Gothic - sens moddinu gry w roku 2011 107666 322

O temacie

Autor

Zaczęty 17.02.2010 roku

Wyświetleń 107666

Odpowiedzi 322

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską

Thoro
The Modders

Gothic - sens moddinu gry w roku 2011
#80 2010-05-19, 21:45(Ostatnia zmiana: 2010-05-19, 21:53)
Cytuj
ale łatwość obsługi m.in spacera powodują podtrzymywanie epoki GOTHIC1.

Bądźmy szczerzy, widziałeś jakiś edytor poza spacerem? Przy narzędziach typu Sandbox, UDK czy chwalony mi ostatnio edytor do hl2 to coś jest nieporozumieniem, archaicznym reliktem przeszłości. Spacer nie jest ani wygodny, ani wydajny ani też bezpieczny w użytkowaniu a jego możliwości są prymitywne.

Cytuj
któż zna inne gry, w których mamy tak rozbudowaną sieć modyfikowania gry bez zbędnych komplikacji (spróbujcie zmodować wiedźmina, "cs" to marnowanie czasu)?

Stalker, half-life, unreal 3, crysis, oblivion, morrowind... mam wymieniać dalej, czy już starczy kopania leżącego? Każda z tych gier wielkością społeczności modderów, mnogością modów, tutoriali, poradników bije na głowę gothica którym poza niemcami, polakami, czechami i ruskimi nikt nigdy naprawdę się nie interesował. Paradoksalnie to właśnie gothic tworzy pełno komplikacji, które trzeba już nie tyle co omijać a oszukiwać ze względu na toporność tego silnika.

Cytuj
Gothic pozwala na wiele, być może znajdzie się ktoś, kto odrestauruje grafikę, zaprogramuje innowacyjne rozwiązania techniczne i stworzy latające smoki. Być może ktoś mądrzejszy od nas stworzy nieoficjalny multiplayer?

Mądrzy ludzie, a przede wszystkim z umiejętnościami pozwalającymi na to wszystko nie kalają rąk gównem, bo wiedzą że stać ich na wiele więcej niż rozgrzebywanie dawno zmarłego trupa. Odświeżenie grafiki, technologii nie jest możliwe - równie dobrze można napisać od nowa całą grę.  Jak jest z MP każdy widzi więc na dobrą sprawę nie jest to w pełni możliwe a już na pewno pozbawione jest większego sensu.

Cytuj
Geniusz twórców tej gry tłumaczy dalsze zainteresowanie Gothic 1.

Tak. Są tak genialni, innowacyjni i zajebiści, że od sierpnia roku 2003 (data wydania nocy kruka) nie są w stanie stworzyć ani jednej dobrej gry.

Cytuj
Jaki jest sens? Samospełnienie, realizacja własnych celów, możliwość puszczenia wodzy wyobraźni i kreatywności.

To samo w prostszy sposób i z lepszym, bardziej atrakcyjnym i satysfakcjonującym efektem można wykonać na co drugim next genie, ale co tam, ja się nie znam. Być może szczytem samospełnienia i kreatywności dla niektórych jest mozolne dodawanie vobów, bądź skryptowanie postaci o geometrycznym przekroju głowy rombu, ja wysiadam.

Cytuj
niemniej oferuje cały czas to samo

Muszę Cię rozczarować, ale świat nie stoi w miejscu i w obliczu coraz to nowszych technologii, rozwiązań gothic oferuje coraz mniej, w zasadzie tyle co nic.

Cytuj
i ukazuje, że pojedyncza jednostka jest wstanie "udowodnić światu", że coś potrafi.

Potrafi co? Tworzyć i modyfikować świat stworzony z kwadratów i tekstur o przekroju 256 pixeli? Nikt się tym nie zainteresuje to po pierwsze a po drugie nic tym nie udowodnisz, bo to co jesteś w stanie z tej gry wykrzesać/czego się na niej nauczyć nie jest dziś nawet równe minumum przyzwoitości z jaką można wyjść do ludzi siedzących w temacie. W epoce UDK twoje archaiczne wojaże na nikim nie zrobią wrażenia, chyba że adorujesz nastoletnich fanów, którzy to z kolei adorują tibię, naruto i tym podobny poziom estetyki.

Cytuj
Przecież można zaprosić znajomych do wspólnej rozgrywki i cieszyć się z pozytywnych opinii.

Chyba jedyna faktyczna zaleta z tych co wymieniłeś

Reasumując gdyby gothic był faktycznie tak super jak próbują wmówić to niektórzy sobie i innym to mimo swego wieku posiadał by prężną i płodną społeczność a nie jej mierną namiastkę złożoną w większości z dzieci i osób gołosłownych z peryferiów europy.
 

Dark

Dark

Użytkownicy
posty1052
Propsy2197
Profesjabrak
  • Użytkownicy
(spróbujcie zmodować wiedźmina, "cs" to marnowanie czasu)?

O błagam, próbujesz powiedzieć, że dżini jest gorszy od spacera :facepalm:  ?!
Cytat: Ogrodnik link=topic=8970.msg96452#msg96450 date=May 19 2010, 07:19 PM\'
Było

Było

Było

Podbijam, bo istotne.

Xenek

Xenek

Użytkownicy
posty8
  • Użytkownicy
No może, a raczej na pewno masz rację. Ale zawsze znajdą się tradycjonaliści, zawsze znajdzie się sentyment i humor. Świadczy to aktywność na tymże forum dyskusyjnym : )
 
Wszystko co robię jest w połowie przemyślane, reszta to przypadek :)

Gerry Rafferty

Gerry Rafferty

O.D.A.L.
posty478
Propsy839
Profesjabrak
  • O.D.A.L.
Construction set marnowaniem czasu? Zgiń.
Niemal wszystko od "ciekawy temat "do "pozdrawiam ciepło" to stek bzdur. Proponuje byś najpierw sprawdził swoje wydumane teorie w praktyce a dopiero później się nimi dzielił.


EDIT:
Cytuj
Ale zawsze znajdą się tradycjonaliści, zawsze znajdzie się sentyment i humor. Świadczy to aktywność na tymże forum dyskusyjnym
Tak mi się zdaje że to bardziej sentyment do samej społeczności tego forum niż do samej gry, ja raczej nigdy nie moddowałem Gothica bo Spacer był zbyt toporny w porównaniu do TES: CS. Ale jakoś od dwóch lat tu jestem i nie mogę odejść :facepalm:
 

Żelazko

Żelazko

Użytkownicy
Alt Mac Dupy
posty1102
Propsy1209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Alt Mac Dupy
Nie rozumiem czemu się tak Thoro spinasz o to. Przecież wiadomo jest, że moddingiem w większości zajmują się takie teamy jak kiedyś był am i the legend czy coś takiego  :facepalm: . Parę tygodni/miesięcy i słuch po nich ginie ;( . A te teamy, które teraz coś naprawdę robią, to po prostu chcą dokończyć swoją robotę z przed lat e.g. The Moddersi i inni. Niech se robią i tak większość ich modów 100 godzinnych nie ujrzy światła.  <_<  

Prawdziwą grą archaiczną, którą ludzie wciąż modują to Baldur's Gate.
 
Kamrades wyciągnęli bardzo wiele z moddingu GII tworząc moda Podróżnik. W bardziej zajebistszego moda nie grałem.  ^_^

Xenek

Xenek

Użytkownicy
posty8
  • Użytkownicy
Construction set marnowaniem czasu? Zgiń.
Niemal wszystko od "ciekawy temat "do "pozdrawiam ciepło" to stek bzdur. Proponuje byś najpierw sprawdził swoje wydumane teorie w praktyce a dopiero później się nimi dzielił.

Wybacz, ale już taki jestem. Pomagam znajomemu przy komicznym modzie nawiązującym do wrzoda. Osobiście param się w spacerze (obsługa łatwa, ale przyznaje, że wydajność niska).
Czy stek bzdur? Mój drogi, każdy ma inny pogląd na świat i nie każdy jest stu procentowym informatykiem, niemniej mnie to wcale nie interesuje (informatyka oczywiście).
 
Wszystko co robię jest w połowie przemyślane, reszta to przypadek :)

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Xenek, też myślałem, że posługując się płynnie spacerem umiem dużo. A rzeczywistość okazała się brutalna, dostałem w ryj, kupiłem crysisa i zapoznałem się z SandBoxem 2. W dwadzieścia sekund:
 - zrobisz las, w którym każde drzewo jest inaczej wygięte i ma inny rozmiar
 - z heightmapy zrobisz teren, wgrywając swoją albo generując
Natychmiastowo przetestujesz mapę, przy okazji dowiesz się, że masz wsparcie dla Motion Capture.

W każdym razie cieszę się, że zająłem się czymś innym. Czymś nowszym. Czymś dającym większe możliwości. SandBoxem dwa.
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Żelazko

Żelazko

Użytkownicy
Alt Mac Dupy
posty1102
Propsy1209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Alt Mac Dupy
A zapomniałem dopisać, że większość nowych teamów moddingu gothica zakładają gówniarze, około 15 lat, co też sprzyja ich upadkowi. :facepalm:

Xenek

Xenek

Użytkownicy
posty8
  • Użytkownicy
Xenek, też myślałem, że posługując się płynnie spacerem umiem dużo

Faktycznie masz rację. Niestety, nie uważam, że jestem dobry. Ktoś kto porządnie światła nie potrafi zrobić nie jest dobry ; )

Owszem, również zgadzam się z Żelazko, Żelazkiem (ciężko określić formę xd).

Większość upadnie, w resztę nikt nie będzie chciał grać i taki jest los modów GOTHICA 1.
Jednakże uważam, że modowanie jest nie tylko dla graczy, jest to realizacja własnych celów i mimo rangi dzieła, autor czuje satysfakcję. Wszyscy cieszą się z ukończonej pracy.
To jest główna przyczyna kontynuowania kultu odkształcania i przeistaczania gry.
 
Wszystko co robię jest w połowie przemyślane, reszta to przypadek :)

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską

Thoro
The Modders

Gothic - sens moddinu gry w roku 2011
#89 2010-05-19, 22:19(Ostatnia zmiana: 2010-05-19, 22:22)
Cytuj
Czy stek bzdur? Mój drogi, każdy ma inny pogląd na świat i nie każdy jest stu procentowym informatykiem, niemniej mnie to wcale nie interesuje (informatyka oczywiście).

Nie rozumiem co ma mieć wspólnego informatyka względem moddingu gier komputerowych.

Cytuj
Ale zawsze znajdą się tradycjonaliści, zawsze znajdzie się sentyment i humor. Świadczy to aktywność na tymże forum dyskusyjnym

Musze Cię rozczarować, ale jak powiedział Hwep prawie wszystkie znacząco aktywne osoby na tym forum od bardzo dawna nie mają nic wspólnego z gothicem, bądź (sic!) na dobrą sprawę nigdy nie miały. Aktywna część tego forum to głównie warstwa towarzyska i kółko wzajemnej adoracji, przykro mi.
Cytuj
Nie rozumiem czemu się tak Thoro spinasz o to.

A niby czemu mam się nie spinać skoro już kolejna osoba z grupy kilkuset poprzednich próbuje zrobić ze mnie głupka wmawiając mi, że 10 letnia gra może być nadal innowacyjna i przyszłościowa? Ktoś musi prostować do pionu i piętnować te herezje, bo z doświadczenia (a jakże!) wiem że na ogół przynosi to widoczny skutek. Nie zamierzam później czytać kolejnych wynaturzeń, gdy jakiś wyznawca innosa będzie porównywał stworzenie duali do wynalezienia żarówki.

Cytuj
Mój drogi, każdy ma inny pogląd na świat

Poglądy, gusta a elementarne zasady których nie sposób podważyć to odrębne, nie mające ze sobą żadnego związku rzeczy. Ale spoko, żyjąc w katolickim społeczeństwie jesteśmy do tego przyzwyczajeni na każdym kroku.

Cytuj
z heightmapy zrobisz teren, wgrywając swoją albo generując

I jeden z odwiecznych problemów gothica rozwiązany w pól minuty. Brakuje jeszcze osławionego przez Hitlera wstawiania domków, tak aby deszcz przez nie nie padał oraz odmrażania wody :facepalm: .
 

Xenek

Xenek

Użytkownicy
posty8
  • Użytkownicy
Musze Cię rozczarować, ale jak powiedział Hwep prawie wszystkie znacząco aktywne osoby na tym forum od bardzo dawna nie mają nic wspólnego z gothicem, bądź (sic!) na dobrą sprawę nigdy nie miały. Aktywna część tego forum to głównie warstwa towarzyska i kółko wzajemnej adoracji, przykro mi.


A niby czemu mam się nie spinać skoro już kolejna osoba z grupy kilkuset poprzednich próbuje zrobić ze mnie głupka wmawiając mi, że 10 letnia gra może być nadal innowacyjna i przyszłościowa?

Z nikogo nie robię głupca, ponadto informatyka ma trochę to tematu, jednak nie chcę tego pogłębiać.

Nie twierdzę, że innowacyjna i przyszłościowa (bynajmniej tak to mogło zabrzmieć). Myślę, że każdy robi to dla siebie. Oczywiście lepiej jak ktoś w to później gra, ale to tylko dodaje smaczku.
 
Wszystko co robię jest w połowie przemyślane, reszta to przypadek :)

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Cytuj
Myślę, że każdy robi to dla siebie. Oczywiście lepiej jak ktoś w to później gra, ale to tylko dodaje smaczku.

na dłuższą metę jest to bzdurą.
 

Xenek

Xenek

Użytkownicy
posty8
  • Użytkownicy
na dłuższą metę jest to bzdurą.
Oczywiście każdy ma prawo do własnego zdania i szanuję to.
 
Wszystko co robię jest w połowie przemyślane, reszta to przypadek :)

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Jeśli ktoś robi to wyłącznie "dla siebie" to albo jest kłamcą albo kończy ta zabawę w bardzo krótkim czasie.
 

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2171
Propsy1689
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso

Zkirtaem
Moderator

Gothic - sens moddinu gry w roku 2011
#94 2010-05-19, 22:53(Ostatnia zmiana: 2010-05-19, 22:56)
A ja robiłem - dla siebie! - do tego gohtica bardzo długo, no, i całkiem daleko zaszedłem.


...ale jak się tak to pomodduje długo to się dochodzi do wniosku, że tu jest po prostu za mało, i że trzeba przejść na co innego.
 

Zysk

Zysk

Użytkownicy
posty606
Propsy451
  • Użytkownicy
wiedziałem mięS, że nie można ci ufać
 

shergar

shergar

The Modders
Darth Revan
posty872
Propsy1303
Profesjabrak
  • The Modders
  • Darth Revan

shergar
The Modders

Gothic - sens moddinu gry w roku 2011
#96 2010-05-19, 23:16(Ostatnia zmiana: 2010-05-19, 23:25)
Ale jęczycie. Dla mnie jedyne i najistotniejsze powody modowania to satysfakcja i przyjemność. Bo modowanie powinno sprawiać przyjemność, przynajmniej na początku, później to najczęściej staje się żmudną robotą, ale na szczęście finish i zadowolenie graczy wszystko rekompensuje. Skoro modowanie starych gier nie ma sensu to dlaczego scena moddingu baldurów tak dobrze się trzyma? Do tej pory powstają modyfikacje i to całkiem spore. A toole do baldura są dużo toporniejsze niż do Gothica - też zrobiłem kiedyś moda do BG2 na weidu. Do bg powstają małe i duże mody, ale jest wiele unikatowych, bez których po prostu nie da się grać. Największy problem z moddingiem Gothica to powielanie tych samych schematów: dodać kilku bnów, kilka misji, kilka nowycyh itemów i włala. A szkoda bo możliwości jest sporo, np. można pobawić się skryptami, stworzyć alternatywne systemy rozwijania postaci czy walki, zdobywania xp, magii z nowymi pfxami, nowe animki, jak nowe story to naprawdę jakieś ciekawe, nie polegające tylko na szlachtowaniu, ale na ciekawych wątkach, kilku możliwościach wyboru, etc. Możliwości wbrew pozorom jest sporo. Dobrym przykładem jest Returning do G2, dlatego też tak mi zależało, żeby pomóc ekipie, która pracuje nad lokalizacją. CZ też będzie dobrym przykładem, może GWW (wbrew pozorom będzie tam sporo ciekawych rozwiązań skryptowych). No i klimat gry, to element, który jest chyba najważniejszy, a żeby go stworzyć nie trzeba być masterem w programowaniu czy robieniu 3d, wystarczy pomysł i trochę pasji + czas i wytrwałość.

Ogólnie modować każdy może, trzeba tylko sobie zadać pytanie nie o sens robienia modów do starego gothica, tylko o sens robienia danej modyfikacji. Bo jeżeli nie wniesie ona nic ciekawego to rzeczywiście szkoda tracić czas - i tak nikt nie doceni takiej pracy, jeszcze zbesztają. Trzeba wziąć pod uwagę oczekiwania graczy, nie tylko własne widzi mi się, bo to najczęściej wypatrzona i subiektywna ocena. Nawet najmniejszy i najprostszy mod może zachwycić i znaleźć rzesze zwolenników, musi tylko czymś się wyróżnić, wnieść coś ciekawego, świeżego, unikatowego, klimatycznego. I to w modach jest moim zdaniem najważniejsze.
 
Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku... Ale to nie cel podróży kształtuje ludzką duszę, tylko droga, która do niego zmierza...

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Cytuj
Największy problem z moddingiem Gothica to powielanie tych samych schematów: dodać kilku bnów, kilka misji, kilka nowycyh itemów i włala.

W zasadzie sam sobie odpowiedziałeś na to "jęczenie". Wielokrotnie z resztą powtarzałem, że gdyby te mody miały coś do zaoferowania to jęczenia by nie było a jako, że owe mody to od zarania dziejów jedno i to samo - jęczenie będzie nadal.

Cytuj
Bo jeżeli nie wniesie ona nic ciekawego to rzeczywiście szkoda tracić czas

Tu się koło zamyka. Jedyny mod, który mnie oczarował to Diccuric, za jego specyficzny klimat i odcięcie się od realiów gry, być może jeszcze Czas Zapłaty bo to solidna historia, ale patentowo dość stara i uniwersalna - nie raz gdybałem nad możliwością remake historii Ricka w takim np. Mass Effect :facepalm: .
MT były dla mnie zbyt fantastyczne i całe zapełnione nawiązaniami do forum - byłem wtedy jedną nogą na tM ale z racji wykonywanej funkcji na innym portalu miałem wiele kontaktów do przeciętnych graczy gothica i niezbyt rozumieli o co w tym wszystkim codzi.
Reszta modów to jakieś krótkie nie wiadomo co, które mimo że jest solidne i widać w tym trud pracy to nic to nie wnosi ani też nie przykuwa większej uwagi. Ogółem mody są nudne, uważam że jak robić to z pierdolnięciem. Sądzę, że rozsądniejszym pomysłem jest pomaganie tym grupom, które mają projekty na wykończeniu bądź mody rokujące niżeli robieni jakichś "obozów orków" i innego szmelcu. Ale wiadomo, lepiej ponarzekać że TM się opierdala, samemu zapowiedzieć duale, tarcze, hełmy, majtki a po tygodniu zwinąć interes.
 

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka
Święte słowa w wykonaniu Shergar'a. Ale jęczycie...-||- -||- -||-
Ja przygodę z moddingiem zaczynałem w gimnazjum (tj. 9 lat temu) od Wad Authora (to dopiero staroć) i do dziś bardzo lubię sobie pograć w swoje stare mapki na Doomsday'u (sprawdźcie sobie te terminy bo zdecydowanej większości pewnie nic nie mówią). Jak już skończę z Gothic'iem to na pewno wezmę się za coś nowego, może UDK za namową Thoro, może będzie to coś jeszcze nowszego. Jak na razie bardzo się cieszę z obecnego wyboru bo się dużo dzięki temu nauczyłem z dziedziny 3ds Max'a, a więdzę planuję w przyszłości wykorzystać.
Słowem: Róbcie co uważacie, uważajcie co robicie.

majaczek

majaczek

DreamVader
The Dreamer
posty404
Propsy191
Profesjabrak
  • DreamVader
  • The Dreamer

majaczek
DreamVader

Gothic - sens moddinu gry w roku 2011
#99 2010-05-26, 21:48(Ostatnia zmiana: 2010-05-26, 21:49)
Cytuj
prawdziwy modder
;p  a prawdziwy programista interfejs pod windą robi na assemblerze z INVOKEami ;p
co prawda interfejs w porównaniu do tego co się robi w VB jest z 100 razy chudszy, ale teraz gry są na CD/DVD a nie na dyskietkach... również fajne są demosceny na Z80 ale to dla prawdziwych fanów i niezbyt przyszłościowe

Cytuj
gothic to staroć nie warty modowania
to pomodujmy Might and Magic VIII? świat 3d z płaskimi NPC i inne smaczki :P  a jednak M&M9 który przeszedł na profesjonalny technicznie (choć słaby artystyczni) 3d był totalną klapą... pod M&M8 nie znam modów za to są 3 duże pod VI i VII :P
a pamiętacie Heroes of Might and Magic 3? totalnie niemodowalny powiedziałby ktoś... jednak znalazło się paru szaleńców którzy zrobili dodatek WoG (In the Wake of Gods) który zrobiony był iście hakerskimi metodami... wyszło im to na tyle dobrze że znam osoby które dziś grają w WoGa mimo że wyszła cukierkowa H5 z dwoma dodatkami... więcej - wyszło to na tyle dobrze że grupka programistów (www.vcmi.eu) pracuje nad odtworzeniem od zera silnika tej starej gry (heroes 3) tylko po to aby dało się łatwo modować tą grę

życze wszystkiego najlepszego moderom gothica zwłaszcza szaleńca co by odtworzył silnik gothica na otwartym kodzie (wtedy to by modding gothica przeżył renesans - duale to byłaby jedna z prostszych rzeczy które można by zrobić nie wspominając o multi itp)

można się równie spytać dlaczego słuchacie tego g*** sprzed 500 lat z hakiem? bo to klasyka - coś na tyle dobrego że przetrwało mimo że epoka minęła - powiedzcie komu z was łezka się nie zakręciła w oku gdy Google przypomniało rocznicę pacmana? takiej gry gdzie się chodzi kropką i zbiera inne kropki :P  założę się że 80% z was spędziła co najmniej 50% więcej czasu na stronie głównej googla z powodu eventu z pacmanem (log googla było wtedy w pełni grywalnym pacmanem)

Cytuj
gothic (nie) jest wielką innowacją
siłą gothcia jest prosta i wciągająca fabuła - to powód czemu są jeszcze "szaleńcy" którzy grają w G1 mimo że wyszło G3... pod względem klimatu jedynka była najlepsza (zazwyczaj sequelom brakuje coś do pierwowzoru)
urok gothica jest tak silny że ludzie zabierają się za modding nie tylko drugiej ale także pierwszej części
to jednoznacznie świadczy dobrze o grze która stała się już klasyką i dzięki modderom ta klasyka jest wciąż żywa

PS: sam uważam że gothic zasługuje na remake enginu w open source - powstałaby dobra baza pod nowe projekty które byłyby już bardziej grami niż modami i wsparcie też by było... kto z starych wyjadaczy nie chciał by  się doczekać MMORPG na mechanice gothica, trochę odświeżonej a dalej będącej w klasycznym klimacie
pzdr
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry