Gothic: Samotny Wilk 35298 73

O temacie

Autor Maciejk

Zaczęty 7.06.2012 roku

Wyświetleń 35298

Odpowiedzi 73

Maciejk

Maciejk

Użytkownicy
posty123
Propsy111
  • Użytkownicy

Maciejk

Gothic: Samotny Wilk
2012-06-08, 00:24(Ostatnia zmiana: 2012-06-08, 21:26)
A więc witam wszystkich na forum bardzo serdecznie, ponieważ jestem tu nowy wypada się przywitać, a teraz opowiem co nieco o moim projekcie.

Pracę nad modem rozpocząłem trzy miesiące temu, od napisania fabuły, kilku zadań pobocznych, rozpisania nowych postaci, ich charakteru, a także dialogów czyli robota "papierkowa". W skryptach i spacerze pracuje od połowy kwietnia. Podejście do tworzenia modów mam takie, że jeżeli fabuła, dialogi, rzeczy podstawowe są na swoim miejscu to modyfikacja obroni się sama. Dlatego też nie przewiduje w moim modzie takich bajerów jak duale czy jazda konna. Pewne nowatorskie elementy w rozgrywce pewnie się znajdą, ale głównie stawiam na nieliniowość fabuły, zwroty akcji, wartkość akcji i na to by przyciągnąć gracza "tym czymś". Do pracy nad tym projektem chciałbym zebrać zespół ludzi ambitnych, zaangażowanych, którzy są w stanie dorzucić swoje trzy grosze do tego projektu, zaproponować gdzieś zmiane linii fabularnej, czy cokolwiek innego... Długość moda raczej średnia, choć wszystko zależy ile osób (ewentualnie) zachce pomóc. Inne założenia? Modyfikacja zdecydowanie poważna, z wątkiem detektywistycznym, z pewną grozą i unikalnym klimatem, a jednocześnie z paroma cieszącymi oko easter eggami jednocześnie nie psującymi klimatu. Jak najlepiej chciałbym wykorzystać Kolonie Karną a nie tylko jakiś wycięty jej kawałek. No, to ja się tu chyba i tak rozpisałem, czas na przedstawienie początkowego(!)* zakresu fabuły i kilku screenów.

Cytuj
Urywek z pamiętnika
Dzień 3

Kolejny sądny dzień w tej zapchlonej Kolonii! A pomyśleć, że jeszcze 5 dni temu wiodłem spokojnie życie u boku mego wuja Dragomira. Uczył mnie zawodu myśliwego, zajmował się mną, opiekował, bo moi rodzice zostali zamordowani przez zamaskowanego assasyna. Gdy sobie o tym przypominam, mimo mojego wieku nadal chce mi się płakać, oskarżono i skazano mnie za zamordowanie własnych rodziców, nie wiem co mnie tu trzyma jeszcze przy życiu, może łatwiej by było pewnej nocy... tak po prostu, rzucić się ze skarpy? Albo spróbować sforsować Barierę? Przecież to takie proste. A może właśnie zbyt proste? Wydaję mi się, że samobójstwo jest wyborem ludzi słabych. A ja nie jestem człowiekiem słabym, jeszcze nie! Co z tego, że wszyscy traktują mnie tu jak śmiecia? Co z tego, że nieomal wylądowałem w Starej Kopalnii jako kopacz? Liczy się to, co jest tu i teraz. Spotkałem w Kolonii bratnią duszę, myśliwego Aidana z Nowego Obozu. Wiele mi o nim opowiadał. Szczerze mówiąc, byłem podekscytowany możliwością spotkania ludzi takich jak ja, wolnych, silnych, niezależnych. Aidan umówił mnie na rozmowę z szefem bandy z tego obozu. Położyłem się spać w oboziku Aidana z pewnym zaniepokojeniem. To była moja jedyna szansa, gdybym ją zmarnował prawdopodobnie wróciłbym do łupania rudy w Starej Kopalnii, albo musiałbym uprawiać ziele w obozie Sekty...  
Dzień 4

Po spotkaniu z Laresem miałem wrażenie, jakby cały świat leżał u moich stóp! Zostałem przyjęty do bandy, na razie mam pomagać Aidanowi w polowaniach. Powinienem być zadowolony, w końcu to moja pasja... Ale nie cieszyłem się, czułem się wypchnięty na margines społeczny. Zadowolenie z powodu przyjęcia w szeregi szkodników mieszało się z goryczą rozpaczy z powodu wypchnięcia mnie na obozowy margines. Prawdziwi szkodnicy rabowali konwoje ze Starego Obozu, śmiali się w twarz magnatom, a niektórzy byli kurierami magów wody. Mi pozostało polowanie na wilki i ścierwojady...
Dzień 6

Po dwóch dniach polowania, mam tego serdecznie dość! Nie wiem czy w obozie, ktoś jeszcze wie, że żyje! Muszę porozmawiać z Aidanem, wszystko jest lepsze niż skórowanie wilków! Do mojej głowy przychodzą coraz czarniejsze myśli... poza tym mam wrażenie, że ktoś ciągle mnie obserwuje, jakiś duch, szara eminencja, nie odstaje ode mnie ani na krok, czuje jego trupi oddech na plecach. To demony przeszłości... nie, muszę wyrzucić to z siebie, moje stare życie już nie wróci, nigdy, przenigdy... A przecież... Dość! Czas przypomnieć o swoim istnieniu Nowemu Obozowi!  


Bohaterem moda jest młody, ambitny, zaangażowany we wszystko co robi młodzieniec o imieniu Alex, jeszcze nie tak dawno wiódł szczęśliwe życie u boku swoich rodziców Khorinis. Pewnej nocy, zostali oni zamordowani przez zamaskowanego zabójce w czarnej szacie, Alex stał z nim twarzą w... maskę. Lecz zabójca nie zabił młodego młokosa, po prostu się ulotnił. Do tej pory Alex pamięta te wydarzenia. Prześladują go one w koszmarach, próbował wrócić do normalnego życia pod okiem wuja Dragomira - myśliwego. Uczył on go fachu, zajmował się nim i opiekował. Pewnego dnia został on aresztowany przez straż pod zarzutem zabójstwa własnych rodziców. Dragomir próbował stawać w obronie swojego bratanka, jednakże na próżno. W ich ostatnim spotkaniu wuj przyrzekł mu, że nie opuści go, że znajdzie i uratuje go nawet na końcu świata, a jeśli zajdzie taka potrzeba to wyrwie go nawet z Kolonii Karnej. Młokos nie wierzył w słowa swego wuja. Dwa dni po aresztowaniu wylądował w Górniczej Dolinie, gdzie był pomiatany przez strażników ze Starego Obozu. Wysłali go niemalże z kilofem do kopalnii, w ostatniej chwili udało mu się zbiec. Znalazł azyl w niewielkim obozie myśliwego Aidana z Nowego Obozu. Rozmowa ze szkodnikiem, zmieni życie młodego myśliwego na zawsze... Alex stawi czoło wielu wyzwaniom, wielu przeciwnościom losu, przyjdzie mu się zmierzyć z demonami przeszłości, a także z dylematami moralnymi, czy problemem "Mniejszego zła". Tylko od ciebie zależy drogi graczu, kim lub... czym Alex się stanie.

Mogą się pojawić małe innowacje jak alchemia, gotowanie, czy też poprawia wizualna przestarzałych tekstur z G1.

Screeny:














Trochę jeszcze o nieliniowości. Podam prosty przykład, jeżeli przyrzekniemy Roscoe, że dochowamy tajemnicy pomoże nam w pewnym zadaniu, zaś pewnien człowiek za pomoc w zadaniu zażyczy sobie horrendalnej sumy 1000 bryłek rudy, bądź będziemy musieli wyświadczyć mu niezbyt miłą przysługę(tutaj dodam adnotacje, że takie pozornie rzeczy błahę, nie mające znaczenia mają duży wpływ na późniejsze wydarzenia, przykładowo jeżeli zdecydujemy się pomóc w pewnym zadaniu osobie A, to osoby B i C obrażą się na nas, zaś jeżeli będziemy współpracować z osobami B i C to osoba A będzie miała nas za śmiecia i nie będzie chciała z nami rozmawiać a tym bardziej zlecać misji) Jest to oczywiście przykład dosyć prosty, jest jeszcze zadanie gdzie mamy wybór między dwoma opcjami, wybieramy jedną z nich i ta opcja rozgałęzia się na trzy dodatkowe opcje co w sumie może dać nawet 6 lub nawet więcej zakończeń danej misji. Szczerze mówiąc jakkolwiek uważam, że Gothic I i II NK były bardzo dobrymi, klimatycznymi grami, tak uważam, że w nich nieliniowości zabrakło, była ona oczywiście, ale do 2 rozdziału. Tutaj chcę by nieliniowość towarzyszyła graczowi długo i by sam mógł pod wpływem wydarzeń kształtować postać Alexa i jego osobowość.

EDIT: Zapomniałem dodać, że opcje nie będą oczywiste. Co przez to rozumiem? Ano to, że nie będzie podane na tacy, "przyłącz się do nas, razem zrobimy to i to", "przyłącz się do nas, stanie się to i to", nie! Czasami skutki naszych decyzji poznamy dużo później, a czasem w ogóle. Jeżeli wybierzemy daną ścieżkę jakaś osobę może zostać zabita, a wybierając inną będzie cała i zdrowa i odegra znaczącą rolę w zadaniu.


No cóż to tyle. Oczywiście pozostała mi prośba o krytykę, doradzenie mi w kilku kwestiach, komentowanie i ew. pomoc przy moim projekcie. Nie ma szans, by projekt upadł przez szeroko pojęte zepsucie się komputera, przechowuje dane na pendrive tak na wszelki wypadek i planuje mieć jakiegoś backupa na własnym hostingu, żeby nie wydarzyło się nic niespodziewanego.
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Ło ja pierdole!
Dodaj screeny tak by można było je obejrzeć tutaj, bo się zaraz hejterzy zlecą.
Zdaje się również że nie rozumiesz znaczenia Easter Eggów, rada na przyszłość, jak nie rozumiesz terminu to go nie używaj.

Co do ostatniego kawałku odnośnie backupowania, guzik Ci to da, ja jak miałem awarię to padły mi trzy dyski oraz serwer na którym trzymałem dane musiał zostać zrestartowany z powodu jakiś problemów technicznych [dostałem potem odszkodowanie :D  ], dane poszły się kochać. Tak więc polecam pilnować komputera, a pliki (w miarę możliwości) mieć zapisane na jakieś stronie internetowej w postaci postów, skrypty, fabuła takie rzeczy dasz radę tak "magazynować" modele i zeny, tu jest gorzej, polecam wrzucenie na kilka serwisów, i trzymanie linków w jednym miejscu.



Fabułę czytałem urywkowo, i albo trafiłem na same ciekawe elementy, albo dobrze się zapowiada. Masz ode mnie propsa na zachętę.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Maciejk

Maciejk

Użytkownicy
posty123
Propsy111
  • Użytkownicy

Maciejk

Gothic: Samotny Wilk
#2 2012-06-08, 00:59(Ostatnia zmiana: 2012-06-08, 08:55)
W sumie to racja, bardziej nazwałbym to nawiązaniami do subkultury szeroko pojętej, uparłem się na ten termin easter egg jak kto głupi być może zmylony użytym tym wyrażeniem właśnie w niepoprawnym kontekście.

To ze screenami zaraz poprawię.

Dzięki za komplement dla fabuły. :)  Z pozoru może się wydawać "historia jakich wiele", jednak mam nadzieję, że będziecie mile zaskoczeni.

Dziękuje za opinie i pozdrawiam!
 

gothic1210
  • Gość

gothic1210
Gość

Gothic: Samotny Wilk
#3 2012-06-08, 09:28(Ostatnia zmiana: 2012-06-08, 09:41)
Łap propsa. Powodzenia w pracach.  :ok:

EDIT: Daj coś na tym placu z ostatniego screena. Trochę krzaków, kamieni, albo coś.
 

koksikmajor

koksikmajor

Użytkownicy
posty692
Propsy89
  • Użytkownicy
sądząc po ss to się na razie na skryptach się skupia, łap propsa na zachęte
 

Maciejk

Maciejk

Użytkownicy
posty123
Propsy111
  • Użytkownicy
Dzięki za dwie nowe opinie, fakt głównie w skryptach, ze spacera miałem tylko jeden screen ale gdzieś się zapodział.

Ten plac-koloseum będzie miał duże znaczenie w fabule, tak jak inne lokacje w podstawce prawie niewykorzystane dlatego też swego rodzaju dekoracje na pewno na nim będą.

Założyłem też temat w ofery pracy i pomocy, głównie potrzebuje osób do spacera, bo to nie jest moja najbardziej ulubiona dziedzina no i powiedzmy skryptera, który by mógł wziąc na siebie część roboty skryptowej, no to tyle...

Jeszcze raz dziękuje za opinie i pozdrawiam!
 

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6345
Propsy2478
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Czekam na moda, zapowiada sie swietnie! :)  Props.
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3699
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Super!
 

Luk

Luk

DreamVader 2
Sursum Corda! Wiwat Car!
posty1168
Propsy319
ProfesjaTłumacz
  • DreamVader 2
  • Sursum Corda! Wiwat Car!
Cieszą się moderzy, cieszą się i gracze, bo kolejny projekt znowu się rozpadnie
Tak na serio to projekt ciekawy. Przekonuje mnie fakt, że nie obiecujesz bajerów, a fabułe. Zakładając, że mod wyjdzie chętnie w niego zagra.
 
Spoiler
https://www.youtube.com/watch?v=DsSwvh4npMQ

Maciejk

Maciejk

Użytkownicy
posty123
Propsy111
  • Użytkownicy
Sam wierszyk fajny, tak w sumie zastanawiałem się czy ogłosić ten projekt.

Tak, głównie skupiam się na warstwie fabularnej, po prostu mierze siły na zamiary, zdaje sobie sprawę z własnych zdolności skryptowych i spacerowych dlatego skupiam się na tym co potrafię.

Dzięki za opinie.

Tak się zastanawiam czy nie dać screenów ze spacera, ale z tym może lepiej zaczekać aż znajdę dobrego spacerzyste/level desingera/whateva.
 

Smokmen

Smokmen

Użytkownicy
Dzownie do ciebie! Tylko czemu nie odbierasz? Dobra dobra&
posty221
Propsy124
  • Użytkownicy
  • Dzownie do ciebie! Tylko czemu nie odbierasz? Dobra dobra&
Mam takie pytanko czy chcesz stworzyć jakiś nowy obóz?
 

Maciejk

Maciejk

Użytkownicy
posty123
Propsy111
  • Użytkownicy
Mam w planach jeden jednak wiele zależy od tego czy zgłosi się jakiś spacerzysta do pomocy, bo ja mogę zrobić brzydki obóz z vobów, tylko co to za obóz...  :lol2:
 

Harris

Harris

Użytkownicy
Give me your soul... Please
posty183
Propsy80
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Give me your soul... Please
No czyli jak się jednak chce to można... ^^   Bardzo dobry wstęp jeden z najlepszych na forum. Fajnie zapowiada się fabuła (mam nadzieję, że będzie taka jaką obiecujesz tzn. nieliniowa), po screenach widać, że dialogi nie są dupne.
Przydało by się ovobovać bardziej kolonię i zrobić małą podmiankę tekstur. A i zmienić imię głównego bohatera bo Alex jest takie jakieś nijakie :confused:  . Istnieje lub można wymyślić wiele oryginalnych imion. A i łap propsa na zachętę :wink:  .
 

Maciejk

Maciejk

Użytkownicy
posty123
Propsy111
  • Użytkownicy

Maciejk

Gothic: Samotny Wilk
#13 2012-06-08, 14:05(Ostatnia zmiana: 2012-06-08, 14:40)
Myślałem nad zmianą tego imienia i lepiej zdecydować się na nią jak najszybciej bo im więcej dialogów, tym więcej postaci będzie musiało jakoś bohatera nazwać... :)

Myślałem nad podmianką tekstur, z drugiej strony te kwestie chyba zostawię sobie na koniec. Mogę np.(chyba?) dodać instalkę G2Meshes&Textures patcha, który zainstaluje się wraz z modem.


Powiem tylko, że pracę nad modem wciąż idą do przodu, temat założyłem wczoraj, od wczoraj powstały kolejne dialogi i następna część wątku głównego, zgłosił się również jeden level desinger, czyli pracę pójdą szybciej.


BTW. Nadal potrzebny jest co najmniej jeden skrypter i grafik 2D także pisać.  :naughty:
 

Harris

Harris

Użytkownicy
Give me your soul... Please
posty183
Propsy80
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Give me your soul... Please
Myślałem nad zmianą tego imienia i lepiej zdecydować się na nią jak najszybciej bo im więcej dialogów, tym więcej postaci będzie musiało jakoś bohatera nazwać... :)

Myślałem nad podmianką tekstur, z drugiej strony te kwestie chyba zostawię sobie na koniec. Mogę np.(chyba?) dodać instalkę G2Meshes&Textures patcha, który zainstaluje się wraz z modem.

Nazwać możesz go na przykład Ficult. A co do G2Meshes&Textures to jak dobrze pamiętam możesz go wykorzystać lecz musisz podać autorów :wink:
 

Tomek

Tomek

Użytkownicy
Kapitan Rob
posty2181
Propsy2189
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Kapitan Rob
Lepszy już Alex
 

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2672
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome


:lol2:
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Smokmen

Smokmen

Użytkownicy
Dzownie do ciebie! Tylko czemu nie odbierasz? Dobra dobra&
posty221
Propsy124
  • Użytkownicy
  • Dzownie do ciebie! Tylko czemu nie odbierasz? Dobra dobra&
A nie byłoby lepiej gdyby w przepisie pisało:
Przepis na mięsnego jeża.
Składniki:
bla
bla
bla
bla
Oryginalnt przepis niejakiej Beatki
Heniek
 

Maciejk

Maciejk

Użytkownicy
posty123
Propsy111
  • Użytkownicy

Maciejk

Gothic: Samotny Wilk
#18 2012-06-08, 14:48(Ostatnia zmiana: 2012-06-08, 14:50)
W sumie to byłoby lepiej. :)

EDIT: Tak Harris wiem... Nadal zastanawiam się nad alternatywą jak nic nie wymyślę to zostawię Alexa, a wersja moda dla ciebie będzie zawierała imię Ficult. :)
 

Harris

Harris

Użytkownicy
Give me your soul... Please
posty183
Propsy80
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Give me your soul... Please

Harris

Gothic: Samotny Wilk
#19 2012-06-08, 14:48(Ostatnia zmiana: 2012-06-08, 14:58)
Lepszy już Alex

Taaa tak ma na imię główny bohater przynajmniej połowy filmów robionych w Gothiczu i większości modów, które nie wychodzą. :pokerface:

Edit
@Up
To imię dałem jako przykład, zawsze możesz wybrać inne. Skorzystaj z jakiegoś generatora imion jak nie będziesz miał pomysłów.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry