Mega tutorial o level designie i tworzeniu świata 64587 45

O temacie

Autor KolegaZWojska

Zaczęty 28.09.2011 roku

Wyświetleń 64587

Odpowiedzi 45

Paradoxal

Paradoxal

Moderator działu
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Moderator działu
:facepalm:

W poprzednim poście napisałem ci jak wół że specyfikacja komputera nie wpływa na poprawę płynności gothicowych światów, które są źle zoptymalizowane.

SILNIK GOTHICA MA PEWNE OGRANICZENIA TRIS, KTÓRYCH NIE DA SIE OBEJŚĆ I TWÓJ SUPER KOMPUTER ICH NIE ZDEJMIE.

ALe zamiast spróbować zrozumieć co napisałem wolisz mnie obrażać. Poza tym używając wyszukanego słownictwa nie sprawisz że twój poziom elokwencji wzrośnie w momencie gdy na zwykłą odpowiedź reagujesz jak pajac.
 

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka
To może ja się do tego odniosę.

Chciałbym się tylko odnieść do faktu, że nawet takie antyczne starocie jak Gothic II NK dostają drugą młodość na lepszych konfiguracjach

Tak to prawda, ale niestety tylko częściowa. Faktycznie nowożytne podzespoły usprawniają nieco szybkość renderowania klatek w grze, jednak silnik Gothica ciągle ma swoje ograniczenia, do których przeskoczenia ten sprzęt nie wystarcza. Z mojego doświadczenia wynika, że silnik Gothica najgorzej radzi sobie z miejscami o dużym zagęszczeniu NPC. Ciągle na komputerze na którym płynne chodzi GTA V, Wiedźmin 3 itp mogą wystąpić problemy z wydajnością w Gothicu. Także w przypadku modderów w dalszym ciągu nie ma w mowy o braku potrzeby zwracania uwagi na kwestie optymalizacyjne.

Nawet odpalenie gry z modyfikacją pozwalającą na grę z DX 11 nie rozwiązuje wszystkich problemów, bo choć faktycznie można zauważyć, że silnik jest w stanie znacząco zwiększyć liczbę wyświetlanych trójkątów, to jednak ciągle nie radzi sobie choćby z wspomnianymi NPCami, a ze względu na to, że modyfikacja ta nie wspiera occluderów, to mam wrażenie, że gra w specyficznych miejscach chodzi jeszcze gorzej.

Także odnosząc się do sporu - jeśli mowa o liczbie trójkątów, to faktycznie granica się trochę przesunęła, a z dx 11 nawet znacząco, ale jest to zasługa modyfikacji silnika, a nie sprzętu. Pytanie czy ktoś chciałby tworzyć modyfikację ukierunkowaną stricte pod dx 11 bo np mnie osobiście ta modyfikacja odrzuca ze względu na sporą ilość błędów (temat do poszerzenia ale to już w innym dziale).

Trochę mnie ominęło jeśli chodzi o sprawy Gothica w ostatnim czasie więc nie jestem może najlepszą osobą do mądrzenia się w temacie, ale trochę się ostatnio przyjrzałem tematowi rozbudowanego świata do Gothica odpalonego na mocarnym sprzęcie i myślę że coś niecoś tam mogę powiedzieć. Jeśli ktoś ma coś mądrego do dodania to sam chętnie posłucham.

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Moja opinia jest taka, że jak ktoś chce dalej ciągnąć temat moddingu Gothica z wykorzystaniem czegoś bardziej high-techowego, to chyba najlepiej by było gdyby ktoś stworzył reimplementację Gothica, chociażby na takim Unity.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

grubykisiel

grubykisiel

Użytkownicy
posty3
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Przeczytałem, całość. Napisane w miarę przejrzysty i przystępny sposób. Dobrze by było wrzucić jeszcze jakiś krótki Tutorial na YT, ale wiem, że to mogłoby Ci zająć sporo czasu. Jest spoko ;) Dzięki.
 

bogu9821

bogu9821

Użytkownicy
posty404
Propsy185
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Przeczytałem, całość. Napisane w miarę przejrzysty i przystępny sposób. Dobrze by było wrzucić jeszcze jakiś krótki Tutorial na YT, ale wiem, że to mogłoby Ci zająć sporo czasu. Jest spoko ;) Dzięki.


 
while(false) Do();

Sculler

Sculler

Użytkownicy
posty339
Propsy273
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
To oznacza, że poradnik jest ponadczasowy
 
some things are meant to be


0 użytkowników i 2 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry