Tutoriale 11673 13

O temacie

Autor Buła

Zaczęty 15.04.2012 roku

Wyświetleń 11673

Odpowiedzi 13

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2418
Propsy3161
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu

Buła

Tutoriale
2012-04-15, 12:29(Ostatnia zmiana: 2013-04-28, 19:53)
Zbiór przydatnych poradników

Modelowanie:

- Hard Surface Essentials by Grant Warwick - wyborny tutorial o modelowaniu high poly z użyciem turbosmootha w 3Ds Max, ale w każym programie ta funkcja działa podobnie, więc polecam obejrzeć każdemu niezależnie od programu jakiego używa.
- ZClassroom - Oficjalny kurs ZBrusha, zawiera całą podstawową wiedzę o sculptingu w tymże programie
- Stone workflow tutorial - Sculptowanie kamiennej ściany
- Sculpting the Lion of Belfort - Modelowanie posągu lwa przy użyciu 3Ds Maxa (modelowanie bazy) oraz ZBrusha (sculpt)
- Floating Geometry Overview - Wypalanie elementów na normal mapie z użytem techniki Floating Geometry - ważny tutorial, polecam się zapoznać. Tutek dotyczy blendera ale oprogramowanie nie ma tutaj znaczenia.
- Making Modular Environments - Kilka rzeczy które warto wiedzieć przed zabraniem się za tworzenie większych elementów do poziomu gry, nie zależnie czy to UDK, czy CryEngine.
- Working with modular sets - Fajny poradnik o tworzeniu korytarza sci-fi z modułów
- Custom brushes using Zbrush and max - Tutorial pokazujący jak łatwo stworzyć swoje własne, przydatne pędzle do Zbrusha.
- An Introduction To UVMapping In 3d Studio Max Using The Unwrap UVW Modifier - Wszystko o mappowaniu w maxie
- Next-Gen Weapon Creation - Seria tutoriali o tworzeniu next-genowej pracy. W tym przypadku - nóż
- Understanding Support Edge Placement - Szybka porada dotycząca modelowania High Poly.
- Rendering A Wireframe Overlay in 3DsMax   - Szybka porada dotycząca renderowania siatki modelu w Maxie
- The Complete Current-Gen Workflow - Epicki i kompletny tutorial dotyczący modelowania, teksturowania itp.
- Creating a Next-Gen Sci-Fi Prop - Modelowania High poly, low poly, wypalanie normalki, ao
- Beginner Modeling Methods and Techniques in 3DS Max - Podstawy podstaw dla 3DS Maxa.
- Create a Realistic Looking Mailbox - Tworzenie realistycznej skrzynki pocztowej w Maxie oraz Photoshopie, polecam
- Model a Detailed High Poly Fire Hydrant - Tworzenie wysoko poligonowego modelu hydrantu w Maxie.

Teksturowanie:
- Hard Surface Texturing by racer445 - Kilka przydatnych rad dotyczących teksturowania głównie metalu
- Top Ten Tips of Texturing - Dziesięć porad dotyczących teksturowanie z którymi warto się zapoznać
- Hard Surface Texture Painting - Kolejna porcja wiedzy o teksturowaniu dużych, metalowych elementów
- Fotoszop.pl - Polski kurs obsługi Photoshopa
- Podstawy teksturowania - Dosyć krótki tutorial pokazujący podstawowe czynności manipulowania materiałem. Dodatkowo autor pokazał jak stworzyć normal mapę ze zdjęcia za pomocą programu nDo2
- Complete dDo Breakdown - Bardzo treściwy tutorial od quixela pokazujący jak rozpocząć zabawę z programem dDo i jak tworzyć w nim teksture


Silniki gier:
- UDK Lightmass - Trochę wiedzy na temat systemy światła Lightmass zastosowanego w silniku UDK.
- Oficjalny kurs UDK - Kurs udostępniony za darmo na stronie UDK oraz 3DBuzz. Polecam, gość tłumaczy wszystko bardzo dobrze, mówi wyraźnie i dosyć łatwo go zrozumieć, mimo że kurs jest po angielsku

Pozostałe:
- Eat3D Free Tutorials - Zbiór wysokiej jakości darmowych tutoriali firmy Eat3D



Lista będzie na bieżąco aktualizowana, jak znajdziecie coś fajnego co można by dopisać, piszcie w komentarzach.

Ostatnia aktualizacja: 28.04.13, Wowoz
[/color][/size]
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3710
Propsy4856
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Zaktualizowane
 

Jedairusz

Jedairusz

Złote Wrota
Grafik 3D w Boombit
posty1021
Propsy1296
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Złote Wrota
  • Grafik 3D w Boombit

Jedairusz
Złote Wrota

Tutoriale
#2 2012-11-06, 22:32(Ostatnia zmiana: 2013-03-25, 21:40)
Workflow przy robieniu tekstur kamiennej ściany w zbrushu, z polycountu
http://lorentzen.se/annat/anders/polycount/meddun/stone_workflow_tutorial_by_keltro.jpg

Wowoz jak aktualizujesz to przejrzyj dokładnie treść postów, bo z tego co zauważyłem to kilka ciekawych artykułów nie przeniosłeś, chociażby link z youtuba o robieniu shotguna.

[mod="Bula"]Gotowe[/mod]

Dracon

Dracon

Użytkownicy
posty1061
Propsy904
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Link ZClassroom nie chodzi.
 
,,Dobry, to człowiek, który nie ukrywa siedzącego w nim zwierzęcia. A taki co usiłuje udawać dobrego, jest wręcz niebezpieczny. Najgroźniejsi są ci, którzy sami głęboko wierzą, że są dobrzy. Odrażający, ohydny przestępca może zamordować jednego człowieka, dziesięciu, stu, ale nigdy nie zabija milionów. Miliony mordują ci, którzy mają się za samą dobroć.''

Wiktor Suworow, Akwarium

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2418
Propsy3161
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
No.
 

Jedairusz

Jedairusz

Złote Wrota
Grafik 3D w Boombit
posty1021
Propsy1296
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Złote Wrota
  • Grafik 3D w Boombit
http://www.polycount.com/forum/showthread.php?t=118043  Tracker Knife - NextGen asset tutorial series

Jedairusz

Jedairusz

Złote Wrota
Grafik 3D w Boombit
posty1021
Propsy1296
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Złote Wrota
  • Grafik 3D w Boombit

Jedairusz
Złote Wrota

Tutoriale
#6 2013-03-31, 15:25(Ostatnia zmiana: 2013-03-31, 15:30)
Może nie stricte tutorial, ale warto przeczytać. O mapach cavity:
http://www.polycount.com/forum/showthread.php?t=72813

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3710
Propsy4856
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
zaktualizowane
 

Klark Cent

Klark Cent

Użytkownicy
posty706
Propsy654
  • Użytkownicy

Klark Cent

Tutoriale
#8 2013-07-09, 22:22(Ostatnia zmiana: 2013-07-12, 21:15)
Znalazłem go na dysku ale kiedyś chyba była o nim wzmianka na tm

http://s6.ifotos.pl/img/kiriantut_nnxwerx.jpg

A jak już polskie to oczywiście gutekfiutek którego też nie widzę

http://wiki.polycount.com/ModularMountAndBlade?highlight=%28%5CbCategoryEnvironmentModularity%5Cb%29

PS
Gorąco polecam tą stronę i jak by co to jej tu nie ma xd

http://gfxdomain.net/blog/
 

PIraT

PIraT

Użytkownicy
posty25
Propsy27
  • Użytkownicy
Po wielogodzinnych bojach, na cgwisdom.com ukazał się tutorial poświęcony hard-surface&texturowaniu, w całości przygotowany przeze mnie (pokazuje moje podejście do tych zagadnień i w jaki sposób sobie z nimi radzę <<próbuje poradzić? :D>>). 

Nie będę przeklejał planu etc, wszystko znajduje się na stronie.

LINK

Powiedzmy że grupą docelową są zdecydowanie osoby, dla których modelowanie nie jest niczym nowym. Skoncentrowałem się na przedstawieniu wszystkiego co istotne dla medium jakim są gry wideo. Także jeśli ktoś liczy na to, że nauczy się odróżniać extruda od UV mapingu, to raczej będzie zaskoczony. ;p

Także myślę że najbardziej zadowoleni będą osoby pragnące zajęcie się tworzeniem grafiki na potrzeby gier będące zaraz po studiach, osoby które maja doświadczenie w innych dziedzinach grafiki komputerowej, a chciałby spróbować swoich sił w gierkach, a także juniorzy powiedzmy do 2 lat doświadczenia, aczkolwiek uważam że tutorial jest na tyle obszerny że każdy znajdzie coś interesującego, może nawet pozna zupełnie inny punkt widzenia. 

Programy użyte: Blender, xNormal, Photoshop, UDK

Materiał w dostępny jest w języku polskim.

Obrazki finalnego modelu:







Pozdrawiam,
Pirat

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy

Damian94

Tutoriale
#10 2014-05-08, 17:20(Ostatnia zmiana: 2014-05-08, 20:04)
Database connection error (2): Could not connect to MySQL.

coś poszło nie tak.

Edit: teraz działa.
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1641
Propsy1842
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Dodaje link na ogromny zbiór tutoriali na  polycount 
 


Jedairusz

Jedairusz

Złote Wrota
Grafik 3D w Boombit
posty1021
Propsy1296
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Złote Wrota
  • Grafik 3D w Boombit
Zmodyfikowany cytat z wiadomości do Damiana nt PBR i workflow z metalness map:
Ok, przede wszystkim nie metallic (tak jak niżej napisałem) a metalness map/mask. Działanie mapy zakłada, że metale mają określoną wartość speculara (1) a niemetale mają 0,04 speculara co odpowiada mniej więcej 0a0a0a.
Metalness działa tak: jeśli jakiś obszar na tej teksturze jest biały to mamy do czynienia z metalem. Wtedy automatycznie na teksturze diffuse (albedo, base color) powinien być czarny kolor (materiał typu 100% metal ma czarne albedo a jego kolor itp. wynika tylko z refleksów z otoczenia.  Ale żeby ten czarny na diffusie się nie marnował - dlaczego by nie użyć obszarów potencjalnie czarnych na diffusie (albedo, base color) do kontroli koloru speculara metalu? Tak się dzieje. Dlatego obszary białe na metalness, na albedo mają kolor (np. złoto będzie żółtawe na albedo a na metalness - białe, metal z rdzą (patrz mój przykład niżej) - rdza - czarny metalness, brązowe albedo, stal - biały metalness, albedo - szary. Mapa roughness  jest odwróceniem mapy gloss i jest używana w UE4. Czyli to co białe na gloss jest czarne na roughness i odwrotnie.
Wrzucam własne testy z metalness. Mam nadzieję, że wszystko jasne. Pewnie kolory nie są do końca trafione, do tego są tabelki (co jakie albedo, np. tu: http://www.marmoset.co/wp-content/uploads/materialref01.png - należy zwrócić uwagę, że akurat te odnoszą się do workflow bez metalness)


https://dl.dropboxusercontent.com/u/499159/divinghelmetcontent03.zip (do obejrzenia w marmosecie)
http://www.artisaverb.info/PBR.html
https://docs.unrealengine.com/latest/INT/Engine/Rendering/Materials/PhysicallyBased/index.html (do poczytania)

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2671
Propsy3593
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Sporo naprawdę fajnych tutoriali do Blendera.
https://www.youtube.com/user/CGAstym/videos
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry