Problemy z wstawianiem pierwszych NPC 57144 276

O temacie

Autor Buła

Zaczęty 24.10.2008 roku

Wyświetleń 57144

Odpowiedzi 276

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2178
Propsy1685
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso
1. Daj na wszystkie WP "START";
2. Wsadź go konsolą. Da się?
 

Garrador

Garrador

Użytkownicy
posty9
  • Użytkownicy
Nieno, sam NPC jest, nawet wykonuje rutyny ( jak gop przywołam ) tylko nie mogę go dodac do gry :|
 

Mr Prezesinho

Mr Prezesinho

Użytkownicy
posty162
Propsy1
  • Użytkownicy
Do Tofee:

Jak się nazywa twój nowy świat? Bo gdy włączasz zwykłego gothica to oryginalny świat nazywa się WORLD.ZEN i tak jest zdefiniowany w niektórych plikach (Startup.d , startup_world_demo.d)
I w miejscach, gdzie jest napisane WORLD (najlepiej użyć wyszukiwarki ctrl+f i wpisac) musisz zmienić na "(nazwatwojegozena)". Ale najlepiej jest przerabiać gotowy świat stworzony przez piranh'e.


Do Sonik:

ID jest to numer identyfikacji. Każdy NPC ma własny, który jest potrzebny po prostu do ich odróżnienia podczas wstawiania ich do świata i każdy musi być inny. Najlepiej zaczynać wpisywanie ID od 10000, gdyż żaden z NPC nie ma tego numeru, np. Thorus ma numer 200:


Cytuj
instance Grd_200_Thorus (Npc_Default)
   name       =   "Thorus";
   npctype      =   NPCTYPE_FRIEND;
   guild       =   GIL_GRD;
   level       =     50;
   voice       =     9;
   id          =   200; --- przykładowy id
 
89% graczy uważa, że najważniejsza jest grafika, jeśli uważasz, że te sygnatury nie mają sensu wklej to do podpisu.


jamokiol

jamokiol

Użytkownicy
posty4
  • Użytkownicy
Mam problem taki jak większość  :D  po wsadzeniu npca do startup.d mianowicie taki wpis
Cytuj
Wld_InsertNpc            (STT_9000_Skot,"OC1");
oraz wsadzeniu npca do folderu npc taki wpis w pliku:

Cytuj
instance STT_9000_Skot (Npc_Default)
{
//Generated by Gothic NPC Maker

//----------Info ogolne----------

name = "Skot";
Npctype = Npctype_Guard;
guild = GIL_STT;
level = 10;
voice = 11;
id = 9000;

//----------Statystyki----------

attribute[ATR_STRENGTH] = 50;
attribute[ATR_DEXTERITY] = 100;
attribute[ATR_MANA_MAX] = 10;
attribute[ATR_MANA] = 10;
attribute[ATR_HITPOINTS_MAX] = 1000;
attribute[ATR_HITPOINTS] = 1000;

//----------Wyglad----------

Mdl_SetVisual      (self,"HUMANS.MDS");
Mdl_ApplyOverlayMds   (self,"Humans_Militia.mds");
Mdl_SetVisualBody (self,"hum_body_naked0",0, 1,"Hum_Head_Thief",1,

0,STT_ARMOR_H);
B_Scale (self);

//----------Umiejetnasci----------

Npc_SetTalentSkill (self, NPC_TALENT_BOW,2);
Npc_SetTalentSkill (self, NPC_TALENT_1H,1);

//----------Ekwipunek----------
EquipItem      (self, ItMw_1H_Mace_03);
EquipItem      (self, ItRw_Bow_Long_01);
//----------Pozostale----------
fight_tactic   =   FAI_HUMAN_Ranged;
daily_routine = Rtn_start_9000;
//Generated by Gothic NPC Maker
};
func VOID Rtn_start_9000 ()
{
   TA_GuidePC (08,00,23,00,"OCR_ARENABATTLE_TRAIN");
    TA_Boss      (23,00,08,00,"OCR_THORUS");
};
A więc po zrobieniu tego włączam grę i nic: NPC-a nie ma, ale po wpisaniu jego instance NPC robi to co mu każe rutyna.Moim problem jest to ze go nie ma od razu.

mEa: Używaj "quote".
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2407
Propsy3140
Nagrody
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Cytuj
Wld_InsertNpc (STT_9000_Skot,"OC1");
Tutaj musisz dać waypoint który na prawdę istnieje.
Nie musi to być ten, na którym stoi twój NPC. Ale musi istnieć.

Daj sobie:
Cytuj
Wld_InsertNpc (STT_9000_Skot,"OCR_THORUS");
 

Kopacz

Kopacz

Użytkownicy
posty7
  • Użytkownicy
Może trochę nie w temacie.
Więc tak napisałem skrypt .
To jest w Startup
[codebox]//*******************************************************************************
//*                        Surface                                 *
//*******************************************************************************
FUNC VOID STARTUP_SUB_SURFACE ()
{
   Wld_InsertNpc            (GRD_254_Orry,"OC1");
   Wld_InsertNpc            (GRD_281_Gardist,"OC1");//Orry-Wache
    Wld_InsertNpc                           (Non_2994_Test,"OC1");//
   //--------Brückenwachen vorm OC--------------------------------------
   Wld_InsertNpc            (GRD_275_Brueckenwache,"OC1");
   Wld_InsertNpc            (GRD_276_Brueckenwache,"OC1");

   //--------Zugangswachen zum Orkgebiet--------------------------------------
   Wld_InsertNpc            (GRD_224_Pacho,"OC1");
   Wld_InsertNpc            (GRD_237_Gardist,"OC1");
   Wld_InsertNpc            (GRD_238_Gardist,"OC1");
[/codebox]


A to jest NPC
[codebox]instance Non_2994_Test (Npc_Default)
{
   //-------- primary data --------
   
   name =                     "Test";
   npctype      =   NPCTYPE_MAIN;
   guild       =   GIL_NONE;
   level =                     5;
   
   
   voice =                     3;
   id =                     2994;


   //-------- abilities --------
   
   attribute[ATR_STRENGTH] =      25;
   attribute[ATR_DEXTERITY] =      15;
   attribute[ATR_MANA_MAX] =      0;
   attribute[ATR_MANA] =         0;
   attribute[ATR_HITPOINTS_MAX] =   100;
   attribute[ATR_HITPOINTS] =      60;

   //-------- visuals --------
   //             animations
   Mdl_SetVisual      (self,"HUMANS.MDS");
   Mdl_ApplyOverlayMds   (self,"Humans_Tired.mds");
   //            body mesh,            head mesh,            hairmesh,   face-tex,   hair-tex,   skin   
   Mdl_SetVisualBody (self,"hum_body_Naked0",2,1,"Hum_Head_Bald", 15,  1,GRD_ARMOR_H);

   B_Scale (self);
   Mdl_SetModelFatness (self, 0);
   
   fight_tactic   =   FAI_HUMAN_STRONG;

   
   //-------- Talents  --------                                    
   
   //-------- inventory --------                                    

   EquipItem (self, ItMw_1H_Club_01);
   CreateInvItem (self, ItMwPickaxe);
   CreateInvItem (self, ItFoLoaf);
   CreateInvItem (self, ItFoBeer);
   CreateInvItem (self, ItLsTorch);

   //-------------Daily Routine-------------
   daily_routine = Rtn_starting_2094;
};

FUNC VOID Rtn_starting_2094 ()
{
   TA_Teaching      (21,00,04,00,"OW_SPAWN_TEST_1");
       TA_Teaching          (04,00,21,00,"OW_SPAWN_TEST_1");   
};
[/codebox]
I mam tu pytanie do ciebie co ja tu źle zrobiłem bo NPC w grze nie ma
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5203
Propsy3850
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Prawdopodobnie nie ustawiłeś waypointa w spacerze.

Kopacz

Kopacz

Użytkownicy
posty7
  • Użytkownicy
Zrobiłem nazwa OW_SPAWN_TEST_1
 

Jurigag

Jurigag

Użytkownicy
posty876
Propsy282
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Przecież OC1 to waypoint w Gothic I przed bramą jak patrzyłem..... Więc czemu im nie działa to nie wiem. Najlepiej sprawdzajcie Waypointy i Czy npc jest w modzie tak w konsoli:

goto waypoint nazwa waypointa, a potem insert instance npca. Jeśli npc się pojawi, a postać przejdzie do waypointa to problem jest ze skryptem albo npca, albo ze startupem. Coś z tych rzeczy. A i gdy dodajemy waypointa w world.zen, również należy go dodać do paczki z modem :lol2:  Sam miałem te problemy dzis, teraz przynajmniej wiem co i jak i postanowiłem iż napisze tutaj :P
 
Skrypter/Tester - Szukasz testera/skryptera - Pisz !

Kito

Kito

Użytkownicy
posty162
Propsy17
  • Użytkownicy
witam. a oto moje

To Startup
func VOID STARTUP_SUB_PSICAMP ()
{
//-----------MOD----------------------------------------------
Wld_InsertNpc (EBR_2222_Marik,"1");

A to NPC

instance EBR_2222_Marik (Npc_Default)
{
//Generated by Gothic NPC Maker

//----------Info ogolne----------

name = "Marik";
Npctype = Npctype_Main;
guild = GIL_EBR;
level = 22;
voice = 12;
id = 2222;

//----------Statystyki----------

attribute[ATR_STRENGTH] = 122;
attribute[ATR_DEXTERITY] = 122;
attribute[ATR_MANA_MAX] = 122;
attribute[ATR_MANA] = 122;
attribute[ATR_HITPOINTS_MAX] = 122;
attribute[ATR_HITPOINTS] = 122;

//----------Wyglad----------

Mdl_SetVisual (self,"HUMANS.MDS");
Mdl_ApplyOverlayMds (self,"Humans_Relaxed.mds");
Mdl_SetVisualBody (self,"hum_body_naked0",0, 0,"Hum_Head_Pony",6, 1,EBR_ARMOR_H);
B_Scale (self);
Mdl_SetModelFatness (self, 0);

//----------Umiejetnasci----------

Npc_SetTalentSkill (self, NPC_TALENT_1H,100);
Npc_SetTalentSkill (self, NPC_TALENT_2H,100);
Npc_SetTalentSkill (self, NPC_TALENT_BOW,100);
Npc_SetTalentSkill (self, NPC_TALENT_CROSSBOW,100);

//----------Ekwipunek----------
EquipItem (self, ItMw_1H_Nailmace_01);
//----------Pozostale----------
fight_tactic = FAI_HUMAN_Strong;
daily_routine = Rtn_start_2222;
//Generated by Gothic NPC Maker
};
FUNC VOID Rtn_Start_2222 ()
{
TA_Stay (09,00,12,45,"1");
TA_Stay (12,45,09,00,"1");
};
I powiedzcie dlaczego niema go w grze (a ostatnio żadnego NPC'ta niema) dodam że robie paczke którą pakuje tak: _WORK=>DATA:=> 1WORLDS (wszystkie prócz tych surface i innych) 2SCRIPTS=>_Compiled (wszystok co było) przedtem zresparowałem scrypty żecz jasna ;)
A on nawet do waypointu nie idze
 

Jurigag

Jurigag

Użytkownicy
posty876
Propsy282
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Paczka dokładnie powinna wyglądać tak

1 PLIK - /_Work/Data/WORLDS/WORLD.ZEN i tylko ten, chyba ze dodajesz nowe swiaty itp.
2 PLIK - /_Work/Data/Scripts/_Compiled/Gothic.dat

Jeśli w grze wpisując goto waypoint (nazwa waya) przenosi cię oraz wpisująć insert instance NPCa pojawia się on znaczy to że problem jest albo w startup.d albo w rutynie NPCa.
 
Skrypter/Tester - Szukasz testera/skryptera - Pisz !

Yubasek

Yubasek

Użytkownicy
posty59
Propsy6
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Znowu ten sam problem. Jako że nie znalazłem odpowiedzi.
gra: Gothic1

uruchamiam grę programem Gothic Starter_mod
zaznaczam funkcje Reparse Script
gra się włącza, pokazuje się filmik pirahna bytes, leci se do konca (bo przez ten Gothic Starter_mod nie moge go wyłączyć) i
wyskakuje błąd:
Cytuj
U:PAR CONTENT\STORY\STARTUP.D Unknown Identifier : GRD_2002_ZIOMAL

domyślam się że będzie potrzebny plik content\story\NPC\GRD_2002_Ziomal.d:
Cytuj
instance GRD_2002_Ziomal (Npc_Default)
{
//Generated by Gothic NPC Maker

//----------Info ogolne----------

name = "Ziomal";
Npctype = Npctype_Ambient;
guild = GIL_GRD;
level = 10;
voice = 2;
id = 2002;

//----------Statystyki----------

attribute[ATR_STRENGTH] = 30;
attribute[ATR_DEXTERITY] = 30;
attribute[ATR_MANA_MAX] = 30;
attribute[ATR_MANA] = 30;
attribute[ATR_HITPOINTS_MAX] = 30;
attribute[ATR_HITPOINTS] = 30;

//----------Wyglad----------

Mdl_SetVisual      (self,"HUMANS.MDS");
Mdl_ApplyOverlayMds   (self,"Humans_Relaxed.mds");
Mdl_SetVisualBody (self,"hum_body_naked0",0, 1,"Hum_Head_Psionic",0, 2,VLK_ARMOR_M);
B_Scale (self);
Mdl_SetModelFatness(self,0);

//----------Ekwipunek----------
EquipItem      (self, ItMw_1H_Sledgehammer_01);
EquipItem      (self, ItRw_Bow_Small_01);
//----------Pozostale----------
fight_tactic   =   FAI_HUMAN_Strong;
daily_routine = Rtn_start_2002;
//Generated by Gothic NPC Maker
};
FUNC VOID Rtn_start_2002 ()
{
TA_Boss (09,00,15,45,"OW_PATH_1_16_8");
TA_Boss (15,45,9,00,"OW_PATH_1_16_8");
};

waypoint który tu podałem jest dobry ponieważ brałem go ze spacera (jest to na drodze zaraz obok miejsca w którym zaczynamy przygodę bezimiennym)

Domyślam się także, że będzie potrzebny wycinek pliku content\story\startup.d:
Cytuj
func void Startup_Sub_Surface()
{
   var C_Npc Nek;
   Wld_InsertNpc(GRD_254_Orry,"OC1");
   Wld_InsertNpc(GRD_281_Gardist,"OC1");
   Wld_InsertNpc(GRD_275_Brueckenwache,"OC1");
   Wld_InsertNpc(GRD_276_Brueckenwache,"OC1");
   Wld_InsertNpc(GRD_224_Pacho,"OC1");
   Wld_InsertNpc(GRD_2002_Ziomal,"OC1");
   Wld_InsertNpc(GRD_237_Gardist,"OC1");
   Wld_InsertNpc(GRD_238_Gardist,"OC1");
   Wld_InsertNpc(ORG_818_Ratford,"OC1");

gdy usunąłem go z tąd to gra normalnie mi się włączała, ale nawet przez komende insert GRD_2002_Ziomal nie mogłem wstawić NPC. Pisało coś not found chyba :lol2:

jedyne co mi się w grze zmieniło to napisy w niektórych miejscach gry z Polskich na Niemieckie i nawet nie wiem czemu :/

proszę o pomoc ;]
 
"... Bo wewnątrz mej głowy mam świat obiektowy ..."

Retsked

Retsked

Użytkownicy
Jam jest 444
posty1535
Propsy61
  • Użytkownicy
  • Jam jest 444
Może dlatego, że jest już npc o ID 2002?
 

Yubasek

Yubasek

Użytkownicy
posty59
Propsy6
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
jest cos takiego Orc_2002_Sklave ale nie wiem czy to tez mozna do NPC zaliczyc :lol2:
najlepiej zmienie id i napisze czy wszystko działa ;]

@edit
zmieniłem wszędzie id na 15002(nie ma go nigdzie). zrobiłem to zarówno w startup.d jak i w pliku NPC(4 zmiany w tym pliku) , oraz w jego nazwie.

Efekt:
Błąd wyskakuje nadal :/
 
"... Bo wewnątrz mej głowy mam świat obiektowy ..."

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5203
Propsy3850
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Najpierw sparsuj skrypty bez dodanego wpisu w startupie, a później ze wpisem w startupie.

Yubasek

Yubasek

Użytkownicy
posty59
Propsy6
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Niestety nie pomogło. Przy pierwszym reprasowaniu żaden błąd nie wyskoczył ale przy drugim (z  dodaną linijką w startup.d) wyskoczył ten sam błąd.
Podam jeszcze ścieżki do plików. Może źle coś umieściłem?

Cytuj
C:\Program Files\Piranha Bytes\Gothic\_Work\Data\Scripts\Content\Story\Startup.d

Cytuj
C:\Program Files\Piranha Bytes\Gothic\_Work\Data\Scripts\Content\Story\NPC\GRD_15002_Ziomal.d

Mam też zainstalowane mody ( diccuric. czas zapłaty prolog) może one wpływają jakoś na ten problem.
 
"... Bo wewnątrz mej głowy mam świat obiektowy ..."

kazzam

kazzam

Użytkownicy
Tester GWW
posty212
  • Użytkownicy
  • Tester GWW
witam,mam pewien problem mam w gIInk klasztor zmiennokształtnych(ten z g1) dorobiłem tam mały obozik dłem pare waypointów i wstawiłem 1 npc.

waypoin na jakim go wstawiłem nazwałem OW_MISZCZU(niezbyt trudny xD)
 npc działa i waypoint także ale gdzie w Startup.d mam dopisać tego npc'a? jak zrobie to byle gdzie to nie ma go w gzre.(włanczam gre od nowa) tylko jak przyzwe go okdem elegancko biegnie tam gdzie powinien
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5203
Propsy3850
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Musisz poszukać w startupie nazwy OldWorld czy coś w tym stylu. Bo jak wpiszesz np. NPCa do NewWorld, to nie dziwota, że go nie ma :D

kazzam

kazzam

Użytkownicy
Tester GWW
posty212
  • Użytkownicy
  • Tester GWW
Musisz poszukać w startupie nazwy OldWorld czy coś w tym stylu. Bo jak wpiszesz np. NPCa do NewWorld, to nie dziwota, że go nie ma :D


tylko pod old world nie ma żadnego npc, a niechce spieprzyć całego pliku znowu xD.spróbuje potem pod oldCamp moze odczyta a jak nie to sobie strzele w łeb :D
bo 4h się męczyłem z nowym obozem a tu miał by nie działać ;/

Cytat: kazzam link=topic=4145.msg52727#msg52726 date=Jun 10 2009, 08:51 PM\'
tylko pod old world nie ma żadnego npc, a niechce spieprzyć całego pliku znowu xD.spróbuje potem pod oldCamp moze odczyta a jak nie to sobie strzele w łeb :D
bo 4h się męczyłem z nowym obozem a tu miał by nie działać ;/


sry z amultipost ale jak naciskam edit strona mi sie zacina cos.

wklejam

Wld_InsertNpc   (KDW_7788_Bajdas, "OW_MISZCZU");

w obojętnie której linijce  pod OLDWorld i jak odczytuje górniczą doline(jak przechodze z khorinis) to wywala mnie z gry,nie pokazujac żadnego errora nie nic ;/


Edit:dobra juz mam,dodałem do ostatniej linijki i zadziałało.dziękuje za pomoc

Połączyłem posty,
Adanos
 

Yubasek

Yubasek

Użytkownicy
posty59
Propsy6
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
i co poradzi ktoś coś na mój błąd kilka postów wcześniej ? ;(
 
"... Bo wewnątrz mej głowy mam świat obiektowy ..."


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry