Prawdopodobnie ostatnia "większa aktualizacja" (oprócz późniejszych łatek, jeśli by były potrzebne) określona mianem wersji 2.0 zostanie wydana wraz z nową prezentacją w formie filmu na YT w ciągu dwóch tygodni.
Spoiler
- 2 marca 2020 roku został wydany Textures Replacer w wersji finalnej 3.4. Zmian względem poprzedniego, z którego korzystałem wcześniej, jest dość dużo, dlatego też przeglądnąłem pliki, porównałem wszystko z dotychczasowym moim mixem i powybierałem to, co uważałem za lepsze. Wymianie uległy w głównej mierze modele (mieczy, pancerzy, roślin, łuków itp.), dodano odpowiadające im tekstury, ale też i tekstury, których wcześniej nie było w mixie, animacje i inne.
- Przejrzałem jeszcze raz dokładniej modele statyczne i dynamiczne oraz animacje z Returninga 2.0 wersji 0066_R2, porównałem te pliki z mixem i wybrałem to, co uważałem za lepsze. Głównie te zmiany zostaną zauważone, jeśli będziesz grać z modyfikacją Returning 2.0.
- Poniżej wymienione nazwy przedmiotów, które sobie zapisałem, że zmieniłem im model lub teksturę (zmian jest o wiele więcej, ale nie zapisałem tego, te poniżej są najważniejsze, bo widoczne bez wgrywania modyfikacji fabularnych):
* Miecze w Gothic I:
Mściwa stal
Gniewna stal
Krush Karrok
Miecz królewski
Krush BrokDar
Rzeźnik
Krush Agash
Ręka strażnika
Krush UrRok
Krush Pach
Miecz zwycięstwa
Miecz strachu
miecz nienawiści
Miecz bojowy
Miecz strażnika
Żądło krwiopijcy
Kij z gwoździem
Pałka
Pogrzebacz
Kilof
* Łuki w Gothic I:
Łuk śmierci/Piekielny łuk
Gromowładny
Pogromca orków
Łuk Nimroda/Łuk z poroża
Łuk Diego/Łuk Wilka
Łuk żołnierski
Podmuch wiatru
Wilcze kły
Łuk dębowy
Łuk wierzbowy
Łuk myśliwski
Łuk polowy
Łuk kawalerysjki
* Kusze w Gothic I:
Kusza
* Pancerze w Gothic I:
Szata mrocznych sztuk/Szata Xardasa
Zdobiona szata wody
Zdobiona szata ognia
Zbroja świątynna
Lekka zbroja świątynna
Lekka zbroja najemnika
Lekkie spodnie kopacza
* Miecze w Gothic II NK:
Smocza zguba
Ciężki magiczne ostrze bojowe
Sługa burzy
Dobry miecz półtoraręczny
Ogromny orkowy topór
Magiczny miecz dwuręczny
Dobry długi miecz
Ciężki orkowy topór
Długi miecz magiczny
Średni orkowy topór
Kiepski miecz dwuręczny
Topór pokładowy/Topór marynarski
Dobry miecz
Lekki orkowy topór
Kiepski miecz
Kilof
Nóż na wilki
Pałka
Pogrzebacz
* Łuki w Gothic II NK
Smoczy łuk
Łuk dębowy
Kościany łuk
Łuk jesionowy/łuk z wiązu
Łuk kompozytowy/Łuk myśliwski
Łuk myśliwski Bospera
* Kusze w Gothic II NK
Kusza
Lekka kusza/Kusza Dragomira
* Pancerze w Gothic II NK
Zbroja Kruka
Ciężka szata ognia
Szata maga wody
Stara rycerska zbroja
Szata mrocznej magii
Lekka zbroja łowcy smoków
Stara zbroja
Skórzana zbroja
Strój kowala
Strój farmera 1
Strój farmera 2
- Dodano plik z alternatywną zbroją dla Xardasa dla Gothic I i Gothic II NK, jest to plik opcjonalny.
- Dodano plik z alternatywnym modelem trawy dla Gothic II NK, jest to plik opcjonalny.
- Dodano plik NoGrass dla Gothic II NK, plik ten usuwa trawę, krzaki i drzewa, jeśli nie chcesz tego mieć w grze, jest to plik opcjonalny i może powodować dziwne zjawiska typu wiszący szkielet w powietrzu (bez pliku wisi on na drzewie).
- Zmieniono wygląd kostki brukowej (dróg) w mieście na takie podobne do tych, co są w L'hiver, ale tekstury te są trochę inne kolorystycznie.
- Usunięto i dodano niektóre dźwięki dla paczki SoundsMix.
- Poprawiono animację nowego sprintu dla Gothic I (nie zrobiłem wcześniej odpowiedniego pliku dla Gothic I przez co Bezi dziwnie startował bieg i dziwnie kończył bieg, teraz jest taka sama płynna jak dla Gothic II NK).
- Animacja nowego sprintu, która jest zawarta w mixie, nie działała, jeśli używało się łatki "Sprint" opartej na skryptach Ninja 2.2. Zostało to naprawione i teraz już wszystko działa, tak jak powinno.
- Dodano wyróżniające się nowe animacje. Są to:
* fikołki na boki z Returninga 2.0, gdy się ma wyuczoną akrobatykę dla Gothic I, w poprzedniej wersji było to dostępne tylko dla Gothic II NK
* animacja umierania z Returninga 2.0 dla Gothic I i Gothic II NK
* alternatywna animacja zamachu w lewo mieczem 1H, gdy jest się mistrzem w tej dziedzinie, zaczerpnięte z Returninga 2.0
- Zostały wyodrębnione "wyjątkowe" animacje z paczki animacji i są one oznaczone jako alternatywne i opcjonalne. Oznacza to też, że można je zainstalować bez konieczności wgrywania innych plików. Każda z tych animacji jest kompatybilna z Gothic I jak i z Gothic II NK. Są to:
* AcrobaticRollingAnim (animacja fikołków na boki z Returninga 2.0, gdy się ma wyuczoną akrobatykę)
* Alternative1hMasterLeftRightAttackAnim (alternatywna animacja zamachu w lewo mieczem 1h, gdy jest się mistrzem w tej dziedzinie)
* DeathAnim (animacja umierania z Returninga 2.0)
* SprintAnim (animacja sprintu z Returninga 2.0)
* StandAnim (animacja ruszania się postaci, gdy stoi z Returninga 2.0)
- Dodano tekstury 2K z modyfikacji Gothic Reloaded Mod oraz wzięto też inne tekstury z tej modyfikacji, które były moim zdaniem lepsze niż te, które już były w mixie.
- Wszystkie tekstury pancerzy, strojów, ubrań itp. (około 534 tekstur) zostały przeze mnie upscalowane do rozdzielczości 2K programem Topaz Gigapixel AI, a tekstury hełmów (około 65 tekstur) do 1K. Również tesktury roślin zopstały upscalowane do rozdzielczości 1K (128 tekstur). Resztę tekstur też poddałem upscalingowi (do różnych rozdzielczości, jednak głównie do 2K), ale z nich zrobiłem osobną paczkę nazwaną "GI&GII - TexturesMixUpscaled", bo zdaję sobie sprawę, że nie każdy komputer może to uciągnąć, więc są to pliki opcjonalne. Ilość tych tekstur wynosi około 3508.
- Wszystkie tekstury z plików GI - OtherHeads.vdf i GII - OtherHeads.vdf uległy zmianie, teraz są to oryginalne tekstury upscalowane przeze mnie do rozdzielczości 1K programem Topaz Gigapixel AI.
- Większość tekstur z plików GI - HumansBodiesTextures.vdf i GII - HumansBodiesTextures.vdf uległy zmianie, w większości są to teraz oryginalne tekstury upscalowane przeze mnie do rozdzielczości 2K programem Topaz Gigapixel AI.
- Stworzono całkowicie od nowa normalmapy dla DX11 dla wszystkich tekstur za pomocą innego programu i wygląda to teraz 100 razy lepiej. Normalmapy zostały stworzone z tekstur z paczki, gdzie wszystkie tekstury zostały upscalowane, ale wymagają one bardzo mocnego komputera, dlatego stworzyłem też paczkę z normalmapami dla średnich komputerów i słabych komputerów. Czyli od teraz będą do wyboru trzy paczki z normalmapami:
* w wysokiej rozdzieczości
* w średniej rozdzielczości
* w niskiej rozdzielczośći
Instalacja też trochę uległa zmianie.
- Zmieniono zawartość niektórych plików modyfikacji, jak i nazwy plików, a cała instalacja jest teraz bardziej przejrzystsza.