[G2NK] Gothic I 21471 169

O temacie

Autor Siemekk

Zaczęty 26.07.2018 roku

Wyświetleń 21471

Odpowiedzi 169

angarus

angarus

Użytkownicy
posty97
Propsy23
  • Użytkownicy
Skoro już przenosisz Gothic 1 na silnik Gothic 2 NK, to możesz np. na bagnach dodać bagienne szczury oraz bagienne golemy, pasują klimatem i zawsze to jakieś dodatkowe urozmaicenie. Można też pomyśleć nad dodaniem szczurów (np. w lochach SO), dodać ogniki w lasach i może jakieś nieagresywne ogniki przy kopcu magicznej rudy etc.

Te bagna nie są tak wielkie, żeby nagle tam gdzie błotne bestie i krwiopijce nawrzucać dodatkowo innych potworów. Klimatem pasują, ale biorąc pod uwagę niezbyt dużą wielkość (z uwagi na to, że większość zajmuje oboz) - nie warto.

Właśnie o to chodzi że klimatem nie pasują.  :ok:
To taki typowy pomysł osoby, która nigdy nie spróbowała przeanalizować dokładnie tematu produkcji gry/moda.
Niech zwyczajnie przeniesie gothica 1 do silnika z g2, doda jakieś opcjonalne ułatwienia jak ta ze skrzynkami i tyle, nie ma sensu robić z tego jakiegoś drugiego returninga.

Jeden-dwa golemy i parę szczurów to nie taki big deal, zmieściłyby się. A co do klimatu. Dlaczego nie pasują? I co mają wspólnego umiejętności tworzenia modów z wyczuciem klimatu gry? Zjadłem zęby na Gothickach i modach do nich, ale oświeć mnie - dlaczego klimatem nie pasują?
 

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
Szlachcic
posty2071
Propsy1040
ProfesjaSkrypter
  • Złote Wrota
  • Szlachcic

Siemekk
Złote Wrota

[G2NK] Gothic I
#41 2018-07-31, 19:57(Ostatnia zmiana: 2018-07-31, 21:56)
Nie chce mi się dodawać nowych potworów. Szczury nie pasują ze względu na to, że spotykane były tylko w Jarkendarze. Nawet któryś mag wody mówił "Znajdują się tu stworzenia, których nigdy nie widzieliśmy." Czyli:
> Bagienne szczury
> Bagienne golemy
> Polne pełzacze
> etc.

Co do tych skrzynek - będą opcjonalnie w opcjach gry, a efekt z gry wygląda tak:

Tekstury do ewentualnej wymiany. Wkrótce nagram filmik z prezentacji.
Podziękowanie dla @Centuris za pomysł na tekstury :)
 


Dodatkowo - odpłatnie pomagam przy zaawansowanych skryptach (AST, UNION, IKARUS).
Po więcej informacji zapraszam na PW na DISCORD.

angarus

angarus

Użytkownicy
posty97
Propsy23
  • Użytkownicy
Nie chce mi się dodawać nowych potworów. Szczury nie pasują ze względu na to, że spotykane były tylko w Jarkendarze. Nawet któryś mag wody mówił "Znajdują się tu stworzenia, których nigdy nie widzieliśmy." Czyli:
> Bagienne szczury
> Bagienne golemy
> Polne pełzacze
> etc.

Co do tych skrzynek - będą opcjonalnie w opcjach gry, a efekt z gry wygląda tak:

Tekstury do ewentualnej wymiany. Wkrótce nagram filmik z prezentacji.

Niekoniecznie trzeba uznawać, że miał na myśli wszystkie zwierzęta z Jarkendaru, wg mojej opinii miał na myśli głównie polne pełzacze (znajdowały się blisko obozu i uprzykrzały życie magom)ale ok - Twój mod, Twoja wizja, sensownie uzasadniłeś swoje stanowisko. Ja mam inne zdanie, ale szanuję Twoje.
 

Simen

Simen

Moderator
Nilfgaard
posty6000
Propsy2711
ProfesjaTester
  • Moderator
  • online
  • Nilfgaard
Poza tym bagienne szczury potem były na bagnie bagiennego smoka.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



angarus

angarus

Użytkownicy
posty97
Propsy23
  • Użytkownicy
Poza tym bagienne szczury potem były na bagnie bagiennego smoka.

O właśnie, dobre spostrzeżenie. Ponadto magowie wody mogli w życiu nie zagłębiać się w bagna Kolonii (bo i po co), więc mogliby nie widzieć niektórych stworzeń tam występujących. A występowanie bagiennych szczurów w pobliżu Pandrodora jest dowodem, że szczury bagienne nie są gatunkiem endemicznym Jarkendaru. ;) Oczywiście rozumiem, że twórcy moda po prostu nie widzi się/nie chce się dodawać niektórych rzeczy, chodzi mi w tym momencie jedynie o obronę klimatyczności występowania danych stworzeń na danym obszarze.
 

Centuris

Centuris

Użytkownicy
Prokrastynator
posty26
Propsy60
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Prokrastynator
O właśnie, dobre spostrzeżenie. Ponadto magowie wody mogli w życiu nie zagłębiać się w bagna Kolonii (bo i po co), więc mogliby nie widzieć niektórych stworzeń tam występujących. A występowanie bagiennych szczurów w pobliżu Pandrodora jest dowodem, że szczury bagienne nie są gatunkiem endemicznym Jarkendaru. ;) Oczywiście rozumiem, że twórcy moda po prostu nie widzi się/nie chce się dodawać niektórych rzeczy, chodzi mi w tym momencie jedynie o obronę klimatyczności występowania danych stworzeń na danym obszarze.

No cóż, fani Gothica mają tendencję do dorabiania filozofii i wiarygodnie brzmiących historii pod wszystkie dziury w lore i niedociągnięcia z gry :P Jak znam życie to po prostu osoba odpowiedzialna za wstawianie mobków w Spacerze uznała sobie: "tak coś tu pusto, a wrzucę kilka szczurów i będzie git, w końcu nowy asset to trzeba wykorzystać" :ok:
A takich rzeczy w Gothicu jest więcej. I to tylko na przestrzeni dwóch pierwszych części, bo między światem z 1 & 2 a Gothic 3 to już jest przepaść głęboka jak Rów Mariański.

Też wolałbym raczej nie wstawiać na siłę potworów z G2, lepiej żeby "Gothic I" zachował jak najwięcej ducha oryginału. Natomiast obecność tych potworów w skryptach byłaby fajną sprawą, zwłaszcza, jeżeli Twój mod w wersji deweloperskiej ma stanowić bazę do jakichś autorskich addonów (wszyscy je uwielbiamy :F), czy projektów typu Mroczne Tajemnice 2.0.
 

tldr

tldr

Użytkownicy
posty713
Propsy110
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Też jestem za opcją żeby zachować jak najdokładniej "ducha" jedynki żeby to była taka "baza" pod przyszłe mody które miałyby dotyczyć G1, w końcu staremu silnikowi z G1 da się spokój a zaiste został wielokrotnie zaorany wszerz i wzdłuż (Patrz Czas Zapłaty i to co modderzy z tego wyciągneli) :lol2:
 

angarus

angarus

Użytkownicy
posty97
Propsy23
  • Użytkownicy

angarus

[G2NK] Gothic I
#47 2018-07-31, 21:14(Ostatnia zmiana: 2018-07-31, 21:34)
Też wolałbym raczej nie wstawiać na siłę potworów z G2, lepiej żeby "Gothic I" zachował jak najwięcej ducha oryginału. Natomiast obecność tych potworów w skryptach byłaby fajną sprawą, zwłaszcza, jeżeli Twój mod w wersji deweloperskiej ma stanowić bazę do jakichś autorskich addonów (wszyscy je uwielbiamy :F), czy projektów typu Mroczne Tajemnice 2.0.

Baza do addonów - jest to jakiś pomysł, jednak jeśli chodzi o ducha oryginału to czekam na Orfeusza, tam będę miał ducha Gothica 1, ba - nawet jego alphy. Poza tym parę szczurów na bagnach nie rozwaliłoby klimatu i lore xD. Już samo przenoszenie G1 do G2 to dość poważna ingerencja (będąca efektem wizji autora, przecież Gothic 1 z system packiem działa świetnie, nie ma konieczności, by go przenosić celem komfortowej gry), także myślałem, że może autor pójdzie za ciosem i trochę pozmienia (co sugeruje sam opis "i wiele więcej"). Widzę, że mój komentarz przywołał Ci na myśl Mroczne Tajemnice. Daleko idące skojarzenie jak na wspomnienie o przeniesieniu paru potworów. :D Sam najbardziej lubię mody nie ingerujące zbytnio w ducha oryginału, z powstałych już fanowskich dodatków do G1 najbardziej lubię Świat Skazańców.
 

HaXbOx

HaXbOx

Użytkownicy
posty16
Propsy5
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Po tylu latach wreszcie ktoś wziął się za przeniesienie tego topora pod wygodniejszy silnik :P.
Wg. mnie wsadzaj Siemku tyle własnych pomysłów ile chcesz,ale wszystko pakuj w opcje,żeby można było odczuwać po prostu czystego G1 z mniejszą ilością bugów i z opcjonajnymi ulepszeniami,albo po włączeniu wszystkiego 100% twoją koncepcję na moda :)) Pzdr
 

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
Szlachcic
posty2071
Propsy1040
ProfesjaSkrypter
  • Złote Wrota
  • Szlachcic
Dzisiaj zaimplementowałem nauczycieli - uczą nas % walki bronią (5PN cały czas, oraz żądają za to bryłek rudy). Dodatkowo o czym zapomniałem napisać ekwipunek zostaje z G2 rzecz jasna. Nie mam sił przepisywać tego z G1, gdyż mija się to z celem.
 


Dodatkowo - odpłatnie pomagam przy zaawansowanych skryptach (AST, UNION, IKARUS).
Po więcej informacji zapraszam na PW na DISCORD.

Chappi

Chappi

Użytkownicy
posty354
Propsy266
Profesjabrak
  • Użytkownicy
A zrobisz handel z G1? XDDD
 
Masz jakieś pytanie? Oznacz mnie @Chappi lub wyślij prywatną wiadomość.

Zapraszam na Discord.

Rivet

Rivet

Użytkownicy
posty78
Propsy27
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
@Siemekk Istniej opcja, żeby dodać razem z Bractwem Spolszczenia Świat Skazańców 2.0 do tego moda/osobnego ?
 

Leiwark

Leiwark

Użytkownicy
Kapitan Itharu Team
posty234
Propsy37
ProfesjaAktor głosowy
  • Zbanowany
  • Kapitan Itharu Team
A zrobisz handel z G1? XDDD

Właśnie, też chciałem o to zapytać. Co z handlem?
 

Simen

Simen

Moderator
Nilfgaard
posty6000
Propsy2711
ProfesjaTester
  • Moderator
  • online
  • Nilfgaard
Nie mam sił przepisywać tego z G1, gdyż mija się to z celem.
Z racji tego, ze ekwipunek jest ściśle powiązany z handlem no to... Poza tym nie rozumiem po co, by ten handel przepisywać, skoro tutaj jest o wiele lepszy.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Chappi

Chappi

Użytkownicy
posty354
Propsy266
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Nie wiem jak u innych, ale mi na przykład brakuję handlu przedmiotami za przedmioty jak to było w G1 lub G3. Taki handel moim zdaniem jest dużo lepszy.

W G2 można ustawić limit złota handlarzom. Tylko co z tego, skoro potem nie będziemy mogli zupełnie nic sprzedać. Przydałaby się taka wymiana przedmiotami.
 
Masz jakieś pytanie? Oznacz mnie @Chappi lub wyślij prywatną wiadomość.

Zapraszam na Discord.

Simen

Simen

Moderator
Nilfgaard
posty6000
Propsy2711
ProfesjaTester
  • Moderator
  • online
  • Nilfgaard
Handel z G1 jest okropny, bo wymaga przenoszenia przedmiotów itd w G3 jest spoko, bo robi się to kliknięciem myszy. Do tego rezultat jest taki sam, bo i tak czy siak te przedmioty kupimy.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6143
Propsy2440
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • online
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Nie wiem jak u innych, ale mi na przykład brakuję handlu przedmiotami za przedmioty jak to było w G1 lub G3. Taki handel moim zdaniem jest dużo lepszy.

W G2 można ustawić limit złota handlarzom. Tylko co z tego, skoro potem nie będziemy mogli zupełnie nic sprzedać. Przydałaby się taka wymiana przedmiotami.

No to możesz kupić coś od nich, wtedy mają złoto, i im sprzedać. Jest to jak wymiana przedmiotami :F
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
Awesomeness
posty665
Propsy895
Nagrody
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Awesomeness
@Preriowy ścierwojad podbijam. W g1 cały handel był bardziej rozbudowany, można było bez problemu anulować transakcje i robić prawdziwą wymianę barterową a nie że kupisz za złoto a później mu coś sprzedasz za złoto do tego w g2 jak przez przypadek coś sprzedasz to nie możesz tego cofnąć. Jest jeszcze sprawa z okradaniem npc w g1 też działało to na troche innej zasadzie, ale zdaje sobie sprawe że napisanie takich systemów jest pewnie cholernie karkołomnym wyzwaniem.
 

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
Szlachcic
posty2071
Propsy1040
ProfesjaSkrypter
  • Złote Wrota
  • Szlachcic
Kradzież będzie taka sama jak w Gothic 1 :)
 


Dodatkowo - odpłatnie pomagam przy zaawansowanych skryptach (AST, UNION, IKARUS).
Po więcej informacji zapraszam na PW na DISCORD.

Drakonter

Drakonter

Użytkownicy
posty104
Propsy86
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Handel też zrób :P
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry