Gothic 5 31566 81

O temacie

Autor Czek0laada

Zaczęty 12.06.2012 roku

Wyświetleń 31566

Odpowiedzi 81

Vierzba

Vierzba

Użytkownicy
Seba
posty590
Propsy1408
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Seba
:facepalm:
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
ty już nie rób takiej minki,może i mnie trochę wyobraźnia poniosła,ale itak "CHUJ W TO WBIJAM"
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
:facepalm:  :facepalm:
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
HehexD
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome

Leinnan
Administrator

Gothic 5
#24 2012-06-23, 18:31(Ostatnia zmiana: 2012-06-23, 18:31)
:facepalm:  :facepalm:  :facepalm:
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

maciejh

maciejh

Rzeka
posty779
Propsy258
ProfesjaScenarzysta
  • Rzeka
Bana mu! A mówiąc o Gothicu to chyba oczywiste, że nie będzie kolejnej części. Seria ma zbyt zszarganą opinię, więc nie sądzę że Pirahna Bytes będą próbowali wrócić do tego, a wszelkie próby ratowania jej tylko by pogorszyły sprawę. Na razie zostaną przy wydawaniu całkiem niezłego Risena, choć muszą zacząć wymyślać nową grę jeżeli rzeczywiście chcą zarobić. W końcu Risen kiedyś też się wyczerpie.
 

Luke_Flamesword

Luke_Flamesword

Użytkownicy
posty188
Propsy402
  • Użytkownicy
Zresztą na co tu wielce liczyć? PB to ewidentnie firma jednej gry i najzwyczajniej w świecie nie widać, żeby mieli ochotę się uczyć i rozwijać. No, ale po kolei.

Gdy PB zaczynało pracę nad Gothiciem to chcieli walnąć zwyczajne MMO w klasycznym quasi-średniowiecznym świecie z elementami fantasy. Nie pamiętam czemu ostatecznie wyszła z tego gra single-player, ale chyba dlatego że MMO ich przerosło. W każdym razie nie mieli oni niczego oryginalnego do zaoferowania - kiedyś jak czytałem jakieś ich wypowiedzi odnośnie tego jak powstawała Górnicza Dolina to wiele rzeczy było robionych na zasadzie "na środku walniemy jakiś zameczek, tam damy jakąś mroczną wieże złego maga", itd. No generalnie wrzucali różne klasyczne elementy świata fantasy, a potem się dopiero zastanawiali co z tym zrobią. Pomysł na magiczną barierę powstał tylko dlatego, że jakoś chcieli stworzyć granicę świata, które by nie było niewidzialnymi ścianami bez żądnego uzasadnienia. I właśnie w ten czysto losowy sposób przypadkiem sklecili całkiem fajną fabułę z bardzo dobrym klimatem izolacji od świata(choć końcówkę wg mnie już zrąbali). Gothic I był więc bardziej dziełem przypadku niż jakiegoś konkretnego zamysłu - nie mówię, że to źle, ale przy dalszych grach wydało się jednak to, że oni nie umieją wymyślać dobrej fabuły.

Spójrzmy na kolejne ich dzieło czyli GII - no sorry, ale w tej części gry nasz bohater w pierwszej minucie dowiaduje się, że są złe smoki i musi je rozwalić żeby uratować świat. Żadnej w tym finezji - cel końcowy całej gry zostaje zdradzony na samym początku i gracz przez całą grę do niego dąży, nie uraczony jakimś większym zwrotem akcji. W to wszystko zostaje wplątany potężny artefakt(każda gra PB musi się wiązać ze zdobywaniem potężnych artefaktów) i inne klasyczne szmery-bajery. Co prawda w samego GII grało się fajnie, ale fabuła była słaba.

Potem był GIII bez fabuły (nie znam żadnego innego cRPG, który by miał tak oszczędny wątek główny), Risen ze zdobywaniem artefaktów i rozwalaniem tytanów. No ciągle to samo.

No, ale nie tylko z fabułą PB ma problemy. Po niespodziewanym sukcesie Gothica I, widać że się z wrażenia spięli i nie wiedzieli co zrobić, żeby im kolejne gry też wyszły (skoro wtedy to było dzieło przypadku, to jak tu powtórzyć ten przypadek?) Dlatego od tego czasu PB nieustannie kopiuje pomysły, które przypadły graczom do gustu posuwając się tak daleko, że nieraz przekroczyło to granicę dobrego smaku (Ci co grali w Noc Kruka i w Risena dobrze kojarzą choćby bandytów na bagnie wzbudzających lekką konsternacją pt. "czy ja już tu nie byłem?". I tak kopiują pomysły na lokacje, uwielbiany przez graczy system frakcji i zdobywania zaufania, a nawet pomysły na potwory między jednym, a drugim uniwersum.

PB boi się rozwoju i eksperymentowania, bo wiedzą że są słabi. Zamiast tego wciskają nas po raz enty tego samego cukierka, zapakowanego w inne opakowanie i liczą na to, że tym razem się uda.
 

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Cytuj
...wiele rzeczy było robionych na zasadzie "na środku walniemy jakiś zameczek, tam damy jakąś mroczną wieże złego maga"...
O kurwa, CaRPG będzie drugim Gothiciem I :lol2:
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Gruppenfuehrer Kereth

Gruppenfuehrer Kereth

Użytkownicy
New World Order, bitchez!
posty669
Propsy484
  • Zbanowany
  • New World Order, bitchez!
PB boi się rozwoju i eksperymentowania, bo wiedzą że są słabi. Zamiast tego wciskają nas po raz enty tego samego cukierka, zapakowanego w inne opakowanie i liczą na to, że tym razem się uda.

To coś jak przy serii Total War, tyle że w pozytywnym znaczeniu - niby to samo, ale jednak Creative Assembly zawsze coś dorzuci nowego i ciekawszego niż w poprzednich częściach.  :ok:
 
Комиссар RBT

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Co innego rozwój, co innego stanie w miejscu.
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Gruppenfuehrer Kereth

Gruppenfuehrer Kereth

Użytkownicy
New World Order, bitchez!
posty669
Propsy484
  • Zbanowany
  • New World Order, bitchez!

Gruppenfuehrer Kereth

Gothic 5
#30 2012-06-23, 22:33(Ostatnia zmiana: 2012-06-23, 22:33)
True. Dlatego chyba zaznaczyłem:

Cytuj
tyle że w pozytywnym znaczeniu
 
Комиссар RBT

Faren

Faren

RaveN Studio
Farelka
posty1172
Propsy1496
Profesjabrak
  • RaveN Studio
  • Farelka
Cytuj
Zamiast tego wciskają nas po raz enty tego samego cukierka, zapakowanego w inne opakowanie i liczą na to, że tym razem się uda.
Dodałbym jeszcze, że to nie taki sam cukierek, a ten sam - już przeżuty i wypluty, bez smaku, bo ten skończył się gdy nadzienie wylało się na samym początku.
 
makin' bacon

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh

Toworish

Gothic 5
#32 2012-06-24, 01:58(Ostatnia zmiana: 2012-06-24, 02:00)
Cytuj
Spójrzmy na kolejne ich dzieło czyli GII - no sorry, ale w tej części gry nasz bohater w pierwszej minucie dowiaduje się, że są złe smoki i musi je rozwalić żeby uratować świat. Żadnej w tym finezji - cel końcowy całej gry zostaje zdradzony na samym początku i gracz przez całą grę do niego dąży, nie uraczony jakimś większym zwrotem akcji. W to wszystko zostaje wplątany potężny artefakt(każda gra PB musi się wiązać ze zdobywaniem potężnych artefaktów) i inne klasyczne szmery-bajery. Co prawda w samego GII grało się fajnie, ale fabuła była słaba.

co ty gadasz dwójka miała lepszą fabułę niż jedynka,czy tylko ja tak uważam??,dwujka wgl była zajebistaaa,najlepsza poprostu
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
co ty gadasz dwójka miała lepszą fabułę niż jedynka,czy tylko ja tak uważam??,dwujka wgl była zajebistaaa,najlepsza poprostu
Już szukanie zaginionej kiecy Xardasa byłoby bardziej ciekawe niż to, co zaserwowali nam w drugiej części. Piranha Bytes z każdą grą osiąga nowy poziom kiczu.
 

Żelazko

Żelazko

Użytkownicy
Alt Mac Dupy
posty1102
Propsy1209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Alt Mac Dupy
co ty gadasz dwójka miała lepszą fabułę niż jedynka,czy tylko ja tak uważam??,dwujka wgl była zajebistaaa,najlepsza poprostu
Już szukanie zaginionej kiecy Xardasa byłoby bardziej ciekawe niż to, co zaserwowali nam w drugiej części. Piranha Bytes z każdą grą osiąga nowy poziom kiczu.

Druga część była całkiem godną poprzedniczką a dodatek wyśmienity, zwłaszcza jeśli miałeś 16 lat grając w Gothica.

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
Już szukanie zaginionej kiecy Xardasa byłoby bardziej ciekawe niż to, co zaserwowali nam w drugiej części. Piranha Bytes z każdą grą osiąga nowy poziom kiczu.
:ok:

Druga część była całkiem godną poprzedniczką a dodatek wyśmienity, zwłaszcza jeśli miałeś 16 lat grając w Gothica.
Ale na pewno nie przebiła G1 pod względem fabuły i klimatu :ayfkm:  Trzeba być jakimś Fapsterem, żeby uważać, że GII było bardziej klimatyczne od jedynki :|
 

Żelazko

Żelazko

Użytkownicy
Alt Mac Dupy
posty1102
Propsy1209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Alt Mac Dupy
Cytuj
Ale na pewno nie przebiła G1 pod względem fabuły i klimatu :ayfkm:  Trzeba być jakimś Fapsterem, żeby uważać, że GII było bardziej klimatyczne od jedynki :|


Każdy ma swoje gusta. WEDŁUG MNIE klimat się nie różnił zbytnio.  :pokerface:

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
co ty gadasz dwójka miała lepszą fabułę niż jedynka,czy tylko ja tak uważam??,dwujka wgl była zajebistaaa,najlepsza poprostu
:facepalm:

Jurigag

Jurigag

Użytkownicy
posty869
Propsy285
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
A tam co wy chcecie przeciez sie rozwijaja, w Risenie 2 przynajmniej zmienili otwieranie zamków, bardzo fajna sprawa, dodali pare innych minigierek(O_o) i w koncu zmienili do bólu przestarzały system rozwoju postaci, co prawda oczywiście nadal gra polega na lataniu od potwora do potwora i zabijaniu wszystkiego co się rusza bo zadań równie dobrze możnaby nie robić gdyby tylko fabuła mogła iść sama do przodu.
 
Skrypter/Tester - Szukasz testera/skryptera - Pisz !

Luke_Flamesword

Luke_Flamesword

Użytkownicy
posty188
Propsy402
  • Użytkownicy
O, to jest rozwój - w swojej piątej grze dodali minigierki i zmienili system rozwoju postaci. Istnieją ledwie kilkanaście lat, a tak poszli do przodu!
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry