Dystrybucja statystyk 10276 33

O temacie

Autor Hadar

Zaczęty 12.06.2017 roku

Wyświetleń 10276

Odpowiedzi 33

Hadar

Hadar

Użytkownicy
posty97
Propsy7
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Cześć, niedawno zacząłem grać w G1ER, mam trzeci level i mam kilka pytań odnośnie tworzenia postaci.

1. O co chodzi ze wzrostem ceny atrybutów? Czy po prostu rośnie cena w rudzie za nie czy również koszt w punktach nauki (np. +1 do siły za 2 PN)? Jeżeli rośnie koszt w punktach nauki to czy są jakieś sposoby zoptymalizowania rozwoju jakiś statystyk?
2. Jeżeli się nie mylę to +5 siły od Horacego zabrało mi 5 pkt nauki - tak miało być?
3. I chyba nie dostałem odpowiedniego bonusu od Diego na początku.
4. Czy mikstury i inne dobrocie na stałe zwiększające atrybutu mogę wykorzystywać od razu czy lepiej chomikować na sam koniec gry?
 

Hadar

Hadar

Użytkownicy
posty97
Propsy7
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Sprawdziłem. Rozpoczęcie gry i powiedzenie Diego, że się miało sprzeczkę ze strażnikiem powinno dodać 5 siły, wyskakuje napis "Siła +5", ale jak się wejdzie w statystyki postaci siła jest 10.

Co więcej postać którą teraz gram ma 25 siły (5 od Horacego, 10 od Laresa) i za każdy kolejny punkt siły mam płacić 2 pkt nauki - tak ma być? Bo jeżeli progres miałby być jak w G2NK to chyba dopiero od 31 pkt powinienem płacić 2PN za jeden pkt siły.

Co więcej jak sobie podliczyłem ile PN mam wolnych, a ile wydałem wychodzi mi, że Horacy za +5 do siły zabrał mi 5 PN - tak powinno być?
 

gothic1210
  • Gość
Tak. A grę się zaczyna z 5 pkt. Na nowszej wersji to zmieniłem żeby było łatwiej. Jaką masz?
 

Hadar

Hadar

Użytkownicy
posty97
Propsy7
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
1.4.9

Przyjąłem, że na pewno startuje się z każdym statem po 10 pkt. Dlaczego start gry jest tylko 5 siły jak zręczność i mana są na 10?

Czy Horacy za swój bonus +5 do nauki powinien zabierać PN?

I jak wygląda koszt atrybutów?
 

gothic1210
  • Gość
Progi siły są na 25, 50, 75 i 90. Pozostałych atrybutów są mniejsze.
Horacy nie powinien zabierać PN z tego co widzę w skryptach. Upewnij się czy na pewno ci zabrał.
Na pierwsze pytanie nie potrafię logicznie odpowiedzieć. Uległem presji tłumu. Będę to jeszcze ogarniał wszystko od nowa, ale nie teraz. Dojdzie też submod na łatwy poziom trudności, ale to też później.
 

Hadar

Hadar

Użytkownicy
posty97
Propsy7
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy

Hadar

Dystrybucja statystyk
#5 2017-06-14, 11:13(Ostatnia zmiana: 2017-06-14, 11:19)
Mam 4 level, jeden pkt nauki wolny

wykupiłem:
- akrobatykę (ona była chyba za 10 pkt)
- wszystkie umiejętności łowieckie jakie mogłem (chyba tylko niektóre zabierały punkty nauki, łącznie 4 pkt z tego co pamiętam)
- 10 pkt siły u Laresa (po 1 PN za 1 pkt siły)
- pierwszy level broni dwuręcznej (10 PN)
- wszystkie umiejętności złodziejskie, ale one chyba tylko rudę kosztowały i 0 PN

Jak na moje wydałem 34 PN nauki, powinienem mieć 6 wolnych, a mam tylko 1 PN wolny

---------------------------------------------------------------
Ogólnie nie podoba mi się pomysł ze zwiększaniem kosztu atrybutów w PN (jakby rosły w rudzie to spoko), gdyż to powoduje, że każdy będzie chomikował wszystkie mikstury, bonusy z questów i bossów aż będzie mu się to opłacało... IMHO lepszym rozwiązaniem jest po prostu podbicie wymagań wszystkich broni, ew. wolniejsze bonusy do walki płynące z atrybutów.
 

Bal-Sagoth

Bal-Sagoth

Użytkownicy
Kosmicyzm
posty87
Propsy22
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Kosmicyzm
Ja mogę tylko doradzić, że pierwsze 50PN najlepiej przeznaczyć na walkę bronią 1 ręczną. Bez tego będzie Ci bardzo ciężko walczyć z napotkanymi przeciwnikami; poświęcenie pierwszych punktów na walkę 1 ręczną to imperatyw. Nie zaszedłeś jeszcze daleko więc spokojnie możesz zacząć grać od nowa, ale zrobisz jak uważasz.
 
J. R. R. Tolkien
C. S. Lewis
Owen Barfield
Robert E. Howard

Sensoy

Sensoy

Użytkownicy
posty144
Propsy29
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
@Hadar
Ale na tym to polega. Ten mod ma nie tylko urozmaicić grę ale też ją utrudnić bo przejście Gothic 1 bez modów jest bardzo łatwe więc dużo graczy sięgający po modyfikacje w dużej mierze patrzą na to czy przejście modyfikacji będzie dla nich jakimś wyzwaniem czego nie mogli zaznać przechodząc podstawową wersję gry.
 
Ukończone Modyfikacje:
Gothic 1
Zagadka Bagiennego Ziela                               
Świat Skazańców
Edycja Rozszerzona 1.4.5 i 1.4.8
Ciemności Gordotha
Czas Zapłaty 1.5
Gothic 2
TheReturning 2.0 (0062) i (0066.1)
L'hiver Edition 0.9.3 i 1.1 PL
Złote Wrota
Bandyci

Hadar

Hadar

Użytkownicy
posty97
Propsy7
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
@Sensoy Nie mam problemów z tym, żeby gra była trudna. Ale wolę jak to jest robione z głową. A że jestem power gamerem to zawsze staram się stworzyć maksymalnego kozaka. :P

@Bal-Sagoth Nie mam zamiaru dawać żadnego pkt w jednoręczną - zobaczymy czy sobie poradzę. :P
 

Hadar

Hadar

Użytkownicy
posty97
Propsy7
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy

Hadar

Dystrybucja statystyk
#9 2017-06-17, 01:37(Ostatnia zmiana: 2017-06-17, 19:08)
Mam pytanie, szczególnie do @gothic1210, idzie jakoś save'a wyedytować, bo wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że mi ktoś ukradł 5 punktów nauki (nie jestem pewny, ale wydaje mi się, że to zrobił Horacy...)? :P EDIT: już wiem jak to zrobić z poziomu konsoli.

BTW:
Czy koszt many w PN też rośnie czy cały czas 1 many za 1 pkt nauki?

Czy jest jakiś sens chomikowanie mikstur dających stały bonus pod życia czy lepiej je wypijać od razu?

Post połączony: 2017-06-17, 13:28
@gothic1210 Przejrzałem plik log.sav i...

1) To nie Horacy zabrał mi punkty nauki...
2) Akrobatyka była za 5 pkt? Jeżeli tak to brakuje mi 10 pkt...
3) Z logiki wynika, że pierwsze 5 brakujących pkt nauki mogło pójść  na... górnictwo? Siriusly? Górnictwo za 5 PN, a otwieranie zamków, kradzież kieszonkowa i skradanie się po 0 PN?
4) Później w magiczny sposób znika mi 3 PN i zaraz po tym 2 PN i nie przychodzi mi na myśl co to mogło być? Umiejętności łowieckie u Pattera? Ale one chyba miały być po 0 PN czy źle pamiętam?

EDIT: Umiejętności łowieckie u Pattera biorą po jednym punkcie, łącznie 5, specjalnie włączyłem nową grę, żeby przebiec się i sprawdzić. Więc jeżeli nauka górnictwa bierze 5 pkt, to jednak się wszystko zgadza, ale uważam za absurdalne, żeby górnictwo brało 5 punktów nauki - 1 PN za górnictwo byłoby aż za dużo
 

gothic1210
  • Gość
Ej no kolego za górnictwo cena 5 PN jest jak najbardziej uczciwa. Porządny zastrzyk gotówki na początek. Kradzież kieszonkowa w Gothicu jest bezużyteczna, dlatego stwierdziłem, że pobieranie PN za nią to nic innego jak "uśmiercanie" tej umiejętności. Otwieranie zamków jest za darmo (w senie PN), ponieważ i tak każdy weteran zapisuje grę przed otwarciem skrzyni i nie uczy się tego. Za umiejętności łowieckie się płaci po 1PN tak jak w podstawce.
 

Hadar

Hadar

Użytkownicy
posty97
Propsy7
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
No ok, rozumiem. Ale jakoś musiałem przeoczyć, że górnictwo kosztuje 5 PN, jakbym był tego świadom to bym się w życiu na nie zdecydował, zwłaszcza że nie potrzebowałem tej rudy wtedy...
 

gothic1210
  • Gość
I tu przyznaję się do błędu. Nie napisałem w opisie do dialogu, że umiejętność kosztuje 5 PN. U Grimesa to zrobiłem, a u Swineya zapomniałem. Poprawię to w patchu.
 

Revoke

Revoke

Użytkownicy
posty62
Propsy8
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Zawsze można zrobić tak, że bez umiejętności otwierania zamków nie będzie się dało otwierać skrzyń, wtedy będzie trzeba się jej uczyć.

Duke Nukem

Duke Nukem

Gry (themodders@telegram)
Król Duke Nukem
posty833
Propsy422
ProfesjaNierób
  • Gry (themodders@telegram)
  • Król Duke Nukem
Zawsze można zrobić tak, że bez umiejętności otwierania zamków nie będzie się dało otwierać skrzyń, wtedy będzie trzeba się jej uczyć.

To już jest utrudnianie gry i ogólnie już lepiej nie babrać się w skryptach G1. Uwierz, że nikt nie chciałby tak przechodzić  Gothica, a szczególnie z ER.
 
 

Hadar

Hadar

Użytkownicy
posty97
Propsy7
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Swoją drogą czy danie pkt w siłę i zręczność dale jakieś bonusy poza spełnianiem minimalnych wymagań broni? Jeżeli tak to jak to sobie przeliczyć?

I czy punkty w bronie J/DW dają coś poza zwiększoną szansą na uderzenie krytyczne? Ile ono wynosi w stosunku do normalnego?
 

gothic1210
  • Gość
Siła wpływa na obrażenia broni tak jak w podstawce. Wydaje mi się, że kształtuje się to tak: obrażenia broni = obrażenia broni w statystykach + nadwyżka siły ponad wymaganą przez broń. Ale mogę się mylić!!!

Zręczność niestety tak nie działa. Dopiero w Gothic 2 to poprawili, dlatego granie łucznikiem w G1 jest bez sensu. To raczej broń pomocnicza.

Punkty w bronie mają OLBRZYMI wpływ na zadawane obrażenia. Ludzie naprawdę myślą, że zrobiliśmy 10 poziomów dla picu żeby tylko było w co PN ładować  :lol2:
Na poz. 0 zadajesz 0.7 obrażeń broni (czyli np broń ma obrażenia 10 to ty zadajesz 7). Co poziom się to zwiększa o 0.1, więc wpływ na zadawane obrażenia, zwłaszcza przy wyższych poziomach jest znaczny. Znaleźć dobrą broń, skillować ją moim zdaniem opłaca się bardziej niż pakowanie w siłę do końca gry i wypijanie mikstur żeby mieć te 150 siły przed samą walką ze Śniącym... Ale każdy ma swój styl gry więc nie narzucam :D
 

Hadar

Hadar

Użytkownicy
posty97
Propsy7
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Spoko, po prostu pytam jak wygląda mechanika. Bo wtedy można sobie przeliczyć co bardziej się opłaca. Np. ja teraz stoję przed wyborem:

1) Rozwijać biegłość w broniach dwuręcznych i walczyć kiepskim lekkim mieczem dwuręcznym (26 obrażeń, 27 siły)
2) czy pakować w siłę, żeby móc zacząć używać dużo lepszego zardzewiałego miecza dwuręcznego (61 obrażeń, 65 siły)

bo nie wiem czy znajdę jakąś broń pośrednią. :P

Jeżeli mam zamiar iść w kusze to nie opłaca się w takim razie inwestować ani jednego pkt w zręczność?
 

gothic1210
  • Gość
Raczej nie.
 

Hadar

Hadar

Użytkownicy
posty97
Propsy7
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Czy PN bronie zwiększają szybko bądź zasięg czy tylko obrażenia?
 

gothic1210
  • Gość
Animacje zmieniają się co 3 poziomy i są z podstawki więc szybkość wymachiwania się zmienia dość "rzadko".  Zasięg to cecha broni, nie bohatera więc zostaje bez zmian.
 

Hadar

Hadar

Użytkownicy
posty97
Propsy7
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
@gothic1210

Dzięki za informację.

1. Progi siły są na 25, 50, 75 i 90, tak?
2. Jakie są progi zręczności i many?
3. Czy któreś bronie dwuręczne bądź kusze wymagają zręczności bądź many?
4. Jest gdzieś dostępna lista broni z Edycji Rozszerzonej?
 

porfirion

porfirion

Użytkownicy
osiełek
posty59
Propsy25
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • osiełek
ad1. Tak.

ad2. Próg zręczności: 50 (tylko ten jeden, od którego są 2 PN za punkt); many: 50 (2 PN) i 90 (3 PN)

ad3. Dwuręczne kostury magów wymagają prócz siły także many, zręczności żadna dwuręczna nie wymaga. Kusze w większości wymagają zręczności lub siły+zręczności, tylko trzy ciężkie dodane przez ER czyli zmodyfikowana, dębowa i elitarna wymagają samej siły. No i Gomezowa Furia też tylko siły wymaga.

ad4. nie wiem, czy ktoś już jakąś robił, ale ja niedawno na własny użytek sobie taką zrobiłem - no to się podzielę :) wrzuciłem do osobnego wątku, chyba tak będzie lepiej: http://themodders.org/index.php?topic=28425.0
sam się sobie dziwię, jak mogłem tak przynołlajfić :P no i mam nadzieję, że się nigdzie nie rąbnąłem.
 
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


We internecie...

Hadar

Hadar

Użytkownicy
posty97
Propsy7
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Czy opłaca się wykupywać 1 pkt siły za 3 PN? Czy powinienem się już zdać tylko na alchemię i różne nagrody? Do którego momentu opłaca się wykupywać siłę zakładając, że gram postacią która skupia się tylko na broniach dwuręcznych, ewentualnie czasami, jak sobie nie może poradzić w zwarciu wyciągnie kuszę?
 

Duke Nukem

Duke Nukem

Gry (themodders@telegram)
Król Duke Nukem
posty833
Propsy422
ProfesjaNierób
  • Gry (themodders@telegram)
  • Król Duke Nukem
Masz tutaj listę bonusów pewnego zapaleńca który sporządził ją kilka paczy temu. Tak czy siak niektóre rzeczy mogą, ale nie muszą być aktualne. Sądzę, że i tak coś ci to da.

Spoiler
Bonusy do siły:
1.Horacy - 5pkt.
2.Loch Cytadeli - 2pkt.
3.Kryształ nad Almanachem - 1pkt.
4.Gor Boba - 1pkt.
5.Czarna tabliczka z bagna - 3pkt.
6.Kryształ pod wieżą Xardasa - 1ptk.
7.Duch strażnika królewskiego - 1pkt.
8.Kuźnia Stonea - 2pkt.
9.Kwatery Straży - 2pkt.
10.Czarna tabliczka od Steha w 2r - 3pkt.
11.Nagroda od Riordiana w 3r - 2pkt.

Bonusy do zręczności:
1.Chata Fiska - 2pkt.
2.Notatka autora moda (taka ciekawostka od niego, nie powiem, gdzie :P) - 5pkt.
3.Loch Cytadeli - 2pkt.
4.Kryształ obok cmentarzyska Orków - 1pkt.
5.Kryształ pod Fortecą - 4pkt.
6.Duch strażnika królewskiego - 1pkt.
7.Forteca - 6pkt.
8.Nagroda od Riordiana w 3r - 2pkt.

Bonusy do many:
1.Ziele (któreś z tych trzech najpopularniejszych) - 2pkt.
2.Mocne ziele (kręcone przez Nowicjuszy potajemnie) - 3pkt.
3.Zupa z pstrąga tęczowego - 5pkt.
4.Kryształ za jeziorem N.O - 1pkt.
5.Kryształ obok Krypty - 3pkt.
6.Jaskinia pod Cytadelą - 5pkt.
7.Duch strażnika królewskiego - 5pkt.
8.Nagroda od Torreza za list - 3pkt.
9.Nagroda od Cor Kaloma w 2r - 3pkt.
10.Pstrągi tęczowe (3szt, Mil, 3r - chyba) - 3pkt.
11.Forteca - 10pkt.
12.Nagroda od Riordiana w 3r - 7pkt.
Do tego możesz nałowić jeszcze pstrągów tęczowych w rzekach etc, kupując przynęty od Riva, i wczytując, jeśli długo nie łapią, na luzie wyciągniesz jeszcze z 10 tych rybek, każda +1 do many.
W 1r maksymalnie znajdziesz 15 Ogniocierni, chyba, że nowy patch coś zmienił, z czego uwarzysz 7 mikstur siły, zdaje się każda po +3, można też zdobyć maksymalnie 20 liści dębu, z czego wyjdzie ci (jeśli nic nie było zmieniane przez autora) jakieś 15 mikstur zręczności po +4 każda, bowiem do mikstur trwałych trzeba Kocianek (tak mi się wydaje..), których na 1r można pozyskać 15 właśnie. Co do many, dopiero w 3r zdobędziesz przepis na miksturę trwale ją podnoszącą, chyba, że zostaniesz w 2r Magiem Wody (jeśli Riordian ma przepis od początku, a nie dopiero od 3r), do tego czasu zdobędziesz 12 Dragrotów, bo Czarnych Ziół będzie i tak pełno, z czego uwarzysz oczywiście 12 mikstur ducha, każda nie wiem, ile daje, ktoś by Ci musiał napisać. Poza tym, w 3r i dalej zdaje się pojawia się więcej roślin u kupców, ale ja nie dokończyłem z powodu bugów nawet 3r, więc nie wiem za bardzo, co wiedziałem, napisałem. Skup się na dobrym rozwoju w 1r, a dalej pójdzie lajtowo. Max.lvl na 1r to 19, ale kilka osób by trzeba pobić, do tego nie stracić żadnego źródła PD (to ty musisz zabić każdą kreaturę w Kolonii, nikt inny, chyba, że odda Ci PD). W 2r, jeśli w 1r dobijesz 19, zdobędziesz dodatkowe 2lvle, w 3r chyba tak samo. Tyle info wystarczy ci, byś wyliczył postać wręcz perfekcyjnie. Tylko pamiętaj, ja jestem weteranem, dla mnie znalezienie 15 Ogniocierni w 1r nie było problemem, wybiłem Miasto Orków etc, tobie nie musi pójść już tak łatwo...
Spoiler
Zwój Telekinezy pomoże w poszukiwaniach ^^ Ale ode mnie tego nie wiesz :lol:
 
 

Hadar

Hadar

Użytkownicy
posty97
Propsy7
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Czarne tabliczki z bagna (te które oddawałem Stehowi) nie dawały mi żadnych bonusów za czytanie, tylko ta którą dał mi Steh. Poza tym na początku pierwszego rozdziału okradłem wszystko co tylko było możliwe (w tym chatę Fiska), a nie dostałem żadnego bonusu do zręczności...
 

porfirion

porfirion

Użytkownicy
osiełek
posty59
Propsy25
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • osiełek
Czarne tabliczki z bagna (te które oddawałem Stehowi) nie dawały mi żadnych bonusów za czytanie, tylko ta którą dał mi Steh.
Jest na bagnie też jedna, która daje bonus, musiałeś przegapić - nawiasem mówiąc, zastanawiam się, czy te tabliczki (zwykłe, bez bonusów) się pojawiają nowe w kolejnych rozdziałach, czy ja tak nieuważnie przeszukiwałem, bo gdy wróciłem na bagno w późniejszym czasie (po ząb węża do Ulu-mulu), to znalazłem jeszcze kilka nowych tabliczek... :P

Cytuj
Poza tym na początku pierwszego rozdziału okradłem wszystko co tylko było możliwe (w tym chatę Fiska), a nie dostałem żadnego bonusu do zręczności...
W chacie Fiska jest mikstura dająca bonus do zręczności.

Trzy rzeczy odnośnie tego powyższego spisu (świetna rzecz!):
- te złowione czy kupione pstrągi tęczowe też można ugotować na nowe porcje zupy, przez co wyciągnie się jeszcze więcej many - tylko chyba trzeba zdobyć najpierw książkę z przepisami na zupy rybne (nie pamiętam teraz skąd, chyba ktoś sprzedaje)
- z robieniem samemu mikstur siły to miałem ten problem, że ogniocierni znalazłem sporo, ale kocianek prawie wcale (a na jedną miksturę trzeba aż 3) - wydaje mi się, że znacznie została zredukowana ich liczba. Krótko mówiąc zawsze w robieniu mikstur ograniczał mnie zapas kocianek, a nie ogniocierni.
Btw. nie pamiętam, czy do mikstury zręczności też kocianki były potrzebne obok liści dębu (nie potrzebowałem aż tak zręczności, to i mikstury sobie odpuściłem), ale jeśli tak, to jest jeszcze zabawniej...
- pytanie o "Kryształ nad Almanachem - 1pkt. (siły)", w sensie, że nad jaskinią czarnych goblinów? bo takiego sobie nie przypominam... może chodziło o kryształ w jaskini nieopodal wejścia na ziemie orków pilnowanego przez Pacho (w jaskini był też szkielet do zabicia, a w skrzyni stara zbroja, btw. chyba najlepsza w pierwszym rozdziale)
 
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


We internecie...

Hadar

Hadar

Użytkownicy
posty97
Propsy7
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
A dobra, tę miksturę zręczności znalazłem. A manę wymodliłem u Innosa - bardzo chyba chciał ze mnie maga zrobić, chociaż postanowiłem, że gram 100% broń dwuręczna xD
 

Duke Nukem

Duke Nukem

Gry (themodders@telegram)
Król Duke Nukem
posty833
Propsy422
ProfesjaNierób
  • Gry (themodders@telegram)
  • Król Duke Nukem
@Iskiel jesteś tutaj potrzebny, bo również ciebie wcześniej cytowałem. A bardziej dokładnej rozpiski od twojej chyba nie ma.
 
 

Hadar

Hadar

Użytkownicy
posty97
Propsy7
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Znalazłem coś takiego:

TD = Total Damage
WD = Weapon Damage
STR = Strenght
AP = Armor Protection of the enemy
NH = Normal Hit
CH = Critical Hit
1H = One Hander
2H = Two Hander
P = Percent on the Weapon-Skill (1H or 2H)


For Gothic 1, melee weapons:
NH: WD + STR - AP = TD
CH: WD x 2 + STR - AP = TD


Chance for a Critical Hit:
1H: lvl1: 5% for the ctitical hit, cost 10 LPs, lvl2: 10% cost 20 more LPs
2H: lvl1: 5%/30LP, lvl2: 10%/40LP
Bow: lvl1: 15%/10LP, lvl2: 30%/20LP
X-Bow: lvl1: 20%/10LP, lvl2: 40%/20LP


For Gothic 1, distance weapons:

NH: WD - AP = TD
CH: WD x 2 - AP = TD

(Dex only influence the distance range).


For Gothic 2 and NotR, melee weapons:

NH: (WD + STR - AP - 1) / 10 = TD, TD >= 5
CH: WD + STR - AP = TD, TD >= 5

Chance for a Critical Hit:
Is given by the talent-%.


For Gothic 2 and NotR, distance weapons:

WD + DEX - AP = TD

(STR, even if it's needed to equip the weapon, is not counted for the damage).

źródło: https://forum.worldofplayers.de/forum/threads/127320-Damage-System?s=ec151e42efb269ca2f12198eb0dfcff0&p=2198181#post2198181

-------
Z tego wynika, że jeżeli chodzi o obrażenia niekrytyczne (czyli jak ktoś nie zainwestował dużo punktów w umiejętności posługiwania się bronią) to najwięcej obrażeń zada się bronią z największą różnicą "obrażenia - wymagana siła", zaś jeżeli chodzi o obrażenia krytyczne to najbardziej liczą się obrażenia broni...
 

Dnc

Dnc

Użytkownicy
posty73
Propsy7
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Progi siły są na 25, 50, 75 i 90. Pozostałych atrybutów są mniejsze.
Horacy nie powinien zabierać PN z tego co widzę w skryptach. Upewnij się czy na pewno ci zabrał.
Na pierwsze pytanie nie potrafię logicznie odpowiedzieć. Uległem presji tłumu. Będę to jeszcze ogarniał wszystko od nowa, ale nie teraz. Dojdzie też submod na łatwy poziom trudności, ale to też później.

coś więcej o tym submodzie z łatwieszjym poziomem?
jak bardzo łatwy to bedzie? porównywalny do Gothic1?
 

zenek24pl

zenek24pl

Użytkownicy
posty28
Propsy4
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Witam czy grajac bandyta jest mozliwosc zostania czyms w rodzaju maga czy musze koniecznie dolaczyc do nowego obozu/starego ?
 

gothic1210
  • Gość
do nowego/starego.
 

Kassian

Kassian

Użytkownicy
posty25
Propsy3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Czy są jakieś bonusy do statystyk za spożywanie jedzenia/ziół? Np. jabłka, mięso itp.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry