Gothic: Banda Quentina - dyskusja ogólna 3429876 7446

O temacie

Autor

Zaczęty 16.09.2012 roku

Wyświetleń 3429876

Odpowiedzi 7446

podkopek

podkopek

Użytkownicy
posty89
Propsy15
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Tylko żebyście nie przesadzili z długością dialogów tak jak to jest w MT. Tam najbardziej w pamięć zapadły mi rozmowy z przemytnikami  (co za dużo to nie zdrowo) samo skipowanie dialogów zajmowało za dużo czasu, nie mówiąc już o czytaniu, a ogólnie świetny pomysł :> 
Czy zmieniliście ten "system dobijania przeciwników"? Chodzi mi o to, że gdy postać jest do nas wrogo nastawiona (chce nas zabić, nie pobić) to gdy wygramy walkę to nasz rywal ginie? Strasznie denerwujące to było szczególnie przy odbijaniu Wolnej Kopalni; dobijasz gościa  i w tym samym czasie dostajesz z kuszy i powstają jakieś bugi, że nie możesz dobić leżącego, a on później wstaje i nas bije.
 

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6346
Propsy2478
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Cytuj
Tylko żebyście nie przesadzili z długością dialogów tak jak to jest w MT. Tam najbardziej w pamięć zapadły mi rozmowy z przemytnikami  (co za dużo to nie zdrowo) samo skipowanie dialogów zajmowało za dużo czasu, nie mówiąc już o czytaniu, a ogólnie świetny pomysł :> 
Czy zmieniliście ten "system dobijania przeciwników"? Chodzi mi o to, że gdy postać jest do nas wrogo nastawiona (chce nas zabić, nie pobić) to gdy wygramy walkę to nasz rywal ginie? Strasznie denerwujące to było szczególnie przy odbijaniu Wolnej Kopalni; dobijasz gościa  i w tym samym czasie dostajesz z kuszy i powstają jakieś bugi, że nie możesz dobić leżącego, a on później wstaje i nas bije.

Ale to znowu byłoby bez sensu w niektorych dla nas sytuacjach. Przykladowo ktoś chcialby nas zabić, bo za duzo wiemy, ale my go musimy oszczedzic zeby sie wiecej dowiedziec...
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

podkopek

podkopek

Użytkownicy
posty89
Propsy15
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
No to wiadomo, w takich sytuacjach byłaby zostawiona możliwość dobicia. Chodzi mi o to, aby pod tym względem było jak w g2. Jeżeli tak się nie da zrobić, w co wątpię, ale co ja tam wiem jestem tylko graczem ;D to można by zrobić jak z Attilą w g2, miał nam dać klucz, czy go zabijemy czy da nam z własnej woli i tak dostaniemy się do gildii złodziei, w przypadku potrzeby zdobycia informacji w ekwipunku ofiary mogłaby być jakaś notatka ze wskazówkami lub jakiś inny przedmiot.
Zabijane byłyby te postacie, które i tak miały zostać zabite w danym momencie. Werewolf chyba po prostu nie zrozumiałeś ;D
 

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6346
Propsy2478
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Cytuj
No to wiadomo, w takich sytuacjach byłaby zostawiona możliwość dobicia. Chodzi mi o to, aby pod tym względem było jak w g2. Jeżeli tak się nie da zrobić, w co wątpię, ale co ja tam wiem jestem tylko graczem ;D to można by zrobić jak z Attilą w g2, miał nam dać klucz, czy go zabijemy czy da nam z własnej woli i tak dostaniemy się do gildii złodziei, w przypadku potrzeby zdobycia informacji w ekwipunku ofiary mogłaby być jakaś notatka ze wskazówkami lub jakiś inny przedmiot.
Zabijane byłyby te postacie, które i tak miały zostać zabite w danym momencie. Werewolf chyba po prostu nie zrozumiałeś ;D

To o czym mowisz to chyba na zasadzie ustawienia gildii bandyty ktora wlasnie zabijana jest od razu bez dobijania. Niewazne czy postać jest do nas nastawiona przyjaźnie, czy też nie, jeśli ją atakujemy to zabijamy bez dobijania.

Znowu w G1 nie ma takiej gildii, ale to chyba kwestia jakiegoś skryptu, nie wiem.
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

Memorius

Memorius

Użytkownicy
Ojciec Wszystkich Narodów
posty2983
Propsy1306
ProfesjaTłumacz
  • Użytkownicy
  • Ojciec Wszystkich Narodów
Cytuj
samo skipowanie dialogów zajmowało za dużo czasu, nie mówiąc już o czytaniu,
:facepalm:
 
Już niebawem nowa wersja Global Mod PL 1.7.11 Special Edition

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Kiedy wy pojmiecie że dialogi to nie podstawa w gothicu  :facepalm:
 

gothic1210
  • Gość
Cytuj
Tylko żebyście nie przesadzili z długością dialogów tak jak to jest w MT. Tam najbardziej w pamięć zapadły mi rozmowy z przemytnikami  (co za dużo to nie zdrowo) samo skipowanie dialogów zajmowało za dużo czasu, nie mówiąc już o czytaniu, a ogólnie świetny pomysł :>
Czy zmieniliście ten "system dobijania przeciwników"? Chodzi mi o to, że gdy postać jest do nas wrogo nastawiona (chce nas zabić, nie pobić) to gdy wygramy walkę to nasz rywal ginie? Strasznie denerwujące to było szczególnie przy odbijaniu Wolnej Kopalni; dobijasz gościa  i w tym samym czasie dostajesz z kuszy i powstają jakieś bugi, że nie możesz dobić leżącego, a on później wstaje i nas bije.

Ale to znowu byłoby bez sensu w niektorych dla nas sytuacjach. Przykladowo ktoś chcialby nas zabić, bo za duzo wiemy, ale my go musimy oszczedzic zeby sie wiecej dowiedziec...
Dokładnie, musi to zostać, bo będą nieporozumienia. Dobijanie jest fajne  :lol:
 

Abaddon

Abaddon

Moderator działu
posty2147
Propsy1623
ProfesjaScenarzysta
  • Moderator działu
Pewnie że nie. Lepiej mieć misje zabij 100 orków :D
 

Tizgar

Tizgar

Użytkownicy
Marian "Menda" Pazdzioch
posty4623
Propsy1116
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
  • Marian "Menda" Pazdzioch
Nom z perspektywy gry owszem w sumie czytanie tych dialogów jak i wykonanie tej misji zajmie tyle samo czasu, pytanie co daje większe korzyści

Hmm a nie wystarczy warunek ze w r4 członkom so za wyjątkiem tych co przymusowa gadamy zmienia się gildia na bandytę i już problem z dobijaniem w kopalni fixed.
 
Każdy mój post to moje własne zdanie na dany temat, i każdy ma prawo się z nim nie zgodzić.
Przyjaciół miej blisko, ale wrogów jeszcze bliżej.
Nic nie jest prawdziwe, wszystko jest dozwolone.
I was dreaming, about gold.
Jeśli czegoś nie rozumiesz to zaneguj to, tak najłatwiej nie wyjść na idiotę, ale tylko idiota neguje dwa razy to samo.
Prawda objawiona: Umiesz liczyć ? licz na siebie, twoje szczęście innych jebie.

gothic1210
  • Gość
Ja pierdzielę. Znowu zaczynacie dyskusję nad nieistniejącym problemem. Czy ktoś napisał, że dialogi będą dłuuuugie? Nie, napisałem, że sensowne, frapujące, klimatyczne oraz z wieloma dodatkowymi podopcjami. Więc nie róbcie problemu z niczego. Pochwali się człowiek, że robi coś fajnego ty żyć nie dadzą....
 

Memorius

Memorius

Użytkownicy
Ojciec Wszystkich Narodów
posty2983
Propsy1306
ProfesjaTłumacz
  • Użytkownicy
  • Ojciec Wszystkich Narodów
 
Już niebawem nowa wersja Global Mod PL 1.7.11 Special Edition

podkopek

podkopek

Użytkownicy
posty89
Propsy15
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Dyskusji jako takiej na temat długości dialogów nie było, co najwyżej moje spostrzeżenia i punkt widzenia, bez gorzkich żali. Muszę przyznać rację Memoriusowi, bo to facepalmowanie MacDuna w każdym poście, który uważa za sprzeczny z jego rozumowaniem jest no cóż, irytujące. Dyskusja powstała na temat dobijania, co mnie cieszy. Pomysł Tizgara bardzo fajny, tylko skoro bandyta jest grywalną gildią to zgaduję, że wewnątrz obozu bandytów również może dochodzić do bójek, więc zmiana gildii na Bandytę nie załatwi sprawy. Myślę, że można by po wyrzuceniu nas z SO zmienić jego mieszkańcom gildię na np. Demon jak Poszukiwacze w G2. Jeśli jednak ma to powodować kolejne komplikacje, opóźnianie premiery i zniechęcanie twórców to nie ma co, bo można grać z tym dobijaniem każdego, chociaż w niektórych momentach jest to dość głupie utrudnienie.
 

Tizgar

Tizgar

Użytkownicy
Marian "Menda" Pazdzioch
posty4623
Propsy1116
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
  • Marian "Menda" Pazdzioch
Lub dać do broni, która na bank każdy woj będzie używał na r4 typ dmg point, i to załatwia sprawę, serio rozwiązania tego problemu jest proste i można to zrobić na kilka sposobów.
 
Każdy mój post to moje własne zdanie na dany temat, i każdy ma prawo się z nim nie zgodzić.
Przyjaciół miej blisko, ale wrogów jeszcze bliżej.
Nic nie jest prawdziwe, wszystko jest dozwolone.
I was dreaming, about gold.
Jeśli czegoś nie rozumiesz to zaneguj to, tak najłatwiej nie wyjść na idiotę, ale tylko idiota neguje dwa razy to samo.
Prawda objawiona: Umiesz liczyć ? licz na siebie, twoje szczęście innych jebie.

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6346
Propsy2478
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Cytuj
Dobrze, ze daliscie tyle dialogow  Mam nadzieje, że beda długie, zawiłe i ciekawe, a NPC bedą mieli dużo historii do opowiedzenia. Bede czytał z wielką uwagą

Wyrazilem tylko swoje nadzieje, gdyż lubie zagłebiac sie w historie gry, czytać dialogi, poznawac historie każdego z napotkanych osób. Za to bardzo nie lubie levelowania, rozwijania postaci, łażenia po lochach, dungeonach czy zabijania potworów :) Ogólnie lwią część zwierząt omijam, nawet jeśli moge je ubić :lol2:
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

podkopek

podkopek

Użytkownicy
posty89
Propsy15
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Czy handel i wygląd ekwipunku będzie taki jak w G1 czy zmieniliście to na te z G2? Te z G1 są znacznie mniej praktyczne, trzeba  lawirować między zakładkami (mało estetycznie to wszystko wygląda, lecz to już kwestia gustu) do tego sposób płatności, gdzie nie raz poświęca się kilka gothicowych godzin na odliczenie odpowiedniej kwoty. Nie wspominając już, że po pobiciu handlarza można zabrać mu cały towar :x
Animacje (głównie walki) z G1 są znacznie bardziej toporne niż te z G2, o ile pamiętam w MT zostały one podmienione, przez co wszystko wydaje się płynniejsze.
 I pytanie najważniejsze. Czy rozbudowany został każdy rozdział? Chodzi mi o to, czy w każdym rozdziale są jakieś questy poboczne, no może poza VI, bo tam już się zmierza prosto do Śniącego nie zważając na nic. Niestety gra w Gothica tak wygląda, że na start w I rozdziale jest masa zadań i przejście go zajmuje dużo czasu (tak samo w G1 jak i w G2) i ta nieliniowość kończy się właśnie w tym samym czasie co rozdział I, a później jest już prowadzenie za rączkę.
 

Splash

Splash

Moderator
posty4211
Propsy3414
ProfesjaNierób
  • Moderator
Cytuj
czy handel i wygląd ekwipunku będzie taki jak w G1 czy zmieniliście to na te z G2?
Takie rzeczy wymagają przerobienia silnika. Nie ma chyba ani jednego moda, który takie rzeczy oferuje :I
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Drakon1590

Drakon1590

Użytkownicy
posty115
Propsy82
Profesjabrak
  • Zbanowany
pusto
 

gothic1210
  • Gość
Cytuj
Panowie dobijanie ludzi w Gothicu, to część gry dodająca jej realizmu. Ja bym raczej poszedł w drugą stronę i zaproponował doszlifowanie tej akcji. Dlatego chętnie zadam ekipie pytanie z tym związane, na które nikt z was nie wpadł. Outlander, Ahn, czy podejmiecie się próby doszlifowania akcji dobijania ludzkiego przeciwnika, a co za tym idzie zmienicie możliwość dobijania ze względu na broń u naszych przeciwników? Chodzi mi tylko o to, bo według mnie tylko ten błąd wymaga koniecznej poprawy. Mówiąc konkretniej chodzi o błąd, który wygląda następująco. My musimy mieć nałożony miecz, by móc dobijać ludzkich przeciwników, mimo iż nie zawsze używamy mieczy, czasem są to buławy, młoty, albo topory, a oni nas dobijają bez względu na to, jakiej broni używają i robią to tak, jakby mieli miecz. No i tu mam przy okazji propozycję dwóch rozwiązań. Pierwsze, to po prostu usunięcie naszym przeciwnikom możliwości wykonania akcji "dobijanie" gdy mają nałożoną broń inną niż miecz. Druga jest bardziej skomplikowana, a przynajmniej tak mi się wydaje, ponieważ wymaga nie tylko dodania nam możliwości dobijania przeciwników broniami, które nie są mieczami, ale także zmiany animacji wykonywania owej akcji tak, by była odmienna dla każdego rodzaju broni, no i późniejszego dodania tych animacji nie tylko naszemu bohaterowi, ale także wszystkim NPC'om.
Niestety nie będzie to wdrożone, ponieważ ja już myślę raczej o dacie premiery, a nie o takich rzeczach :D Jeżeli niedobijanie buławami siedzi w MDS to naprawa tego powinna być stosunkowo prosta (choć animacja mocnego przywalenia  w głowę byłaby wskazana), jeżeli w skryptach to byłoby to już trudniejsze. Nie zmienia to jednak faktu, że w Er 1.4 zostanie to tak jak jest. Druga sprawa jest taka, że Er 1.4 zmusi cię do posiadania różnych rodzajów broni, ponieważ walki z jednymi przeciwnikami będą skuteczniejsze buławami a z drugimi bronią tnącą. Czasem przyda się też łuk lub szczypta magii. 
 

Drakon1590

Drakon1590

Użytkownicy
posty115
Propsy82
Profesjabrak
  • Zbanowany
pusto
 

podkopek

podkopek

Użytkownicy
posty89
Propsy15
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
O takim stricte realizmie w grach z wątkami fantastycznymi (magia, potwory itp itd) myślę nie ma co się rozwodzić, bo przecież po serii cięć mieczem rany są tak rozległe, że można zginąć na wskutek wykrwawienia, bądź uszkodzenia ważniejszych organów wewnętrznych. Jak wszystko miałoby być takie realne to bronie nie miałby "obrażeń", wszystko zależałoby od siły i ciężaru oraz ostrości oręża. Chyba, że te tzw. "obrażenia" to wypadkowa ciężaru i ostrości, ale są też bronie które wymagają mniej siły a zadają większe "obrażenia".
 Dobijanie każdego z osobna w walce z większą ilością przeciwników jest denerwujące i chyba każdy się z tym zgodzi. Co najwyżej dobijanie byłoby możliwe po walce z pojedynczymi, ważnymi przeciwnikami jak np. Nyras, czy Gomez (tak żeby się delektować zwycięstwem :D). Ale skoro myślicie już raczej o wydaniu moda niż drugo, czy nawet trzeciorzędnych sprawach kosmetyczno-systemowych, to nasze gadanie jest bezcelowe :>
Wracając do dialogów, liczę na dużą ilość sarkastycznych i krótkich "gaszących" rozmówcę odpowiedziach Beziego, bo sarkazm jest chyba najśmieszniejszym sposobem wykpienia i ośmieszenia, a wymaga inteligencji.
Trzymam kciuki i czekam z niecierpliwością.
 


0 użytkowników i 12 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry