[G2NK] Gothic I 19291 169

O temacie

Autor Siemekk

Zaczęty 26.07.2018 roku

Wyświetleń 19291

Odpowiedzi 169

angarus

angarus

Użytkownicy
posty96
Propsy23
  • Użytkownicy
Skoro już przenosisz Gothic 1 na silnik Gothic 2 NK, to możesz np. na bagnach dodać bagienne szczury oraz bagienne golemy, pasują klimatem i zawsze to jakieś dodatkowe urozmaicenie. Można też pomyśleć nad dodaniem szczurów (np. w lochach SO), dodać ogniki w lasach i może jakieś nieagresywne ogniki przy kopcu magicznej rudy etc.

Te bagna nie są tak wielkie, żeby nagle tam gdzie błotne bestie i krwiopijce nawrzucać dodatkowo innych potworów. Klimatem pasują, ale biorąc pod uwagę niezbyt dużą wielkość (z uwagi na to, że większość zajmuje oboz) - nie warto.

Właśnie o to chodzi że klimatem nie pasują.  :ok:
To taki typowy pomysł osoby, która nigdy nie spróbowała przeanalizować dokładnie tematu produkcji gry/moda.
Niech zwyczajnie przeniesie gothica 1 do silnika z g2, doda jakieś opcjonalne ułatwienia jak ta ze skrzynkami i tyle, nie ma sensu robić z tego jakiegoś drugiego returninga.

Jeden-dwa golemy i parę szczurów to nie taki big deal, zmieściłyby się. A co do klimatu. Dlaczego nie pasują? I co mają wspólnego umiejętności tworzenia modów z wyczuciem klimatu gry? Zjadłem zęby na Gothickach i modach do nich, ale oświeć mnie - dlaczego klimatem nie pasują?
 

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
Szlachcic
posty2067
Propsy1029
ProfesjaSkrypter
  • Zbanowany
  • Szlachcic

Siemekk
Złote Wrota

[G2NK] Gothic I
#41 2018-07-31, 19:57(Ostatnia zmiana: 2018-07-31, 21:56)
Nie chce mi się dodawać nowych potworów. Szczury nie pasują ze względu na to, że spotykane były tylko w Jarkendarze. Nawet któryś mag wody mówił "Znajdują się tu stworzenia, których nigdy nie widzieliśmy." Czyli:
> Bagienne szczury
> Bagienne golemy
> Polne pełzacze
> etc.

Co do tych skrzynek - będą opcjonalnie w opcjach gry, a efekt z gry wygląda tak:

Tekstury do ewentualnej wymiany. Wkrótce nagram filmik z prezentacji.
Podziękowanie dla @Centuris za pomysł na tekstury :)
 


Dodatkowo - odpłatnie pomagam przy zaawansowanych skryptach (AST, UNION, IKARUS).
Po więcej informacji zapraszam na PW na DISCORD.

angarus

angarus

Użytkownicy
posty96
Propsy23
  • Użytkownicy
Nie chce mi się dodawać nowych potworów. Szczury nie pasują ze względu na to, że spotykane były tylko w Jarkendarze. Nawet któryś mag wody mówił "Znajdują się tu stworzenia, których nigdy nie widzieliśmy." Czyli:
> Bagienne szczury
> Bagienne golemy
> Polne pełzacze
> etc.

Co do tych skrzynek - będą opcjonalnie w opcjach gry, a efekt z gry wygląda tak:

Tekstury do ewentualnej wymiany. Wkrótce nagram filmik z prezentacji.

Niekoniecznie trzeba uznawać, że miał na myśli wszystkie zwierzęta z Jarkendaru, wg mojej opinii miał na myśli głównie polne pełzacze (znajdowały się blisko obozu i uprzykrzały życie magom)ale ok - Twój mod, Twoja wizja, sensownie uzasadniłeś swoje stanowisko. Ja mam inne zdanie, ale szanuję Twoje.
 

Simen

Simen

Moderator
Nilfgaard
posty5919
Propsy2669
ProfesjaTester
  • Moderator
  • online
  • Nilfgaard
Poza tym bagienne szczury potem były na bagnie bagiennego smoka.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



angarus

angarus

Użytkownicy
posty96
Propsy23
  • Użytkownicy
Poza tym bagienne szczury potem były na bagnie bagiennego smoka.

O właśnie, dobre spostrzeżenie. Ponadto magowie wody mogli w życiu nie zagłębiać się w bagna Kolonii (bo i po co), więc mogliby nie widzieć niektórych stworzeń tam występujących. A występowanie bagiennych szczurów w pobliżu Pandrodora jest dowodem, że szczury bagienne nie są gatunkiem endemicznym Jarkendaru. ;) Oczywiście rozumiem, że twórcy moda po prostu nie widzi się/nie chce się dodawać niektórych rzeczy, chodzi mi w tym momencie jedynie o obronę klimatyczności występowania danych stworzeń na danym obszarze.
 

Centuris

Centuris

Użytkownicy
Prokrastynator
posty26
Propsy60
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Prokrastynator
O właśnie, dobre spostrzeżenie. Ponadto magowie wody mogli w życiu nie zagłębiać się w bagna Kolonii (bo i po co), więc mogliby nie widzieć niektórych stworzeń tam występujących. A występowanie bagiennych szczurów w pobliżu Pandrodora jest dowodem, że szczury bagienne nie są gatunkiem endemicznym Jarkendaru. ;) Oczywiście rozumiem, że twórcy moda po prostu nie widzi się/nie chce się dodawać niektórych rzeczy, chodzi mi w tym momencie jedynie o obronę klimatyczności występowania danych stworzeń na danym obszarze.

No cóż, fani Gothica mają tendencję do dorabiania filozofii i wiarygodnie brzmiących historii pod wszystkie dziury w lore i niedociągnięcia z gry :P Jak znam życie to po prostu osoba odpowiedzialna za wstawianie mobków w Spacerze uznała sobie: "tak coś tu pusto, a wrzucę kilka szczurów i będzie git, w końcu nowy asset to trzeba wykorzystać" :ok:
A takich rzeczy w Gothicu jest więcej. I to tylko na przestrzeni dwóch pierwszych części, bo między światem z 1 & 2 a Gothic 3 to już jest przepaść głęboka jak Rów Mariański.

Też wolałbym raczej nie wstawiać na siłę potworów z G2, lepiej żeby "Gothic I" zachował jak najwięcej ducha oryginału. Natomiast obecność tych potworów w skryptach byłaby fajną sprawą, zwłaszcza, jeżeli Twój mod w wersji deweloperskiej ma stanowić bazę do jakichś autorskich addonów (wszyscy je uwielbiamy :F), czy projektów typu Mroczne Tajemnice 2.0.
 

tldr

tldr

Użytkownicy
posty711
Propsy110
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Też jestem za opcją żeby zachować jak najdokładniej "ducha" jedynki żeby to była taka "baza" pod przyszłe mody które miałyby dotyczyć G1, w końcu staremu silnikowi z G1 da się spokój a zaiste został wielokrotnie zaorany wszerz i wzdłuż (Patrz Czas Zapłaty i to co modderzy z tego wyciągneli) :lol2:
 

angarus

angarus

Użytkownicy
posty96
Propsy23
  • Użytkownicy

angarus

[G2NK] Gothic I
#47 2018-07-31, 21:14(Ostatnia zmiana: 2018-07-31, 21:34)
Też wolałbym raczej nie wstawiać na siłę potworów z G2, lepiej żeby "Gothic I" zachował jak najwięcej ducha oryginału. Natomiast obecność tych potworów w skryptach byłaby fajną sprawą, zwłaszcza, jeżeli Twój mod w wersji deweloperskiej ma stanowić bazę do jakichś autorskich addonów (wszyscy je uwielbiamy :F), czy projektów typu Mroczne Tajemnice 2.0.

Baza do addonów - jest to jakiś pomysł, jednak jeśli chodzi o ducha oryginału to czekam na Orfeusza, tam będę miał ducha Gothica 1, ba - nawet jego alphy. Poza tym parę szczurów na bagnach nie rozwaliłoby klimatu i lore xD. Już samo przenoszenie G1 do G2 to dość poważna ingerencja (będąca efektem wizji autora, przecież Gothic 1 z system packiem działa świetnie, nie ma konieczności, by go przenosić celem komfortowej gry), także myślałem, że może autor pójdzie za ciosem i trochę pozmienia (co sugeruje sam opis "i wiele więcej"). Widzę, że mój komentarz przywołał Ci na myśl Mroczne Tajemnice. Daleko idące skojarzenie jak na wspomnienie o przeniesieniu paru potworów. :D Sam najbardziej lubię mody nie ingerujące zbytnio w ducha oryginału, z powstałych już fanowskich dodatków do G1 najbardziej lubię Świat Skazańców.
 

HaXbOx

HaXbOx

Użytkownicy
posty16
Propsy5
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Po tylu latach wreszcie ktoś wziął się za przeniesienie tego topora pod wygodniejszy silnik :P.
Wg. mnie wsadzaj Siemku tyle własnych pomysłów ile chcesz,ale wszystko pakuj w opcje,żeby można było odczuwać po prostu czystego G1 z mniejszą ilością bugów i z opcjonajnymi ulepszeniami,albo po włączeniu wszystkiego 100% twoją koncepcję na moda :)) Pzdr
 

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
Szlachcic
posty2067
Propsy1029
ProfesjaSkrypter
  • Zbanowany
  • Szlachcic
Dzisiaj zaimplementowałem nauczycieli - uczą nas % walki bronią (5PN cały czas, oraz żądają za to bryłek rudy). Dodatkowo o czym zapomniałem napisać ekwipunek zostaje z G2 rzecz jasna. Nie mam sił przepisywać tego z G1, gdyż mija się to z celem.
 


Dodatkowo - odpłatnie pomagam przy zaawansowanych skryptach (AST, UNION, IKARUS).
Po więcej informacji zapraszam na PW na DISCORD.

Preriowy ścierwojad

Preriowy ścierwojad

Użytkownicy
KRA !
posty353
Propsy264
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • KRA !
A zrobisz handel z G1? XDDD
 
Masz jakieś pytanie? Oznacz mnie @Preriowy ścierwojad lub wyślij prywatną wiadomość.

Zapraszam na Discord.

Rivet

Rivet

Użytkownicy
posty77
Propsy27
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
@Siemekk Istniej opcja, żeby dodać razem z Bractwem Spolszczenia Świat Skazańców 2.0 do tego moda/osobnego ?
 

Leiwark

Leiwark

Użytkownicy
Kapitan Itharu Team
posty234
Propsy37
ProfesjaAktor głosowy
  • Zbanowany
  • Kapitan Itharu Team
A zrobisz handel z G1? XDDD

Właśnie, też chciałem o to zapytać. Co z handlem?
 

Simen

Simen

Moderator
Nilfgaard
posty5919
Propsy2669
ProfesjaTester
  • Moderator
  • online
  • Nilfgaard
Nie mam sił przepisywać tego z G1, gdyż mija się to z celem.
Z racji tego, ze ekwipunek jest ściśle powiązany z handlem no to... Poza tym nie rozumiem po co, by ten handel przepisywać, skoro tutaj jest o wiele lepszy.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Preriowy ścierwojad

Preriowy ścierwojad

Użytkownicy
KRA !
posty353
Propsy264
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • KRA !
Nie wiem jak u innych, ale mi na przykład brakuję handlu przedmiotami za przedmioty jak to było w G1 lub G3. Taki handel moim zdaniem jest dużo lepszy.

W G2 można ustawić limit złota handlarzom. Tylko co z tego, skoro potem nie będziemy mogli zupełnie nic sprzedać. Przydałaby się taka wymiana przedmiotami.
 
Masz jakieś pytanie? Oznacz mnie @Preriowy ścierwojad lub wyślij prywatną wiadomość.

Zapraszam na Discord.

Simen

Simen

Moderator
Nilfgaard
posty5919
Propsy2669
ProfesjaTester
  • Moderator
  • online
  • Nilfgaard
Handel z G1 jest okropny, bo wymaga przenoszenia przedmiotów itd w G3 jest spoko, bo robi się to kliknięciem myszy. Do tego rezultat jest taki sam, bo i tak czy siak te przedmioty kupimy.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6094
Propsy2436
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Nie wiem jak u innych, ale mi na przykład brakuję handlu przedmiotami za przedmioty jak to było w G1 lub G3. Taki handel moim zdaniem jest dużo lepszy.

W G2 można ustawić limit złota handlarzom. Tylko co z tego, skoro potem nie będziemy mogli zupełnie nic sprzedać. Przydałaby się taka wymiana przedmiotami.

No to możesz kupić coś od nich, wtedy mają złoto, i im sprzedać. Jest to jak wymiana przedmiotami :F
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty638
Propsy819
Nagrody
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
@Preriowy ścierwojad podbijam. W g1 cały handel był bardziej rozbudowany, można było bez problemu anulować transakcje i robić prawdziwą wymianę barterową a nie że kupisz za złoto a później mu coś sprzedasz za złoto do tego w g2 jak przez przypadek coś sprzedasz to nie możesz tego cofnąć. Jest jeszcze sprawa z okradaniem npc w g1 też działało to na troche innej zasadzie, ale zdaje sobie sprawe że napisanie takich systemów jest pewnie cholernie karkołomnym wyzwaniem.
 
Praise The Lord                     

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
Szlachcic
posty2067
Propsy1029
ProfesjaSkrypter
  • Zbanowany
  • Szlachcic
Kradzież będzie taka sama jak w Gothic 1 :)
 


Dodatkowo - odpłatnie pomagam przy zaawansowanych skryptach (AST, UNION, IKARUS).
Po więcej informacji zapraszam na PW na DISCORD.

Drakonter

Drakonter

Użytkownicy
posty89
Propsy84
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Handel też zrób :P
 


0 użytkowników i 2 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry