[G2NK] Gothic I 62799 169

O temacie

Autor Siemekk

Zaczęty 26.07.2018 roku

Wyświetleń 62799

Odpowiedzi 169

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
Untersturmfuhrer
posty2143
Propsy1151
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
  • Untersturmfuhrer

Siemekk
Złote Wrota

[G2NK] Gothic I
2018-07-26, 18:19(Ostatnia zmiana: 2018-12-28, 16:58)
Nazwa modyfikacji: Gothic I
Autor: Siemekk
Typ modyfikacji: Przepisanie Gothica I pod silnik drugiej części
Platforma: Gothic II Noc Kruka (2.6)
Pakiety skryptowe: Union
Język: Polski
Obecny cel: Testy modyfikacji
<---------------------------------------------------------->
Opis modyfikacji
<---------------------------------------------------------->

Silnik pierwszej części gry jest zdolny do przyjemnej gry, jednak silnik z drugiej części niszczy wcześniejszą wersję doszczętnie. Stąd narodził się pomysł przeniesienia pierwszej części na lepszy silnik. Z początku nie było to planem, jednak po przypadkowym odtworzeniu bariery znanej z pierwszej części postanowiłem, że warto spróbować. I tak oto powstaje modyfikacja. Modyfikacja będzie zawierać patche naprawiające bugi pierwszej części, a także będzie posiadać innowacje i ulepszenia względem pierwszej części.


<---------------------------------------------------------->
Cechy modyfikacji
<---------------------------------------------------------->
Przywrócenie klimatu pierwszej części gry
Naprawa błędów znanych z jedynki
Innowacje wpływające na grę
Optymalizacja światów
W pełni odtworzona i ulepszona bariera
Tekstury w lepszej jakości
Odtworzenie zaklęć takich jak: Pirokineza, Telekineza
Lekkie zmiany w rozgrywce
Wszystkie umiejętności bojowe są wyrażane w %
I wiele więcej...
Lista będzie uzupełniana

Obecnie szukam błędów w kodzie i je naprawiam. Znalazło się tego około 20 linijek. Również dalej, czekam na pakiet Union, który pozwoli mi odtworzyć barierę w 100% oraz dodać parę rzeczy z Gothic 1, które były głęboko zakodowane w silniku.


<---------------------------------------------------------->
Screeny z obecnej wersji
<---------------------------------------------------------->
Spoiler

















Screeny są celowo robione w oknie, w celu ukazania wersji silnika :)
Grafika splash screena pochodzi z System Packa.
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

SolariS

SolariS

Użytkownicy
posty361
Propsy77
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Super robota! Trzymam kciuki za moda tak jak kocham G1 tak nienawidzę tego silnika który w porównaniu z G2NK wypada naprawdę słabo. Dlatego częściej ogrywam właśnie tą drugą część. Łap propsa i nie porzucaj pracy na pewno jest wiele takich osób jak ja które z przyjemnością zagrają w G1 nie czując rażącej różnicy jaka występuję z G2NK :)
 

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
No i pierwszy raz widze jakościowy projekt z przeniesieniem contentu między częściami. Nie jakieś stronghandy czy inne gówna.
Tylko te tekstury z g2 nie pasują kompletnie, panowie od reloaded mod odjebali to perfekcyjnie i myśle że mógłbyś to zaimplementować :D
A jak będzie z tym klimatem? Co przez to rozumiesz? Bo ogólnie feeling gothica 1 znacznie odbiega od g2.
 

A.K.

A.K.

Użytkownicy
posty159
Propsy161
Profesjabrak
  • Użytkownicy
A czy takie przeniesienie G1 do G2 nie jest przypadkiem zabronione?
 

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
Untersturmfuhrer
posty2143
Propsy1151
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
  • Untersturmfuhrer
@Paradoxal Co do klimatu to będzie mi chodziło o odwzorowanie pogody, mgły oraz sprawienie że mroczne lokacje nie będą takie słoneczne.
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Paradoxal

[G2NK] Gothic I
#5 2018-07-26, 20:45(Ostatnia zmiana: 2018-07-26, 20:56)
Co do tekstur to daj może chociaż opcje wyboru między tymi twoimi nowymi a oryginalnymi bo nie da sie ukryć że wyłapanie dobrej palety barw i ogólnej jakości materiałów jest ciężko a ty grafikiem niestety nie jesteś xD

edit. a to szanuje :D
 

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
Untersturmfuhrer
posty2143
Propsy1151
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
  • Untersturmfuhrer
@Paradoxal to prawda xD
Ogólem dojdą opcje w menu które pozwolą wybrać texturepack (Union na to pozwala), tak samo z DX11 i innowacjami pokroju nowy system powiadomień.
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Sculler

Sculler

Użytkownicy
posty339
Propsy273
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
Szanuję Cię Siemek  :ok:
 
some things are meant to be

Draks

Draks

Użytkownicy
Gothic 2 Nowy porządek
posty1714
Propsy766
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Gothic 2 Nowy porządek
W końcu ktoś się za to bierze, mam nadzieję, że dubbing będzie oryginalny i modyfikacja Ci się nie znudzi, powodzenia ;)
 

X4vv

X4vv

Użytkownicy
posty5
Propsy17
Profesjabrak
  • Zbanowany

X4vv

[G2NK] Gothic I
#9 2018-07-27, 13:01(Ostatnia zmiana: 2018-07-27, 13:18)
Czy świat będzie poprawiony? Jego kanciaste niedoskonałości i brzydota (którą niektórzy lubią, ja nie więc pytam)

Czy będzie Uriziel w wersji 1h? (Szybka bezdialogowa przeróbka u Stone'a lub Xardasa np )
Będą progi umiejętności?
Czy nauka walki broniami będzie oryginalnie dwupoziomowa czy % od 10-100?
Czy walka łukiem/kuszą będzie jak w G2?
Czy będzie alchemia?
Czy będzie kowalstwo?
Tworzenie run?

W sumie, na ile ten mod będzie odwzorowywał G1? Bo Gothic oryginalnie, mimo iż jest jaki jest, widziałbym w nim wiele poprawek i zmian, tak aby był bardziej podobny do G2.

I na sam koniec. Czy takie przeniesienie gry jest w ogóle legalne i w pełni bez konsekwencji prawnych, nawet jeśli to mod?
 

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
Untersturmfuhrer
posty2143
Propsy1151
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
  • Untersturmfuhrer
Za dużo pytań xD
1) Tak Uriziel będzie w wersji 1h.
2) Możliwe - wszystko będzie wiadome po pierwszych testach.
3) Procentowa od 5% do 100%. Tak jak w Gothic 2.
4) Tak
5) Nie przewiduje tego
6) Jak wyżej
7) Nie

G1 będzie odwzorowywał fabułę, świat, potwory i inne. AI przeciwników zostanie zaczerpnięte z L'hvier Edition, w celu lepszej inteligenci potworów (Troll nie będzie tańczył 2 razy przed atakiem).

Co do legalności - licencja GMDK zabrania przenoszenia na inne silniki. ZenGine 2.6 to ten sam silnik tylko ulepszony. Jakby mieli karać za kradzież, to twórcy returninga na dożywociu powinni siedzieć.

Na koniec - wgrałem tekstury z Gothic Reloaded Mod. Więc efekt będzie lepszy.
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Leiwark

Leiwark

Użytkownicy
Kapitan Itharu Team
posty229
Propsy38
ProfesjaAktor głosowy
  • Zbanowany
  • Kapitan Itharu Team
Świetna robota, czekam na dalsze efekty.
 

Mikotsune

Mikotsune

Czas Honoru
posty364
Propsy288
Profesjabrak
  • Czas Honoru
Czekam z wielką niecierpliwością na tego moda :joy:
 
How can I see roses... and only feel thorns...

Duke Nukem

Duke Nukem

Gry (themodders@telegram)
Król Duke Nukem
posty826
Propsy422
ProfesjaNierób
  • Gry (themodders@telegram)
  • Król Duke Nukem
A teraz takie pytanie. Czy na tą wersję będzie dało się zainstalować mody do G1 czy nie zadziała, bo skrypty się spierdolą?


Fajnie, że w końcu się ktoś za to bierze. Myślałem, że ruscy już dawno to zrobili bo wszystko przecież łatwiej dałoby się zrobić, bo chyba silnik 2 ogólnie jest łatwiejszy w obsłudze, ale jak widać myliłem się  :F.
 
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3466
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Nie da się instalować modów G1, przecież mają inne formaty światów etc.

Duke Nukem

Duke Nukem

Gry (themodders@telegram)
Król Duke Nukem
posty826
Propsy422
ProfesjaNierób
  • Gry (themodders@telegram)
  • Król Duke Nukem
Ale gdyby ktoś zaczął robić moda do tej konwersji to już mogłoby działać? Może ktoś zobaczy i się zainteresuje pod względem modderskim tą wersją. G2 zawsze mniej crashowało i było bardziej stabilne więc nie widzę problemu, aby teraz ludzie robili mody pod tą wersję jeżeli oczywiście działałyby.
 
 

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty666
Propsy232
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Na moje oko autor musiałby przenosić swoją zawartość moda i scalać ją z modem Siemkka. Jeśli dobrze pamiętam to sama konwersja świata z G1 do G2 powodowała parę błędów, że część vobów "znikała" co już sprawia, że połączenie tego wszystkiego stałoby się pracochłonne. Także przy obecnych narzędziach nie wydaje mi się to możliwe.
 
while (!success) try{...}

Najlepszy modder od gothic multiplayer - polecam pytać go o wszystko!

Fabio

Fabio

The Modders
posty3466
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Ale gdyby ktoś zaczął robić moda do tej konwersji to już mogłoby działać? Może ktoś zobaczy i się zainteresuje pod względem modderskim tą wersją. G2 zawsze mniej crashowało i było bardziej stabilne więc nie widzę problemu, aby teraz ludzie robili mody pod tą wersję jeżeli oczywiście działałyby.

Trzeba by vobować świat od nowa, bo model jest uniwersalny, a wątpię, że komuś by się chciało. G1 akurat ma te same modele, które są już w G2NK, więc tu z konwertem nie ma takiego problemu.

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty666
Propsy232
Profesjabrak
  • Użytkownicy
MobIntery znikają, woda ma inny material. No i jeszcze światło zmienia się w policyjną żarówę...

A wyobraź sobie jakby ktoś miał przerzucić swojego moda z G1 do G2. Dla przykładu powiedzmy, ktoś wziąłby się za przeniesienie MT. Przecież tam jest tyle dodanych vobów, nie mówiąc modyfikacjach w zenie.

Poprawki zajęłyby mnóstwo czasu, a czy efekt byłby specjalnie lepszy?
 
while (!success) try{...}

Najlepszy modder od gothic multiplayer - polecam pytać go o wszystko!

Duke Nukem

Duke Nukem

Gry (themodders@telegram)
Król Duke Nukem
posty826
Propsy422
ProfesjaNierób
  • Gry (themodders@telegram)
  • Król Duke Nukem
No efekt pewnie specjalnie nie byłby lepszy, więc jako takiego sensu by nie było. Ale gdyby ktoś zaczął pisać modyfikację pod tego moda to kto wie. Problemem jak dobrze rozumiem będzie to vobowanie i inne rzeczy, ale gdyby ktoś się jakoś przemógł i zrobił to za moddera, a potem udostępnił to modder już miałby z górki, przynajmniej ja tak to rozumiem, ale chyba coś przekręciłem, więc jestem otwarty na sugestię, bo na czystym gothicu jak i jego moddowaniu nie znam się prawie w ogóle :F.
 
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry