Pewne aspekty konceptu są ciekawe, jednak jest parę rzeczy, które zwróciły tutaj moją uwagę:
1. Po utworzeniu Bariery, tak naprawdę był szach-mat, więc nie rozumiem konceptu, w którym król miałby wysyłać jakiś gwardzistów na zwiady. Btw. Czy nad projektem pracujesz solo, czy jest ktoś, kto może ci pomóc np. w pracy nad fabułą? Pytam pod tym kątem, że wziąłeś na ruszt mod fabularny, a z tego co kojarzę, chyba średnio ci szło pisanie dialogów.
2. Modyfikacja celuje w alternatywną historię, która nie uwzględniałaby dalszych wydarzeń w g1/g2nk czy raczej jest to "zgodność z kanonem"? Jeśli to drugie, to "sorry za spoiler", ale raczej misja posłańca się nie powiedzie, bo jak wiemy, król miał związane ręce w trakcie Gothica 1 i po prostu "negocjował z więźniami". Poza tym, jak miałaby odbywać się jego komunikacja i jak miałby w ogóle przekazać info dalej? Przecież wejście do Kolonii to był bilet w jedną stronę.
3. Silnik G1 to nie jest dobry pomysł, nie rozumiem czemu znowu do niego wracasz. Mam nadzieję chociaż, że pokusisz się o RĘCZNE (a nie korzystanie z tych zbugowanych gotowców) przeniesienie kilku rzeczy ze skryptów G2, chociażby AI potworów/NPC, bo z tym z G1 ciężko się gra.
4. Na screenach jest wyraźny kontrast między teksturami z Gothica 1 (teren i armory) kontra teksturami z Reloaded Mod (obiekty tj. pochodnia, patelnia z ogniskiem). Do tego dodałeś parę roślin z G2 (nw_bush coś tam), które kolorystycznie jest zupełnie inne niż te rośliny z G1. Dodatkowo te nowe drzewka są w zupełnie innym stylu, tak jakby w ogóle były wyciągnięte z innej gry.
5. Bitwy - nie wiem jak zamierzasz to zrealizować, ale się domyślam. To przypomina z kolei mody typu "Czas Zapłaty - Prolog" czy bitwę jak w Złotych Wrotach. To jest przecież średnio wykonalne na tym silniku, więc to będzie taka typowa sieczka-nawalanka?
6. Gnająca fabuła do przodu - biorąc pod uwagę, że ma być na 5h, rozumiem, że większość chcesz w niej poświęcić na akcję, ale nawet tak krótkie modyfikacje/twory ogólnie, powinny mieć chwilę oddechu, by nie było ciągle akcji - jak będzie od pierwszej do ostatniej godziny akcja typu "nawalanka-bitwy", to możesz spłycić wtedy sferę fabularną na rzecz walk.
Od siebie życzę powodzenia, być może będzie to pierwsza modyfikacja od ciebie, którą ogram (miałem siąść do Gladiatora, ale recenzje nie były zachęcające). Pozdro.