[G2NK] Odyseja - w imieniu Króla/Odyssee - Im Auftrag des Königs v2.6.4 PL 127356 336

O temacie

Autor bogu9821

Zaczęty 2.04.2021 roku

Wyświetleń 127356

Odpowiedzi 336

Zloksli

Zloksli

Użytkownicy
posty14
Propsy8
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Szkoda pracy tłumaczy na taki syf, kiedy można było zająć się Legend of Ahssun
 

Kravis

Kravis

Użytkownicy
posty276
Propsy76
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Ale o co Wam chodzi ludzie?xD Przecież ten mod z racji tego, że jest prawdziwym gigantem, wiadomo, że stawia raczej na ilość niż na jakość, co nie zmienia faktu, że mnie osobiście eksploracja bardzo zadowala, a co do questów i tak jestem pozytywnie zaskoczony, bo byłem pewny, że będzie gorzej. Przynajmniej jak na razie questy na Athanos są bardzo ciekawe i nawet jeśli trafiają się jakieś fedeksy, to są dosyć pomysłowo zrobione, jak choćby zwykłe zbieranie jabłek z drzewa przy użyciu drabiny albo zebranie śledzi z wykorzystaniem fajnego smaczku jakim jest podróż łodzią rybacką na sąsiednią wysepkę. Może i jest dużo latania i tu i tam, ale równie dobrze można stwierdzić, że w podstawowym Gothicu było to samo, a jakoś nikomu to zbytnio nie przeszkadza. Zamiast pisać bzdety typu "ale to jest syf" może dajcie jakieś sensowne argumenty z jakiego powodu tak bardzo tej Odysei nie trawicie xD, chętnie się dowiem, dzięki temu może postawię się w Waszej sytuacji i być może pod pewnymi względami przyznam Wam rację.
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3466
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Mod obiektywnie rzecz biorąc jest co najwyżej średni, nie jest też dla wszystkich. Mnie na przykład zmęczył po wielu godzinach grania, bo chociaż lubię długie gry (Wiedźmin 3), to nie lubię mega długich gier (AC: Oddysey dla zestawienia), podobnie jest w przypadku modów, zresztą "gigantów", jeśli chodzi o czas rozgrywki w modach do Gothica nie ma zbyt wiele. Uważam, że przypadnie do gustu fanom G3 bardziej niż fanom G2, który stawiał na zupełnie co innego - tutaj jest parę elementów wspólnych, ale ja bym to nazwał "G3 na silniku G2". Mod ma oczywiste plusy, ma też oczywiste minusy, które można wyciągnąć po samym przeczytaniu pierwszego postu. Spróbować i wyrobić sobie własną opinię na pewno nie zaszkodzi, równie dobrze można nie grać wcale xD. 

PS. Legend of Asshun w wersji polskiej najpewniej powstanie, ale nieprędko. Zwłaszcza jeśli będzie robiony polski dubbing (nie żadnymi gównami typu mekatron czy gothicbot, bo granie z czymś takim może doprowadzić do utraty słuchu).

matekacp

matekacp

Użytkownicy
posty136
Propsy81
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Ale o co Wam chodzi ludzie?xD Przecież ten mod z racji tego, że jest prawdziwym gigantem, wiadomo, że stawia raczej na ilość niż na jakość, co nie zmienia faktu, że mnie osobiście eksploracja bardzo zadowala, a co do questów i tak jestem pozytywnie zaskoczony, bo byłem pewny, że będzie gorzej. Przynajmniej jak na razie questy na Athanos są bardzo ciekawe i nawet jeśli trafiają się jakieś fedeksy, to są dosyć pomysłowo zrobione, jak choćby zwykłe zbieranie jabłek z drzewa przy użyciu drabiny albo zebranie śledzi z wykorzystaniem fajnego smaczku jakim jest podróż łodzią rybacką na sąsiednią wysepkę. Może i jest dużo latania i tu i tam, ale równie dobrze można stwierdzić, że w podstawowym Gothicu było to samo, a jakoś nikomu to zbytnio nie przeszkadza. Zamiast pisać bzdety typu "ale to jest syf" może dajcie jakieś sensowne argumenty z jakiego powodu tak bardzo tej Odysei nie trawicie xD, chętnie się dowiem, dzięki temu może postawię się w Waszej sytuacji i być może pod pewnymi względami przyznam Wam rację.

+1, mi też się podoba modyfikacja, chociaż bieganie czasem rzeczywiście jest nużące. Nie ma co sie wdawac dyskusje, hejterzy hejtuja na forach, a Ci którym sie podoba poprostu graja i nie wydaja opini przed skonczeniem gry.
 

set1213

set1213

Użytkownicy
posty43
Propsy5
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Taki hejt bez argumentów, to pojawił się jeden. Jedna nieuargumentowana opinia, czym warto się zajmować a czym znowu nie warto. Kwestia gustu tutaj. Ja tam się cieszę, że modyfikację spolszczono i bawię się całkiem dobrze. Gritty bynajmniej nie zapomnę - to najgłupsze zadanie, jakie w życiu otrzymałem, grając w jakąkolwiek grę. No ale moda to dla mnie nie skreśla. Prawda, że jest sporo innych głupotek - nikt nie wpadł na wystawienie wart, kiedy żywność znikała z ładowni albo to, że planem jest odcinanie orków (władców Myrtany oraz jej żyznych ziem) od zaopatrzenia z ich skutego lodem kraju. Niemniej, jak na twórczość niejako hobbystyczną, do tego tych rozmiarów, to i tak trzyma poziom.

Technicznie też nie jest tak źle. Na pierwszej wyspie miałem problem, bo Flint (czy jak mu tam) ulegał raz po raz drabinie, nie mogąc dotrzeć na górę i zainicjować rozmowy w kryjówce Stone'a. O i F8 pomogły. Drugi raz miałem problem ze Slimem i rajdem ślepych lemingów-kopaczy przez tą jaskinię z lawą w Khorinis. Skurczybyka musiałem wabić wilkami z konsoli bo inaczej walił w przepaść. Tego typu misje z podążaniem na podobnym terenie nie mają racji bytu. Jak już je w modyfikacji zamieszczać, to najlepiej aby teren był możliwie obszerny i pozbawiony przeszkód, inaczej te NPC'ty zwariują.
Poza tym to już chyba tylko tyle, że od czasu do czasu krzywdziła mnie jakaś drabina. To jednak Gothic, drabiny tam już tak mają.

Moje pytanie. Jak mijam druida i idę dalej w górę, to włącza mi się filmik z potworem morskim i gra wywala do menu głównego. Czy jest sens dalej grać, czy coś spaprałem?
 

met0ri

met0ri

Użytkownicy
Team Sefaris, syn Pyrokara
posty9
Propsy7
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Team Sefaris, syn Pyrokara
Szkoda pracy tłumaczy na taki syf, kiedy można było zająć się Legend of Ahssun

BS zajmuje się LoA, więc nie chcieliśmy im wejść w paradę.

Czytając całe komentarze - Odyseja jest specyficzna, zresztą jak prawie każdy mod niemiecki. Moim zdaniem ma dość fajną fabułę, lecz po prostu łatwo się zniechęcić po pierwszej wyspie. Normalnie pierwszą wyspę powinno się robić na końcu tworzenia gry/modyfikacji, a tutaj bardzo czuć fakt, że modderzy się uczyli. To jest po prostu coś, co trzeba przeżyć. Tak naprawdę po zakończeniu szkolenia rozpoczyna się już dość fajna gierka. Mi sie osobiście wyspy bardzo podobały.

Mod jest nastawiony na fabułę, która momentami jest naprawdę fajna (chociażby spisek na Tamorze). Dobranego balansu tutaj nie ujrzycie, bo poziom legendarny jest po prostu na siłę przez przesadzone defy, które po prostu sztucznie wydłużają walki. Moim zdaniem nie ma co włączać wyższych poziomów trudności, niż śmiały. Grałem trochę na legendarnym i wyszedłem z pierwszej wyspy z mieczem paladyna, czyli miałem 80+ siły, kolejno na drugiej wyspie biłem jaszczury po 9 (gdzie na śmiałym bije się wtedy już po około 40). To jest po prostu na siłę utrudnienie, więc nie dziwię się, że niektórzy się zniechęcają.

Jeżeli chodzi o długie biegania - po to właśnie twórcy dodali bardzo dużo run, we wszystkich lokalizacjach. Na Khorinis jest ich chyba z 16 (w sumie na pierwszej wyspie, Athanos, jest też ich dość sporo, które dość łatwo zdobyć). Niektóre rzeczy są też źle zaprojektowane, ale nie można oczekiwać cudu, który przez 200h rozgrywki zapewni ci 100% zadowolenia z każdego aspektu gry, w każdym możliwym momencie.

Oczywiście - w stu procentach rozumiem frustrację. Wracając do LoA powiem, że tam za to frustrują bardzo długie czasy ładowania, ponieważ jest jeden ZEN przez praktycznie całą grę. Każde wczytanie trwa przeszło minutę (nieważne, czy masz SSD, m2, HDD). Więc jak widać, wszystko ma swoje plusy i minusy.
 

Lobos

Lobos

Użytkownicy
posty594
Propsy360
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Chyba się nieco ludziom w głowach popierdoliło. Każdy kto lubi gothica i chcę by ta gra żyła jak najdłużej powinien się cieszyć i być wdzięczny za to że ktoś podejmuje trudy tłumaczenia czy też tworzenia modyfikacji.
W moim odczuciu jak na lata produkcji odyseji mod jest dobry, przyjemny i ciekawy, warty zagrania. Sam inspirowałem się niektórymi kwestiami gdy tworzyłem Lobosa jak np. podstawowe szkolenie czy progi awansu. Wyspy są bardzo ładne i level design jest na dobrym poziomie. Nie wiem jak na dalszych wyspach bo skończyłem na tamorze.
Mod jest jak najbardziej wart zagrania. (Zmienie zdanie jeśli natknę się na coś co krytycznie psuje balans jak. np. boostowanie statów w nieskończonosć)
 

set1213

set1213

Użytkownicy
posty43
Propsy5
Profesjabrak
  • Użytkownicy
W Jarkendarze to Crimson i Sancho są do jakiegoś zadania? Bo mnie atakują, jak się znajdę na placu przy wykopaliskach a, że mają imiona, to może są potrzebni jeszcze i nie warto zabijać.

Edit: Poszukałem i jakiś Rosjanin grając, poruszał się przy nich w pancerzu bandyty. Wpisałem na taki kod i też mogłem a Crimsona to szło okraść. No ale to kod - testowałem. Gdzie taki pancerz zdobyć?
 

Yetem12

Yetem12

Użytkownicy
posty207
Propsy48
Profesjabrak
  • Użytkownicy
 

lajon12

lajon12

Użytkownicy
posty11
Propsy1
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ktoś przeoczył kwestie Orlana xD. Po zapytaniu o wynajęcie jego pokoju, teksty nie są spolszczone.

@Yetem12 w gothic.ini albo systempack.ini animatedwindows=0, jakoś tak

 

Shael

Shael

Użytkownicy
posty49
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Jak dograć do Odysei sprint moda? Wrzucam go do daty, więc niby tak jak być powinno ale nic się nie zmienia (zależy mi tylko na sprincie, przyspieszenia czasu gry nie chcę).

Dobra nieważne, jestem debilem
 

xendix

xendix

Użytkownicy
posty497
Propsy98
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
Czy tylko ja mam wrażenie, że niektóre bronie zadają błędny typ obrażeń?
Mając zbroje łowcy golemów mam dużą odporność na broń obuchową.
No i faktycznie golemy zadają mi mało obrażen. Jednak gobliny z lagami już nie.
Laga jest sklasyfikowana jako broń kłuta jak ma ją przeciwnik. Zmieniłem zbroję na tą która ma wyższą odporność i laga prawie nie zabiera hp. Obrażenia kłute, to te które zadają stwory zębami, cięte są od mieczy.
No i czym zadać drzewcowi w miarę normalne obrażenia? Wytłukłem wszystkie na tamorze, ale zawsze bijąc po 5.
 

Lobos

Lobos

Użytkownicy
posty594
Propsy360
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ta zbroja łowcy golemów jest zbugowana. Pisze że daje 70defa na ostrza , a naprawde daje 10. I po tamorze to w sumie można ją już sprzedać bo gówno daje na golemy, tak jakby była zaprojektowana pod same golemy na tamorze.
 

Tizgar

Tizgar

Użytkownicy
Marian "Menda" Pazdzioch
posty4625
Propsy1116
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
  • Marian "Menda" Pazdzioch
Stwory po za muchami i pełzaczami nie zadają obrażeń kłutych, gryzienie zębami jest sklasyfikowane jako sieczne, tak tylko jako wyjaśnienie
 
Każdy mój post to moje własne zdanie na dany temat, i każdy ma prawo się z nim nie zgodzić.
Przyjaciół miej blisko, ale wrogów jeszcze bliżej.
Nic nie jest prawdziwe, wszystko jest dozwolone.
I was dreaming, about gold.
Jeśli czegoś nie rozumiesz to zaneguj to, tak najłatwiej nie wyjść na idiotę, ale tylko idiota neguje dwa razy to samo.
Prawda objawiona: Umiesz liczyć ? licz na siebie, twoje szczęście innych jebie.


Yetem12

Yetem12

Użytkownicy
posty207
Propsy48
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ale po co skoro w 1 poście jest link do solucji która jest na bieżąco edytowana? xD
 

siwy2866

siwy2866

Użytkownicy
posty10
Propsy3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Spolszczyłem go już jakiś czas temu jak sam grałem w Odyseję po angielsku i pomyślałem że może sie komuś przydać i  jak widzę trochę  osób go sobie pobrało :d
 

Yetem12

Yetem12

Użytkownicy
posty207
Propsy48
Profesjabrak
  • Użytkownicy
To możesz zrobić lepszy użytek i napisać do teamu sefaris i im podesłać.
 

set1213

set1213

Użytkownicy
posty43
Propsy5
Profesjabrak
  • Użytkownicy
W solucji jest napisane, żeby nie odbijać obozu przed farmą Onara samemu. No i cóż, dla mnie to już po fakcie (odbiłem tak, bo sojusznicy to mi tylko w namierzaniu wrogów przeszkadzają) się dopisek pojawił i mam zagwozdkę, jak to może zbugować grę. Chodzi o to konkretne zadanie czy coś dalej? Bo mogłem zameldować o zwycięstwie i zadanie skończyłem - także tu bym uznał, że dość popchnąłem (już czekali na rozkaz wymarszu) zadanko, by się nie popaprało. Ale jak to coś dalej... To po ptokach pewnie i nie wiem, czy jest sens dalej grać, czy od nowa trzeba. 
 

Zipperiusz

Zipperiusz

Użytkownicy
Team Sefaris, Obrońca królików
posty57
Propsy64
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Team Sefaris, Obrońca królików
Spolszczyłem go już jakiś czas temu jak sam grałem w Odyseję po angielsku i pomyślałem że może sie komuś przydać i  jak widzę trochę  osób go sobie pobrało :d

Jest już solucja napisana od zera przez testerów w pełni po polsku.


Post połączony: 2021-04-12, 09:02
W solucji jest napisane, żeby nie odbijać obozu przed farmą Onara samemu. No i cóż, dla mnie to już po fakcie (odbiłem tak, bo sojusznicy to mi tylko w namierzaniu wrogów przeszkadzają) się dopisek pojawił i mam zagwozdkę, jak to może zbugować grę. Chodzi o to konkretne zadanie czy coś dalej? Bo mogłem zameldować o zwycięstwie i zadanie skończyłem - także tu bym uznał, że dość popchnąłem (już czekali na rozkaz wymarszu) zadanko, by się nie popaprało. Ale jak to coś dalej... To po ptokach pewnie i nie wiem, czy jest sens dalej grać, czy od nowa trzeba.
W jeżeli jesteś w sytuacji kiedy zrobiłeś misje w tym orkowym obozie i jesteś jeden dialog od ataku na ten obóz to możesz próbować odbijać sam i później do nich zagadać żeby zaatakować i oni sobie i tak pobiegną do obozu i będzie ok.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry