Czarny ekran podczas wczytywania nowego świta 1755 85

O temacie

Autor Ravofficial

Zaczęty 22.01.2019 roku

Wyświetleń 1755

Odpowiedzi 85

Ravofficial

Ravofficial

Użytkownicy
posty54
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Witam , mam mały problem zacząłem bawić się w modowanie Gothica 2 NK.
Wszystko szło ładnie pięknie , aż doszło do pakowania moda.
Za pomocą program VDFS pakuje moda według poradników z YT i z tego forum.
Jednak gdy go odpalam , Pojawia się tylko postać a nie ma wczytanego zenu.
Pliki jakie z pakowałem to (świat=OldWorld.ZEN , GOTHIC.DAT , OU.BIN)
Świat OldWorld.ZEN jest zmodyfikowanym światem z G2NK . Mianowicie Górnicza dolina z dodanymi lokacjami -> https://themodders.org/index.php?topic=21402.0

*.ini :

[INFO]
Title=Ostatni Bastion
Version= 1.0
Authors=Rav
Webpage= *Brak*
Description= Górnicza dolina... czyli aktualne więzienie naszego bohatera
Icon=GothicStarter.exe

[FILES]
VDF=ostatnibastion.mod
Game=Content\Gothic
FightAI=Content\Fight
Menu=System\Menu
Camera=System\Camera
Music=System\Music
SoundEffects=System\SFX
ParticleEffects=System\ParticleFX
VisualEffects=System\VisualFX
OutputUnits=OU

[SETTINGS]
Player=PC_HERO
World= OldWorld.zen

[OPTIONS]
show_Info=0
show_InfoX=800
show_InfoY=7200
show_Version=1
show_VersionX=6500
show_VersionY=7200
show_Focus=1
show_FocusItm=1
show_FocusMob=1
show_FocusNpc=1
show_FocusBar=1
force_Subtitles=0
force_Parameters=

[OVERRIDES]
INTERNAL.extendedMenu=1
 

Splash

Splash

Moderator
posty3863
Propsy3081
ProfesjaNierób
  • Moderator
Świat musi mieć podaną ścieżkę jeśli znajduje się w dodatkowym folderze.
World=OldWorld\OldWorld.zen
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...

Ravofficial

Ravofficial

Użytkownicy
posty54
Profesjabrak
  • Użytkownicy
rzeczywiście , Dzięki
Tak może poza tematem ale mam takie pytanko odnośnie kodu na posąg innosa. I jak zrobić żeby możn było się do niego modlić :D
 

Splash

Splash

Moderator
posty3863
Propsy3081
ProfesjaNierób
  • Moderator
Jeśli dobrze zrozumiałem, trzeba tylko trochę zmodyfikować skrypt:
INSTANCE ItMi_InnosStatue (C_Item)
{
name = "Posążek Innosa";

mainflag = ITEM_KAT_NONE;
flags = ITEM_MULTI;

value = Value_InnosStatue;

visual = "ItMi_InnosStatue.3DS";
material = MAT_METAL ;
scemeName = "MAP"; //animacja

description = name;
TEXT[5] = NAME_Value;
COUNT[5] = value;
on_state[0] = UseInnosStatue; //wywoływanie poniższej funkcji po użyciu
};

func void UseInnosStatue() {
if (Npc_IsPlayer(self)) { //czy postać używająca tego to gracz
self.aivar[AIV_INVINCIBLE] = true;  //używane w dialogach by npc częściowo ignorowali gracza
PLAYER_MOBSI_PRODUCTION = MOBSI_PrayShrine;
AI_ProcessInfos(hero); //rozpoczęcie dialogu
};
};


Teraz wyjaśnię o co chodzi z
PLAYER_MOBSI_PRODUCTION = MOBSI_PrayShrine;
Monolog to po prostu trik polegający na prowadzeniu rozmowy gracza z samym sobą. Dzięki temu sprawiamy, że wyświetlane są wyłącznie opcje dialogowe posągu Innosa.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...

Ravofficial

Ravofficial

Użytkownicy
posty54
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Nie wiem czy mogę cały czas pisać to w jednym wątku ale ok.
mam kolejny problem odnośnie dodawania postaci .
Tak jak w tym poradniku -> https://themodders.org/index.php?topic=73
aby dodać do nowego świata postać muszę lekko przerobić Stratup.d
Tak wygląda po przerobieniu przeze mnie :
// *********
// OldWorld - Ostatni Bastion
// *********
func void STARTUP_OldWorld ()
{
      Wld_InsertNpc       (RAV_888_NAJEMNIK,"STO_01"); //// Pomiędzy { i }; dajemy takie linijki, a w nich instancje NPC i waypoint z naszego świata, co do robienia NPC i waypointów są odpowiednie tutki
};

   func void INIT_SUB_OldWorld ()
   {
   };

func void INIT_OldWorld ()
{
   B_InitMonsterAttitudes ();
   B_InitGuildAttitudes();
   B_InitNpcGlobals ();
   
   INIT_SUB_OldWorld();
};

Jednak podczas sprawdzania w spacerze skryptów wywala mi takie 2 błędy :
1 - > https://imgur.com/a/tfGJxP2
2 - > https://imgur.com/a/RxtzmIR
Jednak nie wiem co tutaj jest źle ...
 

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty529
Propsy179
Profesjabrak
  • Użytkownicy
"Redefined identifier" - czyli dosłownie "Ponownie zdefiniowany identyfikator".

W całej grze możesz mieć tylko jedną funkcję o takiej samej nazwie, a te według tych błędów, dwie funkcje się powtarzają.
 
Splash zajmuje się multiplayerami do Gothica. Nie przestawajcie zawracać mu tym głowy

Splash

Splash

Moderator
posty3863
Propsy3081
ProfesjaNierób
  • Moderator
Nie tylko funkcję. Nazwy nie mogą się powtarzać niezależnie od tego czy jest to funkcja, zmienna, stała, instancja etc. Na przykład nie można zadeklarować zmiennej o nazwie, która nosi ją już na przykład jakaś funkcja. Wyjątkiem są zmienne i stałe lokalne, ponieważ parser rozpoznaje je po nazwie:
NazwaFunkcji.NazwaZmiennej
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...

Ravofficial

Ravofficial

Użytkownicy
posty54
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Wszystko spoko , tylko po proszę wersje dla nie ogara  XD
 

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty529
Propsy179
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Masz podwójnie STARTUP_OldWorld i INIT_OldWorld.
 
Splash zajmuje się multiplayerami do Gothica. Nie przestawajcie zawracać mu tym głowy

Ravofficial

Ravofficial

Użytkownicy
posty54
Profesjabrak
  • Użytkownicy
// *********
// OldWorld - Ostatni Bastion
// *********
func void STARTUP_OldWorld ()
{
      Wld_InsertNpc       (RAV_888_NAJEMNIK,"STO_01"); //// Pomiędzy { i }; dajemy takie linijki, a w nich instancje NPC i waypoint z naszego świata, co do robienia NPC i waypointów są odpowiednie tutki
};

   func void INIT_SUB_OldWorld ()
   {
   };

Tak ?

Post połączony: 2019-01-23, 17:25
Tak jak mam normalnie to jest w poradniku -> https://themodders.org/index.php?topic=73

i tak też robili sami twórcy :
//------------------------------------------------------------
//      Addon World GOLDMINE
//------------------------------------------------------------
func void STARTUP_ADDON_PART_GOLDMINE_01 ()
{
   //----------------------Humans----------------------------
   Wld_InsertNpc    (STRF_1118_Addon_Patrick,    "ADDON_GOLDMINE");
   Wld_InsertNpc    (STRF_1119_Addon_Monty,    "ADDON_GOLDMINE");
   Wld_InsertNpc    (STRF_1120_Addon_Tonak,    "ADDON_GOLDMINE");
   Wld_InsertNpc    (STRF_1121_Addon_Telbor,    "ADDON_GOLDMINE");
   Wld_InsertNpc    (STRF_1122_Addon_Pardos,    "ADDON_GOLDMINE");
   
   Wld_InsertNpc    (BDT_1095_Addon_Crimson,    "ADDON_GOLDMINE");
   
   
   Wld_InsertNpc   (BDT_10023_Addon_Wache,      "ADDON_GOLDMINE");
   Wld_InsertNpc   (BDT_10024_Addon_Garaz,      "ADDON_GOLDMINE");
   
   //----------------tote Sklaven--------------------
   Wld_InsertNpc   (STRF_1131_Addon_Sklave, "ADW_MINE_SKLAVENTOD_01");
   Wld_InsertNpc   (STRF_1132_Addon_Sklave, "ADW_MINE_SKLAVENTOD_01");
   Wld_InsertNpc   (STRF_1133_Addon_Sklave, "ADW_MINE_SKLAVENTOD_01");
   Wld_InsertNpc   (STRF_1134_Addon_Sklave, "ADW_MINE_SKLAVENTOD_01");
   Wld_InsertNpc   (STRF_1135_Addon_Sklave, "ADW_MINE_SKLAVENTOD_01");
   
   //----------------Plus Buddler, Wachen, Sklaven--------------------
   Wld_InsertNpc   (STRF_1128_Addon_Sklave, "ADDON_GOLDMINE");
   Wld_InsertNpc   (STRF_1129_Addon_Sklave, "ADDON_GOLDMINE");
   Wld_InsertNpc   (STRF_1130_Addon_Sklave, "ADDON_GOLDMINE");
   Wld_InsertNpc   (STRF_1136_Addon_Sklave, "ADDON_GOLDMINE");
   Wld_InsertNpc   (STRF_1137_Addon_Sklave, "ADDON_GOLDMINE");
   Wld_InsertNpc   (STRF_1138_Addon_Sklave, "ADDON_GOLDMINE");
   Wld_InsertNpc   (STRF_1139_Addon_Sklave, "ADDON_GOLDMINE");
   Wld_InsertNpc   (STRF_1140_Addon_Sklave, "ADDON_GOLDMINE");
   
   Wld_InsertNpc   (BDT_10025_Addon_Wache, "ADDON_GOLDMINE");
   Wld_InsertNpc   (BDT_10026_Addon_Wache, "ADDON_GOLDMINE");
   Wld_InsertNpc   (BDT_10027_Addon_Buddler, "ADDON_GOLDMINE");
   Wld_InsertNpc   (BDT_10028_Addon_Buddler, "ADDON_GOLDMINE");
   Wld_InsertNpc   (BDT_10029_Addon_Buddler, "ADDON_GOLDMINE");
   Wld_InsertNpc   (BDT_10030_Addon_Buddler, "ADDON_GOLDMINE");
   
      
      
   //------------ Monster ANZAHL (10) WICHTIG für Garaz (FIXME_FILLER) ----------------------------
   Wld_InsertNpc    (GoldMinecrawler,    "ADW_MINE_MC_04");
   Wld_InsertNpc    (GoldMinecrawler,          "ADW_MINE_MC_04");
   Wld_InsertNpc    (GoldMinecrawler,          "ADW_MINE_MC_03");
   Wld_InsertNpc    (GoldMinecrawler,          "ADW_MINE_MC_03");
   Wld_InsertNpc    (GoldMinecrawler,          "ADW_MINE_MC_08");
   Wld_InsertNpc    (GoldMinecrawler,          "ADW_MINE_MC_08");
   Wld_InsertNpc    (GoldMinecrawler,          "ADW_MINE_MC_07");
   Wld_InsertNpc    (GoldMinecrawler,          "ADW_MINE_MC_07");
   Wld_InsertNpc    (GoldMinecrawler,          "ADW_MINE_MC_02");
   Wld_InsertNpc    (GoldMinecrawler,          "ADW_MINE_MC_02");

   Wld_InsertNpc    (Meatbug,          "ADW_MINE_LAGER_08");
   Wld_InsertNpc    (Meatbug,          "ADW_MINE_LAGER_09");
   Wld_InsertNpc    (Meatbug,          "ADW_MINE_LAGER_05");
   Wld_InsertNpc    (Meatbug,          "ADW_MINE_LAGER_SIDE_04");
   
   Wld_InsertNpc    (Stoneguardian_MineDead1,    "ADW_GRUFT_01");
   Wld_InsertNpc    (Stoneguardian_MineDead2,    "ADW_GRUFT_02");
   Wld_InsertNpc    (Stoneguardian_MineDead3,    "ADW_MINE_TO_GRUFT_05");
   Wld_InsertNpc    (Stoneguardian_MineDead4,    "ADW_MINE_TO_GRUFT_06");
   
   
   
   
   

};

func void INIT_SUB_ADDON_PART_GOLDMINE_01 ()
{
   
};

func void INIT_ADDON_PART_GOLDMINE_01 ()
{
   B_InitMonsterAttitudes ();
   B_InitGuildAttitudes();
   B_InitNpcGlobals ();
   
   INIT_SUB_ADDON_PART_GOLDMINE_01();
};

 

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty529
Propsy179
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Nie wiem jak to dokładnie u Ciebie wygląda, ale komunikaty parsera wyraźnie mówią o tym, że masz zduplikowane nazwy funkcji.

Zmień po prostu nazwę zena na np. ostatnibastion.zen, a potem swoich funkcji Startup i Init na angoliczne Startup_ostatnibastion i Init_ostatnibastion.

Albo zostaw to jak jest, tylko wywal oryginalne funkcje inicjujące oldworlda.
 
Splash zajmuje się multiplayerami do Gothica. Nie przestawajcie zawracać mu tym głowy

Ravofficial

Ravofficial

Użytkownicy
posty54
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Spacer po zmianie nazwy to przepuścił ale teraz nie ładuje się zen . Czarny ekran i tylko postać

Post połączony: 2019-01-23, 18:16
[INFO]
Title=Ostatni Bastion
Version= 1.0
Authors=Rav
Webpage= *Brak*
Description= Górnicza dolina... czyli aktualne więzienie naszego bohatera
Icon=GothicStarter.exe

[FILES]
VDF=ostatnibastion.mod
Game=Content\Gothic
FightAI=Content\Fight
Menu=System\Menu
Camera=System\Camera
Music=System\Music
SoundEffects=System\SFX
ParticleEffects=System\ParticleFX
VisualEffects=System\VisualFX
OutputUnits=OU

[SETTINGS]
Player=PC_HERO
World=ostatnibastion\ostatnibastion.ZEN

[OPTIONS]
show_Info=0
show_InfoX=800
show_InfoY=7200
show_Version=1
show_VersionX=6500
show_VersionY=7200
show_Focus=1
show_FocusItm=1
show_FocusMob=1
show_FocusNpc=1
show_FocusBar=1
force_Subtitles=0
force_Parameters=

[OVERRIDES]
INTERNAL.extendedMenu=1
 

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty529
Propsy179
Profesjabrak
  • Użytkownicy
A spróbuj jako world dać samą nazwę świata, bez ścieżki.
 
Splash zajmuje się multiplayerami do Gothica. Nie przestawajcie zawracać mu tym głowy

Ravofficial

Ravofficial

Użytkownicy
posty54
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Próbowałem tak:
World=ostatnibastion.ZEN
i tak
World=ostatnibastion
i też nie działa
 

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty529
Propsy179
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Jeślibyś zrobił

VDF=
(Do testów możesz zaznaczyć sobie dodatkowo opcję reparse scripts w starterze, wówczas nie musisz robić paczki z modem, aby zobaczyć każdą, najprostszą zmianę)

wówczas gra pobierałaby nie z paczki z modem, tylko z assetów, które masz w folderach. Jeśli wtedy załadowałby się świat to można byłoby przynajmniej zawęzić krąg poszukiwań przyczyny błędu. 
 
Splash zajmuje się multiplayerami do Gothica. Nie przestawajcie zawracać mu tym głowy

Ravofficial

Ravofficial

Użytkownicy
posty54
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Po zmianie VDF nadal to samo ,
ja ma wersje niemiecką startera ale mam to chyba zaznaczone "Skripte parsen"
 

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty529
Propsy179
Profesjabrak
  • Użytkownicy
No to nie wiem. Problem w takim razie musi być ze ścieżką do zena, albo z samym światem. Spróbuj pokombinować. Ja niestety nie mam innego pomysłu.
 
Splash zajmuje się multiplayerami do Gothica. Nie przestawajcie zawracać mu tym głowy

Ravofficial

Ravofficial

Użytkownicy
posty54
Profesjabrak
  • Użytkownicy
znaczy świat się ładował do momentu wprowadzenia zmian w startup.d . wtedy był jeszcze pod nazwą OldWorld.zen . A zmiany te chciałem wprowadzić bo postacie chciałem dodać
 

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty529
Propsy179
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Startup nie wpływa na ładowanie się świata. On jedynie odpala funkcje startup i init kolejno przy pierwszym starcie świata i przy kolejnych.

Problem musi być z nazwami.
 
Splash zajmuje się multiplayerami do Gothica. Nie przestawajcie zawracać mu tym głowy

Ravofficial

Ravofficial

Użytkownicy
posty54
Profesjabrak
  • Użytkownicy
jak będziesz miał czas to spójrz na to ( jak nie ma wszystkiego to napisz może o czymś zapomniałem) a jak nie to walić może po prostu się nie nadaje
https://www105.zippyshare.com/v/QchjvQ4p/file.html
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry