[G2NK] Czas Zapłaty 2.0 11653 67

O temacie

Autor Fabio

Zaczęty 13.03.2020 roku

Wyświetleń 11653

Odpowiedzi 67

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty648
Propsy220
Profesjabrak
  • Użytkownicy
To z wyświetlaniem dialogów to kwestia silnika. G1 rzeczywiście nie skalował jak długo wyświetlało się okienko z tekstem w zależności od jego długości. G2 już tak. A właśnie na jego silniku ma być robiony mod, więc problemu powinno nie być.
 
while (!success) try{...}

Taigh19

Taigh19

Użytkownicy
posty43
Propsy2
Profesjabrak
  • Użytkownicy
@Cruc O ty to nie wiedziałem, dzięki za poszerzenie mej wiedzy. Jednak z tego co słyszałem to w Returningu, który tez chodzi na silniku Gothic 2, tez pojawiały się problemy z długością dialogów, a czasem, który mieliśmy na jego przeczytanie. Czy jednak źle słyszałem? 
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3348
Propsy2060
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Jeśli chodzi o ten czas wyświetlania dialogów — zobaczymy, sam nie wiem, jak to do końca wygląda. Raczej nigdy nie miałem z tym problemu, ponieważ czytam szybko. Spróbujemy to ogarnąć.

N1kX

N1kX

Użytkownicy
posty76
Propsy13
ProfesjaTłumacz
  • Użytkownicy
W przypadku dużej ilości tekstu można zrobić pusty plik dźwiękowy, przez 10-30 sekund, gracz pominie dialog, jak czyta. Najbardziej nieszkodliwa opcja, jak dla mnie.
Albo SP albo Union
W systempack.ini
TimePerChar=1000.0 //default 100.0
; ... czas w milisekundach, aby wyświetlić pojedynczy znak napisów bez pliku dźwiękowego okna dialogowego. Na przykład, gdy wartość
; TimePerChar = 200.0, zdanie: "czy możesz mnie nauczyć walczyć? "zawiera 32 znaki,
; oznacza to, że zostanie wyświetlona 32 * 200/1000 = 6.4 sekund.
 

Taigh19

Taigh19

Użytkownicy
posty43
Propsy2
Profesjabrak
  • Użytkownicy
@Fabio Dzięki. Czy będą w Czas Zapłaty 2.0 wszystkie zapowiedziane nowości, które ostatecznie nie trafiły do opublikowanej wersji? Jak chodziarzy respawn zwierząt po kilku/kilkunasty przespanych dniach, magiczne szpony dla magów, szczegółowa ingerowania w wygląd bohatera, możliwość zostania poszukiwaczem skarbów ukrytych pod ziemią.
Skoro mod hula na silniku GII, czy dodacie może zakładki w menu? Coś co miała jedynka: broń, pancerze, amulet i pierścienie, magia, pożywienie, inne, przedmioty fabularne (nie można byłoby ich sprzedać).
Czy Miecz Runiczny tak jak to mówiono będzie można wkładać runy (po nauczeniu się kręgów magii) i wykorzystywać ich moc (np: runa światła sprawia, że miecz po wyciągnięcie nam świeci, runa ognista kula po kilku uderzeniach podpala wrogów itd)?
 

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
Cesarz
posty2145
Propsy1133
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
  • Cesarz
Lol przecież to jest od zawsze w silniku i w zwykłych skryptach. Problem z brakiem możliwości pomijania dialogów leży od strony skryptów i występował też w G1. Wszystko rozchodzi się o smalltalki, które nie sprawdzały czy NPC jest w trakcie dialogu i rozpierdalały mu kolejkę, przez co dialogów nie dało się pomijać.
 


Dodatkowo - odpłatnie pomagam przy zaawansowanych skryptach (AST, UNION, IKARUS).
Po więcej informacji zapraszam na PW na DISCORD.

Fabio

Fabio

The Modders
posty3348
Propsy2060
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Lol przecież to jest od zawsze w silniku i w zwykłych skryptach. Problem z brakiem możliwości pomijania dialogów leży od strony skryptów i występował też w G1. Wszystko rozchodzi się o smalltalki, które nie sprawdzały czy NPC jest w trakcie dialogu i rozpierdalały mu kolejkę, przez co dialogów nie dało się pomijać.

Nikt tu nie pisał o braku możliwości pomijania dialogów. A co do tych pytań wyżej — raczej nie wszystkie rzeczy będą. Co do runicznych nie wiem, respawn potworów raczej nie (dlaczego na tak stosunkowo małym świecie, miałyby pojawiać się one z dupy?), zmiana wyglądu będzie, kategorie w ekwipunku być może.

bezi50

bezi50

Użytkownicy
posty55
Propsy5
  • Użytkownicy
Co prawda w Czas Zapłaty grałem kilka lat temu przez przysłowiowe 5 minut, ale zapamiętałem jeden szczegół na który mam nadzieje zwrócicie uwagę. Otóż gdy zaczynamy na plaży to wokół mamy kilka ciał martwych członków załogi i wśród nich był bodajże Skip. Co prawda tutaj pewny nie jestem czy to na pewno był on, ale na pewno była to postać która pojawiała się w G2 NK. Zatem czy moglibyście ową postać zastąpić jakimś losowym członkiem załogi? Bo pamiętam, że bardzo mnie to kłuło, że ta postać jest wśród martwych co z fabularnego punktu widzenia nie miało żadnego sensu.
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3348
Propsy2060
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Tak, to był Skip. I nie, nie zostanie to zmienione, ponieważ pomijając sam fakt, że każda modyfikacja jest niekanoniczna, tak ta ewidentnie jest tzw. alternative story i przede wszystkim nie uwzględnia fabuły Gothica 2 czy Nocy Kruka. Według mnie nie ma potrzeby tego zmieniać.

Taigh19

Taigh19

Użytkownicy
posty43
Propsy2
Profesjabrak
  • Użytkownicy
@bezi50 Nie tylko Skip. W modzie też występowali Hank oraz Angus, którzy należeli to załogi kapitana Grega, a w Czasie Zapłaty są razem z Rickiem członkami załogi kapitana Ramosa, który płynął na spotkanie z Gregiem.

Jak będą działać uniki i czy regeneracja zdrowia oraz many będą w remaku?

Odtworzycie dodane nowe zaklęcia z CZ w rekaku?

Czy w Miecz Runiczny będzie można wkładać runy? 
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3348
Propsy2060
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
@bezi50
Jak będą działać uniki i czy regeneracja zdrowia oraz many będą w remaku?

Odtworzycie dodane nowe zaklęcia z CZ w rekaku?


1. Regeneracja będzie, a co do uników — raczej te z G2, te z G1 były średnio praktyczne, wręcz zbyteczne.
2. Tak, będą odtworzone.

KoltoPL

KoltoPL

Użytkownicy
posty8
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
No cóż innego życzyć, powodzonka życzę! :D
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6339
Propsy2876
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
@bezi50
Jak będą działać uniki i czy regeneracja zdrowia oraz many będą w remaku?

Odtworzycie dodane nowe zaklęcia z CZ w rekaku?


1. Regeneracja będzie, a co do uników — raczej te z G2, te z G1 były średnio praktyczne, wręcz zbyteczne.
2. Tak, będą odtworzone.

@Fabio mu chodzi chyba o tą umiejętność, której się uczyłeś w CZ o nazwie uniki xd
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Taigh19

Taigh19

Użytkownicy
posty43
Propsy2
Profesjabrak
  • Użytkownicy
@Simen No racja, mogłem dokładnie napisać, że chodzi mi o umiejętność Uniki, której uczy Jack Aligator.
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3348
Propsy2060
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
@Simen No racja, mogłem dokładnie napisać, że chodzi mi o umiejętność Uniki, której uczy Jack Aligator.

Rozumiem. W takim razie pojawi się to.

Taigh19

Taigh19

Użytkownicy
posty43
Propsy2
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Jak tam idą prace? Zapał jest, dyski twarde nie płoną?

Mam parę sugestii jak można by ulepszyć oraz uatrakcyjnić kowalstwo w modzie.
1. Wywalić uczenie się w procentach, a dać trzy, cztery poziomy, a projekty miały by oprócz informacji o potrzebnych składnikach, wymaganej siły i zadawanych obrażeń czy to broń jednoręczna czy dwuręczna, napisać który poziom kowalstwa jest wymagany to wykucia oręża.     
2. Dać wykuwanym broniom większe obrażenia od większości dostępnych broni u kupców oraz ewentualnie jakieś dodatkowe bonusy (jak na przykład miecz Akila, który dawał nam +10% walki bronią jednoręczną).
3.Jeśli chodzi o balans to widzę to tak:
I - Każdy poziom kosztuje po 10 PN, ale rośnie koszt w rudzie (przykładowo 1 poziom to wydatek 2000 bryłek, 2 poziom 4000, 4 6000)
II - Lekki wzrost w rudzie ale spory w PN (1 level 10 PN i 1000 bryłek, 2 level 15 i 1500, 3 to 20 oraz 2000)
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3348
Propsy2060
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Jak tam idą prace? Zapał jest, dyski twarde nie płoną?

Powoli jak na razie. Dyski nie spłoną, a pliki modyfikacji w aktualnej wersji mamy zawsze na repozytorium, także wszystko powinno być w porządku. Jak przyjdzie na to pora, to zapiszę sobie wszystkie sugestie osób z tego wątku i być może uda się coś z nich urzeczywistnić w nowszej wersji.

Taigh19

Taigh19

Użytkownicy
posty43
Propsy2
Profesjabrak
  • Użytkownicy
@Fabio Z tymi dyskami to miał być taki mały żarcik, jak to było na Prima Aprilis w tamtym roku z zapowiedzią modyfikacji [G2NK]Gothic 4. Wzrost ceny kosztów nauki w bryłkach rudy można by tez zastosować w nauce innych zdolności/atrybutów, który by wzrastał wraz z podniesieniem progu wydatku PN.
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6339
Propsy2876
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
@Fabio Z tymi dyskami to miał być taki mały żarcik, jak to było na Prima Aprilis w tamtym roku z zapowiedzią modyfikacji [G2NK]Gothic 4. Wzrost ceny kosztów nauki w bryłkach rudy można by tez zastosować w nauce innych zdolności/atrybutów, który by wzrastał wraz z podniesieniem progu wydatku PN.

W gwoli poprawki: Gothic 4 był już dwa lata temu, do dzisiaj uważam, że nikt nic lepszego nie wymyślił, poza podpisaniem umowy Czasu Zapłaty z JoWood xD
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Fabio

Fabio

The Modders
posty3348
Propsy2060
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Od ostatniej odpowiedzi minął miesiąc, więc myślę, że mogę napisać pokrótce o stanie prac projektu. Nadal idzie dobrze, ale powoli. Obecnie jest około 85% przeniesionych itemów,  a modele oraz tekstury zostały przeniesione.

Wizualnie jest zaimplementowana Magiczna Bariera, gildie są przeniesione. Poprawiono kilka tekstur lub stworzono nowe oraz poprawiono kilka opisów itemów. Jestem teraz na etapie przenoszenia postaci do świata gry, jest ich sporo bo ponad 700 (w sumie nie wiem skąd tyle ludzi xD), a ponadto muszę porównać dokładnie twarze (między częściami różnią się numerami) plus nowe rutyny do nich z CZ, a na końcu dokładnie to sprawdzić.

Skrypty oryginału, które służą za podgląd to istna patologia, ale damy radę. Nie ma co liczyć na premierę w tym roku, ale myślę, że przyszły jak najbardziej. Po przeniesieniu postaci będzie jeszcze trochę pracy, ale zdecydowanie mniej, więc należy się spodziewać, że przez dłuższy czas nie będzie żadnej aktywności.

Pozdrawiam.

PS. Nie wymieniłem wszystkich zmian, które zostały zrobione od początku prac (października 2019), ale raczej wszystkie wymienione zostaną przy wydaniu modyfikacji.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry