[G1] Z woli Króla 5945 15

O temacie

Autor OrtegaX

Zaczęty 13.10.2023 roku

Wyświetleń 5945

Odpowiedzi 15

OrtegaX

OrtegaX

Użytkownicy
Bractwo Gothica
posty351
Propsy292
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothica



Po wielkim buncie Król stracił kontrolę nad kolonią karną. Od tamtego momentu musiał negocjować ze skazańcami, to też wszystkie dobra wyprodukowane na kontynencie trafiały do kolonii w zamian za magiczną rudę. Ten stan rzeczy nie był nikomu na rękę poza więźniami, których wojna nie obchodziła, gdyż byli odizolowani od reszty świata. Pewnego dnia, król miał dość wciąż rosnących oczekiwać magnaterii ze Starego obozu, którzy to żądali coraz więcej, oferując w zmian coraz mniej cennej rudy. Rhobar zdecydował wysłać oddział gwardzistów do doliny. Ci przy osłonie nocy mieli zejść do kolonii i założyć obóz gdzieś na odludziu, aby przygotować się do jednego zadania - odbicia zamku z rąk Gomeza. Jednak misja przedłużała się, a Król potrzebował informacji, co dzieje się z oddziałem, czy zadanie zostanie wykonane. Dlatego też za barierę przybywa kolejna osoba, posłaniec królewski, który ma dowiedzieć się co się stało z oddziałem i przekazać raport królowi. Wyposażony w jedyny egzemplarz zwoju teleportacyjnego poza barierę wszedł do kolonii. Jaki będzie jego los, czy uda mu się wykonać misję? To się okaże.


Cechy modyfikacji:
-Ponad 20 zadań
-Fabuła, który cały czas gna do przodu
-Około 5 godzin gry
-Nowe postaci i dialogi
-Nowe przedmioty
-Bitwy
-Nowe modele 3d, animacje itd
-Lekko zmieniony świat
-Pełny Dubbing
-I wiele więcej


Screnny:
Spoiler








Od autora:
Tym modem chciałem się pożegnać z silnikiem G1, gdyż całkowicie przerzucam się na G2. Nie chciałem znowu pchać się w projekt, który zajmie mi rok życia, tak jak to było chociażby z Gladiatorem. Chciałem zrobić coś mniejszego, dając sobie max 2-3 miesiące. Mimo tego mod nie będzie zrobiony byle jak, ale naprawdę się postaram aby był po prostu PRZYJEMNY. Zachęcam do śledzenia tematu.


PLANOWANA PREMIERA: 2023/Styczeń 2024

KingRStone

KingRStone

Użytkownicy
posty14
Propsy7
  • Użytkownicy
Nice, wygląda sztośnie. Planujesz premierę na Spine?
 

OrtegaX

OrtegaX

Użytkownicy
Bractwo Gothica
posty351
Propsy292
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothica
Nice, wygląda sztośnie. Planujesz premierę na Spine?
Zobaczymy, ale wątpię

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6339
Propsy2476
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Czekam z niecierpliwością :)
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

Fabio

Fabio

The Modders
posty3466
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Pewne aspekty konceptu są ciekawe, jednak jest parę rzeczy, które zwróciły tutaj moją uwagę:

1. Po utworzeniu Bariery, tak naprawdę był szach-mat, więc nie rozumiem konceptu, w którym król miałby wysyłać jakiś gwardzistów na zwiady.  Btw. Czy nad projektem pracujesz solo, czy jest ktoś, kto może ci pomóc np. w pracy nad fabułą? Pytam pod tym kątem, że wziąłeś na ruszt mod fabularny, a z tego co kojarzę, chyba średnio ci szło pisanie dialogów.

2. Modyfikacja celuje w alternatywną historię, która nie uwzględniałaby dalszych wydarzeń w g1/g2nk czy raczej jest to "zgodność z kanonem"? Jeśli to drugie, to "sorry za spoiler", ale raczej misja posłańca się nie powiedzie, bo jak wiemy, król miał związane ręce w trakcie Gothica 1 i po prostu "negocjował z więźniami". Poza tym, jak miałaby odbywać się jego komunikacja i jak miałby w ogóle przekazać info dalej? Przecież wejście do Kolonii to był bilet w jedną stronę.

3. Silnik G1 to nie jest dobry pomysł, nie rozumiem czemu znowu do niego wracasz. Mam nadzieję chociaż, że pokusisz się o RĘCZNE (a nie korzystanie z tych zbugowanych gotowców) przeniesienie kilku rzeczy ze skryptów G2, chociażby AI potworów/NPC, bo z tym z G1 ciężko się gra.

4. Na screenach jest wyraźny kontrast między teksturami z Gothica 1 (teren i armory) kontra teksturami z Reloaded Mod (obiekty tj. pochodnia, patelnia z ogniskiem). Do tego dodałeś parę roślin z G2 (nw_bush coś tam), które kolorystycznie jest zupełnie inne niż te rośliny z G1.  Dodatkowo te nowe drzewka są w zupełnie innym stylu, tak jakby w ogóle były wyciągnięte z innej gry.

5. Bitwy - nie wiem jak zamierzasz to zrealizować, ale się domyślam. To przypomina z kolei mody typu "Czas Zapłaty - Prolog" czy bitwę jak w Złotych Wrotach. To jest przecież średnio wykonalne na tym silniku, więc to będzie taka typowa sieczka-nawalanka?

6. Gnająca fabuła do przodu - biorąc pod uwagę, że ma być na 5h, rozumiem, że większość chcesz w niej poświęcić na akcję, ale nawet tak krótkie modyfikacje/twory ogólnie, powinny mieć chwilę oddechu, by nie było ciągle akcji - jak będzie od pierwszej do ostatniej godziny akcja typu "nawalanka-bitwy", to możesz spłycić wtedy sferę fabularną na rzecz walk.

Od siebie życzę powodzenia, być może będzie to pierwsza modyfikacja od ciebie, którą ogram (miałem siąść do Gladiatora, ale recenzje nie były zachęcające). Pozdro.

OrtegaX

OrtegaX

Użytkownicy
Bractwo Gothica
posty351
Propsy292
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothica

OrtegaX

[G1] Z woli Króla
#5 2023-10-13, 21:14(Ostatnia zmiana: 2023-10-13, 21:20)
1.Na zwiady nikogo nie wysyłam. Póki mod jest w produkcji to jeszcze zastanowię się nad otoczką fabularną. Chyba zmienię jeszcze dialogi. Generalnie chyba lepiej jak gwardziści to będą niedobitki z wielkiego buntu, a nie wysłany oddział. Więc Król wyśle faktycznie jedną osobę, posłańca z rokazami i celem odnalezienia oddziału. I tak jak pisałem, ten posłaniec będzie miał zwój teleportacyjny poza barierę, jedyny egzemplarz. Dlatego mógłby wrócić i przekazać info królowi.  A co do dialogów to mam osobę odpowiedzialną za ich korektę.

2. Totalna alternatywna historia, nie biorę pod uwagę bezimiennego itd, dlatego będzie łatwiej.
3. Mam z nim doświadczenie, więc postaram się o to aby te bitwy wyglądały znośnie. Żadnej nawalanki nie będzie, będą to oskryptowane rzeczy. Np. Bije się kilkanaście npców którzy są nieśmiertelni a celem bohatera jest wyeliminowanie łuczników. Czyli bohater ma za zadanie nie włączać się w bitwę tylko skupić się na określonym celu w bitwie.
4. To jest z carnage patcha, tylko dla mnie wrzucone, w modzie nie będzie.
5. No juz w pkt 3 wyjasnilem.
6. Jest moment odetchnięcia, ale skupiam się na akcji. Pisząc to miałem na myśli, że nikt w trakcie gry w jej zaawansowanym stadium nie da nam misji typu przynieś 30 piekielników




Od siebie życzę powodzenia, być może będzie to pierwsza modyfikacja od ciebie, którą ogram (miałem siąść do Gladiatora, ale recenzje nie były zachęcające). Pozdro.


Może się skusisz, wydaliśmy niedawno wersję 1.2. Generalnie sam spotkałem się z większością pozytywnych recenzji Gladiatora, więc może się przekonasz.

A i jak masz jakieś propozycje aby to było spójne to możesz mi napisać na PW, z chęcią zobaczę.

Damianut_Gladiator

Damianut_Gladiator

Użytkownicy
posty22
Propsy12
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
5. Bitwy - nie wiem jak zamierzasz to zrealizować, ale się domyślam. To przypomina z kolei mody typu "Czas Zapłaty - Prolog" czy bitwę jak w Złotych Wrotach. To jest przecież średnio wykonalne na tym silniku, więc to będzie taka typowa sieczka-nawalanka?

Od siebie życzę powodzenia, być może będzie to pierwsza modyfikacja od ciebie, którą ogram (miałem siąść do Gladiatora, ale recenzje nie były zachęcające). Pozdro.

Udostępniłem ci pliki, dzięki którym będziesz mógł przetestować bitwę z Gladiatora.

https://drive.google.com/drive/folders/1GOHx3HHJjuTRTO7_l1-BFypbs4QM0QhC?usp=sharing

By ją uruchomić, po instalacji najnowszej wersji Gladiatora:
-wklej pobrane pliki do folderu z Gothic
-po uruchomieniu nowej gry importuj postać: hero import hero
-zapisz i możesz grać

Najlepiej z włączonym deszczem i DX11.
 
Tłumaczenie modyfikacji do Gothica na smartfonie: Weblate.

Chcesz przetłumaczyć modyfikację, której nie ma na liście projektów Weblate? Skontaktuj się z administratorem (auronen na Discord).

Anonimus14

Anonimus14

Użytkownicy
posty88
Propsy76
Profesjabrak
  • Użytkownicy
W sumie ciekawy pomysł, pamiętam że coś podobnego zrobiłeś już chyba w Dolinie Zombie gdzie król wysłał zwiad który miał sprawdzić dlaczego nie ma kontaktu (no i rudy) od skazańców z kolonii. Utkwił mi jakoś ten moment w pamięci bo był dość interesujący i ciekawy (ogólnie takie przedstawienie króla, żołnierzy królewskich ale w uniwersum G1 bardzo mnie ciekawi), fajnie że postanawiasz stworzyć coś o takiej tematyce. Bedę grać na pewno.
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3466
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
1.Na zwiady nikogo nie wysyłam. Póki mod jest w produkcji to jeszcze zastanowię się nad otoczką fabularną. Chyba zmienię jeszcze dialogi. Generalnie chyba lepiej jak gwardziści to będą niedobitki z wielkiego buntu, a nie wysłany oddział. Więc Król wyśle faktycznie jedną osobę, posłańca z rokazami i celem odnalezienia oddziału. I tak jak pisałem, ten posłaniec będzie miał zwój teleportacyjny poza barierę, jedyny egzemplarz. Dlatego mógłby wrócić i przekazać info królowi.  A co do dialogów to mam osobę odpowiedzialną za ich korektę.

2. Totalna alternatywna historia, nie biorę pod uwagę bezimiennego itd, dlatego będzie łatwiej.
3. Mam z nim doświadczenie, więc postaram się o to aby te bitwy wyglądały znośnie. Żadnej nawalanki nie będzie, będą to oskryptowane rzeczy. Np. Bije się kilkanaście npców którzy są nieśmiertelni a celem bohatera jest wyeliminowanie łuczników. Czyli bohater ma za zadanie nie włączać się w bitwę tylko skupić się na określonym celu w bitwie.
4. To jest z carnage patcha, tylko dla mnie wrzucone, w modzie nie będzie.
5. No juz w pkt 3 wyjasnilem.
6. Jest moment odetchnięcia, ale skupiam się na akcji. Pisząc to miałem na myśli, że nikt w trakcie gry w jej zaawansowanym stadium nie da nam misji typu przynieś 30 piekielników




Od siebie życzę powodzenia, być może będzie to pierwsza modyfikacja od ciebie, którą ogram (miałem siąść do Gladiatora, ale recenzje nie były zachęcające). Pozdro.

Może się skusisz, wydaliśmy niedawno wersję 1.2. Generalnie sam spotkałem się z większością pozytywnych recenzji Gladiatora, więc może się przekonasz.

A i jak masz jakieś propozycje aby to było spójne to możesz mi napisać na PW, z chęcią zobaczę.

1. No widzisz, jeden post i parę uwag z "gotikawki" i już zmieniasz trochę w koncepcie fabuły, a za 3 miesiące planujesz wydać moda. Nie wiem ile aktualnie masz tych dialogów i jaka byłaby skala ich zmieniania (totalna rozwałka czy drobne korekty), ale jeśli ma to pomóc w jakości moda - to jak najbardziej tak zrób.

2. Ciekawe w takim razie, alternatywnych historii jest niewiele albo słabo to zaznaczają (np. Czas Zapłaty ma z tym problem - bo w połowie jest alternatywną historią, a w połowie nie). Proponowałbym pomyśleć jak to oznaczyć (lub w ogóle przy poście z ukończonym modem, zaznaczyć, że w modyfikacji są alternatywne wydarzenia/w ogóle jest to historia alternatywna, zgodnie z tym, jakie faktycznie będzie to miało odzwierciedlenie w rozgrywce).

3. Ok, rozumiem.

4. W takim razie wprowadza to nieco w błąd potencjalnego odbiorcę, skoro prezentujesz tym skriny z moda, a tego w nim nie będzie, w tym poście końcowym lepiej tego nie wrzucać (w tym to co innego, skoro to i tak wersja "devowa").

Co do Gladiatora - Teraz już w to raczej nie zagram, nie pamiętam też na ile był godzin, ale wydaje mi się że z ponad 10, na tyle to już nie mam czasu xD.

Co do propozycji spójnościowych - nie znam więcej niż ponad to, co jest tu zawarte w temacie, moim zdaniem sam powinieneś zauważyć po czasie, które elementy układanki do siebie pasują, a które nie - w końcu ty wydałeś kilka modyfikacji, nie ja  :P




OrtegaX

OrtegaX

Użytkownicy
Bractwo Gothica
posty351
Propsy292
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothica
No mod wyjdzie za 2 miesiące więc mam czas na ewentualne zmiany, nawet w fabule. W każdym razie dzięki za krytykę

Fletcher

Fletcher

Użytkownicy
Strażnik
posty240
Propsy52
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Strażnik
No i fajnie - coś się dzieje, a nie będę ukrywał, że lubię mody do G1.

W każdym razie mam kilka uwag.

Przede wszystkim król Rhobar II w tym modzie wyjdzie na idiotę, bo to misja samobójcza. Nie jest w stanie przejąć kontroli, nad dobrze ufortyfikowanym zamkiem wysyłając - nawet najlepiej wyszkolonych, zmotywowanych oraz uzbrojonych - gwardzistów. Przede wszystkim dlatego, że nawet najlepiej uknuta intryga w celu obalenia Gomeza i jego przydupasów spełzłaby na niczym. I nawet pomijając to, że gwardzistom pomogliby Magowie ognia oraz Wody, a straty wśród ludzi Magnatów byłyby gigantyczne. Dlaczego? Bo ci skazańcy żyją jak pączki w maśle. Okej - pomijam Kopaczy i pewnie niektórych Cieni, ale Strażnicy i Magnaci dostają to, czego chcą. Dlaczego mieliby teraz to stracić? Broniliby się zaciekle i zrobili wszystko (dosłownie wszystko), żeby utrzymać swoją władzę i co najważniejsze - kontrolę nad kopalnią.

Pominę fakt, że w Górniczej dolinie jest jeszcze Bractwo Śniącego i Nowy obóz. Oni mają swoją wizję, ale na pewno wielu członków BŚ i NO chciałoby położyć ręce na rudzie Rhobara. No, może BŚ niekoniecznie, ale przecież chcą przywołać Śniącego, także raczej by nie tolerowali wysłanników samego króla z uśmiechem na twarzy.

Oczywiście dużo zależy od tego, kiedy cała akcja moda miałaby miejsce. Jeżeli zaraz po buncie, to szansa - relatywnie mała - jest.

Pisałeś również o niedobitkach żołnierzy króla po wielkim buncie. Fajna sprawa, ale Górnicza dolina nie jest duża. Połowa tych niedobitków zginęłaby z rąk więźniów, którzy by na nich polowali, albo pożarły bestie. Ewentualnie orkowie :)


Tak czy siak, życzę Ci powodzenia. Osobiście wolałbym duży update albo nową wersję Doliny Zombie, ale nie można mieć wszystkiego.
 

OrtegaX

OrtegaX

Użytkownicy
Bractwo Gothica
posty351
Propsy292
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothica
Spokojnie, to nie będzie otwarta bitwa. Przede wszystkim trzeba zacząć od stopniowego osłabiania przeciwnika. Spojler dla ciebie, żebyś wiedział mniej więcej, że szansa jest duża:
Spoiler
Będzie jedna długa misja gdzie nasz bohater w stroju cienia będzie prowadził akcje dywersyjne w samym obozie, zepsucie mechanizmów od bram, potejemne dozbrajanie kopaczy i namawianie ich do buntu, pomoc ze strony magów ognia, wpuszczenie w nocy po cichu zolnierzy do obozu itd. Otwartej bitwy nie będzie a raczej wszystko z zaskoczenia. Pozycja i obecnosc wojsk krola w kolonii nie bedzie nikomu znana.

Wolfram_Hard

Wolfram_Hard

Użytkownicy
posty16
Propsy3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Witam. Jak tam z premierą, około zaplanowanej czyli teraz czy obsówa jakaś?
 

OrtegaX

OrtegaX

Użytkownicy
Bractwo Gothica
posty351
Propsy292
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothica
Obsówka, nie wiem kiedy wyjdzie. Raczej pod koniec lutego

OrtegaX

OrtegaX

Użytkownicy
Bractwo Gothica
posty351
Propsy292
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothica
Mod jest skończony, brakuje tylko dubbinu więc od czasu jego realizacji zależeć będzie premiera moda.

Leoxiq1993

Leoxiq1993

Użytkownicy
Mistrz
posty174
Propsy75
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Mistrz
Spojler, wysłannikom króla nie udaje się odbić zamku.
 
Pozdrawiam mame i tate


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry