk

DreamVader 2
Sursum Corda! Wiwat Car!
posty1168
Propsy319
ProfesjaTłumacz
  • DreamVader 2
  • Sursum Corda! Wiwat Car!
bgb
-To się nie liczy bo porównujemy kontekt obejmujący to co było w G1
- To tylko vob, więc, jak dla mnie to mała zmiana
- Jeżeli masz na myśli tam gdzie idziemy w G1 na rozkaz Yberiona to nie widziałem różnicy
- Jak już mówiłęm nie liczy się dla mnie, bo porównując mody porównujemy to czego obejmuje mod Caesuma, czyli GD, a nie reszte
- to tylko Vob
- Wieża Mgieł, jak dobrze pamiętam to było właśnie z unnamed
-  nie sprawdzałem
- Co ma piernik do wiatraka? My mówimy o tym co za palisadą, a nie przed
@Caesum
ok.
 
Spoiler
https://www.youtube.com/watch?v=DsSwvh4npMQ

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1727
Propsy2215
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
A, jeszcze odpowiedź dla bgb:

Ze ścieżką już wspominałem. Zobaczymy, ale teren tam ogólnie został mocno przerobiony.
Nowego Obozu z pewnością nie odśnieżę w całości, ale zobaczymy jak będzie z karczmą i częścią magów.
Jaskinia - Chodzi o tą za wodospadem?

Odnośnie The Winter, jeśli to jest tylko retex, to nie powinien psuć samego świata. Niektóre tekstury mogą być jednak nie podmienione, mam tu na myśli tekstury obozu bractwa i nową teksturę drogi przy samym lesie.
 

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy592
Profesjabrak
  • Użytkownicy

bgb

(G2NK) Wasteland Mod
#18 2014-03-02, 13:17(Ostatnia zmiana: 2014-03-02, 13:37)
bgb
-To się nie liczy bo porównujemy kontekt obejmujący to co było w G1
- To tylko vob, więc, jak dla mnie to mała zmiana
- Jeżeli masz na myśli tam gdzie idziemy w G1 na rozkaz Yberiona to nie widziałem różnicy
- Jak już mówiłęm nie liczy się dla mnie, bo porównując mody porównujemy to czego obejmuje mod Caesuma, czyli GD, a nie reszte
- to tylko Vob
- Wieża Mgieł, jak dobrze pamiętam to było właśnie z unnamed
-  nie sprawdzałem
- Co ma piernik do wiatraka? My mówimy o tym co za palisadą, a nie przed
- Nie. Porównujemy jak wygląda GD. Bierzemy pod uwagę stare miejsca oraz nowe. Przecież to jest właśnie cel moda Wasteland - by możliwie jak najwierniej odwzorować GD z 1 trzymając się przy tym lore, podczas gdy inne mody dodają własną fabułę i głęboko modyfikują przy tym znane lokacje. Dlaczego mamy to pomijać? 
- Gracz nie patrzy czy vob, czy nie vob. Gracz widzi, że nie ma palisady i to dla niego jest spora zmiana.
- Mam na myśli miasto orków z 1 części to przed świątynią śniącego;) Różnica jest, zagraj i sprawdź.
- To imo pokrętna logika, ale jak się tak uparłeś to ten teren przed wejściem do podziemnego miasta też jest sporo zmieniony. Przedtem wyglądał całkiem inaczej:)
- Ale dosyć duży ten vob, taka mała lokacja:P
- Nie chodziło o Wieże Mgieł, tylko jaskinie za starą wieżą xardasa.
-
- Ma i to dużo. Różnice pomiędzy 1, a 2 nie ograniczają się przecież jedynie do terenu poza palisadą. Piranhie zrobiły sporo mniejszych/większych zmian także w takich miejscach jak kanion trolla czy właśnie teren przed świątynią śniącego / starą kopalnią. Mody zmieniają te tereny więc niby czemu mamy nie brać ich pod uwagę.


edit.

Jaskinia - Chodzi o tą za wodospadem?
Chyba nie:P Chodzi o to (po prawej na 1 screenie, sorry za jakość, ledwo widać to wejście):
Spoiler



edit 2.

@Luk  Dobra:P

Luk

Luk

DreamVader 2
Sursum Corda! Wiwat Car!
posty1168
Propsy319
ProfesjaTłumacz
  • DreamVader 2
  • Sursum Corda! Wiwat Car!
Twoje arguemtny mnie nie przekonowują, moje ciebie też nie. Zakończmy może zbędny spam, na temat tak śmieczny jak porównanie, czy słuszne czy nie(chociaż ja go zacząłem). Ogólnie modzik fajny
 
Spoiler
https://www.youtube.com/watch?v=DsSwvh4npMQ


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry