Picie stale zmniejszające zdrowie aż do śmierci npc 6712 16

O temacie

Autor chemik

Zaczęty 5.03.2009 roku

Wyświetleń 6712

Odpowiedzi 16

chemik

chemik

Użytkownicy
posty33
  • Użytkownicy
Chcę zrobić truciznę do gothic 2 noc kruka :]  , żeby jak bezio ją wypije to zacznie
tracić zdrowie i żeby ten pasek zdrowia cały czas się zmniejszał, aż bezio zginie lub aż wypije
odtrutkę. Nie wiem co dopisać do skryptu trucizny żeby stale zmniejszała zdrowie.
I tak przy okazji: Jak napisać skrypt odtrutki, żeby jak się ją wypije to działanie trucizny ustawało.

Z góry dzięki za odpowiedź.
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
IMO Najlepiej tick tockiem to zrobić.

/Down: Wrócę ze szkoły to rozwinę nieco.
 

chemik

chemik

Użytkownicy
posty33
  • Użytkownicy
Co proszę - nie za bardzo kumam co napisałeś.
 

Dracon

Dracon

Użytkownicy
posty1068
Propsy904
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Znajdź w tutkach wywoływanie skryptu co XXX sekund, a potem to tego skryptu dopisz zmniejszanie życia.
 
,,Dobry, to człowiek, który nie ukrywa siedzącego w nim zwierzęcia. A taki co usiłuje udawać dobrego, jest wręcz niebezpieczny. Najgroźniejsi są ci, którzy sami głęboko wierzą, że są dobrzy. Odrażający, ohydny przestępca może zamordować jednego człowieka, dziesięciu, stu, ale nigdy nie zabija milionów. Miliony mordują ci, którzy mają się za samą dobroć.''

Wiktor Suworow, Akwarium

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
I zrób w intemie że po wypiciu np. zmienna
Trucizna == 1;

I w tick tocku warunek
if (Trucizna == 1)

i w tutaj odejmowanie 1 HP np.
 

chemik

chemik

Użytkownicy
posty33
  • Użytkownicy
Przeczytałem TEN tutorial,
nie do końca go rozumiem ale chodzi chyba o to że co x sekund jest powtarzana dana akcja.
Tylko że tam jest jakiś - chyba zegar a jeżeli ja nie chcę żadnych napisów czy zmieniających się liczb, to co mam dopisać do skryptu?

Edit: Przeczytałem http://themodders.org/index.php?showtopic=79 i http://themodders.org/index.php?showtopic=1420

ale :

1 jak mam zrobić ten tick tock
2 jak mam przypisać to do skryptu ( wiem że zmienną trzeba zdefiniować w story_Globals
ale jak to połączyć ze skryptem trucizny
 

Dracon

Dracon

Użytkownicy
posty1068
Propsy904
Profesjabrak
  • Użytkownicy
A kto powiedział, że musisz do tego triggera przypisać zegar?!

Zrób jak Buła pisze: Ze jak postać wypije se flaszeczkę, to zmienna jest na true, a jak wypije tą drugą, odtrutkę, to jest na false. Potem do skrypta dopisz na przykład coś takiego:
if (zmienna == true)
{
   hero.attribute[ATR_HITPOINTS] = Bohater.attribute[ATR_HITPOINTS] - 1;
};
I masz tą swoją truciznę, a jak dobrze nad tym pomyślisz to nawet regenerację, czy krwawienie uda się zrobić :lol2: .
Pozdrawiam, Dragon
 
,,Dobry, to człowiek, który nie ukrywa siedzącego w nim zwierzęcia. A taki co usiłuje udawać dobrego, jest wręcz niebezpieczny. Najgroźniejsi są ci, którzy sami głęboko wierzą, że są dobrzy. Odrażający, ohydny przestępca może zamordować jednego człowieka, dziesięciu, stu, ale nigdy nie zabija milionów. Miliony mordują ci, którzy mają się za samą dobroć.''

Wiktor Suworow, Akwarium

chemik

chemik

Użytkownicy
posty33
  • Użytkownicy
Dzięki Dragon wreszcie wiem o co tu chodzi. Ale jak mam zkonfigurować tego tick tocka żeby jakwychlam truciznę to zmienna będzie na true a jak odtrutkę to na faliste
 

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2171
Propsy1689
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso
o.O

Co ma tick-tock do picia trutki/odtrutki? Ustawiasz to w itemie.
 

chemik

chemik

Użytkownicy
posty33
  • Użytkownicy
Czyli wystarczy zrobić zmienną w storyGlobals a do skryptu dodać:
if (zmienna == true)
{
   hero.attribute[ATR_HITPOINTS] = Bohater.attribute[ATR_HITPOINTS] - 1;
};

i będzie działać?
 

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2171
Propsy1689
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso
Pomyśl. Żeby zrobić odbieranie życia, starczy tyle, ale jeszcze musisz zrobić item, który aktywuje ten skrypt.
 

chemik

chemik

Użytkownicy
posty33
  • Użytkownicy
Oj sory w pierwszym poście napisałem cytuję: Chcę zrobić... ( koniec cytatu)
a chciałem napisać "zrobiłem skrypt trucizny, ale nie wiem co dopisać..."
ale tak czy inaczej dzięki.


PS: jak się dodaje punkty reputacji :]

mEa: Nie ma takiej opcji.
 

Dracon

Dracon

Użytkownicy
posty1068
Propsy904
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Tu nie ma punktów reputacji. Są za to pozdrowienia od administracji (czyt. "Bany") :] .

EDIT: O kur...! zamiast:
if (zmienna == true)
{
   hero.attribute[ATR_HITPOINTS] = Bohater.attribute[ATR_HITPOINTS] - 1;
};

Powinno być:
if (zmienna == true)
{
   hero.attribute[ATR_HITPOINTS] = hero.attribute[ATR_HITPOINTS] - 1;
};

To z powodu tego, że u siebie mam zrobione C_npc PC_hero.
Przepraszam za wprowadzenie w błąd.
 
,,Dobry, to człowiek, który nie ukrywa siedzącego w nim zwierzęcia. A taki co usiłuje udawać dobrego, jest wręcz niebezpieczny. Najgroźniejsi są ci, którzy sami głęboko wierzą, że są dobrzy. Odrażający, ohydny przestępca może zamordować jednego człowieka, dziesięciu, stu, ale nigdy nie zabija milionów. Miliony mordują ci, którzy mają się za samą dobroć.''

Wiktor Suworow, Akwarium

chemik

chemik

Użytkownicy
posty33
  • Użytkownicy
zrobiłem taki skrypt:

INSTANCE ItFo_Poison (C_Item)
{
name = "Trucizna";

mainflag = ITEM_KAT_FOOD;
flags = ITEM_MULTI;

value = 150;

visual = "ItPo_Perm_STR.3ds";
material = MAT_GLAS;
scemeName = "POTIONFAST";
on_state[0] = Use_poison;


description = name;

TEXT[5] = NAME_Value;
COUNT[5] = 150;
};

FUNC VOID Use_poison()
{

if (trucizna == TRUE)
{
    hero.attribute[ATR_HITPOINTS] = hero.attribute[ATR_HITPOINTS] - 1;
};
};

i niby działa - gra się uruchamia,żadnych błędów, ale jak próbuje wypić
tą truciznę to bezi ją pije ale nie ma żadnego efektu.


PS:

zmienna w storyGlobals wygląda tak:

// *************************
// Globalvariablen für Story
// *************************

// ------ Teacher MAX Werte ------
const int T_MEGA = 300; //Pyrokar MANA
const int T_MAX = 200;
const int T_HIGH = 120;
const int T_MED = 90;
const int T_LOW = 60;

//**************
// ADDON
//**************
var int Saturas_KlaueInsMeer;
var int Saturas_AboutWilliam;
var int MIS_Eremit_Klamotten;
var int Diego_angekommen;
var int Diego_IsDead;
var int PlayerTalkedToSkipNW;
var int PlayerTalkedToGregNW;
//---------------------------------------------------
// ITEMS

//----- Artefakt Set der Bauern (HP)-----------------
var int trucizna;
var int HP_Ring_1_Equipped;
var int HP_Ring_2_Equipped;  
var int HP_Amulett_Equipped;
/*  
var int HP_Ring_Double_Bonus; ...

PS2: coś mi się nie chce pogrubić moja zmienna, ale chyba zobaczycie,
zmienna nazywa się "var int trucizna"
 

Dracon

Dracon

Użytkownicy
posty1068
Propsy904
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Dobra, rozumiem, że jesteś nowy...
INSTANCE ItFo_Poison (C_Item)
{
name = "Trucizna";

mainflag = ITEM_KAT_FOOD;
flags = ITEM_MULTI;

value = 150;

visual = "ItPo_Perm_STR.3ds";
material = MAT_GLAS;
scemeName = "POTIONFAST";
on_state[0] = Use_poison;


description = name;

TEXT[5] = NAME_Value;
COUNT[5] = 150;
};

FUNC VOID Use_poison()
{
trucizna = true;
};
};

A w skrypcie, który odpowiada za czynności triggera...:
func void Tick_tock ()
{

if (trucizna == true)
{
   hero.attribute[ATR_HITPOINTS] = hero.attribute[ATR_HITPOINTS] - 1;
};

if(TRUE)
{
Wld_SendTrigger("tick_tock");
};

i w startrupie też takie coś:
Wld_SendTrigger("tick_tock");
 
,,Dobry, to człowiek, który nie ukrywa siedzącego w nim zwierzęcia. A taki co usiłuje udawać dobrego, jest wręcz niebezpieczny. Najgroźniejsi są ci, którzy sami głęboko wierzą, że są dobrzy. Odrażający, ohydny przestępca może zamordować jednego człowieka, dziesięciu, stu, ale nigdy nie zabija milionów. Miliony mordują ci, którzy mają się za samą dobroć.''

Wiktor Suworow, Akwarium

chemik

chemik

Użytkownicy
posty33
  • Użytkownicy
A gdzie mam dopisać skrypt odpowiadający czynnościom triggera.
a i jeszcze coś, mam coś zrobić w spacerze? Bo mEatrikZ napisał że nie trzeba
bo to się pisze w itemie.
 

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2171
Propsy1689
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso
Nie napisałem, że nie trzeba 0.o

Napisałem, że żeby aktywować skrypt już wsadzony w tick-tock, nie trzeba nic robić w samym tick-tocku. Właściwie...


8124029 - Napisz, wytłumaczę na GG.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry