Dark Saga/Mroczna Saga RU 453938 970

O temacie

Autor MaGoth

Zaczęty 26.10.2009 roku

Wyświetleń 453938

Odpowiedzi 970

Jurigag

Jurigag

Użytkownicy
posty869
Propsy285
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
No mówie, jakiś bug to chyba musi być.
 
Skrypter/Tester - Szukasz testera/skryptera - Pisz !

Pawciow

Pawciow

Użytkownicy
posty533
Propsy70
ProfesjaTłumacz
  • Użytkownicy

Pawciow

Dark Saga/Mroczna Saga RU
#461 2012-07-16, 12:52(Ostatnia zmiana: 2012-07-16, 13:10)
ile trzeba mieć wyuczonej kradzieży i zręczności, aby ukraść mapę Rentgarsowi/ukraść klucz Ur-Grahowi w kopalni?

edit: ok, wyszukałem na forum rosyjskim, trzeba 50.

tyson90

tyson90

DreamVader
posty389
Propsy143
ProfesjaTłumacz
  • DreamVader
Zadanie "Pozbyć się konkurencji" daje Rentgars, kiedy mówimy mu o niewolnikach a potem pytamy czy on nie ma dla nas jakiegoś zadania. Natomiast jeśli nie dostaniemy do niego tego zadania, to i tak po wybiciu bandytów dodaje się wpis. Typowy Gothicowy bug.

Ur-Grahowi w kopalni to akurat wystarczy 40 zręczności. A mapę można od Rentgarsa "kupić" za free. Taki bug.
 
Start | News | FAQ | Solucja | Poradnik | Download | Final Song | MP3

-Dlaczego kucharze faceci są lepsi od kobiet?
-Bo żeby zrobić prawdziwy żurek, trzeba mieć jaja.

HellVard

HellVard

Użytkownicy
posty520
Propsy91
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Wiadomo kiedy ma wyjść patch do DS?

tyson90

tyson90

DreamVader
posty389
Propsy143
ProfesjaTłumacz
  • DreamVader
Niestety nie wiadomo. Ostatnia informacja na jego temat pojawiła się na rosyjskim forum modyfikacji dnia 23 maja br., że ma wyjść niedługo i od tamtej pory jest cisza na jego temat ze strony twórców. Zostaje jedynie czekać.
 
Start | News | FAQ | Solucja | Poradnik | Download | Final Song | MP3

-Dlaczego kucharze faceci są lepsi od kobiet?
-Bo żeby zrobić prawdziwy żurek, trzeba mieć jaja.

chesterking

chesterking

Użytkownicy
posty60
Propsy31
  • Użytkownicy
Jak idą wam prace?
 

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Właśnie też jestem ciekawy.
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Necro59

Necro59

Użytkownicy
Nekromanta
posty1002
Propsy98
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Nekromanta

Necro59

Dark Saga/Mroczna Saga RU
#467 2012-07-23, 10:48(Ostatnia zmiana: 2012-07-23, 14:56)
A ja mam inne pytanie, otóż na waszej stronie w download piszę przy większych łatkach, że shift plus jakaś cyfra już nie działa, ale łatki MUSIMY zainstalować. Więc jaki w tym sens? Zdarzy się bug np z zawalonym mostm i co? Dupa?

Właśnie też jestem ciekawy.

Damian. Na głównej stronie polonizacji TDS jest na górze pasek postępu. Więc możesz określić czas, który im został. :D


http://thedarksaga.cba.pl/index.html
 
"Jestem NAJLEPSZYM Nekromantą na świecie, jedynym władcą podziemi, ożywieńców, i demonów... Dziwko!"

PC, na którym siedzę:

Karta Graficzna: GeForce GTX 550Ti
Procesor: Intel(R) Core(TM) Quad CPU Q9300 @ 2.50GHz
Pamięć: 3,00GB pamięci RAM (użyteczne 3,00 GB)
System Operacyjny: Windows 7 Ultimate.

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
dzieks Necro jak wchodziłem na ich stronke to nie zważałem na ten pasek :D
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Nathaniel77

Nathaniel77

Użytkownicy
posty4
  • Użytkownicy
Witam. Na początek wielkie dzięki wam za pracę nad spolszczeniem tego moda. Szacun panowie, szczególne podzięki dla tasona90. I mam propozycję. Z modami, jak wiadomo, bywa różnie - bugi są zawsze, patch ma wyjść, ale nie wychodzi i kończy się czekaniem na Świętego Nigdy. Dlatego mam propozycję dla polskiej sceny modującej. Być może, te bugi, o których się tutaj wspomina, wy dalibyście radę poprawić? Tak na swój rozum, po polsku, według własnego uznania i zamysłu? W ten sposób, oddalibyście polskim graczom działający, w pełni funkcjonalny mod, jeden z niewielu istniejących modów tego rozmiaru. A być może, któryś z Modderów, sam, z własnej woli, "zajrzałby" co tam się dzieje, z tymi bugami. Co wy na to?

EDIT:

I jeszcze druga rzecz, trochę zboczę z tematu, ale nie do końca. Wiem, że modowanie jest trudne, projekty zaczyna się, ale brakuje siły, rąk do pracy itd. A co, gdyby np. dodawać mody do istniejących już, skończonych modów-platform? Pracy jest znacznie mniej, bo baza dla moddingu już istnieje i nie trzeba wszystkiego zaczynać "from scratch". A dodatkowy content ucieszy każdego fana modów, no i moderzy mogliby zrealizować wreszcie swoje pomysły? Np. w Dark Saga - można by dorzucić nowy wątek, scenariusze, lokacje, questy, wasze innowacje itd. (coś w stylu Nocy Kruka, dodanej do oryginalnego Gotha - przechodzimy jeszcze raz, ale znajdujemy zupełnie nowe rzeczy) Dla grających to frajda - móc zagrać w coś całkiem nowego. A takie add-ony może zrobić nawet jedna, dwie osoby. Dobrze jest też informować resztę sceny o tworzeniu takiego projektu, w ten sposób można się dogadać względem niekompatybilności. Rzecz jasna, nie musi to być Dark Saga, w taki sposób można manipulować dowolnym innym modem/światem/konwersją. Np. - widzę wiele projektów, które nie zostały skończone, albo są dosyć skromne jeśli chodzi o zawartość. A co to za problem, by w jakimś istniejącym już świecie/konwersji, wsiąść na statek, albo przejść przez magiczny portal, czy cokolwiek innego i przeżywać przygodę w waszych, rozpoczętych już światach/projektach. Rozmach takiego add-ona nie musi być już taki duży, kilka wątków można trochę skrócić i przemodelować, a wszystko razem, dzięki bazowej konwersji, będzie trzymać się kupy. I macie wydanego moda. Który razem z waszymi dodatkami, stanowi zupełnie nową jakość. Można też, np. łączyć niektóre, mniejsze mody, by razem tworzyły większą, zwartą całość. Możliwości, w takim systemie są nieograniczone.
Trochę się rozpisałem, jeśli zszedłem za bardzo tematu, przepraszam.
 

tyson90

tyson90

DreamVader
posty389
Propsy143
ProfesjaTłumacz
  • DreamVader
@Necro59
W nowszych łatkach istnieje inne rozwiązanie, dodano (lub ujawniono) konsolę testową, coś a'la "zastępczy Marvin", wpisując polecenia do której pozbywamy się bugów, które do tej pory można było zlikwidować Shift +

Jeśli chodzi o konieczność instalacji łatek, to teoretycznie nie musicie tego robić. Chociaż z doświadczenia wiem (grałem kolejno na wszystkich wersjach), że poprawiają one znacznie grywalność. Oczywiście najważniejsza będzie ta nadchodząca - z numerkiem 1.1, którą to od dawna zapowiadają twórcy.

I jeszcze jedno: nie, NIE MOŻESZ określić czasu, który nam pozostał, ponieważ w grę wchodzi wiele czynników, z czego sporo niezależnych od nas - testerów. Pasek tylko mniej więcej obrazowo pokazuje postęp, ale postęp z punktu widzenia objętości, a nie czasu.

@Nathaniel77
Co do pierwszej kwestii. Niestety, ale nie mamy możliwości edycji skryptów TDS i ich ponownej kompilacji, aby Saga działała poprawnie, więc niestety jak bardzo byśmy tego nie chcieli zrobić sami, musimy zdać się na twórców.

Nie chcę o nich mówić źle, bo zrobili kawał naprawdę dobrej roboty (na marginesie ilość błędów w stosunku do rozmachu moda jest napawdę mała - przypomnijcie sobie pierwsze wersje Mrocznych Tajemnic), jednak są swoim dziełem tak dumni, iż nie chcą, by ktokolwiek ingerował w ich dzieło bez ich matczynego nadzoru, a nawet wręcz sterowaniem postępem jakichkolwiek prac modernizacyjnych.
Świadczy o tym zarówno system zabezpieczeń uniemożliwiających normalną ingerencję w skrypty przy użyciu znanych nam metod i programów, jak również ich współpraca z nami przy polonizacji. Nie będę się o tym rozpisywał, powiem jedynie, że gdyby nie wsparcie techniczne 0judge0, to byśmy albo byli z pracami mocno w tyle, albo wydalibyśmy produkt zupełnie inny, niż przewidujemy. A przewidujemy produkt najwyższej jakości, dzięki któremu naprawdę będziecie się cieszyć z modyfikacji rozumiejąc cały przekaz zarówno fabuły, jak i najdrobniejszego szczegółu rozgrywki.

No i na koniec jeszcze wypowiem się na temat Twojego pomysłu odnośnie - jak to ujmę skrótem - "zbiorczej modyfikacji".
Uważam, że pomysł jest dość sensowny i ma rację bytu. Tylko do jego realizacji musiałoby powstać coś na kształt "międzynarodowego zrzeszenia modderów" oraz jakaś wspólna baza danych. Wydaje mi się to dość trudne do zrealizowania, ale oczywiście mogę się mylić.
 
Start | News | FAQ | Solucja | Poradnik | Download | Final Song | MP3

-Dlaczego kucharze faceci są lepsi od kobiet?
-Bo żeby zrobić prawdziwy żurek, trzeba mieć jaja.

Luk

Luk

DreamVader 2
Sursum Corda! Wiwat Car!
posty1168
Propsy319
ProfesjaTłumacz
  • DreamVader 2
  • Sursum Corda! Wiwat Car!
A jak włączyć tego "zastępczego marvina"?
 
Spoiler
https://www.youtube.com/watch?v=DsSwvh4npMQ

Necro59

Necro59

Użytkownicy
Nekromanta
posty1002
Propsy98
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Nekromanta
właśnie tyson :P
 
"Jestem NAJLEPSZYM Nekromantą na świecie, jedynym władcą podziemi, ożywieńców, i demonów... Dziwko!"

PC, na którym siedzę:

Karta Graficzna: GeForce GTX 550Ti
Procesor: Intel(R) Core(TM) Quad CPU Q9300 @ 2.50GHz
Pamięć: 3,00GB pamięci RAM (użyteczne 3,00 GB)
System Operacyjny: Windows 7 Ultimate.

tyson90

tyson90

DreamVader
posty389
Propsy143
ProfesjaTłumacz
  • DreamVader

tyson90
DreamVader

Dark Saga/Mroczna Saga RU
#473 2012-07-23, 22:44(Ostatnia zmiana: 2012-07-23, 22:47)
Sorki, zapomniałem dodać, ze szczegółową instrukcję załączę do polonizacji (wersji finalnej) TDS.

Chociaż po cichu liczę, że wcześniej wyjdzie patch 1.1, który wyeliminuje te bugi, lub doda wręcz nowe funkcje do owej konsoli kodów.
 
Start | News | FAQ | Solucja | Poradnik | Download | Final Song | MP3

-Dlaczego kucharze faceci są lepsi od kobiet?
-Bo żeby zrobić prawdziwy żurek, trzeba mieć jaja.

Nathaniel77

Nathaniel77

Użytkownicy
posty4
  • Użytkownicy
@ tyson90

Uhm, to oznacza, że z dalszego modowania i odbugowywania Sagi przez nas, raczej nici. No trudno. To ja dodam już tylko, że wprawdzie, w założeniach taka baza byłaby faktycznie najwygodniejsza (i mają takie możliwości modujący np. serię The Elder Scrolls), ale w praktyce, modowaniem polskiego Gothica w Polsce, zajmuje się niewiele osób i anons na takim jak to, forum w zupełności wystarczyłby. A po pierwszej, sprawnej modyfikacji, która ujrzałaby światło dzienne, następny chętny, mógłby się dostosowywać do założeń swojego poprzednika.
Zdaję sobie sprawę, że większośc twórców woli tworzyć zupełnie nowe projekty, zamiast modyfikować istniejące, ale szczerze mówiąc, jeśli chodzi o scenę modderską Gothica, to drugie rozwiązanie wydaje się mieć więcej korzyści.  Nasze, polskie kolubryny, to np. Mroczne Tajemnice i Złote Wrota (jeśli wyjdą). Zagranicznych, a przetłumaczonych już, też jest kilka. I wydaje mi się, że twórcy wielu z nich, nie mieliby nic przeciwko kontynuacjom i rozwinięciom dla swoich historii (nawet, jeśli nie będziemy mogli zaoferować mu wydania w jego ojczystym języku). I warto pamiętać o jednej rzeczy - lepiej zrobić mniej i jedno a dobrze, (a gwarantuję wam, że to, co zrobiliście, zostanie wykorzystane przez innych) niż porywać się na wielkie rzeczy i spalać słomianym zapałem. Mocą np. Obliviona czy Skyrim było właśnie to, że modderzy tych gier prowadzili nieustające prace nad poprawieniem i rozwinięciem podstawki. I korzystali wzajemnie ze swojej pracy. Ktoś zrobił miecz, ktoś skrypt, ktoś inny dorzucił kawałek nowej mapy, a potem, jeszcze ktoś inny wykorzystał to wszystko i zrobił na tej mapie nowe questy. W taki oto sposób, wszystko to razem, stworzyło większą rzecz, a nikt, przy tym, oddzielnie, nie rezygnował ze swojego projektu, nie obiecywał gruszek na wierzbie, nie spalił się słomianym zapałem. Trzy mody razem dały zupełnie nową jakość. Spróbujcie tego sami, a kto wie, czego dokonacie w taki sposób :)
 

tyson90

tyson90

DreamVader
posty389
Propsy143
ProfesjaTłumacz
  • DreamVader

tyson90
DreamVader

Dark Saga/Mroczna Saga RU
#475 2012-07-23, 23:02(Ostatnia zmiana: 2012-07-23, 23:04)
No ja bym się z Tobą nie zgodził. Wg mnie w Polsce mamy wielu modderów. Aż za wielu. I większość z nich porywa się z motyką na księżyc, po czym rzuca prace w momencie, gdy uświadomi sobie, że to jest trudniejsze, niż przypuszczał.

Druga kwestia jest taka, że możliwość czy efektywność powstania takiego zrzeszenia zależałoby wg mnie w dużej mierze od celów modderów. O ile ktoś chcę ulepszyć świat Gothic, to taka baza z pewnością jest mu na rękę. Jeśli jednak ktoś to robi w ramach samorozwoju, to woli więcej rzeczy robić od zera, by samemu sobie pokazać co umie i udoskonalić się. Taki przyszłościowo myślący modder, który potem chce zrobić karierę jako dobry programista może mniej chętnie patrzeć na założenia współdzielenia.
 
Start | News | FAQ | Solucja | Poradnik | Download | Final Song | MP3

-Dlaczego kucharze faceci są lepsi od kobiet?
-Bo żeby zrobić prawdziwy żurek, trzeba mieć jaja.

Nathaniel77

Nathaniel77

Użytkownicy
posty4
  • Użytkownicy
No cóż, to już faktycznie zależy od ludzi i ich sposobu myślenia. I rzecz jasna, trzeba wykonywać pracę, która sama w sobie, jest jakąś skończoną całością. Wszystko zależy też od tego, czy ktoś chce poprawiać konwersję, czy dorzucać coś nowego do podstawki. Rozumiem też twój sposób myślenia - bo np.  W Złotych Wrotach, dla przykładu, twórcy, jak widzę, wykonali innowację typu - używania tarczy, ale oddzielnego modu do podstawki Gothic II + NK nikt już nie zrobił :)  Czyli, że ZW będzie  miodzio konwersją, ale podstawka leży i kwiczy. :)  Nikogo nie interesuje dodanie tarcz do "vanilli". A przecież vanilla też doskonale nadaje się do moddingu. Wystarczy dodać portal, dialog, łódkę czy karocę, szast prast, i nagle, możemy znaleźć się w świecie wykreowanym całkowicie przez jego autora. Jesli ktoś ma taką fantazję. Trick polega na tym, że potem to wszystko, takie mody są kompatybilne ze sobą i np. ktoś inny, nowy modder, mógłby zrobić z nich użytek. Albo zawrzeć go, w swoim, większym modzie (w dowolny sposób, np. wskazując link do ściągnięcia). I gracz na tym korzysta, bo ma wtedy więcej zabawy i wszystko, od razu, pasuje do siebie. Chodzi tu tylko o "drzewo" Posiadanie stałej, określonej i wspólnej wszystkim użytkownikom, platformy.

Przy modowaniu Obka czy Skyra takich problemów "portfolio" nie ma. Twórcy zastrzegli sobie prawo, ze wszystkie modyfikacje, wykonywane przez graczy, są własnością Bethesdy i to ona, posiada do nich faktyczne prawa autorskie. Czyli, że - np. wykonasz 50 pięknie oteksturowanych mieczy, a Betha może sobie te miecz wziąć. Także twoją pracę, grafiki, desing itd. itd. Dlatego nikt tam niczego sobie nie zastrzega, wszystko jest freesource i jedyne, czego wymagają twórcy to jakiś credit.
Tak czy owak, podrzuciłem tutaj tylko taki sobie pomysł, jeśli ktoś chce, może coś z tego wykombinować,a wy wracajcie już do swoich rozmów. :)  I faktycznie, lepiej poczekać na tę łatkę.
 

Rezer

Rezer

Użytkownicy
posty68
Propsy2
  • Użytkownicy
Sorry za denne pytanie, ale to jest pod G2?
 

Luk

Luk

DreamVader 2
Sursum Corda! Wiwat Car!
posty1168
Propsy319
ProfesjaTłumacz
  • DreamVader 2
  • Sursum Corda! Wiwat Car!
Chcieć, to znaczy(nie zawsze, ale często) móc. Można chyba poprosić twórców TDS o odbiezpieczone pliki? Jeżeli się nie zgodzą, to nie, ale zawsze warto spróbować
 
Spoiler
https://www.youtube.com/watch?v=DsSwvh4npMQ

tyson90

tyson90

DreamVader
posty389
Propsy143
ProfesjaTłumacz
  • DreamVader
Sorry za denne pytanie, ale to jest pod G2?
:facepalm:   Ile razy jeszcze mogę was odsyłać na stronę główną projektu lub na pierwszą stronę tematu?

@Luk
Żałuj, że nie znasz kulisów naszej "współpracy" z twórcami odnośnie polonizacji. Wtedy by nie było powyższego pytania.
 
Start | News | FAQ | Solucja | Poradnik | Download | Final Song | MP3

-Dlaczego kucharze faceci są lepsi od kobiet?
-Bo żeby zrobić prawdziwy żurek, trzeba mieć jaja.


0 użytkowników i 3 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry