Dystrybucja statystyk 10311 33

O temacie

Autor Hadar

Zaczęty 12.06.2017 roku

Wyświetleń 10311

Odpowiedzi 33

Hadar

Hadar

Użytkownicy
posty97
Propsy7
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Cześć, niedawno zacząłem grać w G1ER, mam trzeci level i mam kilka pytań odnośnie tworzenia postaci.

1. O co chodzi ze wzrostem ceny atrybutów? Czy po prostu rośnie cena w rudzie za nie czy również koszt w punktach nauki (np. +1 do siły za 2 PN)? Jeżeli rośnie koszt w punktach nauki to czy są jakieś sposoby zoptymalizowania rozwoju jakiś statystyk?
2. Jeżeli się nie mylę to +5 siły od Horacego zabrało mi 5 pkt nauki - tak miało być?
3. I chyba nie dostałem odpowiedniego bonusu od Diego na początku.
4. Czy mikstury i inne dobrocie na stałe zwiększające atrybutu mogę wykorzystywać od razu czy lepiej chomikować na sam koniec gry?
 

Hadar

Hadar

Użytkownicy
posty97
Propsy7
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Sprawdziłem. Rozpoczęcie gry i powiedzenie Diego, że się miało sprzeczkę ze strażnikiem powinno dodać 5 siły, wyskakuje napis "Siła +5", ale jak się wejdzie w statystyki postaci siła jest 10.

Co więcej postać którą teraz gram ma 25 siły (5 od Horacego, 10 od Laresa) i za każdy kolejny punkt siły mam płacić 2 pkt nauki - tak ma być? Bo jeżeli progres miałby być jak w G2NK to chyba dopiero od 31 pkt powinienem płacić 2PN za jeden pkt siły.

Co więcej jak sobie podliczyłem ile PN mam wolnych, a ile wydałem wychodzi mi, że Horacy za +5 do siły zabrał mi 5 PN - tak powinno być?
 

gothic1210
  • Gość
Tak. A grę się zaczyna z 5 pkt. Na nowszej wersji to zmieniłem żeby było łatwiej. Jaką masz?
 

Hadar

Hadar

Użytkownicy
posty97
Propsy7
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
1.4.9

Przyjąłem, że na pewno startuje się z każdym statem po 10 pkt. Dlaczego start gry jest tylko 5 siły jak zręczność i mana są na 10?

Czy Horacy za swój bonus +5 do nauki powinien zabierać PN?

I jak wygląda koszt atrybutów?
 

gothic1210
  • Gość
Progi siły są na 25, 50, 75 i 90. Pozostałych atrybutów są mniejsze.
Horacy nie powinien zabierać PN z tego co widzę w skryptach. Upewnij się czy na pewno ci zabrał.
Na pierwsze pytanie nie potrafię logicznie odpowiedzieć. Uległem presji tłumu. Będę to jeszcze ogarniał wszystko od nowa, ale nie teraz. Dojdzie też submod na łatwy poziom trudności, ale to też później.
 

Hadar

Hadar

Użytkownicy
posty97
Propsy7
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy

Hadar

Dystrybucja statystyk
#5 2017-06-14, 11:13(Ostatnia zmiana: 2017-06-14, 11:19)
Mam 4 level, jeden pkt nauki wolny

wykupiłem:
- akrobatykę (ona była chyba za 10 pkt)
- wszystkie umiejętności łowieckie jakie mogłem (chyba tylko niektóre zabierały punkty nauki, łącznie 4 pkt z tego co pamiętam)
- 10 pkt siły u Laresa (po 1 PN za 1 pkt siły)
- pierwszy level broni dwuręcznej (10 PN)
- wszystkie umiejętności złodziejskie, ale one chyba tylko rudę kosztowały i 0 PN

Jak na moje wydałem 34 PN nauki, powinienem mieć 6 wolnych, a mam tylko 1 PN wolny

---------------------------------------------------------------
Ogólnie nie podoba mi się pomysł ze zwiększaniem kosztu atrybutów w PN (jakby rosły w rudzie to spoko), gdyż to powoduje, że każdy będzie chomikował wszystkie mikstury, bonusy z questów i bossów aż będzie mu się to opłacało... IMHO lepszym rozwiązaniem jest po prostu podbicie wymagań wszystkich broni, ew. wolniejsze bonusy do walki płynące z atrybutów.
 

Bal-Sagoth

Bal-Sagoth

Użytkownicy
Kosmicyzm
posty87
Propsy22
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Kosmicyzm
Ja mogę tylko doradzić, że pierwsze 50PN najlepiej przeznaczyć na walkę bronią 1 ręczną. Bez tego będzie Ci bardzo ciężko walczyć z napotkanymi przeciwnikami; poświęcenie pierwszych punktów na walkę 1 ręczną to imperatyw. Nie zaszedłeś jeszcze daleko więc spokojnie możesz zacząć grać od nowa, ale zrobisz jak uważasz.
 
J. R. R. Tolkien
C. S. Lewis
Owen Barfield
Robert E. Howard

Sensoy

Sensoy

Użytkownicy
posty144
Propsy29
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
@Hadar
Ale na tym to polega. Ten mod ma nie tylko urozmaicić grę ale też ją utrudnić bo przejście Gothic 1 bez modów jest bardzo łatwe więc dużo graczy sięgający po modyfikacje w dużej mierze patrzą na to czy przejście modyfikacji będzie dla nich jakimś wyzwaniem czego nie mogli zaznać przechodząc podstawową wersję gry.
 
Ukończone Modyfikacje:
Gothic 1
Zagadka Bagiennego Ziela                               
Świat Skazańców
Edycja Rozszerzona 1.4.5 i 1.4.8
Ciemności Gordotha
Czas Zapłaty 1.5
Gothic 2
TheReturning 2.0 (0062) i (0066.1)
L'hiver Edition 0.9.3 i 1.1 PL
Złote Wrota
Bandyci

Hadar

Hadar

Użytkownicy
posty97
Propsy7
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
@Sensoy Nie mam problemów z tym, żeby gra była trudna. Ale wolę jak to jest robione z głową. A że jestem power gamerem to zawsze staram się stworzyć maksymalnego kozaka. :P

@Bal-Sagoth Nie mam zamiaru dawać żadnego pkt w jednoręczną - zobaczymy czy sobie poradzę. :P
 

Hadar

Hadar

Użytkownicy
posty97
Propsy7
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy

Hadar

Dystrybucja statystyk
#9 2017-06-17, 01:37(Ostatnia zmiana: 2017-06-17, 19:08)
Mam pytanie, szczególnie do @gothic1210, idzie jakoś save'a wyedytować, bo wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że mi ktoś ukradł 5 punktów nauki (nie jestem pewny, ale wydaje mi się, że to zrobił Horacy...)? :P EDIT: już wiem jak to zrobić z poziomu konsoli.

BTW:
Czy koszt many w PN też rośnie czy cały czas 1 many za 1 pkt nauki?

Czy jest jakiś sens chomikowanie mikstur dających stały bonus pod życia czy lepiej je wypijać od razu?

Post połączony: 2017-06-17, 13:28
@gothic1210 Przejrzałem plik log.sav i...

1) To nie Horacy zabrał mi punkty nauki...
2) Akrobatyka była za 5 pkt? Jeżeli tak to brakuje mi 10 pkt...
3) Z logiki wynika, że pierwsze 5 brakujących pkt nauki mogło pójść  na... górnictwo? Siriusly? Górnictwo za 5 PN, a otwieranie zamków, kradzież kieszonkowa i skradanie się po 0 PN?
4) Później w magiczny sposób znika mi 3 PN i zaraz po tym 2 PN i nie przychodzi mi na myśl co to mogło być? Umiejętności łowieckie u Pattera? Ale one chyba miały być po 0 PN czy źle pamiętam?

EDIT: Umiejętności łowieckie u Pattera biorą po jednym punkcie, łącznie 5, specjalnie włączyłem nową grę, żeby przebiec się i sprawdzić. Więc jeżeli nauka górnictwa bierze 5 pkt, to jednak się wszystko zgadza, ale uważam za absurdalne, żeby górnictwo brało 5 punktów nauki - 1 PN za górnictwo byłoby aż za dużo
 

gothic1210
  • Gość
Ej no kolego za górnictwo cena 5 PN jest jak najbardziej uczciwa. Porządny zastrzyk gotówki na początek. Kradzież kieszonkowa w Gothicu jest bezużyteczna, dlatego stwierdziłem, że pobieranie PN za nią to nic innego jak "uśmiercanie" tej umiejętności. Otwieranie zamków jest za darmo (w senie PN), ponieważ i tak każdy weteran zapisuje grę przed otwarciem skrzyni i nie uczy się tego. Za umiejętności łowieckie się płaci po 1PN tak jak w podstawce.
 

Hadar

Hadar

Użytkownicy
posty97
Propsy7
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
No ok, rozumiem. Ale jakoś musiałem przeoczyć, że górnictwo kosztuje 5 PN, jakbym był tego świadom to bym się w życiu na nie zdecydował, zwłaszcza że nie potrzebowałem tej rudy wtedy...
 

gothic1210
  • Gość
I tu przyznaję się do błędu. Nie napisałem w opisie do dialogu, że umiejętność kosztuje 5 PN. U Grimesa to zrobiłem, a u Swineya zapomniałem. Poprawię to w patchu.
 

Revoke

Revoke

Użytkownicy
posty62
Propsy8
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Zawsze można zrobić tak, że bez umiejętności otwierania zamków nie będzie się dało otwierać skrzyń, wtedy będzie trzeba się jej uczyć.

Duke Nukem

Duke Nukem

Gry (themodders@telegram)
Król Duke Nukem
posty833
Propsy422
ProfesjaNierób
  • Gry (themodders@telegram)
  • Król Duke Nukem
Zawsze można zrobić tak, że bez umiejętności otwierania zamków nie będzie się dało otwierać skrzyń, wtedy będzie trzeba się jej uczyć.

To już jest utrudnianie gry i ogólnie już lepiej nie babrać się w skryptach G1. Uwierz, że nikt nie chciałby tak przechodzić  Gothica, a szczególnie z ER.
 
 

Hadar

Hadar

Użytkownicy
posty97
Propsy7
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Swoją drogą czy danie pkt w siłę i zręczność dale jakieś bonusy poza spełnianiem minimalnych wymagań broni? Jeżeli tak to jak to sobie przeliczyć?

I czy punkty w bronie J/DW dają coś poza zwiększoną szansą na uderzenie krytyczne? Ile ono wynosi w stosunku do normalnego?
 

gothic1210
  • Gość
Siła wpływa na obrażenia broni tak jak w podstawce. Wydaje mi się, że kształtuje się to tak: obrażenia broni = obrażenia broni w statystykach + nadwyżka siły ponad wymaganą przez broń. Ale mogę się mylić!!!

Zręczność niestety tak nie działa. Dopiero w Gothic 2 to poprawili, dlatego granie łucznikiem w G1 jest bez sensu. To raczej broń pomocnicza.

Punkty w bronie mają OLBRZYMI wpływ na zadawane obrażenia. Ludzie naprawdę myślą, że zrobiliśmy 10 poziomów dla picu żeby tylko było w co PN ładować  :lol2:
Na poz. 0 zadajesz 0.7 obrażeń broni (czyli np broń ma obrażenia 10 to ty zadajesz 7). Co poziom się to zwiększa o 0.1, więc wpływ na zadawane obrażenia, zwłaszcza przy wyższych poziomach jest znaczny. Znaleźć dobrą broń, skillować ją moim zdaniem opłaca się bardziej niż pakowanie w siłę do końca gry i wypijanie mikstur żeby mieć te 150 siły przed samą walką ze Śniącym... Ale każdy ma swój styl gry więc nie narzucam :D
 

Hadar

Hadar

Użytkownicy
posty97
Propsy7
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Spoko, po prostu pytam jak wygląda mechanika. Bo wtedy można sobie przeliczyć co bardziej się opłaca. Np. ja teraz stoję przed wyborem:

1) Rozwijać biegłość w broniach dwuręcznych i walczyć kiepskim lekkim mieczem dwuręcznym (26 obrażeń, 27 siły)
2) czy pakować w siłę, żeby móc zacząć używać dużo lepszego zardzewiałego miecza dwuręcznego (61 obrażeń, 65 siły)

bo nie wiem czy znajdę jakąś broń pośrednią. :P

Jeżeli mam zamiar iść w kusze to nie opłaca się w takim razie inwestować ani jednego pkt w zręczność?
 

gothic1210
  • Gość
Raczej nie.
 

Hadar

Hadar

Użytkownicy
posty97
Propsy7
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Czy PN bronie zwiększają szybko bądź zasięg czy tylko obrażenia?
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry